Originally posted by Blacksatin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
4x100 -> 5x120?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jannmann View PostMarmoritiskiltä saa uutta osaa.. Jos kukkaro kestää.
Niin, olipas taas fiksu kysymys multa. Noh käytettynä saisi varmaankin aika paljon edullisemmin
Nyt kiinnostaisi saada vähän infoa/faktaa tuosta jos asentaa e87 navan. Luultavasti joku on sellaisen laittanut. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole paitsi että navan ja kynkän väliin joutuu laittaa 5mm spacerin jolloin jarrulevy mahtuu paikoilleen ettei ota kiinni käsijarru hiluihin. Tällöin siis vetarin spoorin kosketuksesta "häviää" 5mm, mutta ei se varmaan käytännössä haittaa
Comment
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostNiin, olipas taas fiksu kysymys multa. Noh käytettynä saisi varmaankin aika paljon edullisemmin
Nyt kiinnostaisi saada vähän infoa/faktaa tuosta jos asentaa e87 navan. Luultavasti joku on sellaisen laittanut. Muuta ongelmaa siinä ei kai ole paitsi että navan ja kynkän väliin joutuu laittaa 5mm spacerin jolloin jarrulevy mahtuu paikoilleen ettei ota kiinni käsijarru hiluihin. Tällöin siis vetarin spoorin kosketuksesta "häviää" 5mm, mutta ei se varmaan käytännössä haittaasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postvoitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think
Mut siis juu tuollaista spaceria olen ajatellut, mutta onko sellaista mahdollista sinne laittaa? Jos on niin silloin mahtuisi levy paikoilleen ilman että se jarrulevy ottaisi kiinni käsijarru osiin.
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postvoitko tarkentaa että mihin väliin oot sitä spaceria laittamassa? navan ja kynkän vai :think
Ainakin vetarin ja navan välinen boori "lyhenee" koska kosketus ei tapahdu koko matkalta ja laakerin kestävyydessä voi olla ongelmia, koska napa ei ole oikeassa sijainnissa sisempään kooliin nähden.
Näillä kuitenkin kasaan autoni, uusiksi menee jos ei kestä.
Vetoniveltä voisi ehkä koneistaa ja navan mutteri on mallia ei alkuperäinen.
Eli runsaasti sovitusta, ei suositeltava, jollei itse voi hoitaa koneistuksia.
Kaikki tämä sen takia, että tuolle combolle löytyi helposti isot jarrut 300mm.de sivuilta tai noh, Suomalaiset replicat minulla on mutta silti ja omaa käsijarrua pystyy käyttämään.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostEikö ois helpompi tehdä niin että koneistaa takanapaan uuden jaon (5x120) ja hitsaa vanhat reiät umpeen. Pitäis riittää vara, jos hirvittää niin hitsaa takapuolelta sen reunan viisteen umpeen ja koneistaa suoraks.. IX:ssä ei takanavas riitä tavara, mutta takavedon navassa pitäis riittää.
E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by Latvis_ View PostEli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View Postihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä estää eteen teetättämästä myös napaan uudet reijät, samanlailla kun takanakin?
Comment
-
-
Originally posted by Latvis_ View PostEli takanapoihin voi teettää 5x120 jaon. Eteen saa modattua e36 compactin navat soviteholkilla... :think Onkos jossakin laitteessa levyjä mitkä menee paikalleen sitten "heittämällä" (325:seen), että mahtuu olemaan vakio jarrukamoilla paikallaan ilman mitään adapteri viritelmiä.
Comment
-
-
Originally posted by Discohai View PostKyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
Comment
-
-
Originally posted by Discohai View PostKyllä. Itsellä hitsattu se viiste umpeen ja pari milliä lisää halkaisijaan, sorvattu pinnat suoraksi ja lyöty pinnapultit. Mulla on edessä vakionavat sorvatuilla "kauluksilla" jolla halkaisija kasvatettu niin että mahtuu 120x5 jako. Vakiolevyihin porattu vaan 5x120 jako
Jarrulevyt kumminkin kaikki uusittava niin ajattelin, että jos sitä suoraan löytyis sopivat 5x120 jaolla niin ei tarvii turha rueta levyjä porailemaan.
Varaosa liikkeissä lienee kunnon tietokannat levyistä sun muista, jos sen esim. sitä kautta sais näppäristä selviteltyä... :think
Mitä tuli muuten hintaa noiden napojen koneistukselle? Vai oliko mahollisuus itse tehdä?
Comment
-
Comment