Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    Onko nuissa halvoissa sitten joku muoviholkki, tms, laakerina kun tuntu välys tulevan vaan yhteen suuntaan?

    Olihan siellä, ku otti ja kävi kattomassa. Pitää kuulalaakeri laitella niin kestää hinkata.
    Last edited by Hebbu ///M3; 06-05-2015, 14:52.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • icecold
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 2341
      • 🌍



      Tommoset tuli hommailtua, mikäs nykyään on tehokkain maalin/lakanpoistoaine?
      Jossain oli mainittu että CRC Super Gasket Removerilla lähtee, onko kellään kokemuksia kyseisestä aineesta?

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
        Onko nuissa halvoissa sitten joku muoviholkki, tms, laakerina kun tuntu välys tulevan vaan yhteen suuntaan?
        Edit: vastasin väärään
        Last edited by MikkoJII; 06-05-2015, 14:17.
        E32 750i 11/89

        Comment

        • Aki T
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 193
          • Tampere

          Kiillotettujen vanteiden lakkaus

          Pari vuotta sitten tuli kunnostettua bbs rc:t. Eli vanteet osiin ja lakkojen poisto lipeistä ja kiillotus. Niinku täälläkin moni tietää niin noitten lippojen kunnossapito on aika työlästä hommaa.

          Tässä alkaa olla sen verran laiska, että ei jaksais noita vanteita koko ajan hieroo. Mitä ootte mieltä kiillotettujen vanteiden lakkauksesta? Pysyykö lakka kiillotetulla pinnalla vai pitääkö vesihioo karheeks esim 1200:lla? Kiiltohan niistä ainakin jonku verran häviää, mutta se ei haittaa. Pinnoteitakin toki löytyy kiillotetuille vanteille, mutta haen nyt sellasta pysyvämpää ratkasua.
          BMW 328i -95, BMW 523i -00

          Comment

          • Hastra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 545
            • Espoo

            Originally posted by khor View Post
            Onko muilla kokemuksia sähköporakoneella vanteiden kiillottamisesta, että mikä kone tuota sivuttaissuunnassa tapahtuvaa painattamista kestäis parhaiten? Halpakoneet ainakin menee paskaksi nopeasti...
            Minkälaisilla "sovitteilla" ootte vanteita porakoneeseen kiinnittänyt?
            Audi A3 GTRON
            EX: BMW 325D Coupe -07
            EX: BMW 320ia -08

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2541
              • Kajaani

              Originally posted by Hastra View Post
              Minkälaisilla "sovitteilla" ootte vanteita porakoneeseen kiinnittänyt?
              Tuskinpa porakoneeseen vanteita kiinnittävät vaan laikan jolla hinkataan sitä vannetta Tietennii kaikenlaistahan voi yrittää.
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • Hastra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 545
                • Espoo

                Originally posted by Roisto View Post
                Tuskinpa porakoneeseen vanteita kiinnittävät vaan laikan jolla hinkataan sitä vannetta Tietennii kaikenlaistahan voi yrittää.
                No itse asiassa, yllätyin itekin kun tähän ekan kerran törmäsin.
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268753
                Tuossa esim postaus 15 ja jossain toisessa topicissa oli lisää kuvia. Kaikista kuvista ei vain saanu selvää miten homma on toteutettu.
                Audi A3 GTRON
                EX: BMW 325D Coupe -07
                EX: BMW 320ia -08

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Olisi yhdessä vanteessa vähän kanttarijälkeä, voiko sen pakkeloida kuntoon ja maali päälle? Mitä pakkelia käytetään tällaisissa hommissa?
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    Onko muuta hyvää keinoa kuin sormenpäät, kiilloitusliina ja mothers salva jos haluaa talvella sipistellä noita alumiinilippoja purkamatta vanteita? Kumien poisto ja asennus kun tahtoo maksaa turhan paljon ja tahtoo aina tulla jotain jälkiä reunoihin kaikesta huolimatta. Ongelma tarkemmin nuo pulttien välit ja muuta ahtaat paikat. Itse lipan kohtahan on helppo.
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Originally posted by revote View Post
                      Olisi yhdessä vanteessa vähän kanttarijälkeä, voiko sen pakkeloida kuntoon ja maali päälle? Mitä pakkelia käytetään tällaisissa hommissa?
                      Perus autopakkeli käy. Metallipakkelia tulee itse käytettyä jos vähän isompaa jälkeä
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • wsq´_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 458
                        • Lohja

                        Miks en löydä mistään muualta kuin Tunershopilta bbs rs 4.5x16" kehiä? Tuolla on jotenkin melko hinnakkaan oloiset omaan makuun. Iclairillakin vain 4" levein. Vai meneekö 4.5" ja siitä leveämmät kehät iha teettämiseksi ja hinnakkaammaksi? Mielestäni löysin joskus jostain mutta sivut unohtunut..
                        e36 m60

                        Comment

                        • Playpig
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 888
                          • Iisalmi

                          Onko tekijässä vai vehkeissä vika kun ei meinaa tulla kunnon jälkeä sitten millään. Sisal laikalla aloitettu kiillottamaan 600 paperin jälkeen ja tulee vaan melko rankasti naarmua. Käytössä vihreä Menzernan 439T tanko ja sähköporakone. Sisal laikalla ja tuolla aineella pitäisi pystyä aloittamaan kiillotus jo 400 grit jälkeen tämän ohjeen mukaan.

                          Hionko 1000-1200 vai onko tekniikka vaan niin väärä?

                          Pari huonoa kuvaa. Klikkaamalla isommaksi.






                          Nyt: E39 530DA Touring -98

                          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                          Comment

                          • khor
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 572
                            • Oulu

                            Sisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.

                            1. P14 - Sisal
                            2. P164 - White close stitch
                            3. 480BLF - G-loose
                            4. P175 - WDR-loose

                            Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.

                            Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.
                            E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                            E39 530iA M-Sport -01
                            E36 318i Touring -96

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 888
                              • Iisalmi

                              Originally posted by khor View Post
                              Sisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.

                              1. P14 - Sisal
                              2. P164 - White close stitch
                              3. 480BLF - G-loose
                              4. P175 - WDR-loose

                              Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.

                              Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.
                              En siis tarkoittanutkaan että pelkästään sisalilla ja tuolla 439T:llä saisi peilipinnan. Nuo naarmujen syvyydet tuntuu sellaiselta että seuraavan vaiheen white close stitch -laikalla ja 439T:llä ei muutu tilanne miksikään.

                              Eli näitä ohjeita seuraan:

                              Process 1 (Burnishing) Green 439T compound with a sisal polishing mop
                              Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
                              Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Blue 480BLF (compound formulated for aluminium) with a Loose G quality
                              Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop

                              Millaisilla nopeuksilla tuon laikan tulisi pyöriä? Ohjeen mukaan sisalin jälkeen pinnan pitäisi olla "yhteinäinen himmeä pinta". Enempi se on naarmuinen ja epätasainen mun käsittelyn jäljiltä.
                              "It is important at this stage that you remove all marks/scratches and leave a uniform dull finish."
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17514
                                • Turku

                                Moni vesihioo 1500 tai 2000 asti. Vasta sen jälkeen kiillotus.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎