Mahtaiskohan mistään löytyä listaa, jossa olis eri valmistajien vannekehien mittoja. (keskireikä, pulttikehän halkaisija ja pulttimäärä) Lähinnä kiinnostaa 16 ja 17 -tuumaisten kehien mitat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Originally posted by racing02 View PostOlen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMahtaiskohan mistään löytyä listaa, jossa olis eri valmistajien vannekehien mittoja. (keskireikä, pulttikehän halkaisija ja pulttimäärä) Lähinnä kiinnostaa 16 ja 17 -tuumaisten kehien mitat.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTossa ainakin tommonen: http://www.cdlcforum.com/t12951-kehien-mittoja
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostSuosituksia vannevahasta?
Autovahakin varmasti käy, mutta kun nyt on tilaisuus saada pyörät irrallisena käsiteltyä, niin mielellään käyttäisi tarkoituksenmukaisia aineita.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Ei kellään olisi sattunut silmään missään tai vaihtoehtoisesti jäänyt varastoon ylimääräisiä 15x7 4x100 O.Z Alpinoiden (E21, E30) paikalleen painettavia "keskikuppeja"?
Uusiotuotantona näyttäisi löytyvän paljonkin noihin 5x120 jaollisiin vastaaviin (E28, E9 etc.), mutta niissähän keskireikä on erilainen joten ei sitten kirveelläkään passaa pienempiin.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Onko noissa esim. OZ 2-osaisissa vanteissa mitä materiaalia toi ulkolippa? Kiillotettua alumiinia? Vai onko niissä joku rosterilippa jotenkin kiinnitettynä vanteeseen? Googlen kuvissa ainakin joku 2-osainen OZ näyttää tältä http://www.wokke.de/rims/stock/OZ_Mi...ce/page_01.htm
Miten tuollaisen vanteen kanttariosumien korjaus kannattaisi tehdä? Siis vanteet vasta hakusessa ja yksi kohtuullinen 2-osainen setti löytynyt, mutta siinä ainakin yhdessä vanteessa kohtuu pitkä naarmu. Vanteet jostakin vuosituhannen vaihteen tienoilta, jos valmistustapa muuttunut tässä vuosien varrella.
Jos hionta yms ei riitä liian syvän osuman takia, niin jääkö täytehitsauksesta (jos alumiinia toi lippa) todella rumat jäljet lämmön takia? Eli onko hiomalla selvittävä ja jos ei onnistu, on vanne ulkonäön kannalta menetetty tapaus? Kun ei tuota lippaa pääse vaihtamaankaan.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostOnko noissa esim. OZ 2-osaisissa vanteissa mitä materiaalia toi ulkolippa? Kiillotettua alumiinia? Vai onko niissä joku rosterilippa jotenkin kiinnitettynä vanteeseen? Googlen kuvissa ainakin joku 2-osainen OZ näyttää tältä http://www.wokke.de/rims/stock/OZ_Mi...ce/page_01.htm
Miten tuollaisen vanteen kanttariosumien korjaus kannattaisi tehdä? Siis vanteet vasta hakusessa ja yksi kohtuullinen 2-osainen setti löytynyt, mutta siinä ainakin yhdessä vanteessa kohtuu pitkä naarmu. Vanteet jostakin vuosituhannen vaihteen tienoilta, jos valmistustapa muuttunut tässä vuosien varrella.
Jos hionta yms ei riitä liian syvän osuman takia, niin jääkö täytehitsauksesta (jos alumiinia toi lippa) todella rumat jäljet lämmön takia? Eli onko hiomalla selvittävä ja jos ei onnistu, on vanne ulkonäön kannalta menetetty tapaus? Kun ei tuota lippaa pääse vaihtamaankaan.
Naarmun tai pienen raapasun kanssa pärjää kyllä pitkälle ihan viilalla ja hiomapaperillakin, mutta jos ihan kunnolla matskua hävinnyt kehältä:think vähän paha arvioida ilman kuvaa.Last edited by Sami.; 18-08-2017, 09:38.eDIRTYkliks
Comment
-
-
Täytehitsaus ja kiillotus sen jälkeenkin onnistuu. L-Weld teki loistavaa jälkeä yhden LM:ni takavanteen osalta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by RiZ3* View PostOnko kellään tietioa missä onnistuisi vanteen pinnoittaminen kuparilla. Että tulisi kuparinvärinen kromi pinta. 19" kaksiosaiset vanteet olisi tarkoitus saada tehtyä.Last edited by Rale; 04-12-2020, 10:54.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOnko minkälainen keskiö? Vai koko vanne pinnoittaa? Tuossa oma kuparoinnin jälkeen. Toki ei kiiltoa vielä haettu tuossa vaiheessa.
Missä teetit omasi ja jos viitsit vähän hintaa antaa niin tietää vähän mihin varautua.The will to do - the soul to dare
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by RiZ3* View PostBBS LM eli suht samanlainen kuin omasi, keskiö nyt ainakin pitäisi saada ja mahdollisesti myös vanteen lippa. Saatta olla vähän vaikeeta lipan kanssa kun on koko barreli kyseessä.
Missä teetit omasi ja jos viitsit vähän hintaa antaa niin tietää vähän mihin varautua.
Toi täry kiillotus on luokkaa 100-120€/kpl ja tuo kuparointi on luokkaa 600-800€ sarja keskiöille.
Laita privaa jos lähdet tekemään.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOnko kukaan tehnyt keskiöiden täytehitsausta ja pulttijaon muutostyötä. Jos on niin missä homma hoituu. Onko L-Weld, josta kannattaa kysyä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment