Kokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostMoni vesihioo 1500 tai 2000 asti. Vasta sen jälkeen kiillotus.
Originally posted by khor View PostKokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by cojama View PostDiamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.
https://m.youtube.com/watch?v=SsadBuZ8BTE
Mites toi eroaa normista kiilloitussorvauksesta, jolla valmistavalla tehtaalla kiiloitetut pinnat ekan maalin jälkeen tehdään? Tuolta se näytti kun kesäduunissa -93 Borbetin linjalla haalarit niskassa palloilin. Hochglanz Drehen oli homman nimi eli korkeakiiltosorvaus. Sorvin jälkeen lähti lakkakierrokselle talon pulverimaalaamoon. Valmiissa vanteessa malatut osat maali+lakka, kiiltävät pelkkä lakka. Siitä ero korroosionkestossa. Olin siis maalaamossa pakkaamassa valmiita vanteita tai työntämässä Eareja maaliin menevien pultinreikiin. Tietysti paljon on maailmassa muuttunut 22 vuodessa. Silloin esim. ATS oli jo kultti, tänään Borbet omistaa putkan.
BBS RC -vanteista huomattiin Rimfixin Jukan kanssa, että on aika karkea se sorvin jälki RC:n lipissä. Lienee jonkinlainen kompromissi lopputuloksen ja tuotantonopeuden välillä kun RC oli OEM vanne Bemarille. Munkaan 18"-vanteista ei edes koitettu kiilloittaa virheettömälle peilille tässä vaiheessa.Last edited by 9313juha; 07-08-2015, 15:21."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
isoR
Itellä tulis mieleen että "karkea" sorvin jälki edesauttaa paremaan lakan pysymiseen?
Tiiäppä sitte?
Comment
-
Originally posted by TorQuel View PostMinkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by Jarppa63 View PostAinakin Lemareissa se on 10 ja 12mm. Ja juu 12 kantainen hylsy.
JarppaNäitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Sitten eteenpäin syksyn vannerojekteissa..
Piakkoin saa tämänhetkisen projektisarjan valmiiksi ja olis aika alkaa cabrion alle työstämään settiä ensi kesäksi. olisi parit mielipidekysymykset raadille!
Vanteina siis RC041 17" bebsit ja suunnitelmana tietenkin työstää huulet ja keskimutterit peilikiiltoon. Keskiöiden, kehäpulttien ja keskimerkkien tulevat värit vaan eivät nyt meinaa millään hahmottua..
Autohan on OEM-linjainen diamantschwarz ja parinlaista ideaa mielessä:
- Gunmetal kiiltävänmustilla kehäpulteilla + kultamustalla BBS keskimerkillä
- Nogarosilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella (vai kenties legendaarisella punakulta) BBS keskimerkillä
- E: Lisätään vielä OEM linjainen ajatus Felgensilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella BBS merkillä
- Jotain muuta? :thinkLast edited by TorQuel; 16-09-2015, 18:30.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostMilläs aineilla on porukka käsitellyt noita alumiinisia lippejä? Sinol? Ja mitä suojaksi?
Jos vaan kesäkäytössä niin pysyy ihan hyvänä ilman mitään pinnotteita.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Kerran kokeilin Sinolia ja ei miellyttäny. Hapettu lipit erittäin nopeasti....hmmm, pitäisikin testi mielessä kokeilla uudestaan. :think
Mut joo, mä kyl suosin jonkinlaista suojaa, jo pelkästään sen takia koska veikkaisin et Sinolin lianhyljintä kyky on suunnilleen nolla. Eiköhän se vaan mahdollisesti sulje alun huokoset hetkeksi et hapettuminen ei alkaisi heti. Kestääkö sitten maks yhden pesun?? Jos kiilto on tärkeätä niin eipä se kauaa kestä jos pitää jatkuvasti fyysisesti käsin pestä jarrupölyt yms... Kunnon suoja ja tarpeeksi usein pesu, niin riittää pelkkä PH-neutraali vannepesuaine ja painepesuri ainakin osissa pesuissa kesäisin.
Kiillon heikentyminen on jossain suojissa suurempaa jossain pienempää. Sen takia itse ainakin tulee testailtua uusia aineita ja etsien kokoajan parempaa kompromissia kiillon ja suojan suhteen. Niin kauan kun ei käytä SiO2-pohjaisia "kestopinnoitteita" niin aika helppoa kiillottaa uudelleen, jos nyt ei olisikaan niin blingbling kuin toivoisi
Ekat suolat kun tossa viljeltiin tielle vähän aikaa sitten, niin teki hurjaa jälkeä reilussa vuorokaudessa lipeissä, joista oli antautunu vannevahat. Nyt sitten suojana Bilt Hamberin- Auto Balm, joka saattaa kestää paremmin suolakylvyt, kun on rakenteeltaan korroosiota estävä, sulkien metallin pintahuokoset.
Jos siis Sinol on toiminu muilla niin ei ollu tarkoitus lytätä kenenkään toimintatapaa, lähinnä vain kertoa oma näkökulma.
Comment
-
Comment