memebuy23buy

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juso
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sain puhaltamosta alut ja piti tulla tasaista ja siistiä jälkeä ja aika karkealta näyttää, liiankin. Pulverimaali tulossa pintaan, peittääkö/tasoittuuko jos maalaaja tietää mitä tekee vai ehdottomasti pintaa saatava tasaisemmaksi???

    http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3989.JPG
    Tolta se hiekkapuhalluksen jälkeen näyttää, itsellä samallaiset ja pulverimaalattiin kahteen kertaan, ei tullut "täydellisen" tasaista, mutta menettelee käyttiksessä...

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Sain puhaltamosta alut ja piti tulla tasaista ja siistiä jälkeä ja aika karkealta näyttää, liiankin. Pulverimaali tulossa pintaan, peittääkö/tasoittuuko jos maalaaja tietää mitä tekee vai ehdottomasti pintaa saatava tasaisemmaksi???

    Leave a comment:


  • Bimmer85
    replied
    Hei. Olis tarkotus kunnostaa rc:n lipit. Nyt on vesihionnalla tehty 600-1500-2000 ja ostin kiillotukseen tällaisen setin. Tarvitsisin hieman apua koska ohjeet pakkauksessa oli huonot ja kuvasta poiketen vahojen väritkin oli sininen ja ruskea. Eli millä askeleilla näitä käyttäen saan hyvän lopputuloksen?

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Hienompaa vahaa (menzerna p175)+pehmeempää laikkaa, taikka sitten mirkokuituliina + billet polish.. Noilla nyt ainakin vois kokeilla.

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Millä kannattaa lähteä kiillottamaan hapettuneita alumiinivanteita (BBS RC), jotka on aiemmin elektrolyyttisesti kiillotettu? Autosolin kanssa käsin työstettynä ei kiiltoa juuri tullut, mutta porakoneen kanssa kangaslaikalla antoi kiiltoa hyvin. Ainoa probleema on, että jättää ikävää pientä mikronaarmua pintaan, pistää silmään auringonpaisteessa ikävästi. Motonetin alku- ja loppukiillotusvahoja kokeilin myös, mutta jätti kohta pahempaa mikronaarmua pintaan. Mikä aine ja työstötapa olisi hyvä tähän hommaan? Kuvissa siis vasta tuo uloin "kantti" kokeiltu kiillottaa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Hiottu veden kanssa 400->1200 ja tämän jälkyy em. mömmöillä.
    olisin mennyt ainakin 1500 asti. 1200 riittää, jos hinkkaa hyvin noilla hienommilla papruilla, todennäköisesti sieltä loistaa vielä 400 jäljet alta, malttia malttia
    motonetin sillä punaisella tangolla saa peilipinnan jos pohjat kunnossa.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Milläs mömmöllä viimeisen kiillon saa kehiin?
    Nyt on käytetty autosolia ja rättilaikkaa.. Tämän jälkeen on vielä käytetty autoglymiä ja rättilaikkaa.

    Pinnassa on vieläkin tosi pientä naarmua:think

    Onko jotain ainetta, jota noihin voisi vielä hieroa? esim. projectechiltä?

    Voi olenko tehnyt jonkin vaiheen huonosti?

    Hiottu veden kanssa 400->1200 ja tämän jälkyy em. mömmöillä.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Enpä ole soikeutta havainnut ja ensimmäistä kertaa tuollaista kuulen. Kuitenkin "parit" koottavat on omistuksessa ollut....:think
    toki voin olla väärässä, muistelisin että noissa omissa ozeissa olisi moiset. noh, liimaa vaan jos pyörii läpi saakka.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Eikös noiden kolmiosaisten vanteiden mutterit ole "soikeita" eli toimii lukkona ja näin ollen ei tarvitse liimaa. Kaks osaisiin missä pultti menee vanteen sisään niin niihin kannattaa käyttää lukitetta
    Nämä mutterit mitä mulla on, niin pyörii kyllä koko kierteen matkan ihan vapaasti eikä lukittaudu mitenkään. Tiedän kyllä minkälaista mutterita tarkoitat, mutta nämä ei ole sellaiset.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Enpä ole soikeutta havainnut ja ensimmäistä kertaa tuollaista kuulen. Kuitenkin "parit" koottavat on omistuksessa ollut....:think

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Eikös noiden kolmiosaisten vanteiden mutterit ole "soikeita" eli toimii lukkona ja näin ollen ei tarvitse liimaa. Kaks osaisiin missä pultti menee vanteen sisään niin niihin kannattaa käyttää lukitetta

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Mikä on kiristysmomentti BBS M7x32 pulteille? Omassa momenttiavaimessa minimiasetus on 28nm, meneekö sillä liian tiukkaan? Käytetäänkö jotain kierrelukitetta myös?
    20Nm 2-osaiset, 25Nm 3-osaiset. Voit käyttää tuota minimiasetusta ja kierrelukitetta mukaan! Omissa Lemmareissa oli joku sankari jättänyt sen pois ja osa pulteista pyöri valtoimenaan. Oli varmaan turvalliset olleet ajaa .

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Mikä on kiristysmomentti BBS M7x32 pulteille? Omassa momenttiavaimessa minimiasetus on 28nm, meneekö sillä liian tiukkaan? Käytetäänkö jotain kierrelukitetta myös?

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Onko suosituksia market/Motonet -vannevahasta/suojasta? Voisi tänä vuonna yrittää hoitaa kesäpyörät parempaan kuntoon, mutta aiemmat kokeilut ovat hiukan tyssänneet liuotinpesuaineiden hyvään vahanpoistokykyyn.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by mapa View Post
    Rosteria ei sinkitä.
    Erittäin hyvin sanottu siellä perällä

    Pukkas vissiin vähä lukihäiriötä eilen kun luin tuolta MDComprexin sivuilta, että sähkösinkittyjä olisivat Ovat siis sähköisesti kiilloitettuja.

    Leave a comment:

Working...
X