memebuy23buy

alumiinivanteiden hoito/kunnostus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Playpig
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Moni vesihioo 1500 tai 2000 asti. Vasta sen jälkeen kiillotus.
    Tapoja on varmasti monia, mutta tosiaan tuon 400 grit pitäisi riittää. Itsehän hioin sinne 600 asti.


    Originally posted by khor View Post
    Kokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.
    Pitääpä kokeilla. Melko aikaa vievää puuhaahaan tämä on mutta koitetaan nyt kiireettä vielä syksyn keleille saada lipat kiiltämään.

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Kokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Moni vesihioo 1500 tai 2000 asti. Vasta sen jälkeen kiillotus.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Sisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.

    1. P14 - Sisal
    2. P164 - White close stitch
    3. 480BLF - G-loose
    4. P175 - WDR-loose

    Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.

    Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.
    En siis tarkoittanutkaan että pelkästään sisalilla ja tuolla 439T:llä saisi peilipinnan. Nuo naarmujen syvyydet tuntuu sellaiselta että seuraavan vaiheen white close stitch -laikalla ja 439T:llä ei muutu tilanne miksikään.

    Eli näitä ohjeita seuraan:

    Process 1 (Burnishing) Green 439T compound with a sisal polishing mop
    Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
    Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Blue 480BLF (compound formulated for aluminium) with a Loose G quality
    Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop

    Millaisilla nopeuksilla tuon laikan tulisi pyöriä? Ohjeen mukaan sisalin jälkeen pinnan pitäisi olla "yhteinäinen himmeä pinta". Enempi se on naarmuinen ja epätasainen mun käsittelyn jäljiltä.
    "It is important at this stage that you remove all marks/scratches and leave a uniform dull finish."

    Leave a comment:


  • khor
    replied
    Sisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.

    1. P14 - Sisal
    2. P164 - White close stitch
    3. 480BLF - G-loose
    4. P175 - WDR-loose

    Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.

    Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Onko tekijässä vai vehkeissä vika kun ei meinaa tulla kunnon jälkeä sitten millään. Sisal laikalla aloitettu kiillottamaan 600 paperin jälkeen ja tulee vaan melko rankasti naarmua. Käytössä vihreä Menzernan 439T tanko ja sähköporakone. Sisal laikalla ja tuolla aineella pitäisi pystyä aloittamaan kiillotus jo 400 grit jälkeen tämän ohjeen mukaan.

    Hionko 1000-1200 vai onko tekniikka vaan niin väärä?

    Pari huonoa kuvaa. Klikkaamalla isommaksi.






    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Miks en löydä mistään muualta kuin Tunershopilta bbs rs 4.5x16" kehiä? Tuolla on jotenkin melko hinnakkaan oloiset omaan makuun. Iclairillakin vain 4" levein. Vai meneekö 4.5" ja siitä leveämmät kehät iha teettämiseksi ja hinnakkaammaksi? Mielestäni löysin joskus jostain mutta sivut unohtunut..

    Leave a comment:


  • Kapanos
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Olisi yhdessä vanteessa vähän kanttarijälkeä, voiko sen pakkeloida kuntoon ja maali päälle? Mitä pakkelia käytetään tällaisissa hommissa?
    Perus autopakkeli käy. Metallipakkelia tulee itse käytettyä jos vähän isompaa jälkeä

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Onko muuta hyvää keinoa kuin sormenpäät, kiilloitusliina ja mothers salva jos haluaa talvella sipistellä noita alumiinilippoja purkamatta vanteita? Kumien poisto ja asennus kun tahtoo maksaa turhan paljon ja tahtoo aina tulla jotain jälkiä reunoihin kaikesta huolimatta. Ongelma tarkemmin nuo pulttien välit ja muuta ahtaat paikat. Itse lipan kohtahan on helppo.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Olisi yhdessä vanteessa vähän kanttarijälkeä, voiko sen pakkeloida kuntoon ja maali päälle? Mitä pakkelia käytetään tällaisissa hommissa?

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Tuskinpa porakoneeseen vanteita kiinnittävät vaan laikan jolla hinkataan sitä vannetta Tietennii kaikenlaistahan voi yrittää.
    No itse asiassa, yllätyin itekin kun tähän ekan kerran törmäsin.

    Tuossa esim postaus 15 ja jossain toisessa topicissa oli lisää kuvia. Kaikista kuvista ei vain saanu selvää miten homma on toteutettu.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Minkälaisilla "sovitteilla" ootte vanteita porakoneeseen kiinnittänyt?
    Tuskinpa porakoneeseen vanteita kiinnittävät vaan laikan jolla hinkataan sitä vannetta Tietennii kaikenlaistahan voi yrittää.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by khor View Post
    Onko muilla kokemuksia sähköporakoneella vanteiden kiillottamisesta, että mikä kone tuota sivuttaissuunnassa tapahtuvaa painattamista kestäis parhaiten? Halpakoneet ainakin menee paskaksi nopeasti...
    Minkälaisilla "sovitteilla" ootte vanteita porakoneeseen kiinnittänyt?

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Kiillotettujen vanteiden lakkaus

    Pari vuotta sitten tuli kunnostettua bbs rc:t. Eli vanteet osiin ja lakkojen poisto lipeistä ja kiillotus. Niinku täälläkin moni tietää niin noitten lippojen kunnossapito on aika työlästä hommaa.

    Tässä alkaa olla sen verran laiska, että ei jaksais noita vanteita koko ajan hieroo. Mitä ootte mieltä kiillotettujen vanteiden lakkauksesta? Pysyykö lakka kiillotetulla pinnalla vai pitääkö vesihioo karheeks esim 1200:lla? Kiiltohan niistä ainakin jonku verran häviää, mutta se ei haittaa. Pinnoteitakin toki löytyy kiillotetuille vanteille, mutta haen nyt sellasta pysyvämpää ratkasua.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Onko nuissa halvoissa sitten joku muoviholkki, tms, laakerina kun tuntu välys tulevan vaan yhteen suuntaan?
    Edit: vastasin väärään
    Last edited by MikkoJII; 06-05-2015, 13:17.

    Leave a comment:

Working...
X