Diamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Tapoja on varmasti monia, mutta tosiaan tuon 400 grit pitäisi riittää. Itsehän hioin sinne 600 asti.Originally posted by Laku View PostMoni vesihioo 1500 tai 2000 asti. Vasta sen jälkeen kiillotus.
Pitääpä kokeilla. Melko aikaa vievää puuhaahaan tämä on mutta koitetaan nyt kiireettä vielä syksyn keleille saada lipat kiiltämään.Originally posted by khor View PostKokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.
Leave a comment:
-
Kokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.
Leave a comment:
-
En siis tarkoittanutkaan että pelkästään sisalilla ja tuolla 439T:llä saisi peilipinnan.Originally posted by khor View PostSisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.
1. P14 - Sisal
2. P164 - White close stitch
3. 480BLF - G-loose
4. P175 - WDR-loose
Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.
Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.
Nuo naarmujen syvyydet tuntuu sellaiselta että seuraavan vaiheen white close stitch -laikalla ja 439T:llä ei muutu tilanne miksikään.
Eli näitä ohjeita seuraan:
Process 1 (Burnishing) Green 439T compound with a sisal polishing mop
Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Blue 480BLF (compound formulated for aluminium) with a Loose G quality
Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop
Millaisilla nopeuksilla tuon laikan tulisi pyöriä? Ohjeen mukaan sisalin jälkeen pinnan pitäisi olla "yhteinäinen himmeä pinta". Enempi se on naarmuinen ja epätasainen mun käsittelyn jäljiltä.
"It is important at this stage that you remove all marks/scratches and leave a uniform dull finish."
Leave a comment:
-
Sisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.
1. P14 - Sisal
2. P164 - White close stitch
3. 480BLF - G-loose
4. P175 - WDR-loose
Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.
Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.
Leave a comment:
-
Onko tekijässä vai vehkeissä vika kun ei meinaa tulla kunnon jälkeä sitten millään. Sisal laikalla aloitettu kiillottamaan 600 paperin jälkeen ja tulee vaan melko rankasti naarmua. Käytössä vihreä Menzernan 439T tanko ja sähköporakone. Sisal laikalla ja tuolla aineella pitäisi pystyä aloittamaan kiillotus jo 400 grit jälkeen tämän ohjeen mukaan.
Hionko 1000-1200 vai onko tekniikka vaan niin väärä?
Pari huonoa kuvaa. Klikkaamalla isommaksi.


Leave a comment:
-
Miks en löydä mistään muualta kuin Tunershopilta bbs rs 4.5x16" kehiä? Tuolla on jotenkin melko hinnakkaan oloiset omaan makuun. Iclairillakin vain 4" levein. Vai meneekö 4.5" ja siitä leveämmät kehät iha teettämiseksi ja hinnakkaammaksi? Mielestäni löysin joskus jostain mutta sivut unohtunut..
Leave a comment:
-
Onko muuta hyvää keinoa kuin sormenpäät, kiilloitusliina ja mothers salva jos haluaa talvella sipistellä noita alumiinilippoja purkamatta vanteita? Kumien poisto ja asennus kun tahtoo maksaa turhan paljon ja tahtoo aina tulla jotain jälkiä reunoihin kaikesta huolimatta. Ongelma tarkemmin nuo pulttien välit ja muuta ahtaat paikat. Itse lipan kohtahan on helppo.
Leave a comment:
-
Olisi yhdessä vanteessa vähän kanttarijälkeä, voiko sen pakkeloida kuntoon ja maali päälle? Mitä pakkelia käytetään tällaisissa hommissa?
Leave a comment:
-
No itse asiassa, yllätyin itekin kun tähän ekan kerran törmäsin.Originally posted by Roisto View PostTuskinpa porakoneeseen vanteita kiinnittävät vaan laikan jolla hinkataan sitä vannetta
Tietennii kaikenlaistahan voi yrittää.
Tuossa esim postaus 15 ja jossain toisessa topicissa oli lisää kuvia. Kaikista kuvista ei vain saanu selvää miten homma on toteutettu.
Leave a comment:
-
Minkälaisilla "sovitteilla" ootte vanteita porakoneeseen kiinnittänyt?Originally posted by khor View PostOnko muilla kokemuksia sähköporakoneella vanteiden kiillottamisesta, että mikä kone tuota sivuttaissuunnassa tapahtuvaa painattamista kestäis parhaiten? Halpakoneet ainakin menee paskaksi nopeasti...
Leave a comment:
-
Kiillotettujen vanteiden lakkaus
Pari vuotta sitten tuli kunnostettua bbs rc:t. Eli vanteet osiin ja lakkojen poisto lipeistä ja kiillotus. Niinku täälläkin moni tietää niin noitten lippojen kunnossapito on aika työlästä hommaa.
Tässä alkaa olla sen verran laiska, että ei jaksais noita vanteita koko ajan hieroo. Mitä ootte mieltä kiillotettujen vanteiden lakkauksesta? Pysyykö lakka kiillotetulla pinnalla vai pitääkö vesihioo karheeks esim 1200:lla? Kiiltohan niistä ainakin jonku verran häviää, mutta se ei haittaa. Pinnoteitakin toki löytyy kiillotetuille vanteille, mutta haen nyt sellasta pysyvämpää ratkasua.
Leave a comment:
Leave a comment: