Talvirengaskeskustelu 2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antsah
    replied
    En ole kyllä nähnyt rengasvalmistajien suosituspaineita pahemmin kuten TJJ tuossa aikaisemmin kirjoitti. Ainoastaan mainitaan, että autonvalmistajan ohjeistamat paineet ja niissä taas ei minusta puhuta minimipaineista mitään. Reilusti enemmän on kuitenkin tullut pidettyä.

Tuulilasi tosiaan kyllä testasi minusta juuri noilla autosta löytyvillä suositus?minimi? paineilla renkaita?

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Nykyiset talvirenkaat kun ostin niin rengasliikkeessä sanoivat, että vähintää 2,7bar pitäisi laittaa paineita. Sehän ylittää e39 suosituspaineet.
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kyllä, mutta tehdaspaineet oli parhaat.
    Uskokaa pois, mutta ei ole olemassakaan mitään tehtaan "suosituspaineita", vaan tehtaan antama minimipainetaso, joka pitää ylittyä myös kovimmilla pakkasilla.
    Tämä tarkoittanee talvirenkaissa +15-+20C mitattuna vähintään n.2.7bar paineita.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Minulla jäi kyllä samasta testistä käsitys, että ylimääräisestä paineesta harvemmin haittaa toisin kuin alhaisesta paineesta.
    Kyllä, mutta tehdaspaineet oli parhaat.

Leave a comment:

• raimo1
    replied
    Jossakin Nokian renkaiden jutussa luki että talvirenkaissa pitäisi pitää aina hieman enemmän rengaspaineita kuin kesällä. Johtuisko lämpötilavaihtelusta?
    Noinhan se on. En muista kuinka paljon, oisko ollu 0,2-0,3bar

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Saattaa liika paine auttaa nuljuamiseen, mutta muuten menee ajo huonoksi. Ohjaus ei keskitä, kaikki pienet nypyt tuntuu ratissa yms..Kannattaa lukea Tuulilasi testi rengaspaineista, valmistajan suositus oli paras. Liika paine nostaa jopa kulutusta.
    Minulla jäi kyllä samasta testistä käsitys, että ylimääräisestä paineesta harvemmin haittaa toisin kuin alhaisesta paineesta. Itse olen jo vuosia käyttänyt omaa erillistä rengaspainemittaria kun laitan ilmaa huoltoaseman laitteilla. Juuri sen takia kun ne huoltoasemien mittarit näyttävät mitä sattuu. Jossakin Nokian renkaiden jutussa luki että talvirenkaissa pitäisi pitää aina hieman enemmän rengaspaineita kuin kesällä. Johtuisko lämpötilavaihtelusta? Itse olen testaillut auton omilla suosituspaineilla noita m-sportin vakiokokoisia 17" ja silloin autosta tulee ainakin kesärenkailla todella löysän oloinen ajettava. Nykyiset talvirenkaat kun ostin niin rengasliikkeessä sanoivat, että vähintää 2,7bar pitäisi laittaa paineita. Sehän ylittää e39 suosituspaineet.

Sitten taas Yokohaman kesärenkaissa oli max paineet renkaan kylessä 2,75bar. Ota näistä sitten selvää
    Last edited by Antsah; 16-12-2012, 22:37.

Leave a comment:

• alttu
    replied
    Originally posted by anteroro View Post
    no kyllähän se menee tuolla kahenkolmenviielläkin.. esim tuosta http://www.nettivaraosa.com/renkaat/1459108

Noi kerkes mennä...

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Oikeat suosituspaineet löytyy renkaan valmistajalta.
    Ei vaan löydy, rengasvalmistajilta löytyy vain epämääräistä höpinää ja kehoitus tarkistaa paineet auton ohjekirjasta. Tästä on ollut aikaisemminkin juttua ja aina sama lopputulos. Lähetä edes yksi linkki jossa on kerrottu nuo rengasvalmistajan suosituspaineet rengas- ja autokohtaisesti.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by JermuS View Post
    Kyllä nuo valmistajan suositus paineet on aivan liian alhaiset.. kai sen nyt järkikin sanoo et e39:n alle 2bar on liian vähän? :think
    Oikaistaan nyt sen verran, että ne pilarista löytyvät paineet tarkoittavat nimenomaan autonvalmistajan ehdottomia minimipaineita, ei missään tapauksessa suosituspaineita.
    Oikeat suosituspaineet löytyy renkaan valmistajalta.

Leave a comment:

• anteroro
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    ihan sama mikä käypä 18" koko, mutta kun ei löydy mitään....
    no kyllähän se menee tuolla kahenkolmenviielläkin.. esim tuosta http://www.nettivaraosa.com/renkaat/1459108

Leave a comment:

• alttu
    replied
    suosiolla etsisin käytetyt 245/40 nastarenkaat. kun itse etsin syksyllä 235/40 niin tuntui että tarjontaa oli hyvin tuohon 245/40 kokoon.
    ihan sama mikä käypä 18" koko, mutta kun ei löydy mitään....

Leave a comment:

• anteroro
    replied
    Onkos kellään kokemusta kumhon kw27 kitkoista, miten pelittää suomen talvessa..? Meinaa tulla kiire renkaiden kanssa, ensiviikolla auto suomessa kesäkumeilla eikä 18" kokoluokassa oikein ole järkevän hintaista tarjontaa. Eli jos löytyy käytettyä ko. kokoluokassa niin voi tarjota...
    suosiolla etsisin käytetyt 245/40 nastarenkaat. kun itse etsin syksyllä 235/40 niin tuntui että tarjontaa oli hyvin tuohon 245/40 kokoon.

Leave a comment:

• alttu
    replied
    Onkos kellään kokemusta kumhon kw27 kitkoista, miten pelittää suomen talvessa..? Meinaa tulla kiire renkaiden kanssa, ensiviikolla auto suomessa kesäkumeilla eikä 18" kokoluokassa oikein ole järkevän hintaista tarjontaa. Eli jos löytyy käytettyä ko. kokoluokassa niin voi tarjota...

Leave a comment:

• alttu
    replied
    mun tietääkseni noita ei saa ollenkaan tuossa koossa :think
    edit. joo näköjään vain KW-22 235/50/18 ja KW-22 225/40/18

meneekö tuo 235/50 e61 msportiin? ei taida...

Leave a comment:

• anteroro
    replied
    Onko kukaan löytäny lähiaikoina jostain kumhon kw22 nastaa 225/45/18 koossa? 225/40/18 kokoa kyllä löytyy joka putiikista...
    mun tietääkseni noita ei saa ollenkaan tuossa koossa :think
    edit. joo näköjään vain KW-22 235/50/18 ja KW-22 225/40/18
    Last edited by anteroro; 16-12-2012, 11:52.

Leave a comment:

• alttu
    replied
    Onko kukaan löytäny lähiaikoina jostain kumhon kw22 nastaa 225/45/18 koossa? 225/40/18 kokoa kyllä löytyy joka putiikista...

Leave a comment:

Working...
X