En ole kyllä nähnyt rengasvalmistajien suosituspaineita pahemmin kuten TJJ tuossa aikaisemmin kirjoitti. Ainoastaan mainitaan, että autonvalmistajan ohjeistamat paineet ja niissä taas ei minusta puhuta minimipaineista mitään. Reilusti enemmän on kuitenkin tullut pidettyä.
Tuulilasi tosiaan kyllä testasi minusta juuri noilla autosta löytyvillä suositus?minimi? paineilla renkaita?
Talvirengaskeskustelu 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antsah View PostNykyiset talvirenkaat kun ostin niin rengasliikkeessä sanoivat, että vähintää 2,7bar pitäisi laittaa paineita. Sehän ylittää e39 suosituspaineet.Uskokaa pois, mutta ei ole olemassakaan mitään tehtaan "suosituspaineita", vaan tehtaan antama minimipainetaso, joka pitää ylittyä myös kovimmilla pakkasilla.Originally posted by Bmw Master View PostKyllä, mutta tehdaspaineet oli parhaat.
Tämä tarkoittanee talvirenkaissa +15-+20C mitattuna vähintään n.2.7bar paineita.
Leave a comment:
-
Kyllä, mutta tehdaspaineet oli parhaat.Originally posted by Antsah View PostMinulla jäi kyllä samasta testistä käsitys, että ylimääräisestä paineesta harvemmin haittaa toisin kuin alhaisesta paineesta.
Leave a comment:
-
Minulla jäi kyllä samasta testistä käsitys, että ylimääräisestä paineesta harvemmin haittaa toisin kuin alhaisesta paineesta. Itse olen jo vuosia käyttänyt omaa erillistä rengaspainemittaria kun laitan ilmaa huoltoaseman laitteilla. Juuri sen takia kun ne huoltoasemien mittarit näyttävät mitä sattuu. Jossakin Nokian renkaiden jutussa luki että talvirenkaissa pitäisi pitää aina hieman enemmän rengaspaineita kuin kesällä. Johtuisko lämpötilavaihtelusta? Itse olen testaillut auton omilla suosituspaineilla noita m-sportin vakiokokoisia 17" ja silloin autosta tulee ainakin kesärenkailla todella löysän oloinen ajettava. Nykyiset talvirenkaat kun ostin niin rengasliikkeessä sanoivat, että vähintää 2,7bar pitäisi laittaa paineita. Sehän ylittää e39 suosituspaineet.Originally posted by Bmw Master View PostSaattaa liika paine auttaa nuljuamiseen, mutta muuten menee ajo huonoksi. Ohjaus ei keskitä, kaikki pienet nypyt tuntuu ratissa yms..Kannattaa lukea Tuulilasi testi rengaspaineista, valmistajan suositus oli paras. Liika paine nostaa jopa kulutusta.
Sitten taas Yokohaman kesärenkaissa oli max paineet renkaan kylessä 2,75bar. Ota näistä sitten selvää
Last edited by Antsah; 16-12-2012, 22:37.
Leave a comment:
-
Originally posted by anteroro View Postno kyllähän se menee tuolla kahenkolmenviielläkin.. esim tuosta http://www.nettivaraosa.com/renkaat/1459108
Noi kerkes mennä...
Leave a comment:
-
Ei vaan löydy, rengasvalmistajilta löytyy vain epämääräistä höpinää ja kehoitus tarkistaa paineet auton ohjekirjasta. Tästä on ollut aikaisemminkin juttua ja aina sama lopputulos. Lähetä edes yksi linkki jossa on kerrottu nuo rengasvalmistajan suosituspaineet rengas- ja autokohtaisesti.Originally posted by Hemi View PostOikeat suosituspaineet löytyy renkaan valmistajalta.
Leave a comment:
-
Oikaistaan nyt sen verran, että ne pilarista löytyvät paineet tarkoittavat nimenomaan autonvalmistajan ehdottomia minimipaineita, ei missään tapauksessa suosituspaineita.Originally posted by JermuS View PostKyllä nuo valmistajan suositus paineet on aivan liian alhaiset.. kai sen nyt järkikin sanoo et e39:n alle 2bar on liian vähän? :think
Oikeat suosituspaineet löytyy renkaan valmistajalta.
Leave a comment:
-
no kyllähän se menee tuolla kahenkolmenviielläkin.. esim tuosta http://www.nettivaraosa.com/renkaat/1459108Originally posted by alttu View Postihan sama mikä käypä 18" koko, mutta kun ei löydy mitään....
Leave a comment:
-
suosiolla etsisin käytetyt 245/40 nastarenkaat. kun itse etsin syksyllä 235/40 niin tuntui että tarjontaa oli hyvin tuohon 245/40 kokoon.Originally posted by alttu View PostOnkos kellään kokemusta kumhon kw27 kitkoista, miten pelittää suomen talvessa..? Meinaa tulla kiire renkaiden kanssa, ensiviikolla auto suomessa kesäkumeilla eikä 18" kokoluokassa oikein ole järkevän hintaista tarjontaa. Eli jos löytyy käytettyä ko. kokoluokassa niin voi tarjota...
Leave a comment:
-
Onkos kellään kokemusta kumhon kw27 kitkoista, miten pelittää suomen talvessa..? Meinaa tulla kiire renkaiden kanssa, ensiviikolla auto suomessa kesäkumeilla eikä 18" kokoluokassa oikein ole järkevän hintaista tarjontaa. Eli jos löytyy käytettyä ko. kokoluokassa niin voi tarjota...
Leave a comment:
-
mun tietääkseni noita ei saa ollenkaan tuossa koossa :thinkOriginally posted by alttu View PostOnko kukaan löytäny lähiaikoina jostain kumhon kw22 nastaa 225/45/18 koossa? 225/40/18 kokoa kyllä löytyy joka putiikista...
edit. joo näköjään vain KW-22 235/50/18 ja KW-22 225/40/18Last edited by anteroro; 16-12-2012, 11:52.
Leave a comment:
-
Onko kukaan löytäny lähiaikoina jostain kumhon kw22 nastaa 225/45/18 koossa? 225/40/18 kokoa kyllä löytyy joka putiikista...
Leave a comment:
Leave a comment: