On se weba vähän vittumainen sieltä kaivaa ilman nostinta, mutta ei ilmeisesti mahdoton. On sen jotkut asentanut ihan vain tunkin varassa. Sitten kun weban on saanut irti autosta, on pumpun vaihto helppo homma. Johto pitää tehdä ja siinä se. Vaikka se letkulähtö on vähän eri suuntaan siina Bühlerissä, niin menee ilman letkumutoksia hyvin. Näin ainakin itsellä (530da -02).
Ei auta kuin yrittää. Letkut kannattanee kuristaa ennen irroitusta, jos haluaa vanhoilla nesteillä mennä. Itse asentajalla tulee olemaan letkut auki ja "asennuspakki" vieressä viikonloppuna..saa nähdä meneekö @£‰£tuksi vai jatkuuko ilta onnistuneen pumpun vaihdon johdosta kuohuvalla
-----------------------------------
320d STW -08
aikaisempaa kalustoa:
525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno
Mikähän on kun ei weba starttaa kylmällä? Kyseessä orkkis väylä weba diesel.Akku uusi agm ja latauksessa kiinni yön.Weba ei ollut aamulla lähtenyt käyntiin.Tosin heti kun lyö auton käymään lähtee weba myös.Mutta siis kellolla ei kylmällä lähe.Jos auton sulattaa lämpimässä hallissa weba taas pelittää kellolla?
Mikähän on kun ei weba starttaa kylmällä? Kyseessä orkkis väylä weba diesel.Akku uusi agm ja latauksessa kiinni yön.Weba ei ollut aamulla lähtenyt käyntiin.Tosin heti kun lyö auton käymään lähtee weba myös.Mutta siis kellolla ei kylmällä lähe.Jos auton sulattaa lämpimässä hallissa weba taas pelittää kellolla?
Onhan tankissa dieseliä tarpeeksi? jos valo palaa niin webasto ei lähde käyntiin ja menee mykäksi. Sulaketta irti käyttämällä ja tankin täyttämällä pitäis toimia taas... Näin ainakin itsellä on käynyt pariin otteeseen.
Mikähän on kun ei weba starttaa kylmällä? Kyseessä orkkis väylä weba diesel.Akku uusi agm ja latauksessa kiinni yön.Weba ei ollut aamulla lähtenyt käyntiin.Tosin heti kun lyö auton käymään lähtee weba myös.Mutta siis kellolla ei kylmällä lähe.Jos auton sulattaa lämpimässä hallissa weba taas pelittää kellolla?
mulla ei oo näitten "kesäkelien" aikana oikeen toiminu ajastamalla eikä edes suoralla käynnistyksellä, starttaa kyllä mutta polttaa sen perus 2 minuuttia vaan. Mutta ajon aikana kyllä niinkun pitääkin.
Sattumalta kokeilin vk-loppuna lämpösellä koneella kun piti parkissa odotella autossa muutenkin, niin sillon kyllä poltti directillä ihan ongelmitta.
Eikös noissa ollu joku semmonen juttu, ettei lähde päälle yli -25c pakkasilla? Tällasesta olen joskus kuullut, mutten ole kyllä itse törmännyt vastaavaan.
Eikös noissa ollu joku semmonen juttu, ettei lähde päälle yli -25c pakkasilla? Tällasesta olen joskus kuullut, mutten ole kyllä itse törmännyt vastaavaan.
No näin myös mulle kehuttiin marmorilla kun tuli puheeksi noi webastot, ei olis joku akun säästö ominaisuus(aivopieru baijerilaisella suunnittelijalla?).
Missäs olikaan se ohje vesi-venttiilin tiivisteen poistosta (E6x) jotta myös motti lämpiää? Turha muuten lämmittää 30 asteen pakkasilla kun virta ei riitä kovin montaa kertaa starttaamaan jos kone ei lämpeä yhtään...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
No näin myös mulle kehuttiin marmorilla kun tuli puheeksi noi webastot, ei olis joku akun säästö ominaisuus(aivopieru baijerilaisella suunnittelijalla?).
Onkos toi totta vai mikäs ton lämpörajan sit määrittää? eikö väylä ohjaa webaa -25 muka? Kuullostaa kyllä aika ihmeelliseltä?
Missäs olikaan se ohje vesi-venttiilin tiivisteen poistosta (E6x) jotta myös motti lämpiää? Turha muuten lämmittää 30 asteen pakkasilla kun virta ei riitä kovin montaa kertaa starttaamaan jos kone ei lämpeä yhtään...
Onkos toi totta vai mikäs ton lämpörajan sit määrittää? eikö väylä ohjaa webaa -25 muka? Kuullostaa kyllä aika ihmeelliseltä?
Ei pitäisi olla lämpötilarajaa, eikä siinä kyllä olisi mitään logiikkaa, jos weba ei pelaa kylmässä. Ainakin minun E61:ssä on weba lähtenyt kaukosäädöllä päälle (ja myös pysynyt) vielä -37 asteessa. Kylmempää testilämpötilaa ei onneksi ainakaan vielä ole ollut
Onko akku kunnossa/virtaa tarpeeksi? -> liian matala jännite tiputtaa weban pois pelistä
No näin myös mulle kehuttiin marmorilla kun tuli puheeksi noi webastot, ei olis joku akun säästö ominaisuus(aivopieru baijerilaisella suunnittelijalla?).
Kumotaanpa taas jälleen kerran tämä urbaanilegenda. Mitään pakkasrajaa ei BMW eikä muissakaan webastoissa ole vielä tähän mennessä tullut vastaan. Eli kaikki toimivat vaikka Naruskassa tai Siperiassa kunhan toimintaan liittyvät asiat ovat kunnossa. Ainoa akun säästöominaisuus BMW webastossa on 10,76V katkaisuraja joka on yleismallin weban 9,76 V korkeampi ja tämän sekä pitkän johdotuksen akulta webastolle vuoksi BMW webasto vaatii toimiakseen paremman akun kuin yleismallin webasto. Webastohan katkaisee toiminnan mikäli jännite (webastolla) on yli 20s ko. rajan alapuolella, yleensä tämä tapahtuu hehkutustilanteessa jolloin kuormitusvirta on suurimmillaan. Jos jännite on lähtökohtaisesti ko. rajan alapuolella ei webasto ala tekemään mitään.
Jos webasto ei toimi kylmänä, todennäköisin syy on huono / vajaa akku tai liian huonosti juokseva polttoaine. Muita syitä voivat olla vika ohjainkortilla, vika polttoainelinjastossa/pumpussa tai karstoittunut palopesä / viallinen hehku.
Ok, hyvä homma et tohon tuli varmistus. Jotenki tota epäilinkin ku muistelin et viimetalvena weba toimi kaikissa olosuhteissa. Nyt vaan on mykkänä joten tälle talvelle ei oo pystyny tota toteamaan.
Comment