Itselle on ihan uus kapistus toi webasto tossa E34:ssa. Alkuperäinen toki mutta tänään kokeilin sitä ekaa kertaa. Kytkin ajotietokoneesta päälle. Hetken miettimisen jälkeen alkoi erittäin voimakas bensan käry ja sitten alkoi pöhinä. sitä keski noin 5min jonka jälkeen ei enää tapahtunu mitään. Oisko imassu akun tyhjäks vai onko jotain muuta häikkää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnasta
Collapse
X
-
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
-
-
Mikähän on kun on sellanen pienen kännykän kokonen kaukosäädin auton mukana bmw:n logolla, hopea, eberin vai webaston. Kuitenkin siitä oli patterit loppunu, vaihoin ne niin pitääkö se jotenkin koodata se kaukosäädin että alkaa toimiin se lisälämmitin? Onko tuolle eberille jossain joku sulake? Kun ei tapahdu mitään ku painaa napista. Ja autohan on 523 -99.e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostKaikkosellahan on DW50 bensiinikäyttöiseksi modifioituna.
Katsopa Thermotestillä mitä tapahtuu kun käynnistät auton Webaston ollessa hehkutusvaiheessa :think Mahdollisesti jännitteen aleneminen sammuttaa sen käynnistyksen hetkeellä...
akku varmaa todela finaalis.
Onko näissä autoissa/weboissa mitään ideaa käyttää kondensaattoreita poistamaa tommosia jännitemuutoksia? :p Niinku subbarareille tehään
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostTuota jännitteen alenemista oon iteki pohtinu, kun monesti webastoa käynnistäessä/ollessa käynnissä menen autolle ja pelkät ovien avaukset (vilkut yms vilkkuu) webaston vihellys muuttuu selkeästi sen aikana kun ovia avaa,
akku varmaa todela finaalis.
Onko näissä autoissa/weboissa mitään ideaa käyttää kondensaattoreita poistamaa tommosia jännitemuutoksia? :p Niinku subbarareille tehään
Mutta oikeesti tämmöisiä ei kyllä tarvi, pysyy kyllä päällä dieselinkin startissa. Kokonaan oma akku webastolle olisi pakkasilla ehkä joskus fiksukin, kun aamulla auto ja kone on lämmin mutta akku tyhjä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKyllä konkkaa ehkä voisi käyttää tuossa:think, pitäisi vaan laittaa diodi virtajohtoon ennen sitä konkkaa, ettei auton tekniikka pääsisi käytään tuota lisä"akkua". Tuossa subbari käytössähän se menee toisinpäin.
Mutta oikeesti tämmöisiä ei kyllä tarvi, pysyy kyllä päällä dieselinkin startissa. Kokonaan oma akku webastolle olisi pakkasilla ehkä joskus fiksukin, kun aamulla auto ja kone on lämmin mutta akku tyhjä.
Meneekö se niin että akku 1. jota ladataan laturilta hoitaa webaston ja puhaltimen. akku 2. joka saa diodin kautta virran( meneekö näin?) hoitaa muun auton?
Vai niin että hupiakkua ladataan diodin kautta ja siitä otetaan weballe ja puhaltimille virrat?, tässä vaa pohdituttaa että eikös tuo ala silloin imemään virtaa sieltä toiselta akulta? vai miten tuo diodi nyt toimii :P
Comment
-
-
Koitin noita eri webasto -aiheisia ketjuja lueskella, mutta en löytänyt etsimääni vastausta.
Eli onko mahdollista jotenkin koodata tai kytkeä niin, ettei webasto lähde heti käyntiin, kun auton käynnistää pakkasella ja moottori on normilämmöissä?
Tällä haen vaan sitä, että ajaessani töihin, joudun ensin pysäköimään autoni parkkihallin ulkopuolelle ja pääsen siirtämään autoni parkkihalliin vasta hetken kulutta. Tämän siirtämisen aikana tuntuu tuo webasto lähtevän ihan turhaan tulille, vaikka moottori on ns. normilämpöinen.
Webasto koodattu esilämmittimeksi ja toimii muuten ihan normaalisti...E39 530dA Touring -03
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostTuotakin ratkaisua olen kovasti pohtinut mutta raksuttaa edelleen tuo sähkötekniikka että miten toteutan sen että webasto & puhaltimet imaisee vain sen ylimääräisen akun. Eli missä järjestyksessä pitää toteuttaa piuhoitus.
Meneekö se niin että akku 1. jota ladataan laturilta hoitaa webaston ja puhaltimen. akku 2. joka saa diodin kautta virran( meneekö näin?) hoitaa muun auton?
Vai niin että hupiakkua ladataan diodin kautta ja siitä otetaan weballe ja puhaltimille virrat?, tässä vaa pohdituttaa että eikös tuo ala silloin imemään virtaa sieltä toiselta akulta? vai miten tuo diodi nyt toimii :P
Last edited by Esal; 10-11-2011, 10:30.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by api-75 View PostKoitin noita eri webasto -aiheisia ketjuja lueskella, mutta en löytänyt etsimääni vastausta.
Eli onko mahdollista jotenkin koodata tai kytkeä niin, ettei webasto lähde heti käyntiin, kun auton käynnistää pakkasella ja moottori on normilämmöissä?
Tällä haen vaan sitä, että ajaessani töihin, joudun ensin pysäköimään autoni parkkihallin ulkopuolelle ja pääsen siirtämään autoni parkkihalliin vasta hetken kulutta. Tämän siirtämisen aikana tuntuu tuo webasto lähtevän ihan turhaan tulille, vaikka moottori on ns. normilämpöinen.
Webasto koodattu esilämmittimeksi ja toimii muuten ihan normaalisti...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEsim. veneily ja matkailuauto tarvikkeista löytyy valmis relepaketti kaksoisakku järjestelmään. Halvempia esim. motonet, biltema yms.
http://www.biltema.fi/Documents/manu...25-230_man.pdf
Eli siis mikä on todellinen latausvirta?
Comment
-
-
onkos kukaan pähkäilly asiaa? Itellä e38 740 '99 ja pitäis eberi laittaa mut kaukosäätimet ja kello mun mielestä maksaa turhaa ovat kyllä hyvät mut voisko eberiä ohjata auton taukojähyttimen ajastuksen kautta? Eberihän ei tartte käyntiin lähtemiseen muuta kuin herätteen jostain.. Jos heräte tulisi auton tauko lämmittimen kautta niin onko ihan mahoton ajatus? Vai maksetaanko suosiolla 400€ siiitä kaukosäätimestä?:think€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View PostVai maksetaanko suosiolla 400€ siiitä kaukosäätimestä?:think
Riittää se kantavuus....
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostNo tuota ei ainakaan kannata tehdä. Ostaa mielummin vaikka tämän:
Riittää se kantavuus....€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postvoisko eberiä ohjata auton taukojähyttimen ajastuksen kautta? Eberihän ei tartte käyntiin lähtemiseen muuta kuin herätteen jostain.. :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTänä aamuna teki thermo-toppi tenät. Ei pihaustakaan kuulunut eikä ollut auto lämmin vaikka olis pitänyt olla jo vartin päällä weba. Kellotaulussa paloi taustavalo ja liekin kuva, mutta webasto oli täysin mykkä. Mitähän ihmettä? Alijännite?
Onko normaali vaiko BMW-mallinen weba? Jos on BMW:n ohjauskortilla varustettu, niin INPAn kanssa saa todennäköisesti selville, mikä sitä riivaa. Yleismallin kanssa se kellotaulu saattaa osata kertoa jotain weban tilasta tai sitte pitää tutkia sitä webaa suoraan kaapelilla. Oletko koittanut webaa päälle uudestaan tai sitä weban nollausta sulakkeen irroittamalla? Joskushan kohtuullisesti toimiva weba saattaa aina välillä tehdä jonkin vikakoodin muistiin ja sitten kun niitä vikakoodeja on riittävän monta, niin se ei edes yritä käynnistyä.
INPA löytyy, jos liikut Tampereen tai Etelä-Pohjanmaan läheisyydessä.
Comment
-
Comment