Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osmis
    Moderator
    • May 2006
    • 5271
    • Lieksa, Middle of Nowhere

    Itselle on ihan uus kapistus toi webasto tossa E34:ssa. Alkuperäinen toki mutta tänään kokeilin sitä ekaa kertaa. Kytkin ajotietokoneesta päälle. Hetken miettimisen jälkeen alkoi erittäin voimakas bensan käry ja sitten alkoi pöhinä. sitä keski noin 5min jonka jälkeen ei enää tapahtunu mitään. Oisko imassu akun tyhjäks vai onko jotain muuta häikkää?
    Sawo-Karjala - connection

    @osmis_garage

    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

    Comment

    • speculator
      Newbiemmer
      • Jul 2010
      • 28
      • Siilinjärvi

      Mikähän on kun on sellanen pienen kännykän kokonen kaukosäädin auton mukana bmw:n logolla, hopea, eberin vai webaston. Kuitenkin siitä oli patterit loppunu, vaihoin ne niin pitääkö se jotenkin koodata se kaukosäädin että alkaa toimiin se lisälämmitin? Onko tuolle eberille jossain joku sulake? Kun ei tapahdu mitään ku painaa napista. Ja autohan on 523 -99.
      e91 335d '07
      ex e90 325iA '08
      ex e39 523iA '99
      ex e39 528iA '97

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Kaikkosellahan on DW50 bensiinikäyttöiseksi modifioituna.
        Katsopa Thermotestillä mitä tapahtuu kun käynnistät auton Webaston ollessa hehkutusvaiheessa :think Mahdollisesti jännitteen aleneminen sammuttaa sen käynnistyksen hetkeellä...
        Tuota jännitteen alenemista oon iteki pohtinu, kun monesti webastoa käynnistäessä/ollessa käynnissä menen autolle ja pelkät ovien avaukset (vilkut yms vilkkuu) webaston vihellys muuttuu selkeästi sen aikana kun ovia avaa,
        akku varmaa todela finaalis.

        Onko näissä autoissa/weboissa mitään ideaa käyttää kondensaattoreita poistamaa tommosia jännitemuutoksia? :p Niinku subbarareille tehään

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by kaikkone View Post
          Tuota jännitteen alenemista oon iteki pohtinu, kun monesti webastoa käynnistäessä/ollessa käynnissä menen autolle ja pelkät ovien avaukset (vilkut yms vilkkuu) webaston vihellys muuttuu selkeästi sen aikana kun ovia avaa,
          akku varmaa todela finaalis.

          Onko näissä autoissa/weboissa mitään ideaa käyttää kondensaattoreita poistamaa tommosia jännitemuutoksia? :p Niinku subbarareille tehään
          Kyllä konkkaa ehkä voisi käyttää tuossa:think, pitäisi vaan laittaa diodi virtajohtoon ennen sitä konkkaa, ettei auton tekniikka pääsisi käytään tuota lisä"akkua". Tuossa subbari käytössähän se menee toisinpäin.

          Mutta oikeesti tämmöisiä ei kyllä tarvi, pysyy kyllä päällä dieselinkin startissa. Kokonaan oma akku webastolle olisi pakkasilla ehkä joskus fiksukin, kun aamulla auto ja kone on lämmin mutta akku tyhjä.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Originally posted by Esal View Post
            Kyllä konkkaa ehkä voisi käyttää tuossa:think, pitäisi vaan laittaa diodi virtajohtoon ennen sitä konkkaa, ettei auton tekniikka pääsisi käytään tuota lisä"akkua". Tuossa subbari käytössähän se menee toisinpäin.

            Mutta oikeesti tämmöisiä ei kyllä tarvi, pysyy kyllä päällä dieselinkin startissa. Kokonaan oma akku webastolle olisi pakkasilla ehkä joskus fiksukin, kun aamulla auto ja kone on lämmin mutta akku tyhjä.
            Tuotakin ratkaisua olen kovasti pohtinut mutta raksuttaa edelleen tuo sähkötekniikka että miten toteutan sen että webasto & puhaltimet imaisee vain sen ylimääräisen akun. Eli missä järjestyksessä pitää toteuttaa piuhoitus.

            Meneekö se niin että akku 1. jota ladataan laturilta hoitaa webaston ja puhaltimen. akku 2. joka saa diodin kautta virran( meneekö näin?) hoitaa muun auton?

            Vai niin että hupiakkua ladataan diodin kautta ja siitä otetaan weballe ja puhaltimille virrat?, tässä vaa pohdituttaa että eikös tuo ala silloin imemään virtaa sieltä toiselta akulta? vai miten tuo diodi nyt toimii :P

            Comment

            • api-75
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 30
              • Espoo

              Koitin noita eri webasto -aiheisia ketjuja lueskella, mutta en löytänyt etsimääni vastausta.

              Eli onko mahdollista jotenkin koodata tai kytkeä niin, ettei webasto lähde heti käyntiin, kun auton käynnistää pakkasella ja moottori on normilämmöissä?

              Tällä haen vaan sitä, että ajaessani töihin, joudun ensin pysäköimään autoni parkkihallin ulkopuolelle ja pääsen siirtämään autoni parkkihalliin vasta hetken kulutta. Tämän siirtämisen aikana tuntuu tuo webasto lähtevän ihan turhaan tulille, vaikka moottori on ns. normilämpöinen.

              Webasto koodattu esilämmittimeksi ja toimii muuten ihan normaalisti...
              E39 530dA Touring -03

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by kaikkone View Post
                Tuotakin ratkaisua olen kovasti pohtinut mutta raksuttaa edelleen tuo sähkötekniikka että miten toteutan sen että webasto & puhaltimet imaisee vain sen ylimääräisen akun. Eli missä järjestyksessä pitää toteuttaa piuhoitus.

                Meneekö se niin että akku 1. jota ladataan laturilta hoitaa webaston ja puhaltimen. akku 2. joka saa diodin kautta virran( meneekö näin?) hoitaa muun auton?

                Vai niin että hupiakkua ladataan diodin kautta ja siitä otetaan weballe ja puhaltimille virrat?, tässä vaa pohdituttaa että eikös tuo ala silloin imemään virtaa sieltä toiselta akulta? vai miten tuo diodi nyt toimii :P
                Esim. veneily ja matkailuauto tarvikkeista löytyy valmis relepaketti kaksoisakku järjestelmään. Halvempia esim. motonet, biltema yms.



                Last edited by Esal; 10-11-2011, 10:30.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  Originally posted by api-75 View Post
                  Koitin noita eri webasto -aiheisia ketjuja lueskella, mutta en löytänyt etsimääni vastausta.

                  Eli onko mahdollista jotenkin koodata tai kytkeä niin, ettei webasto lähde heti käyntiin, kun auton käynnistää pakkasella ja moottori on normilämmöissä?

                  Tällä haen vaan sitä, että ajaessani töihin, joudun ensin pysäköimään autoni parkkihallin ulkopuolelle ja pääsen siirtämään autoni parkkihalliin vasta hetken kulutta. Tämän siirtämisen aikana tuntuu tuo webasto lähtevän ihan turhaan tulille, vaikka moottori on ns. normilämpöinen.

                  Webasto koodattu esilämmittimeksi ja toimii muuten ihan normaalisti...
                  Tuollainen ominaisuus ei onnistu koodaamalla. Saa toki pysyvästi pois lisälämmitysominaisuuden. Jos lämpötila-asetukset laittaa minimiin (16 C), niin Weba ei lähde päälle. Toinen vaihtoehto on rakentaa kytkin Weban jännite- tai väyläpiuhaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by Esal View Post
                    Esim. veneily ja matkailuauto tarvikkeista löytyy valmis relepaketti kaksoisakku järjestelmään. Halvempia esim. motonet, biltema yms.



                    http://www.biltema.fi/Documents/manu...25-230_man.pdf
                    Toi vaikuttaa iha pätevältä. Nyt hölmö kyssäri, eikös tuossa E39:ssä ole joko 120A tai 140A laturi?, ni täytyykö tällöin tuon releen kestää yli 140A vai vai miten tuo nyt kantsii laskea. Kun kattelee noita järeämpiä erotusreleitä ni hintaki on kova.
                    Eli siis mikä on todellinen latausvirta?

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      onkos kukaan pähkäilly asiaa? Itellä e38 740 '99 ja pitäis eberi laittaa mut kaukosäätimet ja kello mun mielestä maksaa turhaa ovat kyllä hyvät mut voisko eberiä ohjata auton taukojähyttimen ajastuksen kautta? Eberihän ei tartte käyntiin lähtemiseen muuta kuin herätteen jostain.. Jos heräte tulisi auton tauko lämmittimen kautta niin onko ihan mahoton ajatus? Vai maksetaanko suosiolla 400€ siiitä kaukosäätimestä?:think
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                        Vai maksetaanko suosiolla 400€ siiitä kaukosäätimestä?:think
                        No tuota ei ainakaan kannata tehdä. Ostaa mielummin vaikka tämän:



                        Riittää se kantavuus....

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • 2bar..ahhh
                          BTCF Honorary Member
                          • Nov 2004
                          • 3351
                          • haapavesi

                          Originally posted by -Markus- View Post
                          No tuota ei ainakaan kannata tehdä. Ostaa mielummin vaikka tämän:



                          Riittää se kantavuus....
                          ähh... Miksi tota ei koskaan muista..... =D
                          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                            voisko eberiä ohjata auton taukojähyttimen ajastuksen kautta? Eberihän ei tartte käyntiin lähtemiseen muuta kuin herätteen jostain.. :think
                            Eihän se tarvi kun katkaisimen millä sen herätteen saa annettua sille Eberille...
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Tänä aamuna teki thermo-toppi tenät. Ei pihaustakaan kuulunut eikä ollut auto lämmin vaikka olis pitänyt olla jo vartin päällä weba. Kellotaulussa paloi taustavalo ja liekin kuva, mutta webasto oli täysin mykkä. Mitähän ihmettä? Alijännite?

                              Comment

                              • Ovlov
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 171
                                • Tre/Jvi

                                Originally posted by Perlenbacher View Post
                                Tänä aamuna teki thermo-toppi tenät. Ei pihaustakaan kuulunut eikä ollut auto lämmin vaikka olis pitänyt olla jo vartin päällä weba. Kellotaulussa paloi taustavalo ja liekin kuva, mutta webasto oli täysin mykkä. Mitähän ihmettä? Alijännite?

                                Onko normaali vaiko BMW-mallinen weba? Jos on BMW:n ohjauskortilla varustettu, niin INPAn kanssa saa todennäköisesti selville, mikä sitä riivaa. Yleismallin kanssa se kellotaulu saattaa osata kertoa jotain weban tilasta tai sitte pitää tutkia sitä webaa suoraan kaapelilla. Oletko koittanut webaa päälle uudestaan tai sitä weban nollausta sulakkeen irroittamalla? Joskushan kohtuullisesti toimiva weba saattaa aina välillä tehdä jonkin vikakoodin muistiin ja sitten kun niitä vikakoodeja on riittävän monta, niin se ei edes yritä käynnistyä.

                                INPA löytyy, jos liikut Tampereen tai Etelä-Pohjanmaan läheisyydessä.
                                E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                                Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎