Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pexi_87
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Webaston kv pumpussa lienee vikaa (tämä tuskin ohjainkortilla) ja kun palopesä ja hehku ovat uudet on ohjainkortilla vikaa hehkun mittauspiirissä.
    Peruskorjaus ohjainkortille, (sercap huoltopalvelut) ja uusi tai varmasti toimiva vesipumppu (mtt trading, eeperi.com). Itsekin korjaan ohjainkortteja mutta ei ole oikein aikaa enää tänä vuonna.
    Nyt kun kokeilin sitä tietokoneella käyntiin niin kokeilun jälkeen ilmesty ilmalukko kun sisälle ei tullut lämmintä ja ilmailun tuoksinnassa huomasin että iskaritolpassa vesiventtiilien alla oleva kiertovesipumppu myös toimii. Voisiko tämä tarkoittaa sitä, että se laitteen oma kiertovesipumppu toimii kun sai ilman liikkeelle, joten viaksi jää enää tuo ohjainkorttivika?

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Pystyykö webaa käyttämään "piuhoista" ilman ohjainkorttia? Ei vissiinkään? Aattelin vaan että sais testattua tuon.
    Toki kun kävis ihan jossain weba huollossa, niin siellähän se onnistuisi...
    Tai ottaisi tuon autosta irti ja sitte ihmettelis lisää..

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Pexi_87 View Post
    Potilaana 540i -00 vuotisessa oleva Webasto Z. Vaihdoin laitteeseen palopesän ja nyt olen yrittänyt saada sitä käyntiin. Paloilmapuhallin lähtee pyörimään ja bensa haisee, mutta ei lähde polttamaan. Vikakoodeina edelleen (oli jo ennen palopesän vaihtoa) liitteessä näkyvät. Mitä seuraavaksi, ohjainkortti vaihtoon?
    Webaston kv pumpussa lienee vikaa (tämä tuskin ohjainkortilla) ja kun palopesä ja hehku ovat uudet on ohjainkortilla vikaa hehkun mittauspiirissä.
    Peruskorjaus ohjainkortille, (sercap huoltopalvelut) ja uusi tai varmasti toimiva vesipumppu (mtt trading, eeperi.com). Itsekin korjaan ohjainkortteja mutta ei ole oikein aikaa enää tänä vuonna.

    Leave a comment:


  • Pexi_87
    replied
    Potilaana 540i -00 vuotisessa oleva Webasto Z. Vaihdoin laitteeseen palopesän ja nyt olen yrittänyt saada sitä käyntiin. Paloilmapuhallin lähtee pyörimään ja bensa haisee, mutta ei lähde polttamaan. Vikakoodeina edelleen (oli jo ennen palopesän vaihtoa) liitteessä näkyvät. Mitä seuraavaksi, ohjainkortti vaihtoon?
    Last edited by Pexi_87; 23-03-2012, 10:36.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Sellainen huomio, että kun tilanteen huomasin tullessani autolle, painoin liekkinappia, jolloin näyttö pimeni (kuten normaalisti) ja sitten painoin toisen kerran niin laite hörähti käyntiin ihan normaalisti. !?! Ihan kuin ohjain olisi luullut (ainakin kello) että webasto käy normaalisti, vaikka oli aivan mykkä.
    Kiitos paljon WSE1!

    Osaisko tuohon joku kommentoida jotain? Yritetty etsiä valmistajan PDF:istä ja ympäriinsä muttei löydy tietoa...

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Varaat vaan runsaasti WD40 spraytä, parit pienet teräsharjat ja patapataa ja rassaat sen kattilan kuntoon. Jos sieltä on ilmareiät tukossa ei varmasti pala kunnolla. Ensin uitat sen sprayllä, harjaat ja rapsuttelet paskat pois ja huuhtelet tulikuumalla vedellä. V-mallia en oo purkanut, joten en tiedä, millaisia tiivisteitä sinne pitää hankkia (vai tarviiko ollenkaan?).

    Mulla on tosta omasta webasta vielä herätepinni kateissa. Tarttis can-boksille (puhaltimen ohjaus) saada heräte. Kait se toi mun kone on sitten Z koska siinä ei oo tosiaan vesipumppupuolta ollenkaan. Kellon laitoin kolmoseen ja sillä tosiaan lähti tulille. On muuten mersussa ihan paskassa paikassa toi kone. Rapa lentää sisälokarista huolimatta suoraan koneen kylkeen. Nyt olis suojamuovi tehty koneelle ja tarttis se vielä laittaa paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Thermo top V siis kyseessä, ei saa polttoainetta. Siellä ei taas ole varmaankaan luettu testausohjeita eli hehku testataan laite käynnissä, ja kun laitetta ei saada käynnistymään ei myöskään hehkun resistanssia voi oikealla tavalla bmw testerillä testata ja vianrajoitus sen osalta on huuhaata, toki webasto testerillä saadaan hehkua ohjattua erikseen, mutta testeri on työläs kytkeä E9x suoraan webaston liittimelle. Polttoainepumppu tuskin on rikki, mutta jotakin muuta ongelmaa tai linja tyhjänä jostakin syystä. Ei noin uudessa ole palopesässä vikaa, mutta karstainenhan se voisi lyhyistä pätkäkäytöistä johtuen olla jolloin laite ei syty kunnolla, sen huomaa kyllä runsaasta savutuksesta sytytysvaiheessa.
    Näillä taustatiedoilla, veikataan pahasti karstoittunutta palopesää.
    Kiitos WSE1!

    Juurikin Thermo top V, ja on ollut varmaankin koko elinkaaren ajan pätkäajossa jos luottaa BMW:n testeriin! Yli 6300 onnistunutta käynnistystä noinkin uudessa autossa!

    Viimeksi kun itse huomasin weban olevan päällä se savutti tosiaan kovasti.

    Eli siis menen tallin omaavalle kaverille kylään ja weba näkösälle

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    No niin auto käytetty vikakoodin luvussa.

    Mitä gurut mieltä viasta voiko vielä korjata?
    merkkiliike ehdottaa tietty koko laitteen vaihtoa.

    Vikakoodit liekkiviasta ja hehkuviasta!

    webasto yrittää käyntiin testaustoiminnolla ja muodostaa vähän savua muttei liekkiä kuulemma havaittu.

    Onko potilas menetetty?
    Thermo top V siis kyseessä, ei saa polttoainetta. Siellä ei taas ole varmaankaan luettu testausohjeita eli hehku testataan laite käynnissä, ja kun laitetta ei saada käynnistymään ei myöskään hehkun resistanssia voi oikealla tavalla bmw testerillä testata ja vianrajoitus sen osalta on huuhaata, toki webasto testerillä saadaan hehkua ohjattua erikseen, mutta testeri on työläs kytkeä E9x suoraan webaston liittimelle. Polttoainepumppu tuskin on rikki, mutta jotakin muuta ongelmaa tai linja tyhjänä jostakin syystä. Ei noin uudessa ole palopesässä vikaa, mutta karstainenhan se voisi lyhyistä pätkäkäytöistä johtuen olla jolloin laite ei syty kunnolla, sen huomaa kyllä runsaasta savutuksesta sytytysvaiheessa.
    Näillä taustatiedoilla, veikataan pahasti karstoittunutta palopesää.
    Last edited by WSE1; 25-11-2011, 23:23.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    En tietty 100-varmaksi voi sanoa.. Eroaako jotenkin oleellisesti? 1999 tehty mylly. Kortti ehkä vaihdettu, en tiedä.
    Ei eroa kuin softaltaan. E käyttää paloilmapuhallinta pienemmällä nopeudella ja syöttää polttoainetta vähemmän kuin C. Mitään muuta varsinaista eroa ei SAMANIKÄISESSä kortissa ole, kortteja on tosin useita sukupolvia niin e kuin c. Z kortista taas puuttuu vesipumpun ohjaustoiminnot, komponentit ja liittimen pinnit kokonaan.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Sellainen huomio, että kun tilanteen huomasin tullessani autolle, painoin liekkinappia, jolloin näyttö pimeni (kuten normaalisti) ja sitten painoin toisen kerran niin laite hörähti käyntiin ihan normaalisti. !?! Ihan kuin ohjain olisi luullut (ainakin kello) että webasto käy normaalisti, vaikka oli aivan mykkä.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Se on varmaan menny interlock tilaan, kun ei oo syttyny. Syynä voi olla ihan mikä tahansa palokammioon liittyvä juttu. Hehku loppu, höyrystin paskana, palokammi ja/tai höyrystin pahasti karstassa. Se ei muuten sitten lähde tulille testerilläkään vikakoodin poiston jälkeen, ennen kuin on lopettanut diagnoosin ja aloittanut sen uudestaan .

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Okei, täytyy hommata usb-sarja välipulikka tohon toiseen sarjakaapeliin. Kokeilin tosiaan puoli tuntia tuota hommaa ja aina sama herja. Kokeilin muutella "sarjaportin" asetuksia mutta löytyi vaan yksi asetusyhdistelmä jolla edes suostui herättämään weban. Luulis että sillä asetuksella pitäis toimia diagnostiikankin.

    Vikahan oli se että ajastettuna autolle mennessä weba ei ollut päällä, vähän bensa tuoksahti, eli oli ilmeisesti yrittänyt käynnistyä. Kellossa paloi taustavalo ja liekin kuva, aivan kuten jos olisi toiminut normaalisti. Muutaman kerran toistunut. Olisko ettei syty, tai alijännite?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Mullakin tulee tuota nak herjaa aina välillä. Sulkee diagnoosin (stop diagnose)ja avaa sen uudestaan ja taas toimii. Mulla toi herja tuli peliin, kun aloin käyttää usb-kaapelia. Edellisellä sarjakaapelilla tota ei tullut koskaan.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    En tietty 100-varmaksi voi sanoa.. Eroaako jotenkin oleellisesti? 1999 tehty mylly. Kortti ehkä vaihdettu, en tiedä.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Voipi olla aivot nyrjähtäneet :think Usein alkaa toimia kun jaksaa ränkätä diagnoosia vaan uudelleen päälle.

    Onkos se varmasti E? ettei ole C/Z?

    Leave a comment:

Working...
X