Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemu__
    replied
    Kertokaas nyt viisaammat sitten, että miten saan tuohon e39 530d:hen asetettua sen webaston käyttöön.

    Autossa on tehtaan oma webasto, mutta navin näytöltä ei löydy kuin aux. ventilation eli taukotuuletus käsittääkseni? Pitäisi siis lisäksi olla aux. heating, joka ohjaa webastoa? Auto siis saksantuonti eikä tuota kyseistä valikkoa tuosta näytöstä löydy.

    Laakkosella töissä olevalta kaverilta kysäisin tuota ja sanoi, että he eivät mielellään koodaa noita käyttöön, kun siinä on suuri vaara että ohjainlaite tms. menee paskaksi?!

    Mitäs tuolle nyt sitten kannttaisi tehdä?

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Nyt se taas käy normaalisti. Ei jumalauta, ei voi ymmärtää. Täytyy nyt vaan poltella tota ja ihmetellä.
    Samoin mulla oli tollast ihme kiukuttelua, se tais kyl sit johtua jostai et imu oli tukossa ja pakoputket tjsp.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Nyt se taas käy normaalisti. Ei jumalauta, ei voi ymmärtää. Täytyy nyt vaan poltella tota ja ihmetellä.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    VITTU PERKELE SAATANA!!! Se perkeleen romu toimi tasan kaksi kertaa. Taas se ampuu ja sammuttaa itsensä. Aamulla lähti käymään ja paloikin varmaan yli 10 minuuttia. Liikenteeseen lähdettäessä oli kuitenkin sammunut. Nyt hetkin sitten ajattelin taas vähän tarkistaa toimintaa ja ekös se saatana alkanut ampumaan vanhaan malliin. Eilen se sentään paloi ihan täyden ajan. Jumalauta mulla menee hermot ton paskakasan kanssa.
    Tuttu tunne tuttu tunne

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    VITTU PERKELE SAATANA!!! Se perkeleen romu toimi tasan kaksi kertaa. Taas se ampuu ja sammuttaa itsensä. Aamulla lähti käymään ja paloikin varmaan yli 10 minuuttia. Liikenteeseen lähdettäessä oli kuitenkin sammunut. Nyt hetkin sitten ajattelin taas vähän tarkistaa toimintaa ja ekös se saatana alkanut ampumaan vanhaan malliin. Eilen se sentään paloi ihan täyden ajan. Jumalauta mulla menee hermot ton paskakasan kanssa.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Liekkinapin takaa löytyy ne johdot. Se vatii pulssin niihin johtoihin ja sitten se käy sen 40 minuuttia (vai mikä se aika oli?). Ei saa olla jatkuva virta. Jos puhelimen kaiutinta käytetään herätteenä täytyy se kaiuttimen signaali muuttaa pulssiksi.

    Mulla olis siemensin MC35i modeemi joka tarttis kaveriksi mikrokontrollerin, että siitä saisi tuon ohjauksen. http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1187 Veli lupaili duunata semmosen, joten sitä tässä nyt odotellaan.
    Jea, ite säätelin jo tos viimetalvena/keväällä vanhaan autoon releellä + kännyllä ohjauksen.. tosin meinasin kokeilla oisko saanu lohkolämmitintä lämmittämään toisesta akusta ja invertteristä .. se auto meni lunarii ennenku kerkesin patenttia kokeilla :/

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Liekkinapin takaa löytyy ne johdot. Se vatii pulssin niihin johtoihin ja sitten se käy sen 40 minuuttia (vai mikä se aika oli?). Ei saa olla jatkuva virta. Jos puhelimen kaiutinta käytetään herätteenä täytyy se kaiuttimen signaali muuttaa pulssiksi.

    Mulla olis siemensin MC35i modeemi joka tarttis kaveriksi mikrokontrollerin, että siitä saisi tuon ohjauksen. http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1187 Veli lupaili duunata semmosen, joten sitä tässä nyt odotellaan.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Ei mullakaan oo kumpaakaan vaimenninta. Yllättävän hiljaa se silti käy. Pakoputki on kyllä eristetty thermotekillä ja konepeiton alta ei koneen ääni kuulu kovin pahasti. Vielä täytyy hoitaa gsm ohjaus kuntoon.
    Jepu, iteki mietin et pitäs toi gsm ohjaus saada skulaan. pitäs vaan keksiä mitkä pinnit piti yhistää että se lähtee pöhisemään. ja eikös se niin ollu että vaikka ne pinnit olis yhistetty kokoajan niin se pöhisee sen puoltuntia?, taino toisaalta voishan sen laittaa siihen kelloon. että tavallaan kun soittaa niin se klikkais sitä virtanappia kerran. toisella soitolla siis sammuttais.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ei mullakaan oo kumpaakaan vaimenninta. Yllättävän hiljaa se silti käy. Pakoputki on kyllä eristetty thermotekillä ja konepeiton alta ei koneen ääni kuulu kovin pahasti. Vielä täytyy hoitaa gsm ohjaus kuntoon.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Ei oo jaksanu irrottaa. En se pahassa paikassa kyllä oo, kun laitoin sen hanttimiehen puolella olevaan tulipellin onkaloon.

    Edit:

    Otin koneen irti ja purin sen. Sieltä se vikakin sitten löytyi: Helvetisti karstaa palokammiossa. Pesin ja putsasin kammion ja nyt toimii kuin ihmisen mieli. Nyt täytyy vielä käydä tarkastamassa palaminen analysaattorilla. Reiät oli tosiaan tukossa ja oli siellä yksi pikkusormenpään kokoinen kökkö karstaa. Se on varmaan hehkuessaan "hieman" häirinnyt toimintaa.
    Hieno homma! voi olla tullu sen takia jos ei oo palotapahtumat pelannu kunnolla. karstaa kertyny.
    Itel oli joskus kevääl häikkää ja savutti pirusti (imuletku tukossa), noh repäsin sen imuletkun veke ja ku webasto alko pöhisemään niin pakoputkesta tuli _hiukan_ karstaa. valkonen lumi muuttu mustaks siitä karstasta . sen takia varmaa vieläki se äänenvaimennin tukossa (nooh otin sen veke kokonaan)

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ei oo jaksanu irrottaa. En se pahassa paikassa kyllä oo, kun laitoin sen hanttimiehen puolella olevaan tulipellin onkaloon.

    Edit:

    Otin koneen irti ja purin sen. Sieltä se vikakin sitten löytyi: Helvetisti karstaa palokammiossa. Pesin ja putsasin kammion ja nyt toimii kuin ihmisen mieli. Nyt täytyy vielä käydä tarkastamassa palaminen analysaattorilla. Reiät oli tosiaan tukossa ja oli siellä yksi pikkusormenpään kokoinen kökkö karstaa. Se on varmaan hehkuessaan "hieman" häirinnyt toimintaa.
    Last edited by Juppe; 17-10-2010, 16:48.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    On koitettu jo toisella pumpulla. Ei parantunu merkittävästi. Samalla pumpulla se kävi kuitenkin penkissä ihan hyvin. Tuo weban oma alkuperäinen pumppu maksaa +300e. En taida koittaa...
    Niinojoo ofkoors kokeilisin jos olisi mahdollisuus, ootko ite kokeillu penkissä webaa sen jälkeen kun on autossa käytetty?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    On koitettu jo toisella pumpulla. Ei parantunu merkittävästi. Samalla pumpulla se kävi kuitenkin penkissä ihan hyvin. Tuo weban oma alkuperäinen pumppu maksaa +300e. En taida koittaa...

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Ihan auton akku siinä testipenkissä oli. Käytteli sitä läppärillä. Ei kait se liikaa voi saada virtaa. Thermotestin mukaan jännite huitee siinä 11.9 nurkilla. Pitäis olla ihan ok. Pumppuna webaston tarvikepumppu, jonka myyntiesitteessä tosin mainitaan, että saattaa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Tota testattiin kyllä toisellakin pumpulla (jossa värähtelynvaimennin). Kävi vähän paremmin, muttei lopulta toiminut silläkään. Käytettiin myös ilman lämpötilan tunnistusta, mutta sekään ei muuttanut tilannetta. Olisko toi niin ronkeli, ettei toimi kin kalvopumpulla... Kai se paska on taas halkastava ja tutkittava sisukset...

    Ostan kohta uuden thermo topin tohon ja korjailen sitten vahaa kun jaksan. Vähän vaan tuntuu nyt siltä, että perkele jos sekin alkaa vittuilemaan...

    Edit:
    Thermo top C kortilla ampui ihan saakelin kovaa. Luulin jo hetken, että menee halki koko kamiina.
    Noniino, ite sit kokeilisin toista pumppua ,

    kai se weba on siel renkaan ja lokarin takana mukavassa paikassa piilossa? kiva kokeilla aina uusia juttuja :>, vähä kirosin ku korjailin tota omaani et ku se on tuol ja joka toisel kerral toimi ja toisel ei
    Last edited by kaikkone; 16-10-2010, 20:44.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Ihan auton akku siinä testipenkissä oli. Käytteli sitä läppärillä. Ei kait se liikaa voi saada virtaa. Thermotestin mukaan jännite huitee siinä 11.9 nurkilla. Pitäis olla ihan ok. Pumppuna webaston tarvikepumppu, jonka myyntiesitteessä tosin mainitaan, että saattaa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Tota testattiin kyllä toisellakin pumpulla (jossa värähtelynvaimennin). Kävi vähän paremmin, muttei lopulta toiminut silläkään. Käytettiin myös ilman lämpötilan tunnistusta, mutta sekään ei muuttanut tilannetta. Olisko toi niin ronkeli, ettei toimi kin kalvopumpulla... Kai se paska on taas halkastava ja tutkittava sisukset...

    Ostan kohta uuden thermo topin tohon ja korjailen sitten vahaa kun jaksan. Vähän vaan tuntuu nyt siltä, että perkele jos sekin alkaa vittuilemaan...

    Edit:
    Thermo top C kortilla ampui ihan saakelin kovaa. Luulin jo hetken, että menee halki koko kamiina.
    Last edited by Juppe; 16-10-2010, 20:37.

    Leave a comment:

Working...
X