Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Liekkinapin takaa löytyy ne johdot. Se vatii pulssin niihin johtoihin ja sitten se käy sen 40 minuuttia (vai mikä se aika oli?). Ei saa olla jatkuva virta. Jos puhelimen kaiutinta käytetään herätteenä täytyy se kaiuttimen signaali muuttaa pulssiksi.

    Mulla olis siemensin MC35i modeemi joka tarttis kaveriksi mikrokontrollerin, että siitä saisi tuon ohjauksen. http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1187 Veli lupaili duunata semmosen, joten sitä tässä nyt odotellaan.

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by Juppe View Post
      Liekkinapin takaa löytyy ne johdot. Se vatii pulssin niihin johtoihin ja sitten se käy sen 40 minuuttia (vai mikä se aika oli?). Ei saa olla jatkuva virta. Jos puhelimen kaiutinta käytetään herätteenä täytyy se kaiuttimen signaali muuttaa pulssiksi.

      Mulla olis siemensin MC35i modeemi joka tarttis kaveriksi mikrokontrollerin, että siitä saisi tuon ohjauksen. http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1187 Veli lupaili duunata semmosen, joten sitä tässä nyt odotellaan.
      Jea, ite säätelin jo tos viimetalvena/keväällä vanhaan autoon releellä + kännyllä ohjauksen.. tosin meinasin kokeilla oisko saanu lohkolämmitintä lämmittämään toisesta akusta ja invertteristä .. se auto meni lunarii ennenku kerkesin patenttia kokeilla :/

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        VITTU PERKELE SAATANA!!! Se perkeleen romu toimi tasan kaksi kertaa. Taas se ampuu ja sammuttaa itsensä. Aamulla lähti käymään ja paloikin varmaan yli 10 minuuttia. Liikenteeseen lähdettäessä oli kuitenkin sammunut. Nyt hetkin sitten ajattelin taas vähän tarkistaa toimintaa ja ekös se saatana alkanut ampumaan vanhaan malliin. Eilen se sentään paloi ihan täyden ajan. Jumalauta mulla menee hermot ton paskakasan kanssa.

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Originally posted by Juppe View Post
          VITTU PERKELE SAATANA!!! Se perkeleen romu toimi tasan kaksi kertaa. Taas se ampuu ja sammuttaa itsensä. Aamulla lähti käymään ja paloikin varmaan yli 10 minuuttia. Liikenteeseen lähdettäessä oli kuitenkin sammunut. Nyt hetkin sitten ajattelin taas vähän tarkistaa toimintaa ja ekös se saatana alkanut ampumaan vanhaan malliin. Eilen se sentään paloi ihan täyden ajan. Jumalauta mulla menee hermot ton paskakasan kanssa.
          Tuttu tunne tuttu tunne

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Nyt se taas käy normaalisti. Ei jumalauta, ei voi ymmärtää. Täytyy nyt vaan poltella tota ja ihmetellä.

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Juppe View Post
              Nyt se taas käy normaalisti. Ei jumalauta, ei voi ymmärtää. Täytyy nyt vaan poltella tota ja ihmetellä.
              Samoin mulla oli tollast ihme kiukuttelua, se tais kyl sit johtua jostai et imu oli tukossa ja pakoputket tjsp.

              Comment

              • Hemu__
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 972
                • Kirkkonummi

                Kertokaas nyt viisaammat sitten, että miten saan tuohon e39 530d:hen asetettua sen webaston käyttöön.

                Autossa on tehtaan oma webasto, mutta navin näytöltä ei löydy kuin aux. ventilation eli taukotuuletus käsittääkseni? Pitäisi siis lisäksi olla aux. heating, joka ohjaa webastoa? Auto siis saksantuonti eikä tuota kyseistä valikkoa tuosta näytöstä löydy.

                Laakkosella töissä olevalta kaverilta kysäisin tuota ja sanoi, että he eivät mielellään koodaa noita käyttöön, kun siinä on suuri vaara että ohjainlaite tms. menee paskaksi?!

                Mitäs tuolle nyt sitten kannttaisi tehdä?

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Hemu__ View Post
                  Kertokaas nyt viisaammat sitten, että miten saan tuohon e39 530d:hen asetettua sen webaston käyttöön.

                  Autossa on tehtaan oma webasto, mutta navin näytöltä ei löydy kuin aux. ventilation eli taukotuuletus käsittääkseni? Pitäisi siis lisäksi olla aux. heating, joka ohjaa webastoa? Auto siis saksantuonti eikä tuota kyseistä valikkoa tuosta näytöstä löydy.

                  Laakkosella töissä olevalta kaverilta kysäisin tuota ja sanoi, että he eivät mielellään koodaa noita käyttöön, kun siinä on suuri vaara että ohjainlaite tms. menee paskaksi?!

                  Mitäs tuolle nyt sitten kannttaisi tehdä?
                  Kyllähän noita ilmeisesti on koodattu käyttöön niin että toiminee. Saattaa ilmeisesti aiheuttaa vaan yhden vikakoodin josta ei ole harmia (lisävesikiertopumppu tjsp). Ei ole vielä kertaakaan moista tullu tehtyä joten ei ole enempiä kokemuksia kuin kuulopuheet

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    Originally posted by Hemu__ View Post
                    Kertokaas nyt viisaammat sitten, että miten saan tuohon e39 530d:hen asetettua sen webaston käyttöön.

                    Autossa on tehtaan oma webasto, mutta navin näytöltä ei löydy kuin aux. ventilation eli taukotuuletus käsittääkseni? Pitäisi siis lisäksi olla aux. heating, joka ohjaa webastoa? Auto siis saksantuonti eikä tuota kyseistä valikkoa tuosta näytöstä löydy.

                    Laakkosella töissä olevalta kaverilta kysäisin tuota ja sanoi, että he eivät mielellään koodaa noita käyttöön, kun siinä on suuri vaara että ohjainlaite tms. menee paskaksi?!

                    Mitäs tuolle nyt sitten kannttaisi tehdä?
                    Onnistuu koodata esilämmittimeksi.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • Hemu__
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 972
                      • Kirkkonummi

                      Kuka noita tekee? Oulainen on vähän liika kaukana kun matkaa melkeen 600km

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Hemu__ View Post
                        Kuka noita tekee? Oulainen on vähän liika kaukana kun matkaa melkeen 600km
                        No vaikka:
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Taas jatkettu testejä. Auto oli yön c-tekin nokassa ja yllättäen weba oli lähtenyt ihan normaalisti toimimaan. Tutun sähkärin kanssa juttelin ongelmasta ja hän veikkasi huonon akun olevan syynä siihen, ettei kone jaksa hehkuttaa kunnolla. Olin vähän skeptinen sen suhteen, mutta akku on kyllä kieltämättä monta vuotta vanha. Joka kerta kun pumppu naksahtaa, laskee kierrokset tuulettimen moottorissa hetkellisesti, varsinkin silloin, kun kone lähtee sytyttämään kaminaa. Hyvin se (auto) kyllä starttaa ja toimii muuten. Startille voi tosin kelvata huomattavasti alemmat jännitteet. Webaston diagnostiikka näyttää jotain 11.9V luokkaa, kun kone yrittää käynnistyä. Tää akkuhomma selittäisi senkin, miksi laite toimi testipenkissä ihan hyvin, muttei toimi mun autossa. Täytyy jatkaa laturikokeiluita huomenna.

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            Jos akku tökkii jo Lokakuussa, ei se weba toimi vähääkään tammi- helmikuun pakkasilla.
                            Akku vaihtoon, niin iso ja laadukas kun sinne menee niin ei tarvi joka yö olla laturissa.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Joo, sen verran vielä testaan, että voin olla varma, että vika on akussa. Siltä se kyllä nyt vahvasti näyttää.

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Noniin, eli mun bbw46 tekee sellaista että liekkinapista painettaessa laittaa heti paloilmapuhaltimen ja vesipumpun päälle. Sammuu sitten minuutin päästä. Bensapumpussa ei tapahdu mitään eikä hehkuta. Lämpöanturissa ei vikaa, flekti sisällä ohjautuu aivan oikein lämpötilan mukaan. Anturi on myös mitattu. Kokeiltu toisella boksilla, ei mitään vaikutusta. Thermotest tunnistaa että kyseessä on bbw46 mutta herjaa invalid responsea. Eli se siitä koodien luvusta. Lupaan 50e ratkaisuun johtavasta vihjeestä! Jos joku nämä vanhat webat tuntee niin olisin tuhannesti kiitollinen jos lähestyisi privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎