Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Missä sun pissapojan säiliö on? Mä laiton oman sinne tulipellin edessä olevaan tyhjään onkaloon. pakoputken joutui eristämään melko tehokkaasti, mutta kyllä sen sai kuitenkin toteutettua asiallisesti. Weban pakoputki on pirusti isompaa halkaisijaltaan kuin vastaavan eberin. Eberi olis ollu helpompi sovittaa samaan koloon.
    Ilmeisesti E39.ssä tuossa oleva pissapesuri on sit lisäpesurin (lampuille?) säiliö, normaali säiliö on pelkääjän lokarin alla piilos

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Missä sun pissapojan säiliö on? Mä laiton oman sinne tulipellin edessä olevaan tyhjään onkaloon. pakoputken joutui eristämään melko tehokkaasti, mutta kyllä sen sai kuitenkin toteutettua asiallisesti. Weban pakoputki on pirusti isompaa halkaisijaltaan kuin vastaavan eberin. Eberi olis ollu helpompi sovittaa samaan koloon.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Lämpötunnistin on siinä automatikkakortissa oleva "lutikka" joka on painettu sellaisella metallilevyllä siihen lämmönvaihtimen kattoon kiinni.
    Jos se kiinnityslevy vaikkapa pääsee liikkumaan niin se voi oikosulkea sen tunnistimen johtimet.
    Testaaminen onnistuu juurikin noin. Bensaahan sinne jää sisälle ja vettä saaviin ja letkut sinne, ilmattava hyvin jottei ylikuumene. Ohjelmallahan saat sen käyntin. Sille polttoainesyötön magneettiventtiilille tarvii kytkeä automatiikan pinnistä 6 ohjauksen ja sensemmoista...

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Elektromekahan noita korjailee, -40°C kertoo ainakin mulle että tunnistin on oikosulussa. Onko se lämpötunnistimen kiinnityslevy oikeassa paikassaan?


    ...tossa se on helposti huollettavissa

    Mhm, nyt kyl pistit pahan, mikä on lämpötunnistin tuossa? :P
    Jep, just tota kiroilenki ku itel se on siel niin herkullisessa paikassa lokarin alla .
    tekis mieli ihan siirtää se tuohon.

    Jännä kun se kumminkin välillä osaa sen lämmön kaiketi antaa.. Ja toinen oli se että oli tullu et no flame ilmotus kun tos aamul kokeilin, äsken kokeillessa taas tuli jotai mut en kerinny kahtoo mikä virhe.

    Mietin et jos nyt revin tuon taas pois tuolta ni pystynkö käyttämään tuota jossain kotona pöydällä esim just suppilolla tjsp antamalla sitä bentsiiniä ja kierrämmäl sankosta vettä?, ja antamalla vaan sen 12v virtaa esim ylimääräsestä akusta ja sitten tarjoamalla toinen 12v joihinki pinneihi jotka käynnistäs sen?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Elektromekahan noita korjailee, -40°C kertoo ainakin mulle että tunnistin on oikosulussa. Onko se lämpötunnistimen kiinnityslevy oikeassa paikassaan?


    ...tossa se on helposti huollettavissa

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    nonii, :F mitäköhä sille voi tehä, paljonkoha se automatiika kustantaa :/

    kohta kyllä kyllästyn toho webastoo :F, saakeli kauhean vaivan nähny, miljoon kertaa joutunu repii auki paikat ja kiinni kun käyttisauto. :I
    Last edited by kaikkone; 22-09-2010, 15:04.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Kun tuolla vikamuistissa mainitaan liekkvahdin katkos ja tapahtuma-aikaan jäähdytysnesteen lämpötila -40°C niin taitaa olla automatiikka vikainen laite kyseessä :think

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Noniin, nyt sain piuhan oikean pinnin kautta ja kokeilemalla löytyi että tuo masiina oli thermo top 98

    Tälläiset vikakoodit oli taas saapunut aikasemmin:

    ja

    Tässä kun ajeskelin nyt sitä.

    Vikakoodia tän sammumisen jäölkee ei tullu.
    Kun koetin käyttää niin tuossa on tuo diagnose grafiikka jaja homma ku pätkäs ni tuli teksti jotai että fault 1:sen takia sammutetaan tjsp.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    No nyt, taas kerran saakelin saakeli, kokeilin pikaseen tuota piuhaa niin eihän se pelittäny, Jartsaa, tahon ohjeet miten toi piuha on tehty et voin modata sitä toimii kaikes

    EDIT: no voi moro mun kans, olis pitäny aukoa ne silmät koulun jälkee ja kattoa tarkemmin mitä se WSE1 kirjotti.. :P SEISKAPINNISTÄ.. yrittäny kokoajan tosta OBD liittimen kakkos pinnistä vetää dataa tonne .. ja nyt on liian pimeä enää kokeilulle joten huomiselle menee ..
    Last edited by kaikkone; 21-09-2010, 19:08.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Oletan että weban kakkonen on se diagnosointi piuhan pää joka oli jurgenin lukiessa ainakin siellä missä weban sulakkeet, keltanen piuha ja valkonen liitin päässä.
    Todettaakoon tähän että vikakoodit olivat: ei syty, alhainen jännite ja liekkikatko.

    Tälläkertaa syynä saattaa olla alhainen jännite jos se ei halua toimia lainkaan.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Vikakoodit lukuun thermo testillä. sopiva adapterihan jo sigusta päätellen löytyy. thermo test softan voi imuroida techwebasto.comista ja adapterin seiskapinnistä kytkentä weban kakkoseen. virrat ja sama maa toki molempiin.
    Oletan että weban kakkonen on se diagnosointi piuhan pää joka oli jurgenin lukiessa ainakin siellä missä weban sulakkeet, keltanen piuha ja valkonen liitin päässä.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Heissan! minä taas täällänäin.

    Nonyt se vasta myrkkyä lykkäs.
    Tänään tuossa irrottelin noi venttiilit ja vesipumpun ja purkasin ne ja totesin että hyvässä kunnossa on vielä. lykkäsin vähän rasvoja väliin ja takas kasaan.
    sen jälkeen sitten kokeilin että mites se wepasto vinkuu ni ei moro. Ei lähteny enää käymää oikeestaa mitenkää päi, oli vikatilas taas. Sitte kokeilin että resetoin sen ja päälle. Webasto yritti käynnistyä sekunnin ajan ja sit sammutti ittesä ja uudestaa. auton sisälle ku katto ni se rämppäs siel sisälläki niitä lämmönsäätöpaneelin virtoja edes takas. Ehkä kerran käynnistyi pidemmäksi aikaa kuin sekuntti pari. :O...
    Olisko nyt sittenki tosiaa se automatiikka paskana?.
    Vikakoodit lukuun thermo testillä. sopiva adapterihan jo sigusta päätellen löytyy. thermo test softan voi imuroida techwebasto.comista ja adapterin seiskapinnistä kytkentä weban kakkoseen. virrat ja sama maa toki molempiin.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Heissan! minä taas täällänäin.

    Nonyt se vasta myrkkyä lykkäs.
    Tänään tuossa irrottelin noi venttiilit ja vesipumpun ja purkasin ne ja totesin että hyvässä kunnossa on vielä. lykkäsin vähän rasvoja väliin ja takas kasaan.
    sen jälkeen sitten kokeilin että mites se wepasto vinkuu ni ei moro. Ei lähteny enää käymää oikeestaa mitenkää päi, oli vikatilas taas. Sitte kokeilin että resetoin sen ja päälle. Webasto yritti käynnistyä sekunnin ajan ja sit sammutti ittesä ja uudestaa. auton sisälle ku katto ni se rämppäs siel sisälläki niitä lämmönsäätöpaneelin virtoja edes takas. Ehkä kerran käynnistyi pidemmäksi aikaa kuin sekuntti pari. :O...
    Olisko nyt sittenki tosiaa se automatiikka paskana?.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    okeijoo. Nyt kun koetin mennä autolle vaivihkaa ni ei pihissy mitään mihinkään suuntaan. Oli menny vikatilaan. Joutu nyppäilee irti sulakkeen. Noh, kokeilin tuossa että auttaako se jos laitan inpalla 100 ja 100% noi venttiilit, ei mitään iloa, eikä siitäkään mitään iloa vaikka ois sammuttanu sen pumpun inpalla.

    Siitä oli hetkeksi iloa (ehkä) kun nyppäsin irti piuhan ilmeisesti niistä venttiileistä.
    jos se ny on tuo osa:

    osa 1
    Ja samaan aikaan kokeilin pumppailla noita letkuja käsin., aika veltoilta tuntu noi letkut. kyllä ne lämpimiltä tuntu muttei niin kuumilta kuin niiden pitäs?
    kun olin pumppaillu ni pysyi hiukan pidempän päällä. sitä ennen olin pari kertaa rullannu sitä sen hetkisen.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    no ttu :P, käyn nyt sit kokeileen autolla tota -> ja en avaa ovia. jos tuntunee pelittävän ni ihme. ennen kyllä pelas ihan hyvin vaikka ovet ois ollu auki. keväällä tuli yhessä vaiheesssa sellai probleema et auto ei meinannu sisältä lämmetä 30km ajon aikana kunnol.
    Ja weban kans oli sillo ongelmia, pakoletkut tukos jne. nyt ois weba huollettu. nestekierrosta ei mitään havaintoa.

    Eli autolle kokeilemaan ja jos ei pelaa ni lueskelen inpalla et mitä noi valvet sanoo ja auttaako se jos pakottaa ne auki

    Leave a comment:

Working...
X