Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d webasto esilämmittimeksi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KATKU
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 230
    • Vaasa

    #91
    Originally posted by petteri View Post
    No niin, lämpötila-anturi hajalla, näytti kuulemma koko ajan lämpötilaa +120c,
    Kävin hakemassa paikallisesta varaosaliikkeestä uuden liekkivahdin, jos se auttaisi asiaan.
    Asennusaikataulua ei osaa kyllä vielä sanoa ja sitä onko siitä apua.
    Onko se lämpötila-anturi liekkivahdissa ?

    Comment

    • sand
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 155
      • palokka

      #92
      Originally posted by KATKU View Post
      Onko se lämpötila-anturi liekkivahdissa ?
      Ei ole, vaan piirilevyllä. Ruuvilla metallikieleke painaa lämpötila-anturia webaston runkoon, josta se mittaa lämpötilan.

      Comment

      • KATKU
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 230
        • Vaasa

        #93
        Originally posted by sand View Post
        Ei ole, vaan piirilevyllä. Ruuvilla metallikieleke painaa lämpötila-anturia webaston runkoon, josta se mittaa lämpötilan.
        Näin vähän uumoilinkin. Kiitti tiedosta.

        Comment

        • maanlu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 255
          • Pohjanmaa

          #94
          No niin nyt on webasto sitten esilämmittimenä ja toimii hyvin,samalla laitettiin vilkut välkkymään keskus lukon tahtiin.
          käyttötunnit tarkistettiin ja moottori on käynyt 2582,5tuntia
          Vikakoodeja ei ollut tullut 2,5vuoden ajon aikana mikä positiivista.
          Kustansi 60€,suosittelen
          E34 M5
          E61 535D

          Comment

          • Okkim328touring
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 288
            • Porvoo

            #95
            webasto vikaa täälläkin...

            Voe helevetti täytyy kyllä sanoa, sunnuntaina kun oltiin kauppaan lähdössä laitoin webaston pöhisemään manuaalisesti (siis ilman ajastusta) ja hyvin toimi. No maanantai aamuna se ei sitten ollut ajastimella lämmittänyt lainkaan, kun menin autolle niin lasit jäässä! Ja emäntä raportoi että sama homma oli toistunut tänä aamuna, ajastus navilta ja auto oli aamulla kylmä.

            Lisäksi huomasin eilen kotiin tullessani että auton lämmöt eivät nouse kun ekaan pykälään, ei siis lähellekkään normaalia, vaikka ajoin ensin kaupungissa ja sitten länsiväylää n. 90 km/h. Ja ulkolämpö oli tuolloin n. +2 C, eli eikös noissa maantienopeuksissa ton koneen kuuluis kuitenki olla normaalilämpöinen??

            Eli mistäs alkais vikaa metsästää?

            Ja autona siis tuo sigun 530dAt automaatti-ilmastoinnilla.
            at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
            ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #96
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tarvittavat muutokset näkyvät oheisessa kuvassa.
              Minkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
              Olisko heittää tarvittavan jatkon läpimittaa mm?

              Toinen juttu mikä tossa tuli mieleen, että pitäiskö kokeilla kytkeä Webasto kennon paluulinjan ja moottorin väliin. Siis siten
              että lämpö pukkaisi ensin moottorille ja sen jälkeen vasta kennolle. Monihan on tapellu varsinkin kylmässä se ongelman kanssa että E39 syö akun todella nopeasti webasto päällä. Saisi lyhennettyä lämmitysaikaa, kun moottori lämpenisi ensin. Tiedän että ainakin mersuissa tälläsiä jäliasennuskytkentöjä on tehty.
              Last edited by jpeltoma; 08-11-2007, 21:47.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #97
                Originally posted by jpeltoma View Post
                Minkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
                Vastaan nyt omasta puolestani en clavurionin.

                Jos haluat tehdä oikein/hyvin niin vaihda koko letku jossa T-palat on niin ei tule ylimääräisiä liitoksia jolloinka mahdolliset tulevat vesivuoto mahdollisuudet vähenevät myös merkittävästi, eli vähemmän riskialttiita paikkoja.

                Jos päätät mennä sieltä mistä aita on matalin niin sama kai se millä putkella/jatkoksella niitä jatkaa, kunhan on suurinpiirtein ulkomitta samaa kuin letkun sisämitta.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by jpeltoma View Post
                  Minkälaisilla jatkoksilla kytkit vesiputket. Eli kun T- kappaleet heittää veks niin mitä tilalle, että tulis luotettava eikä tökkis virtausta?
                  Olisko heittää tarvittavan jatkon läpimittaa mm?
                  Rahu tuossa asianosaisena jo vastasikin. Minun ei ole omaani tarvinnut muuttaa.
                  Originally posted by jpeltoma View Post
                  Toinen juttu mikä tossa tuli mieleen, että pitäiskö kokeilla kytkeä Webasto kennon paluulinjan ja moottorin väliin. Siis siten
                  että lämpö pukkaisi ensin moottorille ja sen jälkeen vasta kennolle. Monihan on tapellu varsinkin kylmässä se ongelman kanssa että E39 syö akun todella nopeasti webasto päällä. Saisi lyhennettyä lämmitysaikaa, kun moottori lämpenisi ensin. Tiedän että ainakin mersuissa tälläsiä jäliasennuskytkentöjä on tehty.
                  En nyt oikein näe järkeä tuossa, koska akkulaturi vaaditaan kuitenkin, jos aikoo välttää kovilla pakkasilla jänniterajan alittumisesta seuraavan Webaston käynnistymättömyyden.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    #99
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    En nyt oikein näe järkeä tuossa, koska akkulaturi vaaditaan kuitenkin, jos aikoo välttää kovilla pakkasilla jänniterajan alittumisesta seuraavan Webaston käynnistymättömyyden.
                    Tarkoitin tietenkin sitä että -25->30 asteen pakkasessa mulla webasto aina kyllä käynnistyy, mutta vaikka on uusi 100 Ah Tranen Kalsium akku niin webasto imee akun tyhjäksi vartissa...Auto 523i. Tarkoitus olisi käyttää webastoa niin vähän kun suinkin. Kovalla pakkasella akun lataamisestakaan ei oikein ole pitkää iloa, kun jääkylmä akku ei tahdo mitään sisäänsä ottaa ja touring E39:ssä akku on sellaisessa paikassa että se ei edes lämpene.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • petteri
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 48
                      • Kokkola

                      Originally posted by sand View Post
                      Ei ole, vaan piirilevyllä. Ruuvilla metallikieleke painaa lämpötila-anturia webaston runkoon, josta se mittaa lämpötilan.
                      Ok, eli sain sitten väärää tietoa asiasta. Eli taitaa mennä uusiin puihin koko webasto.

                      E:Palopesä se oli mikä vaihdettiin. Vanhan sisuskaluista ei ollut paljon enää jäljellä.
                      Eli ei pelkää liekkivahti, mutta onneksi asentaja tiesi sentään mitä pitää tehdä
                      Last edited by petteri; 09-11-2007, 19:16. Reason: Tieto lisää tuskaa..
                      Autoton

                      Comment

                      • herlokki
                        Newbiemmer
                        • Nov 2006
                        • 20
                        • kitee

                        Vesipumppu

                        olen nyt tuonut kaksi kpl e39 diesel bmw;tä ja seuraavaa webaston muutostarpeista kellokäyttöön;
                        1. jos on Mid näyttö, onnistuu ohjelmointimuutos webaston kellotoiminnon käyttöönottamalla merkkiliikkeessä (sikäli kun suostuvat tekemään) maksoi
                        60e, muuta ei tarvittu! 520D -01

                        2. Seuraavaksi toin 530D -99, pienempi näyttö ajotietokone. Webastohuolto asensi kellon, hinta asennettuna 200eur (joensuun öljypiste) ja taas toimii-


                        Jututin huoltomiestä;

                        Kaveri tehnyt kymmeniä kelloasennuksia bmw:hen, eikä vielä yhtään jossa ei homma olisi toiminut, Webastoissa on aina se oma vesipumppu paketissa -vaikka on puhuttu jossain palstalla että kaikissa ei ole. Lisäksi nämä versiot joissa ei ole erillispumppua venttiiliryhmän alla ovat lähteneet kaikki toimimaan siten että lämmittävät myös kabiinin ja käynnistää puhaltimen.
                        Onko niin että tuo erillispumppu on nimenomaan niissä joissa on joku taukolämmitys??? ja silloin tulee myös letkumuutoksi tehdä? tällaista ei ollut vielä tullut Joensuussa vastaan.
                        Last edited by herlokki; 09-11-2007, 13:20.

                        Comment

                        • Mr_Horsepower
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 112
                          • Kouvola

                          webasto...

                          Tänään löysin todennäköisesti ratkasun omiin tarpeisiiin!!
                          Gsm-käynnistin... eli yksi ukko tekee webaston gsm-käynnistimiä vanhoista kännyköistä.. todella yksinkertainen laitos ja vielä helppo asentaa... hintaa tuolla on 150Euroa... Enemmin laitan tuon kun se että meen merkkiliikkeeseen ja maksan noin 100 euroa ja ne ei anna takuuta edes että toimiiko!!.. tuolla matkapuhelin jutulla on vuoden takuu... Jos jotain jää kiinnostaa nii kerron lisää...

                          Comment

                          • Pihviini
                            Newbiemmer
                            • Oct 2007
                            • 5
                            • Mikkeli

                            Originally posted by KATKU View Post
                            Mulla oli vastaava tilanne viimme syksynä Vaasassa. Olin paikallisessa BMW-huollossa kyselemässä tosta webaston toiminnasta. Asentaja kysy, että onko sulla tuosti auto vai suomi auto. Vastasin, että tuonti. Rupes kyselemään, että ohjelmoidaanko sulle midiin weban kello. Tuumasin, että ohjelmoidaan vaan.
                            Ohjelmoitiin sitten midiin weban kello ja valoautomatiikka, saattovalot jne.
                            Lysti maksoi muistaakseni 40-50 euroa. Eli ei asennettu autoon mitään uusia osia ainoastaan ohjelmoitiin.
                            Autossa oli tuolloin Mid ja kasettisoitin (nykyisin CD)+aut. ilmastointi.
                            Auto 530 Da/99.
                            Jaaha, eli valoautomatiikka ja saattovalot saadaan koodattua huollossa? Itselläni BMW 530DA 1999. Samalla varmaan onnistuu saada myös vilkkujen väläytys ovia lukittaessa ja avattaessa... Nyt uupuu kaikki edellä mainitut. Muuten kilkkeitä on liikakin.
                            535Da Touring M-sport

                            Comment

                            • Enska2
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 113
                              • Känkkylä

                              Originally posted by th2376 View Post
                              Tuli vielä pikkasen surffailtua noiden mallien parissa. Tällaisen käsityksen sain noista eri malleista:

                              Thermo Top Z --> ei vesipumppua
                              Thermo Top C --> vesipumpulla varustettu
                              Thermo Top Z/C-D --> vesipumppu löytynee tästäkin

                              Eli samoilla linjoilla ollaan, onko jollakin muulla vielä asiasta tietoa??
                              Kustannussyistä (?) Z- ja C-malleihin on painettu sama laatta "Thermo Top Z/C". Omistajan arvattavaksi jää kumpihan se itsellä on. Pyöreä mötikkä webaston perässä on se vesipumppu. D=diesel.
                              Last edited by Enska2; 12-11-2007, 23:38.
                              Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                              Comment

                              • Wasabi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 89
                                • Helsinki

                                LänsiAuto Hämeenlinna koodasi Webaston esilämppäriksi (530DA -01 Navi).
                                Ainakin toistaiseksi näyttäisi toimivan kuten pitääkin. Varustelistakin printattiin kylkeen. Suosittelen!

                                Ajattelin asentaa varmuuden vuoksi akulle ylläpitolaturin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎