Originally posted by Rockford
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mites porukka on toiminut kun happopohja on ollut ruiskutettuna pidemmän aikaa? Tarviiko karhennusta? Olisiko pitänyt vetää seuraava kerta heti happopohjan jälkeen? :think
Toinen kyssä, että mites täällä porukka puhdistaa ruiskun? Vaikka ite miten yritän hinkkailla ja liotella pesutinnerissä niin aina tuntuu että joku paikka on tukossa Eli miten tuo tulisi oikeaoppisesti tehdä? :think
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostMites porukka on toiminut kun happopohja on ollut ruiskutettuna pidemmän aikaa? Tarviiko karhennusta? Olisiko pitänyt vetää seuraava kerta heti happopohjan jälkeen? :think
Toinen kyssä, että mites täällä porukka puhdistaa ruiskun? Vaikka ite miten yritän hinkkailla ja liotella pesutinnerissä niin aina tuntuu että joku paikka on tukossa Eli miten tuo tulisi oikeaoppisesti tehdä? :think
Ruiskun peseminen joka maalauksen jälkeen on yksi maalauksen tärkeimpiä asioita.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
joo siinä on monta tapaa.. töissä kun ei oo ruiskunpesukonetta niin pestään kukin vähän omalla tyylillämme ne.. ite teen silleen että tinneriä kannuun - kansi päälle ja liipasin pohjaan - sitten vaan sormella suutinta vasten hinkuttelee niin että se "purskuttaa" sitä tinskua ees taas - välillä vaihtaa puhtaan tinskun sisään ja näin niin kauan että kannussa on vaan kirkasta tinneriä ja lopuksi suuttimet ja kansi irti ja tinnerillä pensselin kanssa niin puhtaaksi kun saa ja kuivaus esim. paineilmalla eikä oo ollu ongelmia
kahvat ja kannut paskaantuu väkisin kun paljon ja kiireellä tehään mutta n. kerran parissa teen semmosen että maalin poistosprayllä valelen koko paketin - annan vaikuttaa n. 10min - sitten vaan paine pesurilla läheltä puhaltaa ja kuivuneet maali ja lakat on tiessään ja taas on kannu ja kahva kun uudessa
sitten jos olis pesukone niin koneeseen vaan pyörimään ja lopuksi vielä varmistus purkamalla että puhasta on...
omia henk.koht ruiskuja en omista kun ei oo tarvetta niin paljon.. mieli kyllä tekis vilbissin gti pro laittaa:think siitä sit tuliskin luultavasti pidettyä paaaaljon parempaa huolta vieläEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Hynde View PostKyselläänpäs taas uudesta aihealueesta / seuraavaksi opeteltavasta asiasta, eli häivytyksistä. En siis koskaan käytä tätä, jos ei ole ihan pakko ja silloinkin pyrin tekemään sen johonkin pokkaukseen vast. Jos nyt joutuu jostain syystä häivyttämään suoralle tasopinnalle, niin mitenkäs mestarit sen tekevät? Itse olen siis häivyttänyt ihan Debeerin ohenteella näitä liuotinmaaleja ja mieluiten noin 10 minuutin sisään.
Toinen asia on lakat ja itse lakkaus. Mitkä ovat teidän mielestä tärkeimmät asiat haluttaessa aplaritonta pintaa? Lämpötila, soppa - ilma seos, kovetin, joku muu? Aina haluaisi, että tuo omakin lakkausjälki olisi vielä vähän parempi, niin hyvät vinkit ovat tervetulleita...
Lakkaukseen liittyen tuli mieleen tuo joidenkin maalarien käyttämä välihionta ja uudelleen lakkaus. Saavutetaanko tällä jotain suurta ja mahtavaa lopputuloksen kannalta? Tuotakin voisi tietysti kokeilla johonkin kohteeseen...:think Mikä olisi sopiva karkeus hiontaan?
- Henkka -
Kertokaas vähän tuosta häivytyksestä ja välihionnasta... Näistä ei ole ollut ennen juttua.Kaikki liha tottelee kuria...
Comment
-
-
Originally posted by Hynde View PostNo niin mestarit!!! Rokkari / Hemi / Dumppi...
Kertokaas vähän tuosta häivytyksestä ja välihionnasta... Näistä ei ole ollut ennen juttua.
sikkeihin ja kantteihin sitten saa tietty hyvin katkastua jos haluaa vähän materiaaleissa säästää mutta tuolla työpaikalla ei sitä yleensä mielellään tehä koska se "säästetty" materiaali menee jo omasta eestään kun sitten käytät aikaa saumojen kiilotuksiin yms:think
tasopinnalle ei missään nimessä häivytyksiä.. en oo ikinä nähnyt onnistunutta mistä ei muka MITÄÄN huomais missään valossa vaikka kuinka on väittäneet että tuosta ei kyllä kukaan huomaa mitään
itse häivytykset oon tehnyt joko ohentamalla lakan tai värin lopuksi ihan liruksi suoraan ruiskuun tai sitten valmiilla häivytysohenteella spraypullolla häivytys on kyllä taitolaji ja myönnän että itse en sitä osaa erityisen hyvin tehdä kyllä ne nyt läpi aina menee yleensä mut takakyljet, tasopinnat tms kannattaa aina viedä loppuun asti
lakan välihionta ja uudestaan lakkaus taas on semmonen vähän hifistely juttu..
sitten jos on esim. raidoituksia tai kynäruiskumaaluksia niin sittenhän välihionta ja lakkaus on kyllä välttämätön.. muuten tulee raidoituksen ja kuvioiden rajat ikävästi näkyviin..
normaaleihin autoihin ei tehdä semmosta ellei asiaksa sitä erikseen välttämättä vaadi... joihinkin väreihinhän se kuulemma tuo "syvyyttä" ja voihan se toki niinkin olla
tietysti kiveniskuja ym. se paremmin kestää kun päällä on useampi kieppi lakkaa:think
oman autoni puskurin, konepellin ja etusiivet olen kyllä harkinnut lakkaavani yli ns. kovalakalla ettei kiveniskuja tulis niin herkästi.. tiiä sitten jaksaakoLast edited by dumppi; 01-09-2011, 18:32.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Hynde View PostKiitos dumppi! Mikä on sinun mielestäsi sopiva välihiontakarkeus ennen uudelleen lakkausta? Itsekin meinasin ihan mielenkiinnosta kokeilla tuota omaan autoon...
itse hioisin vesissä sen p800-p1200 tai miksei hienommallakin jos siltä tuntuu
helpotukseksi voi tasopinnat vetästä koneella ensin kuiviltaan p500 että saa kuvion tasaseksi..
jotkut taas sitten hioo kuiviltaan mutta tuore lakka jos on niin tukkii vittumaisesti paperia.. p500 on kyllä mielestäni ehdoton raja sen alle jos menee niin varmaan tulee muutaman viikon päästä naarmut näkymään
ja puhki hiomistahan kannattaa tässä vaiheessa myös koittaa välttää tietysti helppohan siihen on sitten vähän väriäkin tupsauttaa jos sattuu puhki hiomaan..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Hynde View PostNo niin mestarit!!! Rokkari / Hemi / Dumppi...
Kertokaas vähän tuosta häivytyksestä ja välihionnasta... Näistä ei ole ollut ennen juttua.
Häivytys on aina vähän perseestä tehdä suorilla pinnoilla ja suosin itse suoraan osa-alueen X kokonaan maalausta tai "häivytystä" kulmakohtiin. Kulmiin, pokkauksiin, taitteisiin on helppo rajata teipillä ja lopuksi vesissä hionta + kiilloitus.
Välihionnatkin hieman yliarvostettuja juttuja ja eipä niitä tarvitse kuin erikoismaalauksissa tavallinen kuolevainen. Lasipinnan saa kuitenkin myös suoraan ruiskusta ja muutaman kiepin vetää, niin tavaraakin on pinnassa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Olis tarkotus tota pyörää hiukan maalailla ja semmosta.
Pääväriks tulee Diamantschwarz (sopii nätisti tohon e34:een ), mattamustaa runkoo ja kultasta detailia.
Täs suunnitellu et jos teettäis jotain pieni pinstraippeja, että tuleeko ne lakan päälle, alle vai väliin?
Sitte jos joku tietäis jonku mestarin joka vääntää noita?"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostOlis tarkotus tota pyörää hiukan maalailla ja semmosta.
Pääväriks tulee Diamantschwarz (sopii nätisti tohon e34:een ), mattamustaa runkoo ja kultasta detailia.
Täs suunnitellu et jos teettäis jotain pieni pinstraippeja, että tuleeko ne lakan päälle, alle vai väliin?
Sitte jos joku tietäis jonku mestarin joka vääntää noita?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostOlis tarkotus tota pyörää hiukan maalailla ja semmosta.
Pääväriks tulee Diamantschwarz (sopii nätisti tohon e34:een ), mattamustaa runkoo ja kultasta detailia.
Täs suunnitellu et jos teettäis jotain pieni pinstraippeja, että tuleeko ne lakan päälle, alle vai väliin?
Sitte jos joku tietäis jonku mestarin joka vääntää noita?Originally posted by dumppi View Postpäällehän ne pinstripet yleesä tulee:think
Siihen kannattaakin käyttää aikaa, että löytää ammattitaitoisen straippaajan - jokainen meistä osaa sutilla tehdä viivoja, mutta että ne näyttää pinstraipeilta ja jouhevilta laineilta, onkin toinen juttu. Mikään ei ole hirveämpää, kuin straipit joiden viivat ovat juostenkustuja ja teos näyttää joltain tribalin, merilevän ja keitetyn spaghetin siitokselta.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostTätä vähä epäilinki et päälle tulee.
Onkos tietoo kenestäkään mestarista?
Mitään söherrystä en edes kelpuuta....-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostWizzzard Mannermaa nyt tuli ensimmäisenä mieleen: http://www.wiz-art.org/10
Laitoin osotteen muistiin"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
Comment