Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by HTK12 View Post
    Tilaat sen jenkeistä. Mielestäni e39:een ei kannata hankkia akunlämmitintä Suomesta, koska Arctic battery heater akunlämmitin sopii lähinnä vain takseille, jne jotka ajavat useamman tunnin päivässä (lämmittää vain auto käynnissä). Polar heater kytketään passarikaapelilla autoon, Ihan kiva vetää edestä takakontilla sijaisevalla akulle se panssarikaapeli.. Itsellä on jenkki Wolverinen akunlämmitin, jossa on normaali parikaapeli, joten vetäsee vaan vänkärinjalkatilasta normikaapelin takakonttiin (olettaen, että autossa on johdotus sisätilanlämppärille).
    Eli, onko sinulla se akunlämmitin kytketty sisätila pistokkeeseen? Täytyy miettiä vaihtoehtoja.

    Oli puhetta akkukauppiaan kanssa, kun ihmisillä on yleinen käsitys siitä, että akut ovat huonontuneet entisajoista, mutta asiahan on päinvastoin, eli akut ovat parantuneet, mutta nykyiset ajoneuvothan kuluttavat niin paljon enempi virtaa, kun rotta-corrollat aikoinaan, joten lienee pitäneen hybinkin paikkaansa?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • anteroro
      BTCF Member
      • Jan 2009
      • 434
      • oulu

      Originally posted by HTK12 View Post
      Tilaat sen jenkeistä. Mielestäni e39:een ei kannata hankkia akunlämmitintä Suomesta, koska Arctic battery heater akunlämmitin sopii lähinnä vain takseille, jne jotka ajavat useamman tunnin päivässä (lämmittää vain auto käynnissä). Polar heater kytketään passarikaapelilla autoon, Ihan kiva vetää edestä takakontilla sijaisevalla akulle se panssarikaapeli.. Itsellä on jenkki Wolverinen akunlämmitin, jossa on normaali parikaapeli, joten vetäsee vaan vänkärinjalkatilasta normikaapelin takakonttiin (olettaen, että autossa on johdotus sisätilanlämppärille).
      Siis täh? Mikä panssarikaapeli missä? Arctic battery heater kytketään vain akun napoihin ja se lämpenee kun jännite nousee yli 13v, eli käynnissä tai kun laturin heittää kiinni.

      Entiseen 530d touringiin tuon laitoin ja toimi hyvin. Webastokin alko kovilla pakkasilla pyörimään kun alko ottaa virtaakin akku vastaan.
      E30 325 M-tech II DCT
      9.97s/238kmh

      Comment

      • firegoat
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 23
        • Imatra

        Morjes! Tarvis kokeneimpien apua
        E61 2007 525d kyseessä ja autossa ilmeisesti alkuperäinen akku.
        https://www.dropbox.com/s/shtc47hp1q...65_01.JPG?dl=0

        Uusi tarvitaan tilalle ja olen pohdiskellut motonetistä
        Bosch S6013/S5A13 95Ah/850A AGM-akku P353xL175xK190 -+

        http://www.motonet.fi/fi/varaosat/68...ine-Bosch-akut

        Vanha akku siis ilmeisesti normaali (ei AGM) suljettu, 90 Ah 900A
        Uusi Bosch olisi AGM, 95Ah, 850 A

        Tarvitseeko tämä koodauksen, kun arvot ovat noin lähellä? AGM-tavallinen muutos ilmeisesti ei tarvi, vai kuinka?
        BMW 525 dA E61 2007

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by HTK12 View Post
          Tilaat sen jenkeistä. Mielestäni e39:een ei kannata hankkia akunlämmitintä Suomesta, koska Arctic battery heater akunlämmitin sopii lähinnä vain takseille, jne jotka ajavat useamman tunnin päivässä (lämmittää vain auto käynnissä). Polar heater kytketään passarikaapelilla autoon, Ihan kiva vetää edestä takakontilla sijaisevalla akulle se panssarikaapeli.. Itsellä on jenkki Wolverinen akunlämmitin, jossa on normaali parikaapeli, joten vetäsee vaan vänkärinjalkatilasta normikaapelin takakonttiin (olettaen, että autossa on johdotus sisätilanlämppärille).
          Mahtaisikohan Polar heaterin kaapeliin olla syynä vaikkapa se että panssarikaapeli vaaditaan.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by firegoat View Post
            Morjes! Tarvis kokeneimpien apua
            E61 2007 525d kyseessä ja autossa ilmeisesti alkuperäinen akku.
            https://www.dropbox.com/s/shtc47hp1q...65_01.JPG?dl=0

            Uusi tarvitaan tilalle ja olen pohdiskellut motonetistä
            Bosch S6013/S5A13 95Ah/850A AGM-akku P353xL175xK190 -+

            http://www.motonet.fi/fi/varaosat/68...ine-Bosch-akut

            Vanha akku siis ilmeisesti normaali (ei AGM) suljettu, 90 Ah 900A
            Uusi Bosch olisi AGM, 95Ah, 850 A

            Tarvitseeko tämä koodauksen, kun arvot ovat noin lähellä? AGM-tavallinen muutos ilmeisesti ei tarvi, vai kuinka?
            Kyllä AGM muutos pitää koodata jos autossa on ennestään ollut saman kokoinen tavallinen akku.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by firegoat View Post
              Morjes! Tarvis kokeneimpien apua
              E61 2007 525d kyseessä ja autossa ilmeisesti alkuperäinen akku.
              https://www.dropbox.com/s/shtc47hp1q...65_01.JPG?dl=0

              Uusi tarvitaan tilalle ja olen pohdiskellut motonetistä
              Bosch S6013/S5A13 95Ah/850A AGM-akku P353xL175xK190 -+

              http://www.motonet.fi/fi/varaosat/68...ine-Bosch-akut

              Vanha akku siis ilmeisesti normaali (ei AGM) suljettu, 90 Ah 900A
              Uusi Bosch olisi AGM, 95Ah, 850 A

              Tarvitseeko tämä koodauksen, kun arvot ovat noin lähellä? AGM-tavallinen muutos ilmeisesti ei tarvi, vai kuinka?
              Eikös nuo lukemat viittaisi että sulla oli ennestään AGM akku?
              Last edited by bemmeri; 10-01-2016, 17:42.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • firegoat
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 23
                • Imatra

                Näkeekö sitä mistään onko tuo vanha agm vai tavallinen? Eli jos vanha olisi agm niin silloin koodausta ei noin lähellä oleville tarvitsisi?
                BMW 525 dA E61 2007

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Kato osanumero. Tuosta laittamastas kuvasta sitä ei näe.

                  Ainakin "tarvike"-AGM akuissa lukee yleensä AGM, mitä eilen auki olleita "akkukauppoja" kiertelin. BMW:stä en osaa sanoa, lukeeko akussa jossain AGM.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Originally posted by firegoat View Post
                    Näkeekö sitä mistään onko tuo vanha agm vai tavallinen? Eli jos vanha olisi agm niin silloin koodausta ei noin lähellä oleville tarvitsisi?
                    Kyllä siinä akussa pitäisi lukea mikä on. Tuo linkkisi ei ainakaan minulla aukea, että en tiedä selviäisikö siitä. Onko siellä nyt BMW akku ja jos on niin minkä värinen? Jos vanha on AGM tyyppiä ja se on oikein koodattu niin silloin riittää akun vaihdon jälkeen pelkkä rekisteröinti.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • firegoat
                      Newbiemmer
                      • Jun 2013
                      • 23
                      • Imatra

                      Kiitos avusta. Täytyypä sukeltaa otsalampun kanssa tuonne pakkaseen..
                      Mitä tuo rekisteröinti tarkoittaa? Kuittaa tietokoneelle, että nyt on ihan uusi akku tai jotain sinnepäin?
                      BMW 525 dA E61 2007

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by firegoat View Post
                        Kiitos avusta. Täytyypä sukeltaa otsalampun kanssa tuonne pakkaseen..
                        Mitä tuo rekisteröinti tarkoittaa? Kuittaa tietokoneelle, että nyt on ihan uusi akku tai jotain sinnepäin?
                        Joo autolle ilmoitetaa, että nyt on vaihdettu uusi akku. Mutta tarkista, kumpi siellä on. Tuosta kuvasta ei sitä pysty sanomaan, ellei osaa tunnistaa akkua. Mikäli siellä ei ole AGM ja vaihdat AGM tilalle, niin menee koodailu hommiksi. Autolle pitää kertoa, että siellä on nyt AGM kokoa XX.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • firegoat
                          Newbiemmer
                          • Jun 2013
                          • 23
                          • Imatra

                          No niin. Pihalla käyty ja löytyi lisää tietoa
                          https://www.dropbox.com/s/z5d36932as...96_01.JPG?dl=0

                          BMW S:61216919342
                          AW: 61216924022
                          118668-20 DE
                          Väri musta
                          Nopealla googletuksella ja saksasta käännettynä näyttäisi (ehkä) olevan AGM
                          Nimeä ei sen paremmin ollut enkä alkanut irroittamaan tuolla pakkasessa, josko kyljessä olisi.

                          Onko sähköinen varaosaluettelo pois käytöstä, kun antaa vaan jonkun 404 koodi-ilmoituksen? Pystyykö tuota tarkistamaan takuuvarmana mistään?
                          BMW 525 dA E61 2007

                          Comment

                          • Pasi_K
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 686
                            • Tyrnävä

                            Musta AGM, valkoinen normiakku.
                            Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                            Tsekkaa myytävät osat tästä

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              Kyllä tuo on Bemarin "oma" AGM-akku.Huom. mitään virran kuluttajaa tai laturia ei kytketä suoraa akun napoihin,kuten tuossa kuvassa näkyy olevan.
                              Last edited by Heguli 31; 10-01-2016, 19:28.

                              Comment

                              • firegoat
                                Newbiemmer
                                • Jun 2013
                                • 23
                                • Imatra

                                Kiitos vielä kaikille avusta. Tuo piuhaviritys on defan jokin väriledihässäkkä minkä pitäisi kertoa muka akun kunto. Täytyypi poistaa, hyvä kun huomautit. Unohtunut koko asia
                                BMW 525 dA E61 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎