Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by HTK12 View Post
    Tilaat sen jenkeistä. Mielestäni e39:een ei kannata hankkia akunlämmitintä Suomesta, koska Arctic battery heater akunlämmitin sopii lähinnä vain takseille, jne jotka ajavat useamman tunnin päivässä (lämmittää vain auto käynnissä). Polar heater kytketään passarikaapelilla autoon, Ihan kiva vetää edestä takakontilla sijaisevalla akulle se panssarikaapeli.. Itsellä on jenkki Wolverinen akunlämmitin, jossa on normaali parikaapeli, joten vetäsee vaan vänkärinjalkatilasta normikaapelin takakonttiin (olettaen, että autossa on johdotus sisätilanlämppärille).
    E46:ssa ainakin onnistui, Defan sisäpistoke on pikaliittimellä kiinni, siihen T-kappale ja panssarikaapeli maton alle oikealle puolelle. Pientä kokeilua tarvittiin että jalkotilaan sai tehtyä sopivan kiepin jotta kaapeli taipui näitisti verhoilun alle. Takakontin läpivientikumista löytyi tilaa. Hanttarin jalkotilassa maton yläreunasta piti pieni pala leikata pois jotta kaapelin saa maton alle. Oviaukkojen muoviverhoilut piti purkaa tietty, samoin B-pilarin alaosa. Kylmällä kelillä vanhat muovit meinaa hajota käsiin, vaihdoin suosiolla oviaukkojen muovit uusiin. B-pilarin alapäätä varten tarvitsi pari uutta muovinippeliä. Strategisesti tiukin paikka oli takana oven takareunan kohdalla. Vaikka tarvittavan kaapelin mitta olikin katsottu valmiiksi, piti lisätä kuitenkin puolen metrin jatkopätkä.

    Miksi moinen jumppa? Defan ylläpitolaturin sijoitus takakonttiin hälyttimen kiinnitystelineeseen. Tuosta Defan ylläpitolaturista saisi vielä jatkoliitoksen akun lämmitinelementille.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by MNi View Post
      E46:ssa ainakin onnistui, Defan sisäpistoke on pikaliittimellä kiinni, siihen T-kappale ja panssarikaapeli maton alle oikealle puolelle. Pientä kokeilua tarvittiin että jalkotilaan sai tehtyä sopivan kiepin jotta kaapeli taipui näitisti verhoilun alle. Takakontin läpivientikumista löytyi tilaa. Hanttarin jalkotilassa maton yläreunasta piti pieni pala leikata pois jotta kaapelin saa maton alle. Oviaukkojen muoviverhoilut piti purkaa tietty, samoin B-pilarin alaosa. Kylmällä kelillä vanhat muovit meinaa hajota käsiin, vaihdoin suosiolla oviaukkojen muovit uusiin. B-pilarin alapäätä varten tarvitsi pari uutta muovinippeliä. Strategisesti tiukin paikka oli takana oven takareunan kohdalla. Vaikka tarvittavan kaapelin mitta olikin katsottu valmiiksi, piti lisätä kuitenkin puolen metrin jatkopätkä.

      Miksi moinen jumppa? Defan ylläpitolaturin sijoitus takakonttiin hälyttimen kiinnitystelineeseen. Tuosta Defan ylläpitolaturista saisi vielä jatkoliitoksen akun lämmitinelementille.
      Toki se onnistuu, mutta miksi tehdä vaikeimman ja kalleimman kautta? Tuohon polariin kun ottaa lisäksi sen defan sisähaaroitusarjan riittävän pitkillä kaapeleilla niin äkkiä se on 300€. Vastaavasti tuon Wolverinen lämmittimen kanssa selviää alle satasella kaikkine oheistarvikkeineen, vaikka jäisi tulliin. Normaali kaapeli on myös hieman mukavampi käsitellä kuin panssarikaapeli. Itsellä on haaroitettu vielä 7A C-tekille, joten akku on lämmitetty & ladattu startissa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • SwampHog
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 43
        • Nokia

        Arvelin kyllä ite tehä tuon akunlämmittimen.

        Artic battery heater saa pitää tunkkinsa ja 500% katteensa ihan ite

        Vekoy.com saa noita lämmityselementtejä ~20€ kpl,1 x 12w ja 1 x 35w riittää varmasti pitämään akun sulana isommillakin pakkasilla (Lämmityskalvo 12Vdc 1A/3A 12/35W) Virrankulutus jäis 4A joten 4A laturi pitäis varaustilan akussa samana ja lämpimällä akulla lähetee heti käyntiin kylmemmästäkin pakkasesta.

        Termostaatti ebay:stä 4€ (New Best -50-110°C Temperature Control Switch DC 12V Heat Cool Temp Thermostat)

        Muuan pätkä johtoa ja se on sillä sipuli. Kabiiniin vois vetää ylimääräisen katkaisijan josta voi laittaa ajonaikana päälle/pois (lähinnä kesällä)

        Toinen projekti onkin sitten lisäakun laittaminen toukan takakonttiin webastolle, vituttaa kun akku on tyhjä webaston jäljiltä...
        E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by SwampHog View Post
          Arvelin kyllä ite tehä tuon akunlämmittimen.

          Artic battery heater saa pitää tunkkinsa ja 500% katteensa ihan ite

          Vekoy.com saa noita lämmityselementtejä ~20€ kpl,1 x 12w ja 1 x 35w riittää varmasti pitämään akun sulana isommillakin pakkasilla (Lämmityskalvo 12Vdc 1A/3A 12/35W) Virrankulutus jäis 4A joten 4A laturi pitäis varaustilan akussa samana ja lämpimällä akulla lähetee heti käyntiin kylmemmästäkin pakkasesta.

          Termostaatti ebay:stä 4€ (New Best -50-110°C Temperature Control Switch DC 12V Heat Cool Temp Thermostat)

          Muuan pätkä johtoa ja se on sillä sipuli. Kabiiniin vois vetää ylimääräisen katkaisijan josta voi laittaa ajonaikana päälle/pois (lähinnä kesällä)

          Toinen projekti onkin sitten lisäakun laittaminen toukan takakonttiin webastolle, vituttaa kun akku on tyhjä webaston jäljiltä...
          Mitä jos vaan vetäis semmosta itsesäätyvää lämpökaapelia akkukoteloon...? Siis semmosta, millä pidetään vesijohtoja sulana.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Ei pääsi paljon helpommalla tilaamalla vaan ulkomailta 60w 230v akkulämmittimen? Noita saa jo samalla hinnalla kuin nuo tarvikkeet maksaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • SwampHog
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 43
              • Nokia

              Originally posted by touring39 View Post
              Mitä jos vaan vetäis semmosta itsesäätyvää lämpökaapelia akkukoteloon...? Siis semmosta, millä pidetään vesijohtoja sulana.
              Joo, mikäjottei. Mistä sitä saa ja mitä se maksaa ? (laittakaa linkkiä niin ei tarvi googlella vatkata koko yötä

              Jos saa järkevällä hinnalla niin sama se miten tekee, mutta en ala 130€ moisesta maksamaan (ABH) vaikka olis kuinka hyvä ja kotimainen tuote ;p
              E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

              Comment

              • Lucifer-61
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 172
                • Oulu Ykin osavaltio

                Originally posted by SwampHog View Post
                Joo, mikäjottei. Mistä sitä saa ja mitä se maksaa ? (laittakaa linkkiä niin ei tarvi googlella vatkata koko yötä

                Jos saa järkevällä hinnalla niin sama se miten tekee, mutta en ala 130€ moisesta maksamaan (ABH) vaikka olis kuinka hyvä ja kotimainen tuote ;p
                Saattokaapellin nimmellä goooglettaan niin luulis löytyvän myyntipaikat.

                Comment

                • Lucifer-61
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 172
                  • Oulu Ykin osavaltio

                  [QUOTE=Lucifer-61;3678264]Saattokaapellin nimellä ja taloon.com näky olevan tarjouksessa 7.80 € metri.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Voishan tuota saattokaapelia vetää koko auton täyteen, niin olis vähän niinkuin lattialämmitys
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • SwampHog
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 43
                      • Nokia

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Voishan tuota saattokaapelia vetää koko auton täyteen, niin olis vähän niinkuin lattialämmitys
                      Elähän sano, törmäsin pari päivää sitten ebay:ssä Ducaton lattiamattoihin joissa oli lämmitys ja sai tupakansytyttimeeseen kiinni.
                      Olis aika porno ajella -30 pakkasilla sukkasiltaan tai sandaalit jalassa ;p

                      Buimurissa tuota ei tarvi kun on automaattiilmastointi,eikä lasit mene ikinä huuruun mutta Pösö on kun höyrykaappi, ranskikset tehneet kai pesusienestä lattiamaot kun kosteutta on enemmän kun suihkussa
                      E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by SwampHog View Post
                        Joo, mikäjottei. Mistä sitä saa ja mitä se maksaa ? (laittakaa linkkiä niin ei tarvi googlella vatkata koko yötä

                        Jos saa järkevällä hinnalla niin sama se miten tekee, mutta en ala 130€ moisesta maksamaan (ABH) vaikka olis kuinka hyvä ja kotimainen tuote ;p
                        No noita akunlämmittimiä saa järkihinnalla (~$50) esim. Ebay:stä (mitä sieltä ei saa ). Itse tilasin Wolverineheater BH-60 akunlämmittimen. Myyvät omilla sivuillaan https://www.wolverineheater.com/prod...bh-60csace.htm sekä ebay:stä löytyy myös myynnistä noita. Wolverineheater mainostaa, että made in USA, eli ei siis sitä halvinta kiinan kuraa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No noita akunlämmittimiä saa järkihinnalla (~$50) esim. Ebay:stä (mitä sieltä ei saa ). Itse tilasin Wolverineheater BH-60 akunlämmittimen. Myyvät omilla sivuillaan https://www.wolverineheater.com/prod...bh-60csace.htm sekä ebay:stä löytyy myös myynnistä noita. Wolverineheater mainostaa, että made in USA, eli ei siis sitä halvinta kiinan kuraa.
                          Made in usa on vaan nykyään laadultaan tasolla kiinakura-ok, erityisen hyvää ei milloinkaan.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Made in usa on vaan nykyään laadultaan tasolla kiinakura-ok, erityisen hyvää ei milloinkaan.
                            No joo, mutta kiinasta tulee niin monen tasoista tavaraa, osa jo valmiiksi roskiskamaa. Itsellä ainakin on toiminut tuo lämmitin nyt kolmatta talvea. Kummankaan suomalaisen firman myymistä akunlämmittimistä ei taida olla oikeasti suomalainen, vaan myyvät vaan kiinasta tilaamaansa tavaraa (missään eivät ainakaan mainitse, että olisi valmistettu Suomessa). Hinnat on molemmilla vielä 2x-4x tuon jenkkilämmittimen luokkaa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8264
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kummankaan suomalaisen firman myymistä akunlämmittimistä ei taida olla oikeasti suomalainen, vaan myyvät vaan kiinasta tilaamaansa tavaraa (missään eivät ainakaan mainitse, että olisi valmistettu Suomessa). Hinnat on molemmilla vielä 3x-4x tuon jenkkilämmittimen luokkaa.
                              Pakkohan sen on ollakin kun täkäläiset määräykset sähköissä on "aavistuksen" tiukemmat kun jenkkilässä... mm. se panssariletku..
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Pakkohan sen on ollakin kun täkäläiset määräykset sähköissä on "aavistuksen" tiukemmat kun jenkkilässä... mm. se panssariletku..
                                No eihän moneenkaan bemariin asennettaessa tarvitse sitä panssariletkua kun se akku on takakontissa.. Vain moottoritilassa tarvitsee sen panssariletkun.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎