Originally posted by eiskalt
View Post
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Guest replied
-
-
Tulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostEn tiedä mikä ruisku sulla on, mutta itse käytän 2bar painetta. Oma ruisku devilbiss gti pro 1,4 suuttimella. Eka harso, ja sitten märkä kerros.
Satajet kopio. Pitääpä kokeilla pikkusen pienentää työpainetta. Ja kiitos vastauksista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.
1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar
Lakkana tämä
Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?
Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.
Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?
Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Urpo_rotta View PostLakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.
1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar
Lakkana tämä
Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?
Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.
Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?
Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.
En tiedä mikä ruisku sulla on, mutta itse käytän 2bar painetta. Oma ruisku devilbiss gti pro 1,4 suuttimella. Eka harso, ja sitten märkä kerros.
Leave a comment:
-
-
Lakkaan irto osia joissa on hankalia muotoja, en ole aiemmin lakannut oikein mitään joten jos joku antas nopeen priiffin.
1.4 suutin ruiskussa. Painetta aattelin n.2.5bar
Lakkana tämä
Vedänkö aluksi ihan vaan harson ja odottelua ja sitten märkä vai suoraan märän?
Muodot on semmosia että valumia tulee herkästi.
Ohennus samaan tapaan kun maalikin että aika semmosta "vettä" ?
Mikä olisi sopiva ruiskutusetäisyys? Jotain 30cm oon maalatessa pitänyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostItse maalasin viikko sitten e61:n titansilber takapuskurin ja sain pahemmat appelsiinit lakkaan kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Kannattaako tuota yrittää hioa ja kiillotella vai hionko mataksi ja vedän uuden lakan?
Leave a comment:
-
-
Itse maalasin viikko sitten e61:n titansilber takapuskurin ja sain pahemmat appelsiinit lakkaan kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Kannattaako tuota yrittää hioa ja kiillotella vai hionko mataksi ja vedän uuden lakan?
Leave a comment:
-
-
Kai noissa jotain joustavuuseroja on mutta eipä se koville joudu normaalissa käytössä. Ja se koko puskurin maalaaminen on helpompaa kun alkaa kiillottelemaan sumuja veke. Ja tulee ainakin samaa sävyä koko puskuri.
Leave a comment:
-
-
Olis pari kysymystä bmw takapuskurin pohjoista ja maalauksesta. Muovillehan oli oma kitti mutta oliko vielä eri muovityypeille eri kitti? Entä tuo häivytys? Joudonko maalaamaan koko puskurin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miko84 View PostEpoksipohjamaalista kysymys.. Jos eka kerros kuivunu reilun viikon niin pitääkö hio ennen seuraavaa kierrosta? Ja kuinka pian kannattaa päälle vetää polyureraanipintamaali?
Epoksit on joidenkin ohjeiden mukaan päällemaalattavissa 20-asteen lämmössä 4-6h jälkeen mutta ainakin minulla nuo hieman vanhat maalit ovat olleet siinä vaiheessa sen verta pehmeitä että olen uskaltanut maalata vasta seuraavana päivänä päälle.
Jossain näin sellaisen ohjeen että ei tarvitse välihioa jos maali maksimissaan on 3-7 päivää vanhaa riippuen onko kuivanut miten lämpimässä. +10 niin 7 päivää ja +23 niin 3 päivää
Ohjeissa voi tietenkin olla eroja eri valmistajien kesken ja riippuen myös siitä onko normi vai nopea kovete ja kuinka vanhoja maalit ovat. Itse olen tehnyt noiden edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti inertan ja NOR-maalien kanssa ja hyvin on toiminut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Lisäksi aiempiin vähäisiin maalailuihin verraten valui aivan älyttömän herkästi. Vedin ensin harson, odottelin 5-6min ja märkä. Olisi pitäny varmaan se vartti ainakin odotella?
Tallissa oli lämmintä ehkä 16-18 astetta ruiskuna satajet kopio ja paine kompuranpäästä mitaten karvan yli 3bar letku ainaki 15m pitkä ja ohut. Kompura niin iso ettei kertaakaan pyörinyt ku muutaman pienen osan vedin.
E:suutin 1.4mm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTämä on aivan totta. Seuraavaan kokeiluun laitan toiseenkin päähän vedenerottimen. Lisäksi letkussa voi olla vettä jo valmiiksi sisällä kun sitä käytetään muuhunkin kuin maalaamiseen ja lisään vedenerotin/filtteri/paineenalennin sinne kompuran ja letkun väliin aina ku alan maalaamaan. Mötikkä on niin iso että ei pysty suoraan ruiskussa sitä pitämään kiinni.
Tollanen sen kunnollisen erottimen kaveriks. jossei muuta hyötyä, niin ainakin pystyy todentaa et kulkeeko ilman seassa vettä. Jää tuonne toki jonkun verran, mut ei todellakaan kokonaan kuivaa ilmaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kiwes View PostMaalauksesta niin suuria vielä tiedä, mutta ihan näin niinku peruskoulu fysiikan perusteella sanoisin, et oiskohan erotin parempi laittaa ruiskun päähän? tai sit vaikka molempiin päihin jos siltä tuntuu?
Vesihän tosiaan kondensoituu kun ilma jäähtyy, eli jos kompuran sisällä on esim 50ºC ilmaa ja tallissa mainitsemasi 18ºC, niin 100% varmuudella 15m pitkässä letkussa ilma jäähtyy alle kastepisteen, jolloin vesi kondensoituu letkuun ja tulee paineen mukana maalin sekaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostVedenerotin on letkun toisessa päässä
Vesihän tosiaan kondensoituu kun ilma jäähtyy, eli jos kompuran sisällä on esim 50ºC ilmaa ja tallissa mainitsemasi 18ºC, niin 100% varmuudella 15m pitkässä letkussa ilma jäähtyy alle kastepisteen, jolloin vesi kondensoituu letkuun ja tulee paineen mukana maalin sekaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: