Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oletteko kokeilleet biokemian "plasti dippiä"? Joko en yhtään osannut enkä varmaan osannutkaan, mutta jälki oli karmeaa! Aine tulee suuttimesta sellaisina löntteinä ja tuntui mahdottomalta saada aikaan tasaista kerrosta. Tulipahan kokeiltua!
-
Jes, heitin suoraan valmistajalle mailia, josko asia selviäisi.Originally posted by Mr.Speed View PostEn ole kokeillut, mutta en usko että joutuu karhentamaan. Itse olen kitannut ensin, sitten epoksi ja siihen suoraan päälle hinkkaväri. Jos on pellissä vaikka pari klommoa, jotka tietää, niin eihän se suuri vaiva ole jos siitä kohdaltaan hieman hiomapaperilla pyyhkäisee, jos tilanne siltä näyttää.
Pikkuklommojen kanssa ei tietysti ole ongelmia, mutta isojen oikomisten ja toisaalta koko kopan hiekkapuhallusten kanssa on mukava, jos saa vedettyä epoksin ennen kittailua.
Leave a comment:
-
Guest repliedEn ole kokeillut, mutta en usko että joutuu karhentamaan. Itse olen kitannut ensin, sitten epoksi ja siihen suoraan päälle hinkkaväri. Jos on pellissä vaikka pari klommoa, jotka tietää, niin eihän se suuri vaiva ole jos siitä kohdaltaan hieman hiomapaperilla pyyhkäisee, jos tilanne siltä näyttää.Originally posted by pommari View PostIlmailin hiukan huonosti itseäni
Tarkoitin siis, että voiko tämän epoksin päälle kitata tyyliin muutaman tunnin haihdutuksen jälkeen, ilman pohjan karhentamista.
Leave a comment:
-
Ilmailin hiukan huonosti itseäniOriginally posted by Mr.Speed View PostKuinka märän? En ole kokeillut. Ainakin jos epoksipohjan antaa kunnolla kuivahtaa niin luulisin kitin pysyvän ilman komplikaatiota :think
Tarkoitin siis, että voiko tämän epoksin päälle kitata tyyliin muutaman tunnin haihdutuksen jälkeen, ilman pohjan karhentamista.
Leave a comment:
-
Guest repliedKuinka märän? En ole kokeillut. Ainakin jos epoksipohjan antaa kunnolla kuivahtaa niin luulisin kitin pysyvän ilman komplikaatiota :thinkOriginally posted by pommari View PostOletko kokeillut, pysyykö Trotonissa kitti märän päälle vedettynä?
Leave a comment:
-
Mukava kuulla, että homma toimii, kiitoksia. Oletko kokeillut, pysyykö Trotonissa kitti märän päälle vedettynä? Joskus kun tekee isompaa peltioikaisua, on mukava saada aluksi tasainen väri pintaan kittailun helpottamiseksi.Originally posted by Mr.Speed View PostTere tulemast foorumille.
Itse käytän trotonin pohjamaaleja. En ole ammattimaalari, vaan ihan harrastelijapohjalta näitä maalaushommia teen, mutta niin ei mulla ole mitään valittamista tuosta epoksista. Haihdutusaika, ja hinkkamaalia suorilta perään.
Leave a comment:
-
Guest repliedTere tulemast foorumille.Originally posted by pommari View PostOnko kenelläkään heittää vinkkejä hyvästä ja halvasta tai ainakin edullisesta epoksipohjamaalista? Mielellään märkää märälle -sopivaa tavaraa, eli saisi ruiskia hinkat tai tarvittaessa basecoatinkin suoraan niskaan ilman välihiontaa.
Automaalit.netin Troton-epoksi vaikuttaisi suht mielenkiintoiselta. Onko siitä kellään kokemuksia?
edit. unohtui sanoa, että terveisiä uudelta foorumilaiselta - eka posti
Itse käytän trotonin pohjamaaleja. En ole ammattimaalari, vaan ihan harrastelijapohjalta näitä maalaushommia teen, mutta niin ei mulla ole mitään valittamista tuosta epoksista. Haihdutusaika, ja hinkkamaalia suorilta perään.
Leave a comment:
-
Onko kenelläkään heittää vinkkejä hyvästä ja halvasta tai ainakin edullisesta epoksipohjamaalista? Mielellään märkää märälle -sopivaa tavaraa, eli saisi ruiskia hinkat tai tarvittaessa basecoatinkin suoraan niskaan ilman välihiontaa.
Automaalit.netin Troton-epoksi vaikuttaisi suht mielenkiintoiselta. Onko siitä kellään kokemuksia?
edit. unohtui sanoa, että terveisiä uudelta foorumilaiselta - eka posti
Leave a comment:
-
Tuli kokeeks tuolta tilattua useempaakin litkua. Kokeeks vedin yhdet ylim vanteet ja lopputulos juurikin mitä hain, eli hieman tumman puhuvaa e39 M5 lookkia.Originally posted by KanaDimmy View PostLöyty kyllä saksan ebays:tä niin halpaa lakkaa että moro
Onko kellään kokemuksia?
Edit: http://stores.ebay.de/paintsystems Muutenkin ihan älyttömän halpaa tavaraa tuola
Pohjalla siis normi 2K debeer hinkka.
Tämän päälle:
- Paintsystems Ral9005 matta
- Paintsystems Cromi-efektiä melko ohuelti
- Paintsystems 2k kirkaslakka
Hyvin toimi maalit. Ainoastaan tuota mustaa massaa tuntui menevän aika reilusti että sai kunnolla peittoa. melkein 3/4 litraa 4:ään vanteeseen :think
Cromi efektiä meni ehket 20ml. Lakkaa n. 3dl
Halpis ruiskulla vedin.
Eiköhän nuo ratavanteiks kelpaa
Last edited by kama; 13-06-2015, 23:25.
Leave a comment:
-
Arvon raati, mikä aiheuttaa tällaisen? Ekoissa kuvissa etupuskuri, jälkimmäisessä kuskin takapyöränkaaren etuosa. Ekassa kuvassa OK pinta referenssinä etupuskurista.

Taustatietoina; Auto maalattiin yli 2 vuotta sitten ilkivallan takia. Nyt pari viikkoa takaperin homma tehtiin uusiksi, koska pohjat oli tehty päin vittua. Kaikki hiontajäljet nousi esiin ja merkattuja paikkoja ei oltu oikaistu/kitattu.
Ekalla kerralla pinnat oli hyvät, mutta pohjat paskaa. Nyt toisinpäin ja sama maalaamo ja samat tekijät. Alkaa jo huumori loppua. Mitään en ole vielä työstä tällä kertaa maksanut. Maalari kehui vetäneensä pintoihin lakkaa lähes kilon enemmän mitä normaalisti tarvitaan, kun kattoa ei tarvitse maalata... Autona siis tuo sigun cabrio, kyljistä ensimmäisen pokkauksen jälkeen alkaa mennä alaspäin surkeempaan suuntaan pinta.
Neuvoja mistä keskustella maalarin kanssa?
Leave a comment:
-
Okei, kiitokset. Vähän pelkäsinkin, että myllyttämään joutuu. No, sen siitä saa, kun ulkona suihkii.
Leave a comment:
-
Jos sit on vain kevyt sumu päällä, niin claybarilla saa yleensä hinkattua pois ilman jälkiä. Jos on ihan kunnon kerros, niin tinnerillä pois ja myllyttää kevyesti. Jos tuntuu, et pehmenee lakka, niin oottaa kunnolla ennen myllytystä.Originally posted by eiskalt View PostTulipahan sitten huitastua maalipinnalle hieman harmaata happopohjaa. Lähteekö tuollaset spray-maalit ksyleenillä, vai kannattaako suosiolla hakea jotain hommaan tarkotettua ainetta? :think
Leave a comment:
Leave a comment: