Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olivat menneet korvaamaan tuon vihreerunkosen gernin jollain max-airin ruiskulla motonetissä.. runko ja säätönipukat oli aivan erinäköset joten en sit ostanu. Pitää käydä biltsusta hakemas, josko sielä vielä olis tota "vanhaa" mallia.e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot
Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau
Comment
-
-
Originally posted by BarFly View PostOlivat menneet korvaamaan tuon vihreerunkosen gernin jollain max-airin ruiskulla motonetissä.. runko ja säätönipukat oli aivan erinäköset joten en sit ostanu. Pitää käydä biltsusta hakemas, josko sielä vielä olis tota "vanhaa" mallia.
Comment
-
-
Originally posted by N.u.t View PostEn tiedä oletko tietoinen, mutta tuota gernia myydään myös nimellä aicon air. Sitä saa vihreänä sekä sinisenä.e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot
Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau
Comment
-
-
Originally posted by BarFly View PostOlivat menneet korvaamaan tuon vihreerunkosen gernin jollain max-airin ruiskulla motonetissä.. runko ja säätönipukat oli aivan erinäköset joten en sit ostanu. Pitää käydä biltsusta hakemas, josko sielä vielä olis tota "vanhaa" mallia.Originally posted by N.u.t View PostEn tiedä oletko tietoinen, mutta tuota gernia myydään myös nimellä aicon air. Sitä saa vihreänä sekä sinisenä.Originally posted by BarFly View PostJep.. siä vain oli semmonen vihree runkonen vanhanmallinen mallikappale jonka osanumerolla löyty hyllystä aivan eri ruisku, "kromi"runko ja punaset säätönamikat.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitä tuo nyt käytännössä tarkoittaa? Ostetaan kolme erilaista suutinkokoa eri aineille? Vai useita sarjoja samaa kokoa ja niistä valitaan jonkun asian perusteella paras? Mitä tuo valikoitu tässä yhteydessä tarkoittaa? Ostetaanko ruiskujakin useita ja valitaan niistä paras?
Niissä nimittäin on ainakin ammattilaisen silmiin jonkin verrankin eroja varsinkin minimi ja maksimi ruiskupaineilla.
Ihan noviisin ei näihin kannata aikaa ja vaivaa uhrata, mutta mm.itse ostan aina tuon kolmen suutinsarjan setin kutakin kokoa ja valkkaan niistä sen "paraatisuuttimen" ja ne "rappaus-suuttimet".
Näitä nyt itsellä kun jonkin verran menee, kun en jaksa niitä sen enempää putsailla kuin mitä heitän tinneriä olevaan maalikuppiin maalausten jälkeen ja kun alkaa tökkimään niin ei muuta kuin roskikseen.
Noita kullattuja "HifiSatoja" kun saa/joutuu hieromaan kuin kipeätä pillua jokaisen käytön jälkeen, niin näitä ei enään viitsi eikä tarvitse.
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View PostEn tiiä mistä se Hemi ostat niitä sun "hifi yyber" kalliita 1000€ + maksavia satoja, mutta joku kyllä huijaa sua , meilläpäin saa ihan alle tonnilla niitä, myös nelitonnista
Tonni ei tuolloin riittänyt per yksikkö, mutta otetaan toki seuraavaksi sieltä mistä ko.kasan saa alta tonniin?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis kun siirryin takaisin Satoihin, niin Kullatut special edition digirungot alu+"keikkakupit", pari sarjaa erilaisia suuttimia+näihin virit ja jotakin muuta pikkuhilpettä.
Tonni ei tuolloin riittänyt per yksikkö, mutta otetaan toki seuraavaksi sieltä mistä ko.kasan saa alta tonniin?
Maalaatko ihan ammatiksesi? Minkä merkkisellä maalilla maalaat yleensä? Vesi vai liukkari?E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis kun siirryin takaisin Satoihin, niin Kullatut special edition digirungot alu+"keikkakupit", pari sarjaa erilaisia suuttimia+näihin virit ja jotakin muuta pikkuhilpettä.
Kyllähän tuossa lauseessa annetaan ymmärtää,notta se ruisku on maksanut sen +1K€:n..?
Noh,oli miten oli,itse aiheeseen..
Vanhan liiton "äijät" ovat aikoinaan tottuneet tekemään maalauksia ja pohjatöitä siten,mikä kellekkin on sopinut ja toiminut,"ennen-muinoin" ei välttis ollut paljoakaan nykyisiä,kehittyneitä aineita,eikä tietoakaan miten niillä silloisilla aineilla tuli toimia..
Kuitenkin,kenenkään töitä tai metodeita väheksymättä,itse olen vakuuttunesti sitä mieltä,että jos ei maalari kehitä itseään saman aikakauden tuotteiden mukaan,on ammattiylpeydessä suurta vikaa,he ovat myöskin yleensä niitä henkilöitä,joiden mukaan on olemassa vain se yksi ja oikea tapa tehdä,ikinä itsessä ei ole vikaa ja mahdollisen epäonnistumisen myötä on syynä vain "paskat aineet"
Täälläkin 80-luvun puoliväli on ollut se "meriitti",minkä jälkeinen kokemus on joidenkin mielestä oikeuttanut tyrmäämään muiden maalareiden vinkit aloittelijoille,jotka ovat kuitenkin tärkeääkin tärkeämmät,jotta se ensimmäinen maalauskokeilu olisi jollakin lailla mahdollinen onnistua..
Lähtökohtaisesti,kun noudattaa valmistajan antamia ohjeita,niin maalauksen,kuin pohjatöiden ohella,hommalle on olemassa hyvät edellytykset onnistua,jos kuitenkin "epäonnistuu",voi alkaa miettiä mahdollista tekijän erhettä
Joku varmasti miettii,mikä minä luulen olevani tällaista kirjoittelemaan,noh,olen itsekkin aloitellut maalaamoilla pyöriskelyn tuolla meriitiksi nousseella aikakaudella,joka päivä opin uutta ja koitan kehittää itseäni parempaan lopputulokseen.
En myöskään tyrmää kenenkään tarjoamia metodeita jyrkästi vaan mietin,olisiko tuo "tie" parempaan lopputulokseen,ihan sama,jos ehdotan "kolleegalle" jotain omaa tapaani tehdä joku homma,en tyrmää toisen tapaa,vaan kysyn:"oletko miettinyt jos tekisit tuon toisin".
Jos joku/jotkut vetivät mielipiteestäni herneet nenuun,olen pahoillani ja voin vain toivoa,etteivät ne tipahda tuoreelle lakkapinnalle-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View PostAhaa, mutta pelkkä ruisku ei kuitenkaan 1000€ maksa
Jos tämä nyt oikeasti näin kovasti monia jäin "kismittämään" niin tarkennetaan:
Muistaisin että "pelkkä" kullattu 3000 digisata oli muovikannulla ja vakiosuuttimella n.700€ ja siihen kun nyt otti ihan yhden virisuutinsetin ja "keikkakupit" niin näin äkkiä ulkomuistista ajatellen ollaan kuitenkin tonnin kantturoissa, jos ei hieman ylikin(kirjoitin: 1K€ "virivirisata")?Last edited by Hemi; 11-02-2014, 18:13.
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostNiinpä niin. 4000 rp digin saa tingattuna 500 euroon. Vaa mitäpä sillä sitten tekee jos sen hinnalla saa parikymmentä yhtä hyvää ruiskua biltemasta. Ite en suostu tommosta torrakkoa ennää käteeni ottamaan . Nii ja misä firmasa se hemi maalailee :think
Eli väitän edelleen että ihan amatööri saa Gernillä paremman lopputuloksen kuin Satan Rp:llä(tiedän, koska tuossa noita "harjoittelijoita" on ollut).
Ei kai sillä ole itse asiaan mitään merkitystä väliä "missä minä maalailen"?
Comment
-
Comment