Hommaa vedenerotin siihen väliin kun näyttäis siltä ettei tossa kompurassa ole kuin paineensäädin. Muuten tuloopi kyllä vettä läpi aikamoisella varmuudella, ja ne kraaterit kyllä sitten vituttaa muuten onnistuneessa maalipinnassa suunnattomasti...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Macke View PostHommaa vedenerotin siihen väliin kun näyttäis siltä ettei tossa kompurassa ole kuin paineensäädin. Muuten tuloopi kyllä vettä läpi aikamoisella varmuudella, ja ne kraaterit kyllä sitten vituttaa muuten onnistuneessa maalipinnassa suunnattomasti...
Comment
-
-
Tuo hemin linkkaama erotin pelaa hyvin kun sen vaan asentaa pystyasentoon,mulla on tommonen letkun päässä ja semmonen isompi marketti erotin seinällä.
Kompurana 200litran säiliöllä voimavirtakone,kerää vettä melko ahneesti kun tolla käytetään kaikki muutkin paineilmatyökalut tallilla,kostean alkutalven ja syksyn aikana vettä kertyi uskomattoman nopeasti.
Tarvetta olisi kuitenkin kalustopäivitykselle jossain vaiheessa niin oon harkinnut sellasta patruunalla olevaa erotinta ja "humidity indicatoria" letkuun.
Mutta nää on vaan suunnitelmia vielä :think
Tässä oon pitkän aikaa pohtinu jos hommaisi noihin omiin touhuihin jonkun 1,2suuttimella ja 3dl säiliöllä olevan touch upin puskuri hommiin jnejne isommalle ei oo periaatteessa käyttöä kun ylimaalauksia ei pysty näissä tiloissa tekemään.
Jotain iwatan mallia vähän miettinyt et hankintalistalle,olisko käyttökokemuksia antaa kellään?E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostJotain iwatan mallia vähän miettinyt et hankintalistalle,olisko käyttökokemuksia antaa kellään?
Tänään just maalasin bimmerin puskurit ja konepellin eka tolla w-400:lla vesisävypohjat ja sit lakan tolla WS-400:lla. Liitteenä kuva tuloksesta.
Mulla ois noita malleja myynnissä tuolla myyntipalstalla, jos kiinnostusta.
EX:e46 320d touring, 2X e36 320i Touring-95, Vw Polo 6N-96.
Myynnissä:Maaliruiskuja!!
Comment
-
-
Maalaukseen kai tämäkin liittyy..olis projektina tuollaset 16" levitetyt peltivanteet ja niihin ajattelin kokeilla tuota "vesiprinttaus" maalaus menetelmää,mutta rupesi mietityttämään onnistuuko tollasen leveä huulisen vanteen maalaminen tuolla tyylillä?kun se pitäis "dipata" tuonne astiaan viistossa niin epäilen että ei tule mitään..ja ei viittis tuota reilu 50€ per vanne maksavaa mattoakaan montaa kertaa harjotella..eli jos jollain on kokemuksia tuosta niin olis aika hyvä.. ja TÄSSÄ videoo tuosta maalauksesta mitä tarkotin..Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Aika kalliiksi tulee harjoittelu tommosella. Siinä chopper sarjassa kävivät yhesti jossain firmassa jotka tekivät nuita... Naaman vois pukata tommoseen maasto kuvio jutskaan aina ku lähtee metästämään:-)
Millälailla kovete vaikuttaa hinkkavärin ominaisuuksiin. Kuivaako ollenkaan jos liian vähän ja jääkö se vähällä kuivuttuaan liian pehmeäksi ja sit taas meneekö kovemmaksi hioa jos laittaa liikaa? Bebeeriä sekoittelin hieman sinne päin olevilla määrillä. Vissiin jotain 1:3 pitäs sekottaa?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostMillälailla kovete vaikuttaa hinkkavärin ominaisuuksiin. Kuivaako ollenkaan jos liian vähän ja jääkö se vähällä kuivuttuaan liian pehmeäksi ja sit taas meneekö kovemmaksi hioa jos laittaa liikaa? Bebeeriä sekoittelin hieman sinne päin olevilla määrillä. Vissiin jotain 1:3 pitäs sekottaa?
Jos nyt puhutaan Debeeristä, niin se ei ole todellakaan tarkka sekoitussuhteesta ja se nyt muuttaa oikeastaan vain kuivumisaikoja.
Toki jos kovetetta on paljon liian vähän, niin varmasti vaikuttaa jossain kohtaa myös lopulliseen kovuuteen ja jälkipainumiseen, mutta jos sen n.kolmanneksen on sille silmämitalla heittänyt, niin no problem.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTarkoitit varmasti Debeeriä?
Jos nyt puhutaan Debeeristä, niin se ei ole todellakaan tarkka sekoitussuhteesta ja se nyt muuttaa oikeastaan vain kuivumisaikoja.
Toki jos kovetetta on paljon liian vähän, niin varmasti vaikuttaa jossain kohtaa myös lopulliseen kovuuteen ja jälkipainumiseen, mutta jos sen n.kolmanneksen on sille silmämitalla heittänyt, niin no problem.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostJoo just tota tarkoitin. Just pyyhkäsin hinkkavärin kopan yli. Tuntuhan tuo kuivuvan. Maalien myyjä tntui jotain maalaamisesta tietävän mutta kun kyselin että mitä eroa on kahdella eri hinkkavärillä niin sano että toista niistä voi sävyyttää ja sit heti perään että voi niitä oikeastaan kumpaakin. Sit hyllyssä oli kahta eri kovetinta ja ohenninta ja ei keksiny mitään järkevää eroa aineiden välillä kun kaikki kuulemma käy keskenään. Onko lakalle eri aineet kun maalille debeerillä?
Kovettimissa ja ohenteissa on nopeuseroja, mutta muutoin samaa tavaraa.
Comment
-
-
Kiitokset kaikille vinkeistä maalaus onnistui hyvin lukuun ottamatta yhtä lokasuojaa johon tuli liian vähän lakaa (ei kiillä kunnolla) ja toisessa nurkassa vähän "appelsiinia".Onnistuuko nuiden korjaaminen mitenkään ilman uudestaan maalausta/lakkausta.
onnistuuko vesihio tai hiomatahna+ vaha?
Comment
-
-
Originally posted by Ville--- View PostKiitokset kaikille vinkeistä maalaus onnistui hyvin lukuun ottamatta yhtä lokasuojaa johon tuli liian vähän lakaa (ei kiillä kunnolla) ja toisessa nurkassa vähän "appelsiinia".Onnistuuko nuiden korjaaminen mitenkään ilman uudestaan maalausta/lakkausta.
onnistuuko vesihio tai hiomatahna+ vaha?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTokihan vesihionta+kiilloitus onnistuu jos lakkapinta ei ole jäänyt ihan olemattomaksi, mutta voi päästä helpommalla kun hioo pinnan 600-800-vesissä ja laskee tälle osalle(lokasuoja?) uuden lakan?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostRiippuu nyt ihan kuivumislämpötilasta, mutta jos nyt edes +15C niin ainakin kolme, neljä päivää saisi olla.
Comment
-
Comment