Saako lakkapintaa korjattua jotenkin järkevästi, jos on lähtenyt "ns isohkolta alueelta" lakka kokonaan pois? Vai vaatiiko ylimaalauksen+lakkauksen jos hyvän haluaa ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostSiinä tapauksessa karhennus, tartunta/muovipohja, hiontaväri ja sen päälle tarvittavat ohuet kittaukset jos ei hiontavärin hiomisella naarmut peity. Uusi hinkka ja väri päälle.
Ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa..
Eikä ole tarkotukseni päteä sillä miten minä teen tai miten meillä töissä tehään, mutta kerrohan miksi se hinkka pitää laittaa ennen kittausta? Kitti pysyy kyllä muovissa ja niissä naarmuissa satavarmasti ilman sitä hinkkaakin.
Toki ei siitä varmaan haittaakaan siellä välissä ole:think
Toisin sanoen miksi se hinkka pitäisi kahdesti laittaa kun sen joutuu jokatapauksessa siihen laittamaan?Last edited by dumppi; 22-05-2014, 10:56.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View PostKyllä minä olen aina kitannut naarmut muovista ennen hinkkaväriä.
Ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa..
Eikä ole tarkotukseni päteä sillä miten minä teen tai miten meillä töissä tehään, mutta kerrohan miksi se hinkka pitää laittaa ennen kittausta? Kitti pysyy kyllä muovissa ja niissä naarmuissa satavarmasti ilman sitä hinkkaakin.
Toki ei siitä varmaan haittaakaan siellä välissä ole:think
Toisin sanoen miksi se hinkka pitäisi kahdesti laittaa kun sen joutuu jokatapauksessa siihen laittamaan?
Eli jos kittaat tartunnan päälle ja joudut hiomaan kitin lähtee tartunta ympäriltä ja joudut joka tapauksessa ruiskuttamaan uuden tartunnan ja nyt myös sen kitin päälle, joka taas ei paranna tartuntaa sen osalta.
PVC muovipinnan päällä kitin hiominen on myöskin enemmänkin repimistä kuin hiomista jos kyse on jostain muusta kuin ohuista hiusnaarmuista.
Lisäksi jos kitattavat alueet ovat vähänkään isompia+vahvempia kuin kevyet varastonaarmut, ei kitin tartunta ole lähellekkään samaa luokkaa kuin hinkkavärin päälle kitattuna(tätä voi kokeilla taivuttamalla kitattua aluetta).
Eli, kittaamalla muoviosissa vasta hinkkavärin päälle ei hommaa saada munattua mitenkään ja samalla myös kitin tarve voi jo olla olematon hinkan täyttäessä naarmut.
Tällöin ei myöskään tarvitse "tietää" koska kerrosvahvuutta on liikaa tai liian vähän pelkälle tartunnalle kitattaessa tai uudelleen tartuntojen ruiskutuksista.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Posthuohhhh.....tämäkin ohje oli taas kerran tarkoitettu jollekkin/johonkin ihan muulle kuin ammattimaalaamoon?
Eli jos kittaat tartunnan päälle ja joudut hiomaan kitin lähtee tartunta ympäriltä ja joudut joka tapauksessa ruiskuttamaan uuden tartunnan ja nyt myös sen kitin päälle, joka taas ei paranna tartuntaa sen osalta.
PVC muovipinnan päällä kitin hiominen on myöskin enemmänkin repimistä kuin hiomista jos kyse on jostain muusta kuin ohuista hiusnaarmuista.
Lisäksi jos kitattavat alueet ovat vähänkään isompia+vahvempia kuin kevyet varastonaarmut, ei kitin tartunta ole lähellekkään samaa luokkaa kuin hinkkavärin päälle kitattuna(tätä voi kokeilla taivuttamalla kitattua aluetta).
Eli, kittaamalla muoviosissa vasta hinkkavärin päälle ei hommaa saada munattua mitenkään ja samalla myös kitin tarve voi jo olla olematon hinkan täyttäessä naarmut.
Tällöin ei myöskään tarvitse "tietää" koska kerrosvahvuutta on liikaa tai liian vähän pelkälle tartunnalle kitattaessa tai uudelleen tartuntojen ruiskutuksista.
Noh muistakaahan nyt silti muoviosia maalatessanne, että jos niissä teidän muoviosissa on oikeasti syviäkin kitattavia naarmuja ja/tai muovikorjauksia olette niihin tehneet, joko hitsaamalla, tai liimaamalla jne. niin kyllä se liima ja kitti siellä pysyy ilman mitään välikerroksiakin eikä kitin alle todellakaan tarvitse tartuntaa, kunhan karhennus on vaan riittävä. Jotkut liimat tosin on semmosia, joissa tulee mukana primeri, mutta omien kokemuksien mukaan nekin on vaan huonontaneet sitä tarttumista.
Eikä siinä kitatun/korjatun kitti tai liima-alueen päällä oleva tartunta aine mitään haittaa sen hinkan alla. Ei ole ikinä irronnut kyllä hinkka sen päältä vaikka siinä tartunta olisi ollutkin!
Ja jos korjattu/kitattu/liimattu alue on isohko ja koko muu puskuri on tarkoitus vetästä hinkalla yli esim. Kiveniskujen tms. Takia, niin älkää laittako sitä tartuntaa sitten siihen korjattuun kohtaan jos epäilette että ei pysy..
Mutta jooh voipihan sen toki kahdestikin vetää sen hinkan jos haluaa ei sekään varmasti haittaa
Täysin eri asia, jos niissä ei ole kuin pieniä naarmuja tai esim kiveniskuja, jotka kyllä hinkalla peittyy.
Tästä tulee varmaan taas joku viikon kestävä väittely mutta tulukoon.. Tämä on minun ohje/mielipide jolla olen aina tehny ja tulen tekemäänLast edited by dumppi; 23-05-2014, 14:07.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Post... eikä kitin alle todellakaan tarvitse tartuntaa, kunhan karhennus on vaan riittävä.
ps.Tässä on nyt meillä se ero tuoda ko.asiaa julki, että minä en tässä pyri kertomaankaan miten MINÄ jonkun asian teen, vaan miten aloittelijan se kannattaa tehdä niin että virheen mahdollisuus on maksimaalisen pieni.
Tässäkin amatööri tekee kuitenkin sen karhennuksen 240-kuivana ja puolen vuoden kulutta on kitti reunasta irti.
Kittaamalla muoviosissa vasta tartunta+hinkka päälle vältetään spekulaatiot/virheen mahdollisuus.
Comment
-
-
Erimerkkiset lakat
Pitäkäähän kokemusta ja mielipiteitä "halpis lakoista", joilla olette ylimaalanneet autonne. Esim. Kuinka siliää? Imasiko sisään? Tuliko piikkiä? Kuinka paljo saa rappaa et tulee edes jonku näköstä? Yms. :think
Ihan mielenkiinnosta vain, koska haluaisin käyttää niin sanottua edullisempaa lakkaa. Töissä käytetää ppg lakkoja, mutta niissä hinta turhan kova alennuksillakin.
Comment
-
-
Mitä lakkamerkkejä tarkoitat halpislakoilla? Ei niissä ainakaan yritykselle oo isoa hintaeroa merkkien välillä, esim mipa, ppg. En tiedä sitten mitä yksityiselle maksaa.
Mulla on ollu mipan cc8 lakkaa, ei oo kovin kallista ja ainakaan näissä mun hommissa ei oo ollu mitään valittamista. Vedetään 1,5 kertaa, harso ja pinta.
Comment
-
-
Originally posted by anssip View PostMitä lakkamerkkejä tarkoitat halpislakoilla? Ei niissä ainakaan yritykselle oo isoa hintaeroa merkkien välillä, esim mipa, ppg. En tiedä sitten mitä yksityiselle maksaa.
Mulla on ollu mipan cc8 lakkaa, ei oo kovin kallista ja ainakaan näissä mun hommissa ei oo ollu mitään valittamista. Vedetään 1,5 kertaa, harso ja pinta.
Comment
-
-
Saksasta maalit ja lakat
Onko porukalla kokemusta tuosta DeBeerin kratzfest versiosta (8-214), kovettuuko huoneenlämmössä (+22/+28). Itse käyttänyt tuota normaalia HS420 (8-414), mutta voisi kokeilla tuota naarmunkestävää jos siitä on jotain hyötyä ja toimii "kotioloissa".''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
ei tarvi
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Mitkä Gernin ja Bilteman ruiskumallit on "hyviä" :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Comment