Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LyyraN
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 386
    • Kouvola/Kotka

    Originally posted by markok View Post
    Kertokaahan ammattimaalarit paljonko teillä kuluu valmista maalia ja lakkaa puskurin maalaukseen niin saisi vähän suuntaa tuleeko itse ruiskittua sopiva määrä? Tähän tietysti vaikuttaa vähän ruiskun säädötkin yms. mutta suuntaa antavasti. Minulla nyt maalauksessa e61:n m-sport etupuskuri titansilber värillä ja harmaan hinkka värin päälle vedettynä.
    Reilu 3dl väriä ja samanverran lakkaa, jos vetää harson ja heti märäks. Kahella märällä tietenki enemmän sitä lakkaa.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      Originally posted by Lyr3 View Post
      Reilu 3dl väriä ja samanverran lakkaa, jos vetää harson ja heti märäks. Kahella märällä tietenki enemmän sitä lakkaa.
      Kiitos vastauksesta. Sentään sielläpäin on tuo oma kulutus. 4dl meni tänään molempia kun maalauksen tein. Amatöörinä hieman hankala hahmottaa millon lakkaa on riittävän paksusti.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • LyyraN
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 386
        • Kouvola/Kotka

        Originally posted by markok View Post
        Kiitos vastauksesta. Sentään sielläpäin on tuo oma kulutus. 4dl meni tänään molempia kun maalauksen tein. Amatöörinä hieman hankala hahmottaa millon lakkaa on riittävän paksusti.
        Tuo kuulostaa ihan normaalilta. Riippuu ihan maalaristaki et paljon menee. Ite koitan välttää tarpeetonta ohiruiskutusta. Jos sie kaks kerrosta vaikka vetäset sitä lakkaa ja pinta näyttää toisen kerroksen jälkeen hyvältä, nii luulis sitä lakkaaki olevan sit riittävästi

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by N.u.t View Post
          Ei ainakaan osunut silmiin kuin nuo.
          Muttei toimi ilman oikeaa neulaa ?
          Ne pidemmät suutinsarjat on siihen alapuolisella säiliöllä olevaan ruiskuun.

          Itellä on kompona katalyyttimaalille 2,2 suutinsarja jossa neulana 2,0 sarjan lyhyt neula. Näin sain gern/biltema/castor yläpuoliseen 2,2 suuttimen.

          Näillä numeroilla pitäis tulla oikea suutinsarja:

          1,2 = 154541
          1,7 = 154543
          2,0 = 154544

          Ja sen ruisku itse on = 15454

          Ne pitkät neulat/suuttimet taas on:

          1,7 = 154522
          2,2 = 154524
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            Tuli tuossa ostettua pönttö Teknodur 3430:aa ja nyt pitäisi tietää, että millä kaikella tuota tohtii ohentaa. Äkkiseltään en löytänyt, että tästä olisi ollut keskustelua, joten hyvä varmaan, että tulee infoa tästäkin

            Liikkeessä ei ollut haettaessa sopivaa ohenninta (tai sit eivät halunneet myydä muun merkkistä ), mutta itseltä löytyy jotain halpis 2k pur-maalin ohenninta...toiminee ihan ok, kunhan ehdin testailla.
            Mutta jatkoa ajatellen, onko parempi ostaa pur-maalille tarkoitettua ohenninta vai kelpaako ns. normi ohentimet, vai tuleeko ongelmia? Ja onkos sama homma kovettimen kanssa?

            Ja jos jotakuta kiinnostaa päivän hinnat (itseä kiinnosti, mutta mistään ei helposti hintoja löytynyt), niin:
            Teknodur Combi 3430-05 PM3 8,7 litraa: n. 160€ (puolikiiltävä, musta, sävytunnus TM-102)
            Teknodur 7230 kovete 1,3 litraa: n. 60€
            eli maali+kovete yhteensä: n. 22€/litra ostettaessa 10 litran satsi.

            Joku toki voi saada eri hintaan eri paikasta, mutta suuntaa ainakin saa tuosta..
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • coupe320
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 417
              • viikkoja tiellä

              no menee ehkä ohi aiheen mutta onko jossain vielä myytävänä jotain toimivaa lommonoikaisu sarjaa tms. jolla sais tuon lommon oikastua takakyljestä. ei oo syvä vaan sellanen ehkä 6 cm halkaisijaltaan oleva painauma joka näkyy aika selvään kun vähänkään sivusta katsoo.. vai pitäskö vaan suosiolla kitata umpeen ja vetää maalia päälle

              Comment

              • eki_r
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 113
                • Espoo

                Originally posted by eki_r View Post
                Ovi tasoitettu, hinkkamaalin veto seuraavaksi...

                [ATTACH]121532[/ATTACH]
                Zetan maalausprojekti etenee ja usko homman onnistumiseen vahvistuu. Kuskinpuolen oven pohjahommat onnistui mukavasti, nyt on kiesistä purettu kaikki irtoava ja loput pohjatyöt etenee hiljakseen. Tuommoiset 140 - 160 € näyttäisi menevän maaleihin ja tarvikkeisiin.

                Comment

                • KanaDimmy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 398
                  • Kalanti

                  Originally posted by coupe320 View Post
                  no menee ehkä ohi aiheen mutta onko jossain vielä myytävänä jotain toimivaa lommonoikaisu sarjaa tms. jolla sais tuon lommon oikastua takakyljestä. ei oo syvä vaan sellanen ehkä 6 cm halkaisijaltaan oleva painauma joka näkyy aika selvään kun vähänkään sivusta katsoo.. vai pitäskö vaan suosiolla kitata umpeen ja vetää maalia päälle
                  Eikö joku kolari korjaamo sen nyppäisi suoraksi? Ei varmaan hirveen kallista hommaakaan ole...mutuilua
                  e34 525ia -93

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Motonetin ns kuumaliima oikaisusarja toimii hyvin!

                    Comment

                    • mono2
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 39

                      Varmistaisin, että varmasti olen ymmärtänyt oikein, eli miten 2K-maalia (Mipa HS) kuuluu ohentaa? Ohjeissa lukee että 3 : 1 HS kovettimen kanssa -> ohennus 5 - 10 %.
                      Jos vaikka laittaa 1dl maalia, niin tuleeko kovetinta 0,33dl, ja laitetetaanko ohenninta maalin, tai maalin+kovetteen mukaan 5-10%? Eli jos haluan ohentaa 10%, tuleeko ohenninta 0,1dl tai 0,133dl?

                      Comment

                      • JHo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 297
                        • Vihanti

                        Nuista lakoista sen verran, että onko järkeä nuita halppis lakkoja vetää (esim. troton) kun saksasta saa tilattua esim. spies hecker/ppg laatulakkoja 150E/5L.
                        F87&E28

                        Comment

                        • LyyraN
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 386
                          • Kouvola/Kotka

                          Originally posted by JHo View Post
                          Nuista lakoista sen verran, että onko järkeä nuita halppis lakkoja vetää (esim. troton) kun saksasta saa tilattua esim. spies hecker/ppg laatulakkoja 150E/5L.

                          Kannatan noita laatulakkoja. Kiillotusominaisuudet ihan eri luokkaa. Kaverin konepelti oli tallissa hutiloitu ihan ala-arvosesti jollain halpislakalla. Yritin siitä sit hiomalla ja kiillottamalla saada vähä siedettävämmän, nii siihen meni ainaki kolme tuntii et sai kohtalaiseks sen kiillon Jos tallissa maalaa, nii ppg:tä voi jo seuraavana päivänä kiillottaa jos on käytetty express kovettajaa.

                          Comment

                          • N|ba
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 313
                            • Åbo

                            Originally posted by Lyr3 View Post
                            Kannatan noita laatulakkoja. Kiillotusominaisuudet ihan eri luokkaa. Kaverin konepelti oli tallissa hutiloitu ihan ala-arvosesti jollain halpislakalla. Yritin siitä sit hiomalla ja kiillottamalla saada vähä siedettävämmän, nii siihen meni ainaki kolme tuntii et sai kohtalaiseks sen kiillon Jos tallissa maalaa, nii ppg:tä voi jo seuraavana päivänä kiillottaa jos on käytetty express kovettajaa.
                            Voipi tulla aika rajut laskeumat vaan expressillä Mut kyllä ehdoton jees laatulakoille, osa niistä on kans paljopn helpompia ruiskuttaa kun tasoittuvuus on parempi.
                            E30 318is
                            E30 touring v8
                            E36 328i

                            Maalaus palveluita yv:llä

                            Comment

                            • LyyraN
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 386
                              • Kouvola/Kotka

                              Originally posted by N|ba View Post
                              Voipi tulla aika rajut laskeumat vaan expressillä Mut kyllä ehdoton jees laatulakoille, osa niistä on kans paljopn helpompia ruiskuttaa kun tasoittuvuus on parempi.
                              Eipä tuossa mitään ongelmii oo ollu. Ite tosin oon alkanu käyttää vaan 8302 kovetetta ja säädelly ohenteella sen nopeuden.

                              Halpalakoista roberlon kronox 410 on ollu nyt ainut mistä oon tykänny. Tasottuu hyvin ja lähtee kiiltämään jos tarvii roskii kiillottaa. Siitä ei vielä sen enempää kokemusta oo. Parit irto-osat vaan vetäny.

                              Comment

                              • N|ba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 313
                                • Åbo

                                Originally posted by Lyr3 View Post
                                Eipä tuossa mitään ongelmii oo ollu. Ite tosin oon alkanu käyttää vaan 8302 kovetetta ja säädelly ohenteella sen nopeuden.

                                Halpalakoista roberlon kronox 410 on ollu nyt ainut mistä oon tykänny. Tasottuu hyvin ja lähtee kiiltämään jos tarvii roskii kiillottaa. Siitä ei vielä sen enempää kokemusta oo. Parit irto-osat vaan vetäny.

                                Meinasin talli maalauksissa, jos on nopee kevetin, niin voi tulla sitä laskeumaa pintaan. Mehän maalataan kammiossa

                                Meillä on töissä spectarilin 565 VHS lakkaa joka on aivan samanlaista kuin heckerin lakat mitä oli edellisessä työpaikassa, ja sitten spectralin 555 SR lakka mitä oon käyttäny ylivedoissa ja kavereiden romuissa.
                                E30 318is
                                E30 touring v8
                                E36 328i

                                Maalaus palveluita yv:llä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎