Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maalaustopic 2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Lyr3 View PostReilu 3dl väriä ja samanverran lakkaa, jos vetää harson ja heti märäks. Kahella märällä tietenki enemmän sitä lakkaa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostKiitos vastauksesta. Sentään sielläpäin on tuo oma kulutus. 4dl meni tänään molempia kun maalauksen tein. Amatöörinä hieman hankala hahmottaa millon lakkaa on riittävän paksusti.
Comment
-
-
Originally posted by N.u.t View PostEi ainakaan osunut silmiin kuin nuo.
Muttei toimi ilman oikeaa neulaa ?
Itellä on kompona katalyyttimaalille 2,2 suutinsarja jossa neulana 2,0 sarjan lyhyt neula. Näin sain gern/biltema/castor yläpuoliseen 2,2 suuttimen.
Näillä numeroilla pitäis tulla oikea suutinsarja:
1,2 = 154541
1,7 = 154543
2,0 = 154544
Ja sen ruisku itse on = 15454
Ne pitkät neulat/suuttimet taas on:
1,7 = 154522
2,2 = 154524Aprilia RSV4
Comment
-
-
Tuli tuossa ostettua pönttö Teknodur 3430:aa ja nyt pitäisi tietää, että millä kaikella tuota tohtii ohentaa. Äkkiseltään en löytänyt, että tästä olisi ollut keskustelua, joten hyvä varmaan, että tulee infoa tästäkin
Liikkeessä ei ollut haettaessa sopivaa ohenninta (tai sit eivät halunneet myydä muun merkkistä ), mutta itseltä löytyy jotain halpis 2k pur-maalin ohenninta...toiminee ihan ok, kunhan ehdin testailla.
Mutta jatkoa ajatellen, onko parempi ostaa pur-maalille tarkoitettua ohenninta vai kelpaako ns. normi ohentimet, vai tuleeko ongelmia? Ja onkos sama homma kovettimen kanssa?
Ja jos jotakuta kiinnostaa päivän hinnat (itseä kiinnosti, mutta mistään ei helposti hintoja löytynyt), niin:
Teknodur Combi 3430-05 PM3 8,7 litraa: n. 160€ (puolikiiltävä, musta, sävytunnus TM-102)
Teknodur 7230 kovete 1,3 litraa: n. 60€
eli maali+kovete yhteensä: n. 22€/litra ostettaessa 10 litran satsi.
Joku toki voi saada eri hintaan eri paikasta, mutta suuntaa ainakin saa tuosta..sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
no menee ehkä ohi aiheen mutta onko jossain vielä myytävänä jotain toimivaa lommonoikaisu sarjaa tms. jolla sais tuon lommon oikastua takakyljestä. ei oo syvä vaan sellanen ehkä 6 cm halkaisijaltaan oleva painauma joka näkyy aika selvään kun vähänkään sivusta katsoo.. vai pitäskö vaan suosiolla kitata umpeen ja vetää maalia päälle
Comment
-
-
Originally posted by eki_r View PostOvi tasoitettu, hinkkamaalin veto seuraavaksi...
[ATTACH]121532[/ATTACH]
Comment
-
-
Originally posted by coupe320 View Postno menee ehkä ohi aiheen mutta onko jossain vielä myytävänä jotain toimivaa lommonoikaisu sarjaa tms. jolla sais tuon lommon oikastua takakyljestä. ei oo syvä vaan sellanen ehkä 6 cm halkaisijaltaan oleva painauma joka näkyy aika selvään kun vähänkään sivusta katsoo.. vai pitäskö vaan suosiolla kitata umpeen ja vetää maalia päällee34 525ia -93
Comment
-
-
Varmistaisin, että varmasti olen ymmärtänyt oikein, eli miten 2K-maalia (Mipa HS) kuuluu ohentaa? Ohjeissa lukee että 3 : 1 HS kovettimen kanssa -> ohennus 5 - 10 %.
Jos vaikka laittaa 1dl maalia, niin tuleeko kovetinta 0,33dl, ja laitetetaanko ohenninta maalin, tai maalin+kovetteen mukaan 5-10%? Eli jos haluan ohentaa 10%, tuleeko ohenninta 0,1dl tai 0,133dl?
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostNuista lakoista sen verran, että onko järkeä nuita halppis lakkoja vetää (esim. troton) kun saksasta saa tilattua esim. spies hecker/ppg laatulakkoja 150E/5L.
Kannatan noita laatulakkoja. Kiillotusominaisuudet ihan eri luokkaa. Kaverin konepelti oli tallissa hutiloitu ihan ala-arvosesti jollain halpislakalla. Yritin siitä sit hiomalla ja kiillottamalla saada vähä siedettävämmän, nii siihen meni ainaki kolme tuntii et sai kohtalaiseks sen kiillon Jos tallissa maalaa, nii ppg:tä voi jo seuraavana päivänä kiillottaa jos on käytetty express kovettajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Lyr3 View PostKannatan noita laatulakkoja. Kiillotusominaisuudet ihan eri luokkaa. Kaverin konepelti oli tallissa hutiloitu ihan ala-arvosesti jollain halpislakalla. Yritin siitä sit hiomalla ja kiillottamalla saada vähä siedettävämmän, nii siihen meni ainaki kolme tuntii et sai kohtalaiseks sen kiillon Jos tallissa maalaa, nii ppg:tä voi jo seuraavana päivänä kiillottaa jos on käytetty express kovettajaa.E30 318is
E30 touring v8
E36 328i
Maalaus palveluita yv:llä
Comment
-
-
Originally posted by N|ba View PostVoipi tulla aika rajut laskeumat vaan expressillä Mut kyllä ehdoton jees laatulakoille, osa niistä on kans paljopn helpompia ruiskuttaa kun tasoittuvuus on parempi.
Halpalakoista roberlon kronox 410 on ollu nyt ainut mistä oon tykänny. Tasottuu hyvin ja lähtee kiiltämään jos tarvii roskii kiillottaa. Siitä ei vielä sen enempää kokemusta oo. Parit irto-osat vaan vetäny.
Comment
-
-
Originally posted by Lyr3 View PostEipä tuossa mitään ongelmii oo ollu. Ite tosin oon alkanu käyttää vaan 8302 kovetetta ja säädelly ohenteella sen nopeuden.
Halpalakoista roberlon kronox 410 on ollu nyt ainut mistä oon tykänny. Tasottuu hyvin ja lähtee kiiltämään jos tarvii roskii kiillottaa. Siitä ei vielä sen enempää kokemusta oo. Parit irto-osat vaan vetäny.
Meinasin talli maalauksissa, jos on nopee kevetin, niin voi tulla sitä laskeumaa pintaan. Mehän maalataan kammiossa
Meillä on töissä spectarilin 565 VHS lakkaa joka on aivan samanlaista kuin heckerin lakat mitä oli edellisessä työpaikassa, ja sitten spectralin 555 SR lakka mitä oon käyttäny ylivedoissa ja kavereiden romuissa.E30 318is
E30 touring v8
E36 328i
Maalaus palveluita yv:llä
Comment
-
Comment