Originally posted by Pikkuvelii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Kaveri mittasi että e39 m5 kytkinlevyssä on sama boori ja niissä vakiona 240mm levy joten sitä kautta löytyy helposti levy kun tuli varmuus. Ostin vahingossa e46 m3 sintterilevyn ja siinä oli millin leveämpi boori niin levy olisi kolissut akselissa.
Leave a comment:
-
-
Muutama käytetty 6 vaihteisen sintteri pitäis löytyä ja yksi loota vielä lattialla jos ajelet täälläpäin .
4 ja 6 palaisia ja varmaan 5 vaihteiseenkin joku levy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostVeekasimiehillä e39 m5 kytkinlevyä tai vauhdelaatikkoa hollilla? tarvis kytkinakselin boorin mitat.
Jostain pitäis leipoa 240mm kytkinlevy 35x29x4mm boorilla ton e34 540i getragin kaveriksi 765 asetelman kanssa
Kova sintteri? Niitähän saa rahalla ostettua.
Niin ja levy löytyy kyllä jos tarviit mittoja. Jousitettu massalevy....
Leave a comment:
-
-
Veekasimiehillä e39 m5 kytkinlevyä tai vauhdelaatikkoa hollilla? tarvis kytkinakselin boorin mitat.
Jostain pitäis leipoa 240mm kytkinlevy 35x29x4mm boorilla ton e34 540i getragin kaveriksi 765 asetelman kanssa
Leave a comment:
-
-
Bank 1 sylinterit 1-4 eli vänkärin puoli ja bank 2 sylinterit 5-8 kuskin puoli
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bode86 View PostKumman puolen lambda on oletus arvoisesti 1 ja kumpi 2 m60:n perässä? Auto herjaa oxygen sensor 2sta et olisi rikki.
Leave a comment:
-
-
Kumman puolen lambda on oletus arvoisesti 1 ja kumpi 2 m60:n perässä? Auto herjaa oxygen sensor 2sta et olisi rikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJoo kärsii toki. Otat lambdat liittimistä irti ni ohjelma jäädyttää arvot siihen missä ne on. En ole ihan varma m62 mutta näin on ainakin m60 koneessa.
Ehkä paras jos adaptaatiot nollaa jos ei tiedä missä arvot huitelee. Sullahan ei ollu inpaa käytössä?
Wanhuksista saat nollattua boksin pitämällä akunkenkiä kiinni toisissaan vaikkapa 5min tosin en tiedä onko m62 tältä osin sama homma.
En käsitä minkälainen pitää olla et pelaa,obd muunnin juttu siinähän pitää olla..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by afafaf View PostMites kärsiikö konetta kokeilla käymään ilman lambdoja?
Ehkä paras jos adaptaatiot nollaa jos ei tiedä missä arvot huitelee. Sullahan ei ollu inpaa käytössä?
Wanhuksista saat nollattua boksin pitämällä akunkenkiä kiinni toisissaan vaikkapa 5min tosin en tiedä onko m62 tältä osin sama homma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKatohan sitten oikein ne. Pahalla tuurilla tulee huonoo jälkee. Se vetää toisen puolen ihan rikkaalle toisen laihalle ja kaiken hatuksi boksi voi mennä tilaan jossa johtojen kääntö ei enää korjaa ongelmaa vaan kaikki adaptaatiot pitää nollata. Ews poistoon tarvitset boksista inpalla sen identiteettinumeron jonka kera boksi emulaattorin asennukseen johonkin asiantuntevaan firmaan.
E: siksi ei toimi ristiin kun moottorinohjaus käsittelee seoksia bankki kohtaisesti. Huomaa että toinen laihalla yrittää rikastaa-> rikastaa väärää puolta kokoajan lisää koska kyseessä väärä lambdatieto. On sattumasta kiinni kumpi menee kumpaankin laitaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikke.e View PostBensapuolen voi ehkä sulkea pois sillä soppaa tuntuu menevän ihan kiitettävästi :think
Jos ei ole tarvittavaa painetta ei suuttimista tule sumua vaan ruikkaus ja se ei oikein ole käynnin kannalta ideaalista.
Leave a comment:
-
-
Kampitunnistin ei tuolleen oireile yleensä. Nokan tunnistimet ehkäpä voisi jonkinlaista käyntihäiriötä tehdä.
Maffin irrotus notkauttaa käyntiä ja pitäis mennä ns. varaohjelmalle.
Voi olla että katit(tai edes toinen) on paskana ja kennon helyt menny tukoksi putkeen (siihen missä putket yhdistyy tai jonnekn muualle peremmälle, tai kenno sulanut/muurautunut umpeen. Jos et saa koodeja luettua mitenkään ja jumppailla haluat, niin ota pakosarjan perästä putket irti niistä laipoista. Tuolleen voit kokeilla jos putki on tukossa.
Melkein ottaisin lambdan liittimet myös irti kun laittaa käyntiin jos ne etummaiset lambdat jää sinne liitoksen takapuolelle, en muista enää missä kohti tu koneessa oli etummaiset anturit (pitäis mennä varaohjelmalle myös tällä tapaa). Ainakin vanhempi m62 toimi ilman lambdoja (en oo kokeillu uudempaa jossa myös ne takimmaiset katin valvontalambdat). Jos ne etummaiset on siellä lähempänä konetta, niin sit ei tarvii irrottaa.
Edit jos kylmä kone, niin eihän se edes lambdojen mukaan säädä(?).Last edited by bemmeri; 14-08-2016, 13:31.
Leave a comment:
-
-
Bensapuolen voi ehkä sulkea pois sillä soppaa tuntuu menevän ihan kiitettävästi :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikke.e View PostMaffin liittimen irroitus aiheuttaa tyypillisen notkahduksen käynnissä, mutta ei vaikuta koneen toimintaan.
Kaasuläpän toimintaan en vielä tutustunut, mutta tulpankolot kurkkasin, eivätkä uineet öljyssä. Sellaisen havainnon tein että auton jäähdyttyä vajaan tunnin verran, toiminta parani hieman, mutta heikkenee jälleen lämmetessä.
Niin ja tyhjäkäynnissä ei mitään moitteita.
Epäilisin seuraavana kampiakselin asentoanturia ja mahdollisesti bensapumppua.
Leave a comment:
-
Leave a comment: