Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #46
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Itse jakoketjun kiristimen vaihtoon saa amatööri menemään ehkä vartin. Eli ei todellakaan paha homma, vanha irti ja uusi tilalle.

    Mutta jos haluaa kansissa olevat kiristimet irti, niin sitten saattoi mennä amatöörillä sormi suuhun. En lähtisi edes turhan päiten niitä irroittamaan, jos ne siis eivät ole jumissa, eikä ketju rallata kummassakaan kannessa. Jos kuitenkin haluaa niitä ihmetellä, niin en näe mitään syytä vaihtaa noita kansien kiristimiä, koska ne pystyy purkamaan aivan atomeiksi ja puhdistuksen jälkeen ne toimivat ihan siinä missä uudetkin.
    Sama pätee minun tietääkseni itse kiristimeen.. Putsaus ja paikalleen, ellei jousi ole ihan död. Jousihan ei koneen käydessä mitään tärkeetä tee, kun kiristimet on kaikki hydraulisia.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • samppup
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 31
      • rauma

      #47
      ketju pitää mekkalaa pelkääjän puolelta. Ja lähinnä siis tarkotin nokkaketjun kiristimiäkin. Onko työkalut nokille saman tyyliset kun m50 koneessa eli nokka-akselin päässä on se neliskantti?
      ja tarkennetaan viel et ketjun ääni kuuluu ylhäältä.
      Last edited by samppup; 06-10-2014, 09:46.

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 908
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by samppup View Post
        ketju pitää mekkalaa pelkääjän puolelta. Ja lähinnä siis tarkotin nokkaketjun kiristimiäkin. Onko työkalut nokille saman tyyliset kun m50 koneessa eli nokka-akselin päässä on se neliskantti?
        ja tarkennetaan viel et ketjun ääni kuuluu ylhäältä.
        Itse laittaisin tuollaisessa tapauksessa ihan uuden kiristimen jakoketjulle, jos ei ole tietoa milloin se on vaihdettu, sen jälkeen pelit käymään ja ihmettelyä että hävisikö ääni.

        Jos rallatus ei hävinnyt niin venakoppaa auki ja tutkailemaan sitä kannessa olevaa kiristintä ja sen molemmissa päissä olevia laahaimia. Jos ketjunkiristin on jumissa ja ketju on ollut löysällä pidempään. Niin ne laahaimet saattaa hajota, ovat aika haperoita jo tämän ikäisessä koneessa.

        Uudet laahaimet oli muistaakseni jotain 7e kpl, kun tuohon omaan niitä vaihtelin.

        Työkalut on saman tyyliset kuin m50:ppiin, mutta m60 kamat on ihan omansa.

        Comment

        • samppup
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 31
          • rauma

          #49
          ajattelin kaikki kiristimet vaihtaa. Mut jos nokkaketjunkiristimistä saa "uuden veroiset" putsaamalla ni taidan kokeilla niihin sitä. Jos vituiks menee ni nii kaua ei oo hätää ku rahalla saa uusia

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            #50
            Onko jollain tiedossa M60:n öljynpaineanturin tarkka tyyppi ? Voiko siitä lukea öljynpaineen esim. resistanssin perusteella ?

            Tohon mietin, että olis hauska saada paineet näkyviin tohon LCD:hen. Nyt oon laittanut tohon MAF:n ja TPS:n

            Last edited by pheno; 10-10-2014, 09:22.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #51
              Originally posted by pheno View Post
              Onko jollain tiedossa M60:n öljynpaineanturin tarkka tyyppi ? Voiko siitä lukea öljynpaineen esim. resistanssin perusteella ?

              Tohon mietin, että olis hauska saada paineet näkyviin tohon LCD:hen. Nyt oon laittanut tohon MAF:n ja TPS:n

              http://www.youtube.com/watch?v=6Y5yaXI_ces
              Eikös vakio anturi ole on off mallinen?
              Sen mukaan siis painetta joko on tai ei.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Eikös vakio anturi ole on off mallinen?
                Sen mukaan siis painetta joko on tai ei.
                Näin on. Katoin ETM:stä, niin off meinaa painetta 0.2-0.5 baria ja "on" = normaali.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #53
                  Muistaako kukaan mikä kierre siinä paineanturissa?
                  Helpoin varmaan siihen laittaa haara painemittarille?
                  Entäs öljynlämpömittarin anturin paikka, mikä ois hyvä paikka?

                  Kutoskoneisiin taitaa saada öljynsuodattimen hattua, jossa lähdöt antureille. Ei taida kasiin tai 12-mukiseen olla kyseistä kampetta?


                  Meinasin laittaa ö-paine ja -lämpömittarin, ehkä myös vedenlämpömittarin. Myyntipalstalla ois oem -alpinan lisämittaristo. :think
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    #54
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Muistaako kukaan mikä kierre siinä paineanturissa?
                    Helpoin varmaan siihen laittaa haara painemittarille?
                    Entäs öljynlämpömittarin anturin paikka, mikä ois hyvä paikka?

                    Kutoskoneisiin taitaa saada öljynsuodattimen hattua, jossa lähdöt antureille. Ei taida kasiin tai 12-mukiseen olla kyseistä kampetta?


                    Meinasin laittaa ö-paine ja -lämpömittarin, ehkä myös vedenlämpömittarin. Myyntipalstalla ois oem -alpinan lisämittaristo. :think
                    Ostappa edullinen lisämittaristo kierre on realin mukaan 12x1.5
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #55
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ostappa edullinen lisämittaristo kierre on realin mukaan 12x1.5
                      No hintahan siinä hiertää. Pari olusta lisää ja oisin myyjälle heittäny tarjouksen. Toisaalta aika tökerön näköinen totetus alpina e36 lisämittaristo.
                      Taidan heittää siihe tyhjään din paikkaan kepin eteen öp ja lämpömittarin. Ihan ok näköinen mitä googlella kuvia löytyy. Kiinnostaa miten lämmöt ja paineet käyttäytyy kun enemmän kenkii.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • mrrk
                        BTCF Member
                        • Sep 2007
                        • 515
                        • Satakunta.

                        #56
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Entäs öljynlämpömittarin anturin paikka, mikä ois hyvä paikka?
                        Hitsasin suodattimen jalkaan paikat ö-paine ja ö-lämpö ja on hyvin toiminut.

                        Ö-lämpö oli ennen öljypohjan päädyssä mutta ei näyttänyt ajossa oikein,paikallaan kyllä

                        Comment

                        • VaihtoVirta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 558
                          • Kuusamo

                          #57
                          Haiseva M60 muuttui ruusuntuoksuiseksi kun laitoin tyhjien kattien tilalle uudet.

                          Oliko näihin saatavana ajoituspalikoita jolla tuon pienen tyhjäkäynnillä tuntuvan tärinän saisi eliminoitua?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            #58
                            Originally posted by VaihtoVirta View Post
                            Haiseva M60 muuttui ruusuntuoksuiseksi kun laitoin tyhjien kattien tilalle uudet.

                            Oliko näihin saatavana ajoituspalikoita jolla tuon pienen tyhjäkäynnillä tuntuvan tärinän saisi eliminoitua?
                            Se ei eliminoidu sillä. Väheni kyllä mutta ei loppunut. No minulla on kevyt vauhtis yms. Ja kone muutenkin sekasikiö, mutta kunnossa sen uskon olevan.

                            Nää vavahtelee hiukan aina, en oo nähny ikinä vavahtelematonta m60. Oon kuullu että jollain on ollu

                            kellään KOKONAAN värinätöntä yksilöä? Ei tuo minunkaan mikään vatkain ole mut pientä...
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #59
                              Riippuu paljolti myös nokkien ajoituksesta. Ns. Uudella ajoituksella pitäis käydä tyhjää paremmin. Nuo kaikki m62/m60 ajoituskalut näyttää olevan tällä uudella ajoituksella. Jos joku vielä perinteistä halajaa, niin viivottimella neliöt tasaan tai tekee ite palat.
                              Last edited by bemmeri; 14-10-2014, 05:12.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Se ei eliminoidu sillä. Väheni kyllä mutta ei loppunut. No minulla on kevyt vauhtis yms. Ja kone muutenkin sekasikiö, mutta kunnossa sen uskon olevan.

                                Nää vavahtelee hiukan aina, en oo nähny ikinä vavahtelematonta m60. Oon kuullu että jollain on ollu

                                kellään KOKONAAN värinätöntä yksilöä? Ei tuo minunkaan mikään vatkain ole mut pientä...
                                Kohtuullisen tasanen idle omassa M60:ssa, kun tuo pieni kolikko pysyy pystyssä.



                                En tiedä mikä on sitten täysin värinätön :-) En ole tarkastanut nokkien ajoitusta, mutta uskoisin että vakio on - auto ollut mulla 8 vuotta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎