Originally posted by Daa Daa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
-
Originally posted by samppup View Postketju pitää mekkalaa pelkääjän puolelta. Ja lähinnä siis tarkotin nokkaketjun kiristimiäkin. Onko työkalut nokille saman tyyliset kun m50 koneessa eli nokka-akselin päässä on se neliskantti?
ja tarkennetaan viel et ketjun ääni kuuluu ylhäältä.
Jos rallatus ei hävinnyt niin venakoppaa auki ja tutkailemaan sitä kannessa olevaa kiristintä ja sen molemmissa päissä olevia laahaimia. Jos ketjunkiristin on jumissa ja ketju on ollut löysällä pidempään. Niin ne laahaimet saattaa hajota, ovat aika haperoita jo tämän ikäisessä koneessa.
Uudet laahaimet oli muistaakseni jotain 7e kpl, kun tuohon omaan niitä vaihtelin.
Työkalut on saman tyyliset kuin m50:ppiin, mutta m60 kamat on ihan omansa.
Comment
-
-
Onko jollain tiedossa M60:n öljynpaineanturin tarkka tyyppi ? Voiko siitä lukea öljynpaineen esim. resistanssin perusteella ?
Tohon mietin, että olis hauska saada paineet näkyviin tohon LCD:hen. Nyt oon laittanut tohon MAF:n ja TPS:n
Last edited by pheno; 10-10-2014, 09:22.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostOnko jollain tiedossa M60:n öljynpaineanturin tarkka tyyppi ? Voiko siitä lukea öljynpaineen esim. resistanssin perusteella ?
Tohon mietin, että olis hauska saada paineet näkyviin tohon LCD:hen. Nyt oon laittanut tohon MAF:n ja TPS:n
http://www.youtube.com/watch?v=6Y5yaXI_ces
Sen mukaan siis painetta joko on tai ei.
Comment
-
-
Muistaako kukaan mikä kierre siinä paineanturissa?
Helpoin varmaan siihen laittaa haara painemittarille?
Entäs öljynlämpömittarin anturin paikka, mikä ois hyvä paikka?
Kutoskoneisiin taitaa saada öljynsuodattimen hattua, jossa lähdöt antureille. Ei taida kasiin tai 12-mukiseen olla kyseistä kampetta?
Meinasin laittaa ö-paine ja -lämpömittarin, ehkä myös vedenlämpömittarin. Myyntipalstalla ois oem -alpinan lisämittaristo. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMuistaako kukaan mikä kierre siinä paineanturissa?
Helpoin varmaan siihen laittaa haara painemittarille?
Entäs öljynlämpömittarin anturin paikka, mikä ois hyvä paikka?
Kutoskoneisiin taitaa saada öljynsuodattimen hattua, jossa lähdöt antureille. Ei taida kasiin tai 12-mukiseen olla kyseistä kampetta?
Meinasin laittaa ö-paine ja -lämpömittarin, ehkä myös vedenlämpömittarin. Myyntipalstalla ois oem -alpinan lisämittaristo. :thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOstappa edullinen lisämittaristo kierre on realin mukaan 12x1.5
Taidan heittää siihe tyhjään din paikkaan kepin eteen öp ja lämpömittarin. Ihan ok näköinen mitä googlella kuvia löytyy. Kiinnostaa miten lämmöt ja paineet käyttäytyy kun enemmän kenkii.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostHaiseva M60 muuttui ruusuntuoksuiseksi kun laitoin tyhjien kattien tilalle uudet.
Oliko näihin saatavana ajoituspalikoita jolla tuon pienen tyhjäkäynnillä tuntuvan tärinän saisi eliminoitua?
Nää vavahtelee hiukan aina, en oo nähny ikinä vavahtelematonta m60. Oon kuullu että jollain on ollu
kellään KOKONAAN värinätöntä yksilöä? Ei tuo minunkaan mikään vatkain ole mut pientä...E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Riippuu paljolti myös nokkien ajoituksesta. Ns. Uudella ajoituksella pitäis käydä tyhjää paremmin. Nuo kaikki m62/m60 ajoituskalut näyttää olevan tällä uudella ajoituksella. Jos joku vielä perinteistä halajaa, niin viivottimella neliöt tasaan tai tekee ite palat.Last edited by bemmeri; 14-10-2014, 05:12.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSe ei eliminoidu sillä. Väheni kyllä mutta ei loppunut. No minulla on kevyt vauhtis yms. Ja kone muutenkin sekasikiö, mutta kunnossa sen uskon olevan.
Nää vavahtelee hiukan aina, en oo nähny ikinä vavahtelematonta m60. Oon kuullu että jollain on ollu
kellään KOKONAAN värinätöntä yksilöä? Ei tuo minunkaan mikään vatkain ole mut pientä...
En tiedä mikä on sitten täysin värinätön :-) En ole tarkastanut nokkien ajoitusta, mutta uskoisin että vakio on - auto ollut mulla 8 vuotta.
Comment
-
Comment