Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mantamane
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 58
    • Taipalsaari

    Onko m62 moottorin kasaamisessa jotain huomioon ottamisen arvoista? Esimerkiksi jotain tiivisteitä, mitä kannattaa ehdottomasti laittaa liiman kassa tai jotain kierteitä,mihin laittaa lukitteet? Moottori siis laakeroidaan uudelleet ja kasataan uusillä tiivisteillä. Ja lohko putkitettu.

    Itse otin moottorin ihan yläkautta ja irroitin pakosarjat ennen moottorin nostamista.

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      Originally posted by mantamane View Post
      Onko m62 moottorin kasaamisessa jotain huomioon ottamisen arvoista? Esimerkiksi jotain tiivisteitä, mitä kannattaa ehdottomasti laittaa liiman kassa tai jotain kierteitä,mihin laittaa lukitteet? Moottori siis laakeroidaan uudelleet ja kasataan uusillä tiivisteillä. Ja lohko putkitettu.

      Itse otin moottorin ihan yläkautta ja irroitin pakosarjat ennen moottorin nostamista.
      Missä putkitettu ja mihin hintaan? Onko kuvia?

      Ja sit asiaan, venakopan tiivoihin tipat silkkarii tiivisteen rajakohtiin, eli niihin missä se vaihtuu jakopäänkopaksi.

      Öljypumppun rattaan mutteriin kannattaa laittaa lukite/hitsitäppä/sinettilanka. Ja öljypumpun jousi kannattaa vaihtaa, itsellä oli painunut n. 7mm kasaan se painejousi.

      Separaattorin varmaan vaihdat samalla?

      Kampurasta kaulat kiillotettu?

      Comment

      • mantamane
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 58
        • Taipalsaari

        Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
        Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.

        Comment

        • [fuse]
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 299
          • Kerava

          Originally posted by mantamane View Post
          Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
          Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.
          Mikä paja teki sen putkituksen? Dartonin putket varmaan?

          Kampura ois aiheellista kiillottaa, sinänsä termi on vähän väärä kun se karhennetaan oikeasti, että öljykalvo pysyy paremmin kaulan pinnassa.

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Originally posted by mantamane View Post
            Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
            Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.
            Mitkä männät ja veivit?

            Comment

            • mantamane
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • Taipalsaari

              Alkuperäiset männät ja veivit. Ei tietoa mitkä putket.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5303
                • Pirkkala

                Originally posted by [fuse] View Post
                Mikä paja teki sen putkituksen? Dartonin putket varmaan?

                Kampura ois aiheellista kiillottaa, sinänsä termi on vähän väärä kun se karhennetaan oikeasti, että öljykalvo pysyy paremmin kaulan pinnassa.

                Kerrotko tästä, kuulostaa mielenkiintoiselta. Mikäs hyöty tästä on? Näissähän on erittäin luja kampi eikä laakerivaurioitakaan oikeen ole minun tietoon tullu... paitsi itselläni kun sylinteriputket meni sinne väliin no se on eri tarina.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • [fuse]
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 299
                  • Kerava

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Kerrotko tästä, kuulostaa mielenkiintoiselta. Mikäs hyöty tästä on? Näissähän on erittäin luja kampi eikä laakerivaurioitakaan oikeen ole minun tietoon tullu... paitsi itselläni kun sylinteriputket meni sinne väliin no se on eri tarina.
                  Tuossahan tuo lukee periaatteessa jo, eli enemmän pinta-alaa ja karkeampi pinta sitoo paremmin öljykalvon joten säästää laakeria moottorin käynnistyshetkellä.

                  Siinähän samalla koneistamo mittaa kaulojen mitat ja pyöreyden. Ei edes maksa montaa kymppiä koneistamolla.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5303
                    • Pirkkala

                    Originally posted by [fuse] View Post
                    Tuossahan tuo lukee periaatteessa jo, eli enemmän pinta-alaa ja karkeampi pinta sitoo paremmin öljykalvon joten säästää laakeria moottorin käynnistyshetkellä.

                    Siinähän samalla koneistamo mittaa kaulojen mitat ja pyöreyden. Ei edes maksa montaa kymppiä koneistamolla.
                    Okei, Ymmärränkö oikein että tämä ei ole tarpeellinen toimenpide jos kampura olisi käyttämätön uusi kampura? Vai tehdäänkö jotain parannuksia nahkahousuinsinöörin kötöstyksiin?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • [fuse]
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 299
                      • Kerava

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Okei, Ymmärränkö oikein että tämä ei ole tarpeellinen toimenpide jos kampura olisi käyttämätön uusi kampura? Vai tehdäänkö jotain parannuksia nahkahousuinsinöörin kötöstyksiin?
                      Ei tarvitse uuteen tehdä. Käytetyn voi myös nitrauttaa, tekee pinnasta kovan ja kulutusta kestävän.

                      Comment

                      • 24venttiiliä
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 33
                        • Vantaa

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ihan yleisimpiä näihin pätkimisiin on imuvuoto ja öljyssä uivat tulpat.

                        Kosteuskin varmasti aiheuttaa omat häiriönsä mutta ei se pahemmin vielä kastu parissa tunnissa jos ei nyt ihan pelti pystyssä seiso sateessa.

                        Toisella puolella lohkoa tulpat uivat öljyssä toisella puolella kuivat, vaihdoin uudet ei vaikutusta. Auto ei enään pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja kaasua kun painaa niin tukehtuu ja sammuu. Voiko olla bensapuolella vikaa?
                        E34 530i -94
                        Ex.E34 5251 -90

                        Comment

                        • #BMW#
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 488
                          • Espoo

                          Originally posted by 24venttiiliä View Post
                          Toisella puolella lohkoa tulpat uivat öljyssä toisella puolella kuivat, vaihdoin uudet ei vaikutusta. Auto ei enään pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja kaasua kun painaa niin tukehtuu ja sammuu. Voiko olla bensapuolella vikaa?
                          kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistin vialta kuulostaa...
                          E38 pre 740i 4.4l Manual

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            Originally posted by mantamane View Post
                            Ei ole kampuraa kiillotettu. Olisiko aiheellista?
                            Putkitus oli lähes ilmainen kun meni takuutyönä tavallaan.
                            Kiinnostaisi kans tietää mikä paja tuon putkituksen teki.
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • [fuse]
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 299
                              • Kerava

                              Originally posted by mantamane View Post
                              Alkuperäiset männät ja veivit. Ei tietoa mitkä putket.
                              Tästä tuli myös mieleen, että kerta sulla on kamat irti lohkosta niin voisit myös tasapainotuttaa vauhtiksen, kykän, kampuran, kanget ja männät?

                              Comment

                              • Gedd
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 479
                                • Tampere

                                Mites teillä jotka ootte korjanneet TU koneen vanokset (Beisan tai vastaava) pitääkö kuumana vielä sellaisen pienen vanos-läpätyksen jos tarkasti kuuntelee vaikka lokasuojan kohdalta? Kuulee myös pakoäänessä sellasen pienen länkytyksen.

                                Toki ääni siis ehkä 1/10 siitä mitä se on paskoilla vanoksilla mutta että vielä havaittavissa kuitenkin jos osaa kuunnella, ei kuulosta enää rikkinäiseltä.

                                Mietin että kuuluuko asiaan vai kiristinkö yksiköt liian löysään kun ei riittänyt jatko lähellekään annettua momenttia.

                                Ilmastointi päällä ei kovin hyvin havaittavissa mutta kun ottaa ilmastoinnin pois ja tyhjäkäynti putoaa matalalle niin sitten kuuluu pieni vaimea länkytys.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎