Löytyisikö keltään ylimääräisenä M60B40 konetta, edellisestä tuli veivi kupeesta läpi. Joten ilman apulaitteita yms. Käy myös.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?
Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOlihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?
Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOlihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?
Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOlihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?
Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
http://workshop-manuals.com/bmw/
Hieman ehkä tuskallista, kun pop-uppi mainos pomppii kokoajan. Eli TISsiä suosittelen.
Comment
-
-
Mulla on palvelimella tämmönen pdf. toivottavasti on apuja -> http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdfF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostMulla on palvelimella tämmönen pdf. toivottavasti on apuja -> http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdf
Kyllä oli perkele tiukassa kampuran pultti. Ei lähteny pulttimopoilla jotka oli paikallisella korjaamolla. Sitten vääntivät puolen tuuman hylsyllä ja pitkällä jatkolla, niin avain katkes siitä neliöstä johon hylsy tulee kiinni. Isommalla väätimellä ja samalla jatkolla lähti heti (ilmeisesti sai sopivan paukun kun räsähti poikki se aikaisempi). Onneks en vitosen takia ruvennu ite kotona teluamaan tuon kanssa.
Edit. Typeriä kysymyksiä lisää.
Jos innostun kansia yms. joutoajalla irroittelemaan auki, yms. Niin onko kansien pulttien avauksessa jotkut ohjeet/järjestys että jengat ei korkkaa?
Joskus luin että soikeita reikiä ollu M62:ssa ja S62:ssa, tai tullut rempan yhteydessä. Tais jonkun projektissa olla kun sylinterit porattu, että meni soikeaksi kun laitto roippeet sitten kiinni. Onko vaaraa jos lohko on ilman kansia pitkän aikaa kiinni, että käy jotain tämän tapaista?Last edited by bemmeri; 16-09-2016, 15:58.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnhan tuollakin noita. Ei vielä ole akuutti asia, mutta tuo TISsi on jostain etsittävä ja ladattava kuitenkin. Varmaan siellä paljon muutakin hyödyllistä on.
Kyllä oli perkele tiukassa kampuran pultti. Ei lähteny pulttimopoilla jotka oli paikallisella korjaamolla. Sitten vääntivät puolen tuuman hylsyllä ja pitkällä jatkolla, niin avain katkes siitä neliöstä johon hylsy tulee kiinni. Isommalla väätimellä ja samalla jatkolla lähti heti (ilmeisesti sai sopivan paukun kun räsähti poikki se aikaisempi). Onneks en vitosen takia ruvennu ite kotona teluamaan tuon kanssa.
Edit. Typeriä kysymyksiä lisää.
Jos innostun kansia yms. joutoajalla irroittelemaan auki, yms. Niin onko kansien pulttien avauksessa jotkut ohjeet/järjestys että jengat ei korkkaa?
Joskus luin että soikeita reikiä ollu M62:ssa ja S62:ssa, tai tullut rempan yhteydessä. Tais jonkun projektissa olla kun sylinterit porattu, että meni soikeaksi kun laitto roippeet sitten kiinni. Onko vaaraa jos lohko on ilman kansia pitkän aikaa kiinni, että käy jotain tämän tapaista?
Aika vähän näitä poraillaan....
Ja kansipultteihin pätee varmaan sama ohje kun muihinkin että pikkuhiljaa ja päinvastainen järjestys kun kiristäessä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
E39 touring, kuskin puoleinen sylinterikansi. Sen irrottaneilta tarvittaisiin hiukan vinkkejä, miten tuo olisi helpoin tehdä. Apparin puolelta irrotin kannen pakosarja ja downpipe kiinni, mutta kuskin puolella ei mahdu tulemaan simpukan takia. Onko helpoin purkaa simpukka pois tieltä, vai irrottaa pakosarja paikallaan ? Melkoisen ahdas purkaa tuo pakosarja + mutterit melkoisen ruosteessa...DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Tilasin Viktor Reinz yläpään tiivistesarjan ja lohkon tiivistesarjan. Oon tekemässä vielä tilausta saksaan oem-osille (laahaimet, ketjut, yms. muut hilut). Vanoksen tiivisteet otan Beisanilta.
Niin tarviiko jotain pikkunippeleitä, lähinnä tiivisteitä lisäksi mitä tarviisi huomioida, ettei tarvii aina yhtä osaa sitten tilailla jos tarvetta tulee?
Pitääkö kuningaspultti vaihtaa aina kun sitä aukoo, vai käykö vanha (no otan kuitenkin uuden kun ei oo kallis)?
Ilmeisesti kannattaa se kampiakselin ratas vaihtaa (nokkien rattaita ei ilmeisti tarvitse uusia)? Ö-pumpun ketjun otan myös, vaikka ei sitä kai tarviis välttämättä uusia.
Tuo yläpään tiivistesarja (kannen tiivisteet tilaan muualta) 02-33396-01
Tuo lohkon tiivistesarja, 08-31828-01
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View PostMikäs jousittamaton levy menee tuon sre -765 kaveriksi(osanumero?) Laatikko on m60 5v..
Mitä siinä on käytetty?
Bmw orkkis massalevy vai?
Esim manuaali 530i m60 koneen kytkinlevy. vm1993 eteenpäin e34 korinenAutopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Comment