Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Löytyisikö keltään ylimääräisenä M60B40 konetta, edellisestä tuli veivi kupeesta läpi. Joten ilman apulaitteita yms. Käy myös.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

      Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by bemmeri View Post
        Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

        Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
        Lataa BMW TIS, niin löytyy korjausohjeet kiristysmomentteineen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          Originally posted by bemmeri View Post
          Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

          Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
          Normaalisti lähtee.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Kone vielä peräkärrissä, niin pitää käyttää jossain kellä kunnon pulttimopo, niin ei tarvii tapella tuon pultin kanssa sen enempää.

            Täytyy katella viikonlopun aikana josko löytyisi tuo TIS ladattavaksi.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • BaTTman
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 70
              • Pirkanmaa

              Originally posted by bemmeri View Post
              Olihan tuo kampuran pultti "normaalilla" kierteellä (eli aukeaa normaalisti vastapäivään)?

              Joskus vuosia sitten näin tällä foorumilla linkin BMW V8 (mitä ilmeisemmin M60/M62) koneen korjausmanuaaliin, tms. oppaaseen/ohjeeseen. Mistähän sen mahtaisi löytää nykypäivänä? Jossa olisi kiritysmomentit ja muut tiedot, yms.
              Täältä niitä löytyy:
              http://workshop-manuals.com/bmw/

              Hieman ehkä tuskallista, kun pop-uppi mainos pomppii kokoajan. Eli TISsiä suosittelen.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Mulla on palvelimella tämmönen pdf. toivottavasti on apuja -> http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdf
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Mulla on palvelimella tämmönen pdf. toivottavasti on apuja -> http://mankeli.dy.fi/bmw/1_Yleiset%2...momentteja.pdf
                  Onhan tuollakin noita. Ei vielä ole akuutti asia, mutta tuo TISsi on jostain etsittävä ja ladattava kuitenkin. Varmaan siellä paljon muutakin hyödyllistä on.

                  Kyllä oli perkele tiukassa kampuran pultti. Ei lähteny pulttimopoilla jotka oli paikallisella korjaamolla. Sitten vääntivät puolen tuuman hylsyllä ja pitkällä jatkolla, niin avain katkes siitä neliöstä johon hylsy tulee kiinni. Isommalla väätimellä ja samalla jatkolla lähti heti (ilmeisesti sai sopivan paukun kun räsähti poikki se aikaisempi). Onneks en vitosen takia ruvennu ite kotona teluamaan tuon kanssa.


                  Edit. Typeriä kysymyksiä lisää.

                  Jos innostun kansia yms. joutoajalla irroittelemaan auki, yms. Niin onko kansien pulttien avauksessa jotkut ohjeet/järjestys että jengat ei korkkaa?

                  Joskus luin että soikeita reikiä ollu M62:ssa ja S62:ssa, tai tullut rempan yhteydessä. Tais jonkun projektissa olla kun sylinterit porattu, että meni soikeaksi kun laitto roippeet sitten kiinni. Onko vaaraa jos lohko on ilman kansia pitkän aikaa kiinni, että käy jotain tämän tapaista?
                  Last edited by bemmeri; 16-09-2016, 15:58.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Onhan tuollakin noita. Ei vielä ole akuutti asia, mutta tuo TISsi on jostain etsittävä ja ladattava kuitenkin. Varmaan siellä paljon muutakin hyödyllistä on.

                    Kyllä oli perkele tiukassa kampuran pultti. Ei lähteny pulttimopoilla jotka oli paikallisella korjaamolla. Sitten vääntivät puolen tuuman hylsyllä ja pitkällä jatkolla, niin avain katkes siitä neliöstä johon hylsy tulee kiinni. Isommalla väätimellä ja samalla jatkolla lähti heti (ilmeisesti sai sopivan paukun kun räsähti poikki se aikaisempi). Onneks en vitosen takia ruvennu ite kotona teluamaan tuon kanssa.


                    Edit. Typeriä kysymyksiä lisää.

                    Jos innostun kansia yms. joutoajalla irroittelemaan auki, yms. Niin onko kansien pulttien avauksessa jotkut ohjeet/järjestys että jengat ei korkkaa?

                    Joskus luin että soikeita reikiä ollu M62:ssa ja S62:ssa, tai tullut rempan yhteydessä. Tais jonkun projektissa olla kun sylinterit porattu, että meni soikeaksi kun laitto roippeet sitten kiinni. Onko vaaraa jos lohko on ilman kansia pitkän aikaa kiinni, että käy jotain tämän tapaista?
                    Ei ole vaaraa. Poraus pitäisi tehdä stressilevyn ja runkopukkien kanssa kanssa. Kansipultit ja runkopukkien pultit vääntää lohkoa siksi esim irtolohkon sylinterit ovat soikeat.

                    Aika vähän näitä poraillaan....

                    Ja kansipultteihin pätee varmaan sama ohje kun muihinkin että pikkuhiljaa ja päinvastainen järjestys kun kiristäessä.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      E39 touring, kuskin puoleinen sylinterikansi. Sen irrottaneilta tarvittaisiin hiukan vinkkejä, miten tuo olisi helpoin tehdä. Apparin puolelta irrotin kannen pakosarja ja downpipe kiinni, mutta kuskin puolella ei mahdu tulemaan simpukan takia. Onko helpoin purkaa simpukka pois tieltä, vai irrottaa pakosarja paikallaan ? Melkoisen ahdas purkaa tuo pakosarja + mutterit melkoisen ruosteessa...
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Tilasin Viktor Reinz yläpään tiivistesarjan ja lohkon tiivistesarjan. Oon tekemässä vielä tilausta saksaan oem-osille (laahaimet, ketjut, yms. muut hilut). Vanoksen tiivisteet otan Beisanilta.

                        Niin tarviiko jotain pikkunippeleitä, lähinnä tiivisteitä lisäksi mitä tarviisi huomioida, ettei tarvii aina yhtä osaa sitten tilailla jos tarvetta tulee?

                        Pitääkö kuningaspultti vaihtaa aina kun sitä aukoo, vai käykö vanha (no otan kuitenkin uuden kun ei oo kallis)?
                        Ilmeisesti kannattaa se kampiakselin ratas vaihtaa (nokkien rattaita ei ilmeisti tarvitse uusia)? Ö-pumpun ketjun otan myös, vaikka ei sitä kai tarviis välttämättä uusia.

                        Tuo yläpään tiivistesarja (kannen tiivisteet tilaan muualta) 02-33396-01



                        Tuo lohkon tiivistesarja, 08-31828-01
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          Mikäs jousittamaton levy menee tuon sre -765 kaveriksi(osanumero?) Laatikko on m60 5v..

                          Mitä siinä on käytetty?

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Öööö

                            ........
                            Last edited by ike24; 20-09-2016, 18:53. Reason: Öö

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              Jouukuha höpöti

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Originally posted by afafaf View Post
                                Mikäs jousittamaton levy menee tuon sre -765 kaveriksi(osanumero?) Laatikko on m60 5v..

                                Mitä siinä on käytetty?

                                Bmw orkkis massalevy vai?
                                Esim manuaali 530i m60 koneen kytkinlevy. vm1993 eteenpäin e34 korinen
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎