Originally posted by intfreak
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by arska84Meneekö noista sitte yleensä se lambda vai onko paljo katti vikoja?
Comment
-
-
Jees, eli nostellaas tätä topikkia, kun tuli tänä päivänä liityttyä tähän epäonnisten kerhoon, eli katsastussetällä ei muuta valittamista kuin päästötKysymys kuuluu, minne tuota autoa kannattais viedä katottavaksi Joensuussa? Missäs muut on vaihdattaneet lambdat sun muut? Meinaan vain, tätä topikkia luettuani se lienee suht selvää että Hartikaiselle autoa ei kannata viedä, kun ensimmäiseksi ollaan koko kattia vaihtamassa...
"Please, cast the die
Paint the horizon with the right shade of red
When the oceans rise
Mother cleans the slate and the cradle becomes
your grave..."
Nykyisin Peugeot 307 -01
ex. E36 325iA Calypsorot metallic -93
Comment
-
-
Jep, eli tänään kävi auto laitettavana, lambdahan sieltä oli vaiennut. Nyt on anturi vaihdettu (tarvike-lambda töineen 114 e Ad-huollossa) ja arvot korjaantu välittömästi. Leima tuli lappuun ilman eri mittailuja, Ad-huollon lappu riitti näytöksi ja homma bueno nyt tuolta osin ainakin vuodeksi eteenpäin"Please, cast the die
Paint the horizon with the right shade of red
When the oceans rise
Mother cleans the slate and the cradle becomes
your grave..."
Nykyisin Peugeot 307 -01
ex. E36 325iA Calypsorot metallic -93
Comment
-
-
oman e36 coupen kanssa tuli kans painittua päästöjen kanssa.testeri näytti että lambda on sökö->uus lambda alle.päästöt ei muuttunu mihinkää ja testeri näytti et uuskin lambda on sökö.loppujen lopuksi vika oli lambdalta lähtevissä piuhoissa, nyt pelaa ja päästöt on ok.BMW e30 320 cab -87
exät: BMW e36 325i coupe -92, Alfa Romeo 164 -90, Chevrolet Caprice Classic -81
Comment
-
-
Päästö-ongelmia...
Eli kone näyttää näin:
HC 2500 max 1000
CO jossain 0,5-0,7 max 4,5
happi 7,5 max 5
CO2 reippaasti alle rajan. Tarkistan myöhemmin.
Moottori m20b20 l-jet.
Vaihdoin tulpat ja ilmanputsarin. Sen jälkeen testerissä säädettäessä HC saatiin painumaan 1500 asti muttei enää siitä alle, ainakaan pysyvästi. Ruuvattiin tyhjäkäyntiä, sytytystä, seosruuvia (joka oli täysin kiinni) ym. ja tuon alle ei saatu menemään. CO:ksi saatiin maksimissaan 1 ja sen jälkeen alkoi sammahdella. Jos tyhjäkäyntiä nosti, HC karkasi pilviin.
Tuon hapen saa varmaan korjattua putken tiivistämisellä, mutta HC. Kierokset jos tippuu alle 800, kone rumpsuttaa. Pientä rumpsutusta on jo tuhannessa kierroksessakin.
Kukas osaisi antaa lisää vinkkejä?
Comment
-
-
325iA Coupé -92:n Katsastus lähestyy ja päätin käydä hoitamassa päästömittauksen tutulla korjaamolla. 1km matkan ajoin töistä korjaamolle ja letkut kiinni:
HC: 110 / 50 ja CO ihan rajoilla (lähellä 0,5), muuten ok.
No, en ollut huolissani sillä kone oli kylmä. Kävin hiukan myöhemmin vetämässä motarilla 10min happihyppelyn. Valitettavasti tuttu ja turvallinen korjaamo oli jo sulkenut ovensa, joten ajattelin käydä hakemassa paperin toisesta korjaamosta. Letkut kiinni ja silmät mittariin...
HC 300 / 120 ja CO yli sallitun rajan!
Siis motarilla käynti nosti Hc päästöt lähes kolminkertaisiksi..No, eri paja eri mittari mutta ei niillä nyt noin suuria eroja selitetä. Mikäköhän voisi olla kyseisen ilmiön syy?
Last edited by Trigy; 04-05-2006, 13:06."I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Originally posted by LanttuEn ymmärrä, mitä tarkoitat CO2:lla tuossa, koska hiilidioksidiprosentti on normaalisti noin 15 % luokkaa. Lieneekö tarkoituksenasi ollut ilmoittaa happiarvo (O2)? Joka tapauksessa, sen raja on 5 % eli ei 0,5 ole lähelläkään rajaa. Selvennä hieman.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Taitaa olla joku tyyppivika, sillä mäkin otin viimeviikolla pakokaasu testin ja ei meinannut millään saada lukemia kohdalleen. Tuli käytyy motarilla, fortea tankkiin jne. mut silti oli kaikki arvot ihan vinksinvonksin. Liekkö orkkiskatissa jo jotain vikaa tai lambdassa. Kuitenkin kikkojen kautta noi arvot kohilleen ja lappu talteen, kunhan jaksais vielä mennä katsastamaan.Konichiwa, Bitchez!
It's the name they say it's running the game
Comment
-
Comment