Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • an13
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 260

    Originally posted by intfreak
    Eine lambdat mitää ikuisia ole (niitähän tässä topikissa taitaa olla eniten vaihettu), muistaakseni bemarin huolto-ohjelmakin suosittaa niiden vaihtoa 150+tkm jälkeen.
    E34 bentley sanoo lambdan vaihtoväliksi 89-94 vuoden malleihin 90tkm, 95 vuodelle 160tkm..
    ex-535iA E34

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      Originally posted by arska84
      Meneekö noista sitte yleensä se lambda vai onko paljo katti vikoja?
      Lambda siellä yleensä sökönä on, tai sitten ilmamäärämittari tms. Imuvuodotkaan ei ole harvinaisia. Katti useimmiten kyllä kestää, ja harvoin niitä joutuu vaihtamaan. Paljon katteja on vaihdeltu turhaan, vika on yleensä jossain muualla. Seoksen kun täytyy olla kohdallaan ennekuin katti edes toimii.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Gambler
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 227
        • alavilla mailla

        Jees, eli nostellaas tätä topikkia, kun tuli tänä päivänä liityttyä tähän epäonnisten kerhoon, eli katsastussetällä ei muuta valittamista kuin päästöt Kysymys kuuluu, minne tuota autoa kannattais viedä katottavaksi Joensuussa? Missäs muut on vaihdattaneet lambdat sun muut? Meinaan vain, tätä topikkia luettuani se lienee suht selvää että Hartikaiselle autoa ei kannata viedä, kun ensimmäiseksi ollaan koko kattia vaihtamassa...
        "Please, cast the die
        Paint the horizon with the right shade of red
        When the oceans rise
        Mother cleans the slate and the cradle becomes
        your grave..."

        Nykyisin Peugeot 307 -01
        ex. E36 325iA Calypsorot metallic -93

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Ei väliä kunhan et lähde vaihdattamaan kattia. Haitariputken tsekkauksen jälkeen suosista uusi lambda ja mittaus.

          Comment

          • Gambler
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 227
            • alavilla mailla

            Jep, eli tänään kävi auto laitettavana, lambdahan sieltä oli vaiennut. Nyt on anturi vaihdettu (tarvike-lambda töineen 114 e Ad-huollossa) ja arvot korjaantu välittömästi. Leima tuli lappuun ilman eri mittailuja, Ad-huollon lappu riitti näytöksi ja homma bueno nyt tuolta osin ainakin vuodeksi eteenpäin
            "Please, cast the die
            Paint the horizon with the right shade of red
            When the oceans rise
            Mother cleans the slate and the cradle becomes
            your grave..."

            Nykyisin Peugeot 307 -01
            ex. E36 325iA Calypsorot metallic -93

            Comment

            • mmikael
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 1
              • viitasaari

              oman e36 coupen kanssa tuli kans painittua päästöjen kanssa.testeri näytti että lambda on sökö->uus lambda alle.päästöt ei muuttunu mihinkää ja testeri näytti et uuskin lambda on sökö.loppujen lopuksi vika oli lambdalta lähtevissä piuhoissa, nyt pelaa ja päästöt on ok.
              BMW e30 320 cab -87


              exät: BMW e36 325i coupe -92, Alfa Romeo 164 -90, Chevrolet Caprice Classic -81

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                Päästö-ongelmia...

                Eli kone näyttää näin:

                HC 2500 max 1000
                CO jossain 0,5-0,7 max 4,5
                happi 7,5 max 5
                CO2 reippaasti alle rajan. Tarkistan myöhemmin.

                Moottori m20b20 l-jet.

                Vaihdoin tulpat ja ilmanputsarin. Sen jälkeen testerissä säädettäessä HC saatiin painumaan 1500 asti muttei enää siitä alle, ainakaan pysyvästi. Ruuvattiin tyhjäkäyntiä, sytytystä, seosruuvia (joka oli täysin kiinni) ym. ja tuon alle ei saatu menemään. CO:ksi saatiin maksimissaan 1 ja sen jälkeen alkoi sammahdella. Jos tyhjäkäyntiä nosti, HC karkasi pilviin.

                Tuon hapen saa varmaan korjattua putken tiivistämisellä, mutta HC. Kierokset jos tippuu alle 800, kone rumpsuttaa. Pientä rumpsutusta on jo tuhannessa kierroksessakin.

                Kukas osaisi antaa lisää vinkkejä?

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  Joku venttiili voi kantaa. Aluksi venttiilivälykset kuntoon.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Helvetillistä ilmavuotoa+ränni vuotaa oikein huolella.... Nämä nyt ensin kuntoon ja vasta sitten jotain muuta.

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      Tämäpäs mielenkiintoinen tapaus: käänsin ilmamäärämittarista rapiat 13 nipsua rikkaammalle, CO 3,5 , HC 500 , happi reilu 1. Kone käy tasaisesti ilman humppausta. Nyt on CO ruuvikin pari kierrosta auki.

                      Ei optimaali mutta menee kyllä läpi (auto vm. -84)

                      Comment

                      • Trigy
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 44

                        325iA Coupé -92:n Katsastus lähestyy ja päätin käydä hoitamassa päästömittauksen tutulla korjaamolla. 1km matkan ajoin töistä korjaamolle ja letkut kiinni:

                        HC: 110 / 50 ja CO ihan rajoilla (lähellä 0,5), muuten ok.

                        No, en ollut huolissani sillä kone oli kylmä. Kävin hiukan myöhemmin vetämässä motarilla 10min happihyppelyn. Valitettavasti tuttu ja turvallinen korjaamo oli jo sulkenut ovensa, joten ajattelin käydä hakemassa paperin toisesta korjaamosta. Letkut kiinni ja silmät mittariin...

                        HC 300 / 120 ja CO yli sallitun rajan!

                        Siis motarilla käynti nosti Hc päästöt lähes kolminkertaisiksi.. No, eri paja eri mittari mutta ei niillä nyt noin suuria eroja selitetä. Mikäköhän voisi olla kyseisen ilmiön syy?
                        Last edited by Trigy; 04-05-2006, 13:06.
                        "I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          En ymmärrä, mitä tarkoitat CO2:lla tuossa, koska hiilidioksidiprosentti on normaalisti noin 15 % luokkaa. Lieneekö tarkoituksenasi ollut ilmoittaa happiarvo (O2)? Joka tapauksessa, sen raja on 5 % eli ei 0,5 ole lähelläkään rajaa. Selvennä hieman.

                          Comment

                          • Warra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 483

                            Terve. Tyhmä kysymys, mutta mistä E36:ssa tuota rikkautta säädetään? Koneena muistaakseni M42 mallimerkinnän 1.8l moottori.
                            E46 320i Facelift Touring M54b22
                            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              Originally posted by Lanttu
                              En ymmärrä, mitä tarkoitat CO2:lla tuossa, koska hiilidioksidiprosentti on normaalisti noin 15 % luokkaa. Lieneekö tarkoituksenasi ollut ilmoittaa happiarvo (O2)? Joka tapauksessa, sen raja on 5 % eli ei 0,5 ole lähelläkään rajaa. Selvennä hieman.
                              Taitaa olla CO arvot kyseessä, niissähän tuo raja juurikin 0,5
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              • RCW
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 363

                                Taitaa olla joku tyyppivika, sillä mäkin otin viimeviikolla pakokaasu testin ja ei meinannut millään saada lukemia kohdalleen. Tuli käytyy motarilla, fortea tankkiin jne. mut silti oli kaikki arvot ihan vinksinvonksin. Liekkö orkkiskatissa jo jotain vikaa tai lambdassa. Kuitenkin kikkojen kautta noi arvot kohilleen ja lappu talteen, kunhan jaksais vielä mennä katsastamaan.
                                Konichiwa, Bitchez!

                                It's the name they say it's running the game

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎