Rozer: Ite kyllä tarkastaisin putken + imuvuodot ensimmäiseksi. Ainakin putki vuotaa kun o2 6,50. Ja pakkohan toi vuoto on jokatapauksessa korjata. Tarkasta/korjaa nuo ja ajat koneen kunnolla lämpimäks ja katot tapahtuko päästöissä ja lambda arvossa mitään. Jos ei niin sitten pitää miettiä sitä lambdaa. Korjatkoon joku jos olen hirveän väärässä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostPaikkaa nyt kuitenkin ihan ensimmäiseksi se tajuttomasti vuotava ränni.
Ilman sitä on ihan turha lähteä vaihtelemaan tai etsiskelemään vikaa yhtään mistään. Veikkaan että kun saat O2:n alle 1%, on muutkin arvot kohdallaan.
Comment
-
-
Käytin oman e36:sen 325:sen pakokaasutestissä ja hc oli yli 400.Sitten luettiin vikakoodit ja ilmoitti että DMA ohjainyksikkö viallinen.Autossa OLI chippi paikollaan..huomenna uudestaan testiin..saa nähä oliko vika siinä:think
OT:Tuntui olevan enemmän vetoja tuolla vakiochipillä mitä "teho"lastulla..että sellastaLast edited by tigu; 17-01-2007, 17:13.-e21 m50-
Comment
-
-
Jaahas. V*tuiksihan se meni.
CO-arvo oli jotain yli 15. Kuulemma jos menee yli kuuden niin auton kuuluisi mennä ajokieltoon. Onneks oli mukava inssisetä ja merkkas lappuun "vaan" 4,8.
Mutta mutta. Voiko tollanen enää johtua vain kylmästä katista/nokisesta lambadasta? Yritin kyllä ajella lämpimäksi, 15km @ 4000rpm. Katastusmieski vielä vähän kenkis siinä mittarissa, ei auttanut mihinkään suuntaan. Lambda-arvo oli 0,8.
Kaikki muut arvot oli mielestäni ok, tosin hylkylappu ei nyt tässä käsillä niin en voi vahvistaa.
Nimim. Siirränkö seuraavan kuun palkan suoraan Metro-autoon?-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostJaahas. V*tuiksihan se meni.
CO-arvo oli jotain yli 15. Kuulemma jos menee yli kuuden niin auton kuuluisi mennä ajokieltoon. Onneks oli mukava inssisetä ja merkkas lappuun "vaan" 4,8.
Mutta mutta. Voiko tollanen enää johtua vain kylmästä katista/nokisesta lambadasta? Yritin kyllä ajella lämpimäksi, 15km @ 4000rpm. Katastusmieski vielä vähän kenkis siinä mittarissa, ei auttanut mihinkään suuntaan. Lambda-arvo oli 0,8.
Kaikki muut arvot oli mielestäni ok, tosin hylkylappu ei nyt tässä käsillä niin en voi vahvistaa.
Nimim. Siirränkö seuraavan kuun palkan suoraan Metro-autoon?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi kai tuo enää edes käy kunnolla? Rikastus päällä koko ajan, ei todellakaan johdu katista eikä kylmyydestä, toki lambda anturi voi olla finito muttei noin pieleen pitäisi sittenkään mennä. Sytytyspuolella ongelmia? Kerropa tarkemmin miten käynti, ja mitenkä muut arvot, HC?-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Noniin, eli tässä nuo hylkäykseen johtaneet arvot:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 3,46
CO2 12,8
HC 241
O2 0,08
Kierroksilla:
CO% 4,8 (merkattiin lappuun, todellisuudessa oli jotain aivan muuta)
CO2 12,3
HC 210
O2 0,10
Ja lambda-arvo oli se 0,8
Voikos noista nyt tehdä jotain johtopäätöksiä?
Ja mitkä on S38B36 koneelle sallitut arvot, niitä kun ei tuossa lapussa kerrota ollenkaan?-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostEipä saa kaasuja autosta..
Tyhjäkäynnillä
hc 372
co% 2.5
co2 14.2
o2 0.00
lambda 0.973
Hieman arvot laskivat kun "tehochippi" on poissa pelistä.
Meinasivat että katalysaattorit ei suodata
Kyllä osaa ottaa päähän prkle90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Kierroksilla hc laski reiluun sataseen.En nyt muista tuloksia kun ei tulostettu lappua.Vien auton ensiviikolla takasin korjaamolle.Luetaan sitten vasta vikakoodit ja otetaan päästöt ennen kattia.
Joo enpähän minä rupea katteja uusimaan ennekuin olen 100% varma niitten kunnosta.
Lambdan ajattelin uusia ennen korjaamolle viemistä.
Mutta mitäs jos vika on ohjainlaitteessa?Jos se uusitaan niin pitääkö se olla täysin identtinen nykyiseen vai kuinka asia on?Eli voiko siihen laittaa minkä tahansa e36 325:sen motronicin boksin?:think-e21 m50-
Comment
-
-
Päästöistä jäi auto kiinni..
CO-pitoisuus joutokäynti 3,67 (sallittu 0,50), yli 2000rpm 5,70 (sallittu 0,30)..
HC pitoisuus 279 (sallittu 100) yli 2000rpm 177 (sallittu 100)..
Lambda arvo 0,82 (sallittu 0,97-1,03)
os 0,10 ja 0,01..
Mistä aloitetaan? Lambdasta vaiko lastun vaihdosta orkkikseen?
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
Comment