Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • armageddon
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 443
    • Kokkola

    Originally posted by K.S. View Post
    Nyt alkaa omassa kattilassa usko loppumaan.

    putsattu hitusen hapettunut evap vettiilin liitos -> ei vaikutusta
    ruuvailtu letkukiristimet joka ikiseen ilma tai huohotusletkuun -> ei vaikutusta
    nollattu vikamuisti -> ei vaikutusta

    Pakoputkesta kuuluu selvästi kuinka pätkii tyhjäkäynnillä.
    Tulppina on boschin FR7LDC+ SuperPlus tulpat joita olen nyt alkanut pitämään syyllisinä saasteisiin..täytyy vaihtaa tavallisiin F7LDCR tulppiin.

    tyhjäkäynti
    HC 700
    o2 5.3
    co 0,4
    co2 11

    kierroksilla
    Hc 30
    o2 0,32
    co 0
    co2 14.8
    lamba 1,01
    mutta auto toimii normaalistiko??? on kyllä kumma homma, mut allekirjoitan et ku vastustaa nii vastustaa... itellä auto ei toimi vieläkään ja vitun bemarin merkki huolto jo vaihattanu koneen ja kaikki voi voi mitähän seuraavaxi...
    ei ne tehot vaan se kuski...

    Comment

    • 3B
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 11
      • Rauma

      Toimiiko K.S:n autossa lambdan lämmitys, onko testattu?

      Comment

      • Samikoo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 120
        • Kirkkonummi/Estonia

        Originally posted by armageddon View Post
        mutta auto toimii normaalistiko??? on kyllä kumma homma, mut allekirjoitan et ku vastustaa nii vastustaa... itellä auto ei toimi vieläkään ja vitun bemarin merkki huolto jo vaihattanu koneen ja kaikki voi voi mitähän seuraavaxi...
        happea on kuiten yli 5% joutokäynnillä...olisko siellä nyt pikku vuoto ja lambda korjaus menee pieleen ----> lambda laihalle ---> rikastaa-> siitä johtuu taas korkea hc!!!!!

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          Originally posted by K.S. View Post
          Tulppina on boschin FR7LDC+ SuperPlus tulpat joita olen nyt alkanut pitämään syyllisinä saasteisiin..täytyy vaihtaa tavallisiin F7LDCR tulppiin.
          Jos meinaat tulpat vaihtaa niin suosittelen vaihtamaan merkkiä NGK:hon. Jos kuitenkin haluat pysyä Boschin tulpissa niin mulla on ylimääräisenä yhdet FGR 7 DQP tulpat (4kpl).
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            taitaa vihdoin alkaa selkiintymään, tänään kävi jonkunaikaa tosi nätisti tyhjäkäyntiä.. vähän myöhemmin syttyi laturivalo, ja laturi onkin kaputt..

            On tainnut viallinen laturi härkkiä yliherkkää motronic boxia :think


            Edit: ja höpöhöpö kuskin mielikuvitus laukkaa
            Last edited by K.S.; 28-06-2008, 19:46.

            Comment

            • Kparta
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 33

              Originally posted by Kparta View Post
              Noniin. Kävin äsken luettamassa vikakoodit. Antoi lambda-anturi vian, kuulemma joku "lohko 1" anturi ennen katalysaattoria. Sanoi että voi olla mahdollista että koko katti on palanut tämän takia rikki kun on käynyt väärällä seoksella. Perjantaina korjaamolle, vaihtavat anturin + mittaavat päästöt ja jos ei auta niin katti lisäksi vaihtoon.

              Voin vaikka raportoida sitten miten kävi..
              Näinhän siinä tosiaan sitten oli käynyt eli koko katalysaattorin sisusta oli lennellyt pakarista pihalle. En tiedä sitten johtuiko tuosta rikkinäisestä lambdasta vai mistä, mutta nyt päästöt kunnossa kun anturi+katti vaihdettu kokonaan. Oli kuulemma ollut ihan tyhjä koko katti kun korjaaja sitä naputteli.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Tulipas leima omaankiin otteeseen, vaikka odotin "hylättyä". HC oli tyhjäkäynnillä mittauksen alussa yli 500ppm, mut tarpeeksi kauan kun kattia lämmitti 4000kierroksella, putosi HC 90ppm:ään. Tuttu katsastusmies oli, ja muita autoja ei ollut jonossa, niin hyvin oli aikaa lämmitellä. Olis varmaan pudonnut vieläkin alemmas tuo HC, jos enemmän ois lämmittänyt.

                Vinkkinä tuli, että aina ennen leimalle menoa kannattaa käydä lämmittämässä kattia moottorijarrutuksella, joka lämmittää katin kuulemma parhaiten.

                Mut tässäpä arvot:

                Tyhjäkäynti/2000rpm
                CO% 0,08/0,15
                HC ppm 90/26
                O2 0,8/0,40
                CO2 13,6/13,8
                Lambda /1,01
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Scyber
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 686
                  • Hyvinkää

                  Auto e36 325i -94 vanoksellinen m50b25

                  Täällä HC tyhjäkäynnillä 350 ja häkä menee aavistuksen yli rajojen tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.

                  Tähän mennessä vaihdettu: Tulpat, putsari ja 2 puolaa

                  Ja HC kasvoi sekä häkä.

                  Mistä kannattaa lähteä liikkeelle seuraavaksi?? Ei vikakoodeja.

                  Lambda, katit, suuttimet vai korjaamolle?

                  Mistä saa halvalla katteja?
                  Last edited by Scyber; 20-03-2008, 19:50.
                  Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                  www.napalmi.com

                  Comment

                  • Neutrone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1320
                    • Tampere

                    Originally posted by Scyber View Post
                    Auto e36 325i -94 vanoksellinen m50b25

                    Täällä HC tyhjäkäynnillä 350 ja häkä menee aavistuksen yli rajojen tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.

                    Tähän mennessä vaihdettu: Tulpat, putsari ja 2 puolaa

                    Ja HC kasvoi sekä häkä.

                    Mistä kannattaa lähteä liikkeelle seuraavaksi?? Ei vikakoodeja.

                    Lambda, katit, suuttimet vai korjaamolle?

                    Mistä saa halvalla katteja?
                    Katti ei oo paskana jollei oo ottanu fyysisesti osumaa johonkin ja hajonnut siitä. Lambda vika lähes 100% varmasti.
                    F10 530d semiVOLL
                    ex. E90 320d M-Sport '06
                    ex. E39 523i M-Sport '00
                    ex. E36 325i Coupe '92
                    ex. E30 316i '89



                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      Toimiiko lambdaa sellane (joskus kuullut) Että hitsipillillä kuumentaa punahehkuseksi?
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        Toimiiko lambdaa sellane (joskus kuullut) Että hitsipillillä kuumentaa punahehkuseksi?
                        Voihan sitä koittaa.. Tuskin tuossa mitään ihmeempää ainakaan häviää..
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Kärsiikö lambda, jos sen puhdistaa hiomapaperilla? Tuon punahehkuun kuumentamisen oon vaan puhdistuskeinona kuullut, mut tuli vaan tuommoinen tyhmä vaihtoehto mieleen..
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • goldenm
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 544

                            Kärsiikö lambda, jos sen puhdistaa hiomapaperilla?
                            Vaikea sanoa, ei ole koskaan tullut hivastua lambdaa :think
                            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              Tietty jos se on ruostunu kiinni..
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              • Fallu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 1780
                                • oulu

                                mikä hän itellä kun ollu tuo lambda arvot vaikia saaha aina kohalleen:think on sit tovin huuvattamisen jälkeen saanu rajojen sisälle mut vaikeeta välil meinanu olla
                                |Sotkamo Connection|

                                Originally posted by Eetu
                                Dry vodka auttaa tähänkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎