Originally posted by 3B
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M20B25 kat versio
Tyhjäkäynti:
C0% 0.29
CO2 12.6
HC ppm 400
02 3.2
Kierroksilla:
C0% 0.03
CO2 15.1
HC ppm 36
02 0.1
Lambda 1.00
Eli HC liian korkea tyhjäkäynnillä. Viittako tuo nyt lambda vikaan vai mihin. Tyhjäkäynti vähän hummaa ja on noin 1000rpm.
Takapönttö nyt ainakin vuotaa joten tuo ilma taitaa johtua siitä, mutta tuskin vaikuttaa noihin muihin. Pitää tuo takapönttö paikkailla. Imuvuotoa tuskin on kun on miltei kaikki letkut uusittu koneesta.
Mittauksen aikana oli kyllä kansi halki vesikanavasta venttiilikoppaan. Voiko aiheuttaa päästöjä? Nyt on ehjä kansi paikoillaan ja voi alkaa näitä pikku murheita korjaamaan .Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Ja seuraava potilas ilmottautuu..
Arvot joutokäynnillä:
CO 0,22
HC 173 (raja 100)
CO2 14,8
O2 0,44
kierroksilla:
CO 0,68 (raja 0,30)
HC 82
CO2 14,3
O2 0,76
Eli noista jäi kiinni. Niin ja lambda 1,01. Autossa lastu kiinni, purkki masinolia tankkiin ennen mittausta. Katalysaattorit/takapönttö/molemmat on tyhjät, oli itseasiassa viime kerrallakin mutta silloin meni rimaa hipoen läpi.
80 sivua on aika paljon tekstiä, joten hoituuko homma pistämällä uudet katit vai tarviiko muutakin huomioida? Tai voisiko lastu vaikuttaa niin paljon, että alkuperäisellä menisi läpi? JA vielä käykö korjaamon pakokaasumittaus jälkitarkastukseen?
Mitään käyntiongelmia tai muita ei ole ollut, eli moitteetta pelannut käytössä.
Comment
-
-
Keskimmäinen rele niistä kolmesta moottorinohjauksen releistä oli risa, ei vetänyt vaikka olisi pitänyt, vaihdoin uuteen ja nyt rele toimii. Tältä foorumilta löytyvän kaavion mukaan se olisi engine control module relay, mitä vähän epäilen koska eihän auto varmaan kävisi ollenkaan siinä vaiheessa. Oliskohan toi ollut lamban lämmityksen rele :think Käynti muuttui vaihdon jälkeen tasaisemmaksi, mutta tärytys ei edelleenkään kadonnut ainakaan vielä täysin..
Comment
-
-
Originally posted by hankmo View PostJa seuraava potilas ilmottautuu..
Arvot joutokäynnillä:
CO 0,22
HC 173 (raja 100)
CO2 14,8
O2 0,44
kierroksilla:
CO 0,68 (raja 0,30)
HC 82
CO2 14,3
O2 0,76
Eli noista jäi kiinni. Niin ja lambda 1,01. Autossa lastu kiinni, purkki masinolia tankkiin ennen mittausta. Katalysaattorit/takapönttö/molemmat on tyhjät, oli itseasiassa viime kerrallakin mutta silloin meni rimaa hipoen läpi.
80 sivua on aika paljon tekstiä, joten hoituuko homma pistämällä uudet katit vai tarviiko muutakin huomioida? Tai voisiko lastu vaikuttaa niin paljon, että alkuperäisellä menisi läpi? JA vielä käykö korjaamon pakokaasumittaus jälkitarkastukseen?
Mitään käyntiongelmia tai muita ei ole ollut, eli moitteetta pelannut käytössä.Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
E34 530i M60B30 V8
Päästöjä on yritetty saada kuntoon jo vähän aikaa. Tässä tarinaa...
-Ensin luultiin lambda-viaksi: Molemmat anturit vaihtoon, uudet boschit tilalle, ei vaikutusta.
-Sitten huomattiin, että huohotinsysteemi vittuilee, kun avasi öljykorkkia, päästöt tippuivat lähes nolliin. No ensin laitoin uuden huhotinventtiilin, joka ei kuitenkaan alkanut toimia ja loppujen lopuksi poistin alkuperäisen huohotinsysteemin ja laitoin oman erillisen säiliön huohottimelle. Mut eipä auttanut vaan...
-Huohottimen korjauksen jälkeen menin taas kaverin pajalle vaan "hakemaan päästölappua", mut ei, edelleen päästöt päin mäntyä. Luettiin vikakoodit: 6 sylinterin puola. Tulppa irti ja sehän oli musta ku perkele, eli 6 puola oli tosiaan pimeenä. No uusi puola ja uudet tulpat tilaukseen...
-Uudella puolalla ja tulpilla ja vikamuistin nollauksen jälkeen voitonvarmana taas sondi putkeen, mutta eiei, EDELLEEN päästöt vituillaan. Taas testeri kiinni ja nyt vikakoodina oli: Sytytyspiiri 5 sylinteri. Tuohon ei nyt oo keksitty mitään ratkaisua, vitoselle ainakin tulee kipinä, kun kokeiltiin. Vikakoodia tulee heti kun laittaa auton käyntiin. Kokeiltiin vaihtaa puolaa ja tulppaa, ei vaikutusta.
Auto käy hyvin ja tehot on tallelle ei nykimistä tai muuta vastaavaa, hieman ehkä auto tärisee tyhjäkäynnillä, en muista onko se aina tehnyt sitä...
Viimeisen mittauksen jälkeen suunnilleen tollasia arvoja tyhjäkäynnillä, kierroksilla vaan kasvaa.
Tyhjäkäynnillä CO 3,3
HC 330
Lambda 0,92
Happi 0,74
Auttakee! :thinkLast edited by Lese; 03-04-2008, 21:14.
Comment
-
-
Originally posted by Panu.K View PostM20B25 kat versio
Tyhjäkäynti:
C0% 0.29
CO2 12.6
HC ppm 400
02 3.2
Kierroksilla:
C0% 0.03
CO2 15.1
HC ppm 36
02 0.1
Lambda 1.00
Eli HC liian korkea tyhjäkäynnillä. Viittako tuo nyt lambda vikaan vai mihin. Tyhjäkäynti vähän hummaa ja on noin 1000rpm.
Takapönttö nyt ainakin vuotaa joten tuo ilma taitaa johtua siitä, mutta tuskin vaikuttaa noihin muihin. Pitää tuo takapönttö paikkailla. Imuvuotoa tuskin on kun on miltei kaikki letkut uusittu koneesta.
Mittauksen aikana oli kyllä kansi halki vesikanavasta venttiilikoppaan. Voiko aiheuttaa päästöjä? Nyt on ehjä kansi paikoillaan ja voi alkaa näitä pikku murheita korjaamaan .
Tyhjäkäynti:
C0% 0.20
CO2 9.7
HC ppm 190
02 7.2
Kierroksilla:
C0% 0.03
CO2 15.1
HC ppm 36
02 3.0
Lambda 1.5
Eli ainakin pakoputki vuotaa. Takapönttö varsinkin muualta en ole vuotoa havainnut. Mikäs tota lambda arvoa nyt nostattaa ?Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Imuvuotoja ei ainakaan ole. Tuli vielä suihkittua purkki startti-spraytä kaikkiin liitoksiin.
Ilmamassamittaria oon alkanut ittekin epäillä, sitä vaan on hankala testata, eikä jätä vikakoodia jos ei ole kokonaan pois pelistä. Käynti ei juurikaan muutu kun piuhan nyppää irti. En tiedä pitäiskö?
Jos jollain olisi tohon sopiva toimiva massamittari, jota voisi kokeilla korvausta vastaan, niin laittakaa vaikka privaa. Alta löytyy lista autoista, joissa on sama ilmamassamittari ETK:n mukaan.
E32: Details on E32
E32 730i SEDAN, Euro
E32 730iL SEDAN, Euro
E34: Details on E34
E34 525i TOURING, Euro
E34 525i SEDAN, Euro
E34 525ix SEDAN, Euro
E34 525ix TOURING, Euro
E34 530i TOURING, Euro
E34 530i SEDAN, Euro
E36: Details on E36
E36 325i COUPE, Euro
E36 325i SEDAN, Euro
E36 325i CONVERTIBLE, Euro
E38: Details on E38
E38 730i SEDAN, Euro
E38 730iL SEDAN, Euro
E38 735i SEDAN, Euro
E38 735iL SEDAN, Euro
E39: Details on E39
E39 535i SEDAN, Euro
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostTulpat vaihdettu boschin vakioihin FRLD7, käynti tasottui hiukkasen mutta ei merkityksellisesti. Ilmamassamittari putsattu tolla crc:n litkulla >> ei vaikutusta mihinkään, mutta ilmastoinnin sisälämpötilaanturin se litku tosin herätti henkiin ettei ihan turhaa tavaraa nähtävästi ole. :thinkei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Tuolla on enemmän juttua tosta massamittarin putsauksesta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread....arin+puhdistus
Pikkupurkki crc:n tököttiä maksaa 8,90 motonetissä.. Ehjän mittarin pitäisi kestää käsittely ongelmitta.
Oma kattila on parinsadan kilometrin ajon jälkeen alkanut tuntua pirteämmältä, tyhjäkäyntikin on siedettävää mutta ei kumminkaan tasaista.
(voi tietysti olla että se pirteys on vain kuskin korvien välissä, tai että johtuu ennemminkin uusista tulpista ja 5dl öljyvajeen täytöstä. :thinkLast edited by K.S.; 09-04-2008, 20:34.
Comment
-
-
1987 m30b34
c0 0,09 / 3,30
hc 1668 / 600
c02 11,20
02 5,45 / 5,00
hylkyhän sieltä napsahti.kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
RIP
vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
_______________________________________
Team BTCF-World Of Pirates
sigpic
Comment
-
-
Noniin löytyi vihdoin ja viimein ihan oikeaa vikaa eikä mielikuvitusta.
Evap venttiililtä lähtevä letku jonka olisi kuulunut mennä kaasuläpälle menikin vain hiilisäiliön alle piiloon. siellä oli avonaisena ja höyryt on menny suoraan ilmaan. Tämä selittää ne ajoittaiset bensankatkut joita olen ihmetellyt, kun konetilan varsinaiset bensaletkut on tullu jo vaihdettua.
Kaasuläpän alla taasen oli tosi nätisti tulpattu liitosletkun pää, joten imuvuotoa ei kumminkaan ollut.
Moottori on vaihdettu aikoinaan Bemu oy ssä, ja asentajalta nähtävästi jäänyt huomaamatta toi letku koska oli tosiaan aika hyvin saatu jemmattua sinne säiliön alle, ja liitosletkun paikka kaasuläpässäkin ihan hyvin jemmassa.
(meni muuten aikataulu uusiksi kolmella viikolla ja silti oli äkkiä hutastu kone paikalleen, mm. imusarjan alakiinnikkeitä ei oltu viittiä ruuvata kiinni, huohotusletkut oli puristuksissa, jäähyjärjestelmää ei oltu osattu ilmata,nahkaratti oli sotkettu jne jne. gg bemu oy)
Ajossa huomaa selvän eron,kulutusviisarikin näytti 1-2l pienempiä lukuja tasasessa ajossa, mitä ennen.
Tyhjäkäynti vaan täryttää yhä, ehkä hiukan vähemmän mutta se taitaa taas mennä sinne mielikuvitusosioon.
Onkohan toi nyt käyny varaohjelmalla kokoajan, ja lamba taas vaihtokuosissa?
Täytyy koittaa nollausta ja kovaa ajoa jos asettuisi vihdoin viimein kohdilleen.
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostTuolla on enemmän juttua tosta massamittarin putsauksesta:
Pikkupurkki crc:n tököttiä maksaa 8,90 motonetissä.. Ehjän mittarin pitäisi kestää käsittely ongelmitta.
Oma kattila on parinsadan kilometrin ajon jälkeen alkanut tuntua pirteämmältä, tyhjäkäyntikin on siedettävää mutta ei kumminkaan tasaista.
(voi tietysti olla että se pirteys on vain kuskin korvien välissä, tai että johtuu ennemminkin uusista tulpista ja 5dl öljyvajeen täytöstä. :thinkei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
Comment