Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pelju
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 45
    • Oulu

    #16
    Ostin 4kk sitten 520i touring vm.94 m50b20 ml.190.000. Kauppa viivästyi, koska vähäpäästöiseksi merkitty auto ei läpäissyt päästöjen osalta maahantuonti katsastusta. Kauppias uusi labdan (kuulemma) tarvikkeella ja sai uudelleen pompun. Kun putkeen laitettiin uusi org.lambda niin läpi meni moitteitta.
    Kun uusi katsastus koittikin minulle käyttöönotto vuoden mukaisest,i 1 kk kaupasta niin olipa tulla yllätys. Lämpötila ulkona oli -20c ja auto seisoi 15min ennen pääsyä katsastukseen. Onneksi viranomainen oli auto-miehiä ja sanoi, että kun se 15 minuuttiä hörskyttää niin läpi menee. Näin ei kuitenkaan käynyt. Mies ei kuitenkaan antanut periksi vaan polki koneetta oikeen kunnolle ja niin arvot olivat hetkessä ok.

    Alustaa tutkiessani totesin, että lambda on tosiaan uusi ja uskon myyjän tarinaan. Eli, kone/röörit kunnolla tuliseksi ennen katsastusta ?


    - JP

    ps.Oulussa osataan palvella asiakasta

    Comment

    • Zzzz
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 73
      • Länsi-Suomi

      #17
      En osaa sanoa noiden mittausarvojen perusteella mitään, mutta itsellä pomppasi samoin päästöistä, minkä jälkeen kävin mittauttamassa lambdan toiminnan paikallisella pajalla. Seppä totesi lambdan toimivan ja käski vaihtaa katin...

      Siinä vaiheessa kun kuulin uuden maksavan 850 egee päätin kokeilla vaihtaa tulpat ja toistaa katsastusasemalla käynnin. Pidin auton koko puolen tunnin odottelun käynnissä ja sain menemään päästöistä läpi rajaa hipoen. (taisi olla katsastusmies lisäksi vielä joulumielellä)

      Parin viikon päästä menin uudelleen pajalle (eri pajalle kuin edellisellä kerralla) kun autosta alkoi silloin tällöin "veto" kadota. Parin minuutin tutkailun jälkeen huoltomies totesi lambdan kyllä antavan mitta-arvoja, mutta niiden olevan täysin vääriä. Vaihtamalla korjaantui sitten ja päästötkin palasivat kuulemma reilusti normaaleihin rajoihin.

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #18
        Originally posted by RiiQuu
        Originally posted by Dandy
        Itselle katsastusmies sanoi, että kyseisessä mallissa katti on niin takana, että tarvitsee aikaa lämmetä ennen kuin alkaa toimia kunnolla. Sano myös sen, että jos auton vie kylmänä niin moni katsastusmies on jopa hylännyt autoja kun ei ole jaksanut lämmittää siinä testauksessa.
        E36:sissa on todella takana katti, ainakin M3:sessa. Noissa on ennenkin ollu ongelmaa päästömittauksissa talvikeleillä, ne ei yksinkertaisesti vaan lämpene tarpeeksi. Ei ole kauan siitä kun yksi M3 3.0 hylättiin juuri samoista syystä.. Meni sitten uusintakatsastuksesta läpi kun se oli saanu vähän happea motarilla.

        Tosin kyllähän siellä jotain rikkikin VOI olla..
        Niin kun Metro-Autossa sanoivat, että saivat päästöt kohdalleen kun antoivat autolle kenkää, mutta eivät kauan siinä pysyneet. Täytyy kyllä melkein tuota yrittää, että polkee motarilla putkiston punahehkuiseksi ja sit ajaa katsatuskonttorille. Täytyis vaan sit äkkiä päästä mittaukseen ettei kerkeä jäähtymään!
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #19
          paljonkos se lambdan arvo oli? Luulis et jos lambda on sökönä oireilis muutenki? :roll: mulla oli kesällä lambda LÖYSÄLLÄ selvis kun olin tilannu uuden ja rupesin ottaa vanhaa irti oli "sormi momentissa" käytännössä ei huomannu mitään mut hc 300+ tyhjä käynnillä.[/list]
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #20
            Originally posted by Cunttory
            paljonkos se lambdan arvo oli? Luulis et jos lambda on sökönä oireilis muutenki? :roll: mulla oli kesällä lambda LÖYSÄLLÄ selvis kun olin tilannu uuden ja rupesin ottaa vanhaa irti oli "sormi momentissa" käytännössä ei huomannu mitään mut hc 300+ tyhjä käynnillä.[/list]
            En tiedä mikä lambdan arvo oli. Kunhan vaan sanoivat että ei näytä vikaa. Onhan niitäkin että lambda on näyttänyt joitain arvoja mutta aivan vääriä. Silti on lultu että se on ehjä, mutta vaikea uskoa , että Metro-Autossa olisivat niin tyhmiä.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #21
              Jos katti on kunnossa, niin ei sen pitäis mitään vitunmoista kenkimistä tarvita juuri ennen päästömittausta.


              Comment

              • JariP
                Newbiemmer
                • Oct 2003
                • 15
                • Lahti

                #22
                Ja vialliseen lambdaankin tuo punahehkuun polkeminen on auttanut. Jos vuoden -92 autossa on vielä alkuperäinen lambda-anturi ja kilometrejä takana kakkosella alkava lukema niin melko takuuvarmasti anturi on jo viallinen.

                Comment

                • hOGi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1295
                  • Espoo

                  #23
                  Älkää ihmiset unohtako ilmamassamittaria. Sekin voi olla viallinen ja aiheuttaa HC-arvojen ylittymisen...
                  www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    #24
                    Originally posted by hOGi
                    Älkää ihmiset unohtako ilmamassamittaria. Sekin voi olla viallinen ja aiheuttaa HC-arvojen ylittymisen...
                    Juu mutta siihen ei varmaan toi "punahehkuiseksi" polkeminen auta!
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • hOGi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1295
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by antti79
                      Originally posted by hOGi
                      Älkää ihmiset unohtako ilmamassamittaria. Sekin voi olla viallinen ja aiheuttaa HC-arvojen ylittymisen...
                      Juu mutta siihen ei varmaan toi "punahehkuiseksi" polkeminen auta!
                      Juu, ei oo tullu testattua mitä käy jos lämmittää koneen niin kuumaksi että imupuolikin hehkuu :wink:
                      www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #26
                        Originally posted by JariP
                        Ja vialliseen lambdaankin tuo punahehkuun polkeminen on auttanut. Jos vuoden -92 autossa on vielä alkuperäinen lambda-anturi ja kilometrejä takana kakkosella alkava lukema niin melko takuuvarmasti anturi on jo viallinen.
                        165 tkm ja anturin alkuperäisuudestä ei tietoa. Täytyis soittaa "gyntherille" tonne saksaan... :lol:
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • m3gt
                          Newbiemmer
                          • Jan 2004
                          • 27
                          • vakka-suomi

                          #27
                          mulla olis tos tallin nurkas uusi vähänkäytetty katti ostasiitä ja vielä M3:sen joka virtaa 210kw. hinta 700€

                          Comment

                          • epa
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2003
                            • 91

                            #28
                            niin

                            uusi vähänkäytetty :?: :?: :?: :?:
                            :lol:
                            ELÄMÄÄ EI VOI PIDENTÄÄ-MUTTA SITÄ VOI LEVENTÄÄ (BMW)

                            e30 327i

                            Comment

                            • BemuE36M3
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 233
                              • Mansester

                              #29
                              Mulla oli kans maahantuonti katsastuksessa arvot korkeella, ja katsastusmies sano et ajele pari viikkoo ja tuo uudestaan näytille ni kyllä se siitä! Ajelin käskystä ja vein uudestaan näytille ja meni kevyesti läpi, ja se sano että usein johtuu siitä että autoilla ei oo ajettu pitkään aikaan. Ja kun ne tarpeeks kauan seisoo ni tällästa kuulemma ilmenee. Lisäks parilla kaverilla on käyny ihan samalla lailla, ja nekin on ollu tuontiautoja. :?
                              BMW E90 318D Touring -06
                              BMW E38 750IL -96
                              EX:
                              BMW E46 328IA -00
                              BMW E39 525DA Touring-01
                              BMW E39 528IA Touring -97
                              BMW E36 328IA -98
                              BMW E36 320 Coupe -92

                              Comment

                              • anssi1982
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2003
                                • 61
                                • heinävesi

                                #30
                                Alkuperänen bosch-lambda 150e. Ite kokeilin pelkän suoranputken kanssa päästöarvoja ja oli täsmälleen samat ku katin kanssa ja tilasin bosalin tekemän katin(samassa paketissa tuli koko setti pakosarjan päästä lähtien)790e eikä ole tarvinnut kikkailla sen jälkeen pakokaasuarvojen kanssa!
                                ************* BMW 520i e34 24v
                                *TEAM HooCee*
                                *************

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎