Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jzl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 148

    #91
    hemille:

    kyseessä on ilmaMASSAmittari eli kuumalanka, ei ilmamäärämittari

    ja salmiselle:

    ei venttiilin ohjureiden välistä ilmaa tuu jos on soikeet vaan öljyä palotilaan ja varmasti on HC:t korkealla, koska ei öljy hyvin pala.


    sitte mietintää kehiin, ei kuumalankamittariin saisi potikkaa siihen signaaliin että vois itte säätää sitä analogisesti.

    Comment

    • Hevimies
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1456
      • Savonlinna

      #92
      525i -92, 08.06.2004, rekisteröintikatsastus

      CO 0,5 / 0
      HC 90 / 15
      Lambda 1,00
      CO2 14,1 / 14,5
      O2 0,5 / 0

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #93
        Originally posted by loz
        eihän oo lastua vaihettu? mul veti lastu päästöarvot vituralleen.
        Mulla taas inssi tänään ihmetteli että miten voi olla bemarin kutosessa näin puhtaat päästöt, ja vieläpä teholastun kera! :lol: Ajoin pikku lenkin kunnon kiepeillä ennen konttorille vientiä, ei muita konstailuja. Vähän jänskätti nuo HC:t, mut arvot paperissa tyhjäkäynnillä kaheksan ja kierroksilla yheksän! Kyseessä siis tuo signaturessa oleva saksantuonti, "mittarissa" 175tkm...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • hate79
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 485
          • Iisalmi

          #94
          Ja taas yks bemari jäi kiinni päästöistä katsastuksessa. Autona 325iA 7/91. Kierroksilla päästöt ok, tyhjäkäynnillä päin peetä.

          Tyhjäkäynti:
          Mitattu / Sallittu
          CO: 0,70 / 0,50
          HC: 230 / 100
          Lambda: -
          CO2: 14,20 -
          O2: 1,02 / 5,00

          2000 rpm:
          Mitattu / Sallittu
          CO: 0,25 / 0,30
          HC: 73 / 100
          Lambda: 1,02 / 0,97-1,03
          CO2: 14,70
          O2: 0,64 / 5

          Sanokaas viisaammat onko autossa nyt Lambda vika vai ns. "kylmä putki"? Katsastusmies tulpistakin höpisi jotain, että kannattas vaihtaa.

          BTW. Pari kuukautta vanhasta Weitecin 50/20 satsista testeri näytti etuiskareita paskoiks?
          540ia m-sport touring -98
          Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

          Comment

          • patte.525iM
            BTCF Member
            • Dec 2003
            • 188
            • raasepori

            #95
            kävin eilen konttorilla inssi kehui että yllättävän hyvät päästöarvot
            525 im-90 m50 24v tuontiauto mittarissa 177000 km
            tyhjäkäynti
            mitattu/sallittu
            CO 0 /0,50
            HC 2 /100
            LAMBDA -
            CO2 16,00/-
            O2 0,10 /5,00

            2000 rpm
            CO 0 /0,30
            HC 6 /100
            LAMBDA 1,00 /0,97-1,03
            CO2 15,90 /-
            O2 0,20 /5,00
            patte.525im

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #96
              Originally posted by hate79
              Ja taas yks bemari jäi kiinni päästöistä katsastuksessa. Autona 325iA 7/91. Kierroksilla päästöt ok, tyhjäkäynnillä päin peetä.

              Tyhjäkäynti:
              Mitattu / Sallittu
              CO: 0,70 / 0,50
              HC: 230 / 100
              Lambda: -
              CO2: 14,20 -
              O2: 1,02 / 5,00

              2000 rpm:
              Mitattu / Sallittu
              CO: 0,25 / 0,30
              HC: 73 / 100
              Lambda: 1,02 / 0,97-1,03
              CO2: 14,70
              O2: 0,64 / 5

              Sanokaas viisaammat onko autossa nyt Lambda vika vai ns. "kylmä putki"? Katsastusmies tulpistakin höpisi jotain, että kannattas vaihtaa.

              BTW. Pari kuukautta vanhasta Weitecin 50/20 satsista testeri näytti etuiskareita paskoiks?
              Vuotaiskohan pakoputki jostain ku on tota happea (O2) jonkun verran? Kai se 1 prossa on jo pieni vuoto? Sehän se lambdanki sit sotkee jos vuotaa jostain kohtaa ennen sitä lambda-anturia.. No kuhan arvailen.. :roll:

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #97
                Originally posted by hate79
                Ja taas yks bemari jäi kiinni päästöistä katsastuksessa. Autona 325iA 7/91. Kierroksilla päästöt ok, tyhjäkäynnillä päin peetä.

                Tyhjäkäynti:
                Mitattu / Sallittu
                CO: 0,70 / 0,50
                HC: 230 / 100
                Lambda: -
                CO2: 14,20 -
                O2: 1,02 / 5,00

                2000 rpm:
                Mitattu / Sallittu
                CO: 0,25 / 0,30
                HC: 73 / 100
                Lambda: 1,02 / 0,97-1,03
                CO2: 14,70
                O2: 0,64 / 5

                Sanokaas viisaammat onko autossa nyt Lambda vika vai ns. "kylmä putki"? Katsastusmies tulpistakin höpisi jotain, että kannattas vaihtaa.

                BTW. Pari kuukautta vanhasta Weitecin 50/20 satsista testeri näytti etuiskareita paskoiks?
                Vaiha tulpat ja ilmanputsari nyt ainakin jos on vanhat, sitten vaan kone kuumaks ja uudelleen. Mulla sama juttu weitecin sarjasta, vuoden vanha ja haukku huonoksi. A: Iskarit ei kestä talvea B: Joudet ja iskarit ei sovi yhteen.
                Retard Member

                Comment

                • E36-coupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1099
                  • Ylämylly

                  #98
                  Miten teillä voi olla noin asiallisia arvoja??!! :shock: Mulla tuli alla olevat arvot vaikka kone oli lämmin ja inssi vielä huuatti 2-3minuuttia 4000 rpm, kunnes syyläristä rupes kusemaan nesteitä ulos...eikä arvot muuttuna mihinkään...missä vika kun:

                  CO pitoisuus 1,90/0,75
                  HC Pitoisuus 345/100
                  CO2 pitoisuus 13,00/13,50
                  02 pitoisuus 1,30/0,95
                  Lambda-arvo -- / 1,00

                  Ensinnä olevat numerot on joutokäynnillä ja jälkimmäiset yli 2000 rpm...

                  vttu kun veivaan suohon koko vehkeen...ostan 316:sen -79 e21:sen niin ei tartte hölmöillä päästöjen kanssa....Vedän loput rahoista ihon alle :?
                  *545i E60 -05*

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4328
                    • Turku

                    #99
                    Kävin viikolla katsastamassa ja meni hienosti läpi.
                    Auto siis 10/90 520i, suomi-auto ja mittarissa 197000km

                    Tyhjäkäynti/2000rpm
                    CO: 0.20/0.05
                    CO2: 14.5/14.5
                    HC: 9/10
                    O2: 0.30/0.15
                    Lambda: 1.00

                    Comment

                    • HKM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 427
                      • Sipoo

                      Originally posted by Dandy
                      Polje auto oikeesti kuumaksi niin kyllä se menee. Itsellä piti huudattaa kylmää autoa tosi pitkään katsastuksessa ennen kuin meni arvojen alle. Sitten alittuivatkin kirkkaasti. :wink:
                      Sama juttu. Merkkiliikkeenkin mukaan auton on oltava lämmin, jotta arvot saadaan kohdalleen.
                      Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                      BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                      Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                      Ex. E30 318is
                      Ex. Jaguar XJR
                      Ex. E39

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        No, niin. Nyt on taas vuosi vierähtänyt ja katsastus jälleen lähenee. En ole tehnyt viime katsastuksen jälkeen päästöjen takia mitään. Ostin kuitenkin tänään uuden lambda-anturin (alkuperäinen Bosch). Aion vaihtaa sen sekä uuden takapöntön, koska vanha pönttö on jo aika haperon näköinen ja saattaa vuotaa jostain. Mulla olisi "uusi" kattikin nyt varaston nurkilla, tosin M52 motista joten Lambdan paikka puuttuu, mutta en vielä ala sitä sittenkään asentamaan paikoilleen vaan koitan ensin onneani vanhalla katilla! Pistän jossain vaiheessa tuloksen....
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • harri525ixTA
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 101

                          Originally posted by HKM
                          Sama juttu. Merkkiliikkeenkin mukaan auton on oltava lämmin, jotta arvot saadaan kohdalleen.
                          mulla oli -95 E34:ssä ongelmana se imusarjan kumitötterö, joka vuosi iloisesti ilmaa. moottorinohjaus sitten kompensoi pukkaamalla varmuuden vuoksi seoksen rikkaalle. vähän oli nihkeetä saada tyhjäkäyntilukemat kuntoon vaikka oli kuinka kuuma kone

                          kannattaa ottaa se irti (pari klemmaria vaan auki) ja käännellä ja taivutella sitä. vuotokohtia ei välttämättä muuten nää, kun se hapertuu sieltä haitarikumien rakosista.

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            Olipas paljon noita "riskiryhmään" kuuluvia ... Lambdan thermoshokki ja korjaus -> prommi päivitykseen

                            Juttua löytyy kun käyttää hakua

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              Täällä taas yksi hylätty.. e36 318is -92.

                              Tyhjäkäynti
                              mitattu/sallittu
                              CO 0,06/0,50%
                              HC 152/100ppm
                              lamba -/-
                              CO2 15,10%
                              O2 0,01/5,00%

                              Kierroksilla
                              mitattu/sallittu
                              CO 0,08/0,30%
                              HC 32/100ppm
                              lambda 1,00/1,03
                              CO2 15,10%
                              O2 0%

                              Eli tyhjäkäynti HC pitoisuudesta jäi kiinni. mikä neuvoksi? nosturilla huomasin samalla että etummaisen vaimentimen päässä pieni vuoto, mutta meinaakohan tuo mitään? pitää se nyt kuitekin hitsata kuntoon.. ei tod. huvittaisi käydä kattia uusimaan! Edellinen omistaja yrittänyt sen suojapeltiä hitsata kiinni kattiin(huonoin tuloksin), joten se on kyllä siinä voinut saada vähä osumaa. Toinen syy hylättyyn päätökseen oli se että sumarit on liian alhaalla. pitäisi olla vissiin 25cm maasta sumarin alalaitaan ni miulla on vissiin 10cm. no sumarit irti seuraavaan käyntiin..
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • .:miksu:.
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 352

                                Ja yksi lisää päästöistä hylättyjen listaan!

                                -89 520 Co2




                                Katsastusmenettelyn muutoksia

                                1. Vuosikatsastuksen tarkastusperusteet

                                Katsastuksessa käytössä olevat tarkastuskohteet ja vikojen arvosteluperusteet yhdenmukaistetaan katsastusdirektiivin mukaiseksi. Uutena tarkastettavana kohteena on tullut tarkastettavaksi nopeudenrajoitin, jonka olemassaolo ja sinetöinnit tarkastetaan.

                                Jatkossa myös päästörajojen ylittäminen voi johtaa ajokiellon määräämiseen. Auto määrätään ajokieltoon ympäristölle aiheuttaman merkittävän haitan (CO-päästö yli 6,0 % tai savutuksen absorptiokerroin yli 4 m-1) vuoksi. Katsastaja voi tällaisissa tapauksissa kuitenkin myöntää luvan auton kuljettamiseksi korjauspaikkaan.

                                Katsastuksen tarkastuskortin osalta on annettu määräykset, jotka jo aiemmin omaksutun käytännön mukaisesti velvoittavat katsastusasemia antamaan asiakkaalle kaksoiskappaleen tarkastuskortista tai katsastuksen sisältöä vastaavan tarkastuskortin. Nykymuotoisella jaotuksella olevia tarkastuskortteja voidaan edelleen käyttää katsastuksessa.

                                [http://www.katsastaja.com/]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎