Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blackrabbit
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #76
    hOGin hatusta löytyi oikea arvaus. Lambda on kuulemma "hidas" ja ilmamassamittari "kulunut". ST-Motorsissa saatiin kuitenkin säädettyä päästöarvot sallittuihin rajoihin ja yli 700 euron investoinnit siirtyivät tulevaisuuteen.

    Kun seuraavan kerran pomppaa päästöistä niin pitänee sitten lämmittellä lambda-anturi punahehkuiseksi ja väännellä hieman ilmamassamittarin säätöjä edellä olevien ohjeiden mukaan. :roll:
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • harri525ixTA
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 101

      #77
      Originally posted by blackrabbit
      hOGin hatusta löytyi oikea arvaus. Lambda on kuulemma "hidas" ja ilmamassamittari "kulunut". ST-Motorsissa saatiin kuitenkin säädettyä päästöarvot sallittuihin rajoihin ja yli 700 euron investoinnit siirtyivät tulevaisuuteen.

      Kun seuraavan kerran pomppaa päästöistä niin pitänee sitten lämmittellä lambda-anturi punahehkuiseksi ja väännellä hieman ilmamassamittarin säätöjä edellä olevien ohjeiden mukaan. :roll:
      jos nyt oikein dekryptasin nuo viittaukset ja sulla on M50, niin
      siinä *ei* ole ilmamäärämittaria, vaan ilmamassamittari jossa
      ei ole mitään säädettävää eli ei mitään potikoita tai läppiä joita voi ropailla.

      ja vielä jos sulla on M50, niin se haitariputki imusarjan ja massamittarin välillä kannattaa tarkastaa huolella. mulla meni
      -95:ssa vaihtoon, höri ilmaa ja seossäädöt siirtyivät randomille.

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #78
        No voi nyt perkele mä sanon, vituutta suorastaan. Eipä mennyt auto sitten päästömittauksista läpi syynä tyhjäkäynnin HC ja kierroksilla CO

        HC 184 tyhjäkäynnillä, pitäs olla alle 100
        CO 0.7% kierroksilla, pitäs olla alle 0.3%

        Muut arvot:
        HC kierroksilla 84
        CO tyhjällä 0.4%
        O2 tyhjällä 3.4%
        O2 kierroksilla 0.4%
        CO2 tyhjällä 13.0%
        CO2 kierroksilla 14.9%
        Ja lambda 1.00

        Motarilla kävin vetämässä lenkin ennen katsastusta mutta ehti jäähtyä 10 min ennen päästömittausta. Kyllä se äijä huudatti muutaman minuutin sitä mutta ei silti menny läpi.

        Koneena siis M50B25
        Retard Member

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #79
          Putki vuotaa ja paljon.

          Comment

          • hOGi
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1295
            • Espoo

            #80
            Originally posted by Hemi
            Putki vuotaa ja paljon.
            Hmm... Ei kai putken vuotaminen HC-arvoihin vaikuta? Eiköhän tuolla ole jotain muuta(kin) häikkää...
            www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

            Comment

            • vaviah
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 632
              • Turku

              #81
              Originally posted by herja
              No voi nyt perkele mä sanon, vituutta suorastaan. Eipä mennyt auto sitten päästömittauksista läpi syynä tyhjäkäynnin HC ja kierroksilla CO

              Motarilla kävin vetämässä lenkin ennen katsastusta mutta ehti jäähtyä 10 min ennen päästömittausta. Kyllä se äijä huudatti muutaman minuutin sitä mutta ei silti menny läpi.

              Koneena siis M50B25
              Lähes samaa luokkaa oli itsellänikin motraihuudatuksen jälkeen kun auto ehti seistä kymmenisen minuuttia vaikka olikin käynnissä. Ei kaasuttelu auttanut. Uusi lenkki ja suoraan kiinni koneeseen tuotti tyydyttävät arvot.
              X1 18d sDrive -18
              320i GT xDrive -13
              i3 BEV -13
              X1 18dA xDrive -16
              X5 3.0iA -00
              320d Touring -00
              528iA Touring -97
              325 CiA -93
              316i -94
              316 -88

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #82
                Takapöntön etuosassa siinä tuloputkien välissä 2e kolikon kokoinen reikä, täytyypi hommata uus takapönttö kun oli muutenkin aika rapeen olonen jo.

                Viime vuonna oli sama homma, merkkiliikkeessä kikkailivat läpi ja menin printin kanssa asemalle, täytyy mennä uudestaan korjaamolle.
                Retard Member

                Comment

                • kettu14
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2003
                  • 30
                  • Helsinki

                  #83
                  Missäs hinnoissa suurinpiirtein liikkuvat muualla kuin katsastusasemilla tehtävät päästötodistukset/lappuset vuosikatsastusta varten?

                  Comment

                  • blackrabbit
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    #84
                    Originally posted by harri525ixTA

                    jos nyt oikein dekryptasin nuo viittaukset ja sulla on M50, niin
                    siinä *ei* ole ilmamäärämittaria, vaan ilmamassamittari jossa
                    ei ole mitään säädettävää eli ei mitään potikoita tai läppiä joita voi ropailla.

                    ja vielä jos sulla on M50, niin se haitariputki imusarjan ja massamittarin välillä kannattaa tarkastaa huolella. mulla meni
                    -95:ssa vaihtoon, höri ilmaa ja seossäädöt siirtyivät randomille.
                    Joo, kyllä siellä M50 on ja nuo ohjeet näköjään koskivat ilmamäärämittaria. Haitariputken vaihdoin jo tuossa aiemmin keväällä, mutta ei sekään korjannut ongelmaani (mutta kerrankin tuli vain pieni lasku Laakkosella asioinnista, kun putki ei paljoa maksanut ).

                    Nyt huollon jälkeen kuitenkin tuntuu hieman olevan tehot kateissa. Tai ainakaan sellaista 2500 rpm jälkeen ollutta "räjähtävää" kiihtyvyttä (mikäli nyt 525i:ssä voi olla räjähtävää kiihtyvyyttä) ei ole niin kuin ennen, vaan veto on ennemminkin hieman laiskaa kuminauhamaisen tasaista. Voi olla että on korvien välissä, mutta kyllä se oli ennen hauskempi ajaa. Kulutus tosin näyttää hieman laskeneen ajotietokoneen mukaan.

                    Pitänee siis käydä joskus jossakin välissä ostamassa uusi ilmamassamittari.

                    Edit: Jostakin syystä tuo lainaus ei näytä näkyvän oikein ainakaan omalla koneellani
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • teamrr327/520
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 36
                      • peräkoski

                      #85
                      jos katti on oikeasti paskana ja ei viittis laitta rahaa sellaseen turhaan. omassa 520i m50 -90 oli katissa reikä ei muuta ku hitsillä reikä tukkoon ettei sitä näkysi tankki tyhjäksi sen jälkeen viis litraa bensaa ja kaks litraa sinolia ja kone helvetin kuumaks ja printtaa lappua ulos. toimii kaikissa bemareissa on kokeiltu. ja toisessa bemarissani 327i m20 ei menny hc läpi nokka akselin takia sama homma ja taas heru leimaa.100% varma kikka ja halvin myös.
                      arvi siili. 512i,313,515i hitech performance by neste 2t super

                      Comment

                      • pete81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 2056
                        • .........

                        #86
                        no ei se e36 nyt niin takana ole, noin puolivälissä auto eikä ikinä ollu ongelmia, autoni on 91 mallia ja taas hyvät arvot, ajettu ennen katsastusta vaan kilometri

                        Comment

                        • loz
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 878
                          • Helsinki

                          #87
                          eihän oo lastua vaihettu? mul veti lastu päästöarvot vituralleen.
                          "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                          Comment

                          • turnet45
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 27
                            • kotoa

                            #88
                            Vaihdoin katit

                            Juu olen tuolla jo aiemmin selvitelly omia ongelmia. Mut siis, ostin itelle tarvike katit ja hitsattiin ne vanhojen paikalle. hintaa tuli 220e, eli aavistuksen vähemmän kuin nuo alkuperäset. Ja asentajat,useammat, ovat sitä mieltä, että tarvikekatti toimii ja kestää ihan samalla lailla kuin alkuperäisetkin.. Noh tällä tempulla sain katit kuntoon. Olen kyllä kans mietiskelly, josko vika ois ollu jossain muualla, mut en oo viel jaksanu alkaa tutkimaan.

                            Mistäs kohti tuo haitariputki imlamnaputsarissa alkaa vuotamaan jos alkaa?

                            Huomatkaa, että on hiukka erillainen pakopuolen systeemi esim. 318 ja 325. ja mallillakin on merkistystä, coupessa 325 aivan omat "hässäkät" ei oikein valmista palikka tarvikkeena löydy, koko suomesta.
                            RideToStorm

                            Comment

                            • sqxo
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 902
                              • no man's land

                              #89
                              Re: Vaihdoin katit

                              Originally posted by turnet45
                              Mistäs kohti tuo haitariputki imlamnaputsarissa alkaa vuotamaan jos alkaa?
                              Tuppaavat yleensä ( :?: ) halkeemaan siitä keskeltä poikittaissuuntaan tai sit gummi kovenee lähes kovamuovin tasolle ja sit vuotaa liitoksista. Mut voi se revetä/halkeilla melkein mistä vaan. Suosittelen vahvasti että otat koko haitariputken irti ja kattelet sitten sitä joka puolelta tarkemmin.. :wink:

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                #90
                                Originally posted by herja
                                HC 184 tyhjäkäynnillä, pitäs olla alle 100
                                CO 0.7% kierroksilla, pitäs olla alle 0.3%

                                Muut arvot:
                                HC kierroksilla 84
                                CO tyhjällä 0.4%
                                O2 tyhjällä 3.4%
                                O2 kierroksilla 0.4%
                                CO2 tyhjällä 13.0%
                                CO2 kierroksilla 14.9%
                                Ja lambda 1.00

                                Koneena siis M50B25
                                Kävinpä tänään uudestaan konttorilla mitauttamassa arvot ja nyt oli toinen ääni kellossa!

                                HC: -3 tyhjällä, vähän setä ihmetteli miten voi olla miinuksella!
                                5 kierroksilla

                                CO2 0.003% tyhjällä
                                0.004% kierroksilla

                                O2 0.05% tyhjällä
                                0.39 kierroksilla

                                CO2 15.4 ja 15.3

                                Lambda 1.006

                                Nää tuli kun vaihdoin takapöntön, ilmansuodattimen ja kaadoin litran masinolia tankkiin, bensaa oli reilu 10 litraa. Kone oli kuuma.
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎