En kyllä huolestuis. Aika yleistä tommoselle vanhemmalle vehkeelle missä katalysaattori on melkeen pakoputken viimenen osa. En tiiä miten on mitattu mutta reippaalla lämmittämisellä luulis kaikkien arvojen menevän pienemmäksi. Ja kun tuo lambda on laihan puolella niin eiköhän sielä joku vuoto ole. Cell puhuu heikosta palamisesta niin tuskinpa se laihalle konetta vetäis, mutta kai sekin mahollista on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jes, pääsinpä minäkin katsastamaan tuon auton, loistavassa kunnossa on, paitsi päästöt. Ajokieltoon samantien.
Eli m52b25
Tyhjä/2000rpm
hc 658/403 (josta jälkimmäinen kuulema liikaa)
co% 7,00/7,73 (josta jälkimmäinen ympyröity)
o2% 0,08/0,05
CO2% 7,23/ 9,76
Lambada 0,78
Eli vissiin rikkaalla käy hyvinkin.
Huohotin ja putket vaihdettu, kaikki mahdolliset imuvuodot tutkittu.
LAMBADOJEN jännite ei inpan mukaan seilaa sitten ollenkaan vaan on aina 4,79v
Eli selviääkö noiden vaihdolla? Itse kun en päästöistä pahemmin ymmärrä.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostAuto on uitettu, joten paperit on kastunu ja tulostusmuste hävinny Vahva veikkaus, että Hc:t ainakin on koholla. Jospa nimimerkki Pulkkinen viitsisi kertoa vähän enemmän päästöongelmistaan.
Pahoittelen kiireitä ja jäi hiukka puolitiehen tämä...
CO 0,55
HC hiukan yli 200
Käytin piuhan päässä autoa ja kertoivat että takimmainen lambda on mykkä eikä tule mitään arvoja.. En kyllä löydä putkesta kyn yhden anturin, pitäsikö noissa olla toinenkin jossain?
Mittailivat siitä koneen päällä olevista liittimistä...
Katalysaattoria ei ollut alkuun ollenkaan joka on nyt laitettu ja ei juuri vaikutusta arvoihin. Termostaatti oli väännetty väkisin auki ni nyt sentäs lämpiää kone helpommin...
koitettava tänään ettiä onko toiselle anturille piuhoja jossain...
Comment
-
-
Päästöt tyhjäkäynnillä:
co%: 0,14
co2: 15,4
hc: 129
o2: 0,07
Päästöt kierroksilla:
co%: 0,26
co2: 15
hc: 58
02: 0,45
Lambda: 1,01
Ennen konttorille vientiä ~20km lenkki (kiihdyttelyä jne). Auto käynnissä konttorin pihassa ja lämmittelyä hallissa (rupes jo lämpöjä nostamaan ku visko ja sähköflekti kaput).
Ei vikakoodeja. Pari inpa screenshottia alla:
Inpa1, Inpa2, Inpa3, Inpa4
Edit: sigun katiska kyseessä M52 B28
- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostPäästöt tyhjäkäynnillä:
co%: 0,14
co2: 15,4
hc: 129
o2: 0,07
Päästöt kierroksilla:
co%: 0,26
co2: 15
hc: 58
02: 0,45
Lambda: 1,01
Ennen konttorille vientiä ~20km lenkki (kiihdyttelyä jne). Auto käynnissä konttorin pihassa ja lämmittelyä hallissa (rupes jo lämpöjä nostamaan ku visko ja sähköflekti kaput).
Ei vikakoodeja. Pari inpa screenshottia alla:
Inpa1, Inpa2, Inpa3, Inpa4
Edit: sigun katiska kyseessä M52 B28
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostJes, pääsinpä minäkin katsastamaan tuon auton, loistavassa kunnossa on, paitsi päästöt. Ajokieltoon samantien.
hc 658/403 (josta jälkimmäinen kuulema liikaa)
co% 7,00/7,73 (josta jälkimmäinen ympyröity)
o2% 0,08/0,05
CO2% 7,23/ 9,76
Lambada 0,78
hc 22/21
co% 0,02/0,01
o2% 0,08/0,21
co2% 15,1/14,7
vika paikallistettiin INPAn avulla, lambdojen jännitteet eivät heitelleet tyhjäkäynnillä.Last edited by MGUarto; 22-04-2013, 15:10.
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostHeitteleekö tuon ykköslambadan arvot? Melko tapissa on bank1
Tulpanhatut oli omassa sekalaisessa kunnossa: osa oli halki tulpan päästä ja osa näytti ehjiltä. Vaihdoin kaikki ja tulpat meni samalla vaihtoon NKG:t (edelliset oli boschilaiset).
Saapi nähdä vaikuttiko asiaan... täytyy käydä vielä korjaamon kautta ottamassa päästölapun tässä kun kerkiää.- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostJa läpi NTK "tarvike" lambdoilla.
hc 22/21
co% 0,02/0,01
o2% 0,08/0,21
co2% 15,1/14,7
vika paikallistettiin INPAn avulla, lambdojen jännitteet eivät heitelleet tyhjäkäynnillä.
Lambdojen lämmitys ei ilmeisesti toiminut, eli joa muilla tulee vastaavaa eteen kannattaa ensin tarkastaa että lambdoille tulee 12volttia kun kone on käynnissä niihin kahteen lämmityspiuhaan. Saattaa olla myös rele tai sulake/piuhavika. Säästyy lambdanvaihdolta.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostLambdojen lämmitys ei ilmeisesti toiminut, eli joa muilla tulee vastaavaa eteen kannattaa ensin tarkastaa että lambdoille tulee 12volttia kun kone on käynnissä niihin kahteen lämmityspiuhaan. Saattaa olla myös rele tai sulake/piuhavika. Säästyy lambdanvaihdolta.
Comment
-
-
Originally posted by coupe320 View Postpäästöt näytti tältä:
Tyhjäk; co=1,9 hc=380 o2=0 co=13,8
kierroksilla; co=2,7 hc=160 o2=0,13 co=13,11
lambda 0,915
putkessa voi olla vuoto pakosarja-kattien välisessä olevassa liitoksessa, mutta jotain muutakin vissiin on pielessä? viimeks oli boschin tulpat ja vaihoin ngk voiko toisaan nuo vaikuttaa, oon ainakin kuullu väittelyitä tuosta vuosi sitten mitattu hyvät arvot... apuja?
ja tähänkin auttoi uus lambda ja tulpat, sekä putki paikattiin, löytyi vaan 1 pieni vuoto ennen lambdaa. sekoitti vissiin sen verran seoksia että kävi rikkaalla.
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostPäästöt tyhjäkäynnillä:
co%: 0,14
co2: 15,4
hc: 129
o2: 0,07
Päästöt kierroksilla:
co%: 0,26
co2: 15
hc: 58
02: 0,45
Lambda: 1,01
Ennen konttorille vientiä ~20km lenkki (kiihdyttelyä jne). Auto käynnissä konttorin pihassa ja lämmittelyä hallissa (rupes jo lämpöjä nostamaan ku visko ja sähköflekti kaput).
Ei vikakoodeja. Pari inpa screenshottia alla:
Inpa1, Inpa2, Inpa3, Inpa4
Edit: sigun katiska kyseessä M52 B28
Kokeiles avata konepelti. Kone käytiin hetkeksi. Sammutat ja hyökkäät samointein kuunteleen siihen imusarjan tienoille. Jos kaikki on ok. niin pitäsi olla muutama sekunti hiljaista ja tämän jälkeen kuulua semmoinen "svooh" ääni kun imusarjan alipaine nykäsee aktiivihiilisuotimelta tavarat pois (oma teoria mistä ääni kuuluu).
Jos ei kuulu tätä ääntä, niin jostain vuotaa alipaineet pois. Yleensä on kuulunu pikku ininä/suhina sieltä mistä vuotaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Juu elikkäs tuonne e36 puolelle jo kirjoittelinkin mutta tämä topicci liittyy aiheeseen ehkä hieman enemmän niin laitetaas tännekkin.
siis ei mennyt auto (1993 320i M50B20TU) leimalta läpi, päästöt jäi turhan korkealle:
Vaihdoin katalysaattorin ja arvot korjautuivat tähän muotoon:
CO 0,25 / 0,01
HC 193 / 24
Lambda / 1,02
CO2 14,10 / 15,48
O2 2,00 / 0,47
muuten siis läpi mutta HC on joutokäynnillä liian korkea.
vaihdoin tulpat ja senkään jälkeen ei tullut järkeviä arvoja. vikakoodit lukuun ja sieltähän löytyikin sitä sun tätä:
Sytytyspiiri, kaikilla sylintereillä viallinen
Toisiopiirin valvonta, viallinen
Tuntematon vika 204
sekä Lambdatunnistimen lämmitys, katkos/maavuoto
vikamuisti nollattiin ja sen jälkeen herjasi vieläkin viallista toisiopiirin valvontaa sekä viallista sytytyspiiriä kaikilla sylintereillä.
lisätietona sen verran, että auto tekee usein lämpimällä koneella seuraavaa: kesken ajon kierrosten ollessa 3000-4000 kun antaa kaasua niin hetkellisesti tuntuu ettei pyöri kaikilla pytyillä. ei siis vastaa kaasuun kunnolla. yleensä tämä kestää about sekunnin ja sen jälkeen taas mentiin. jos taas vika jää päälle, niin se kestää niin pitkään että auton sammuttaa vähäksi aikaa ja käynnistää uudelleen. tehot siis häviävät täysin, ei kierrä kunnolla ja tyhjäkäynnillä ravistaa niin maan perkuleesti, kuulostaa lähinnä traktorilta..
niin ja vielä tuli mieleen, että eilen päästötestissä auton pyöriessä tyhjäkäynnillä yhtäkkiä kierrokset nousivat itsestään noin 50-100rpm ja samantien päästöt romahtivat alas, reilusti rajojen sisälle. tämä kesti muutaman sekunnin ja sen jälkeen käynti muuttui "normaaliksi" aiheuttaen sen, että päästöt nousivat taas korkealle.
olisiko kellään ideaa, mistä tällainen voisi johtua?
Comment
-
-
Originally posted by MouTine View PostPaljonko katti periaatteessa vaikuttaa / syö ehjän moottorin CO ja HC arvoja? Mikä on suotava jäännöshapen määrä? Nyt on jotain prosentin luokkaa.
Katiton E23 728iA kävi päästömittauksessa ja leimalla. Pidän tuota vähän aina laihalla, kun tuntuu tyhjäkäynti toimivan paremmin sillai. Tahtoo "huokailla" ja vaihteiden kytkentä niiata konetta jos nostaa yhden tietämille. Lambdaton laite.
CO 0,58%
HC 106
o2 ~1%sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment