Originally posted by Tomba87
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin eikö kellään ole mitään vinkkiä? piuhan päässä käyttö saattaisi olla turhaa kun ei kuulemma tuon vuotisessa (-92) autossa näe siinä paljoa mitään, ja lähin testerikin olisi naapurikaupungissa. mitä nyt liikkeestä kävin kysymässä niin epäilivät kattia, mutta ei kai se nyt saatana voi olla paskana kun pelkästään HC arvo on tyhjäkäynnillä korkea? tai no enhän minä mitään ymmärrä mutta ihmeelliseltä minun korvaan kuullostaa. ja lambdakin kuulemma kunnossa tuon arvon perusteella. eilen hitsasin huvikseen tuon pienen vuodon vaimentimessa mutta ei kai se tuohon arvoon millään tavalla vaikuttanutkaan..Luukku auki ja risut kyytiin
-
^^ vähän paskaa puhetta noitte huoltomiesten kommentit, et heti ku päästöt on vituillaa nii yrittävät tyrkyttää uutta kattia joka maksaa jotain 1000 egee... mulla oli kans päästöt vituillaan ja se korjaantui ku vaihdatin lambdan... nimittäin siel katsastuksessa lambda arvo oli ihan ok...mut ku kävin vikadiagnoosi tekee nii lambda oli siel kokonaa poikki... et en usko et se on se katti... mut ei sitä tiedä koskaan...Originally posted by Tomba87Niin eikö kellään ole mitään vinkkiä? piuhan päässä käyttö saattaisi olla turhaa kun ei kuulemma tuon vuotisessa (-92) autossa näe siinä paljoa mitään, ja lähin testerikin olisi naapurikaupungissa. mitä nyt liikkeestä kävin kysymässä niin epäilivät kattia, mutta ei kai se nyt saatana voi olla paskana kun pelkästään HC arvo on tyhjäkäynnillä korkea? tai no enhän minä mitään ymmärrä mutta ihmeelliseltä minun korvaan kuullostaa. ja lambdakin kuulemma kunnossa tuon arvon perusteella. eilen hitsasin huvikseen tuon pienen vuodon vaimentimessa mutta ei kai se tuohon arvoon millään tavalla vaikuttanutkaan..
Comment
-
Jos päästöt korjaantuu tuolla,niin muista tehdä sama ajolenkki ennen katsastusta.Saattavat nimittäin mitata päästöt,vaikka sulla olisikin "virallinen" printti hyväksytyistä päästöistä.Originally posted by Tomba87Toivottavasti, pitää varmaan käydä jollain pajalla varaamassa aika, ja ensin polkemaan kunnolla autoa motarille ja sitten suoraan testiin.
Comment
-
Joo kai se pitää varmuuden vuoksi, mutta ainakin katsastussetä sanoi että hae vaan päästötodistus jostain pajalta ja vie se tuonne tiskille.Originally posted by Heguli 31Jos päästöt korjaantuu tuolla,niin muista tehdä sama ajolenkki ennen katsastusta.Saattavat nimittäin mitata päästöt,vaikka sulla olisikin "virallinen" printti hyväksytyistä päästöistä.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Nyt tarvittaisi apua...
HC arvo oli tyhjäkäynnillä
2700 , 600 sallittu. Missä vika?
O2 arvo oli kans yli rajan, vaikka uusi, tiivis putkisto on paikallaan. Inssi sanoi että on seuraus suuresta HC arvosta.
Ilmeisesti bensa palaa huonosti, mutta miksi. Pitkään se on vähän röpöttänyt ja tärissy hieman tyhjäkäynnillä, mutta hyvin on tehot tallella ja ei vie hirveästi bensaakaan.. Venttiilikoneisto säksättää aika paljon mutta vaikuttaako?
Ennakko pielessä, venttiilin välykset?? Olenko oikealla tiellä.. Vai onko vika enemmänkin ilmamäärämittarin suuntaan tai jotain. Tuntuu että auto toimii varaohjelmalla koko ajan.
Ideoita??
Auto E30 316i -89 ilman kattia, eli ei ole vähäpäästöinen. Keskiviikkona pitäisi luetuttaa vikakoodit niin selviää ehkä jo jotain."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
Jos tää oli mulle niin kiitoksia, täytyy chekata toi!Originally posted by HemiTodennäköinen ilmavuoto joka todennäköisimmin löytyy ilmamäärämittarin ja imusarjan välisestä haitariputkesta(murtuma)."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
Jos HC-arvot on korkeat mutta muuten päästöt ok, niin vaihda tulpat. Siellä on joku tulppa huonona ja korkea HC arvo kertoo että sieltä tulee palamatonta tavaraa läpi.Originally posted by Tomba87Niin eikö kellään ole mitään vinkkiä? piuhan päässä käyttö saattaisi olla turhaa kun ei kuulemma tuon vuotisessa (-92) autossa näe siinä paljoa mitään, ja lähin testerikin olisi naapurikaupungissa. mitä nyt liikkeestä kävin kysymässä niin epäilivät kattia, mutta ei kai se nyt saatana voi olla paskana kun pelkästään HC arvo on tyhjäkäynnillä korkea? tai no enhän minä mitään ymmärrä mutta ihmeelliseltä minun korvaan kuullostaa. ja lambdakin kuulemma kunnossa tuon arvon perusteella. eilen hitsasin huvikseen tuon pienen vuodon vaimentimessa mutta ei kai se tuohon arvoon millään tavalla vaikuttanutkaan..
-Ap
Comment
-
Juup, tänään kävin paikallisessa autosäätöpajassa(tai mikälie) tekemässä päästömittauksen, sitä ennen poletin motarilla kunnolla katin kuumaksi ja suoraan mittaukseen. Ei meinannut millään mennä HC vieläkään alle 100:n tyhjäkäynnillä, mutta kun se äijä jotain kaasuläpän ohivirtausta(?) sääti siinä ja antoi kunnolla kierroksia niin kyllähän ne lopulta meni alle "helposti".
Eli HC oli nyt 78 tyhjäkäynnillä. muut oli suurinpiirtein samat kuin tuolla edellä mainitsemani arvot.. Nyt pitää vielä äkkiä repiä sumarit irti ja konttorille, saakeli jos käyvät vielä mittailemaan.. voi v*ttu sit alkaa ottamaan päähän.. ainakin sanoi viimeeksi että senkun tuot vaan lapun, me mitään jakseta käydä enää mittaamaan. 
Tuo korjaamon tyyppi myös sanoi että tulpista mahdollisesti johtuu, ja mulla vielä jotkuu nelikärkiviriviritulpat(myyjä kertoi olevan pitempi-ikäsiä ja samanhintaisia), niin tiedä sitten.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
no sumarit irti seuraavaan käyntiin..
Comment