Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    Originally posted by Tomba87
    Täällä taas yksi hylätty.. e36 318is -92.

    Tyhjäkäynti
    mitattu/sallittu
    CO 0,06/0,50%
    HC 152/100ppm
    lamba -/-
    CO2 15,10%
    O2 0,01/5,00%

    Kierroksilla
    mitattu/sallittu
    CO 0,08/0,30%
    HC 32/100ppm
    lambda 1,00/1,03
    CO2 15,10%
    O2 0%

    Eli tyhjäkäynti HC pitoisuudesta jäi kiinni. mikä neuvoksi? nosturilla huomasin samalla että etummaisen vaimentimen päässä pieni vuoto, mutta meinaakohan tuo mitään? pitää se nyt kuitekin hitsata kuntoon.. ei tod. huvittaisi käydä kattia uusimaan! Edellinen omistaja yrittänyt sen suojapeltiä hitsata kiinni kattiin(huonoin tuloksin), joten se on kyllä siinä voinut saada vähä osumaa. Toinen syy hylättyyn päätökseen oli se että sumarit on liian alhaalla. pitäisi olla vissiin 25cm maasta sumarin alalaitaan ni miulla on vissiin 10cm. no sumarit irti seuraavaan käyntiin..
    Niin eikö kellään ole mitään vinkkiä? piuhan päässä käyttö saattaisi olla turhaa kun ei kuulemma tuon vuotisessa (-92) autossa näe siinä paljoa mitään, ja lähin testerikin olisi naapurikaupungissa. mitä nyt liikkeestä kävin kysymässä niin epäilivät kattia, mutta ei kai se nyt saatana voi olla paskana kun pelkästään HC arvo on tyhjäkäynnillä korkea? tai no enhän minä mitään ymmärrä mutta ihmeelliseltä minun korvaan kuullostaa. ja lambdakin kuulemma kunnossa tuon arvon perusteella. eilen hitsasin huvikseen tuon pienen vuodon vaimentimessa mutta ei kai se tuohon arvoon millään tavalla vaikuttanutkaan..
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • n9500
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 180

      Originally posted by Tomba87
      Niin eikö kellään ole mitään vinkkiä? piuhan päässä käyttö saattaisi olla turhaa kun ei kuulemma tuon vuotisessa (-92) autossa näe siinä paljoa mitään, ja lähin testerikin olisi naapurikaupungissa. mitä nyt liikkeestä kävin kysymässä niin epäilivät kattia, mutta ei kai se nyt saatana voi olla paskana kun pelkästään HC arvo on tyhjäkäynnillä korkea? tai no enhän minä mitään ymmärrä mutta ihmeelliseltä minun korvaan kuullostaa. ja lambdakin kuulemma kunnossa tuon arvon perusteella. eilen hitsasin huvikseen tuon pienen vuodon vaimentimessa mutta ei kai se tuohon arvoon millään tavalla vaikuttanutkaan..
      ^^ vähän paskaa puhetta noitte huoltomiesten kommentit, et heti ku päästöt on vituillaa nii yrittävät tyrkyttää uutta kattia joka maksaa jotain 1000 egee... mulla oli kans päästöt vituillaan ja se korjaantui ku vaihdatin lambdan... nimittäin siel katsastuksessa lambda arvo oli ihan ok...mut ku kävin vikadiagnoosi tekee nii lambda oli siel kokonaa poikki... et en usko et se on se katti... mut ei sitä tiedä koskaan...

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        Minä epäilisin, että katalysaattori ei ole ollut tarpeeksi lämmin. Kunnon pitkä ajolenkki ja sitten heti testeriin.

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          Toivottavasti, pitää varmaan käydä jollain pajalla varaamassa aika, ja ensin polkemaan kunnolla autoa motarille ja sitten suoraan testiin.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            Originally posted by Tomba87
            Toivottavasti, pitää varmaan käydä jollain pajalla varaamassa aika, ja ensin polkemaan kunnolla autoa motarille ja sitten suoraan testiin.
            Jos päästöt korjaantuu tuolla,niin muista tehdä sama ajolenkki ennen katsastusta.Saattavat nimittäin mitata päästöt,vaikka sulla olisikin "virallinen" printti hyväksytyistä päästöistä.

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              Originally posted by Heguli 31
              Jos päästöt korjaantuu tuolla,niin muista tehdä sama ajolenkki ennen katsastusta.Saattavat nimittäin mitata päästöt,vaikka sulla olisikin "virallinen" printti hyväksytyistä päästöistä.
              Joo kai se pitää varmuuden vuoksi, mutta ainakin katsastussetä sanoi että hae vaan päästötodistus jostain pajalta ja vie se tuonne tiskille.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • Laud
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 335
                • Espoo

                E36 320i M50 Vanos, mittarissa 175 tkm.

                Tyhjäkäynti / 3000 rpm

                CO: 0,00 / 0,01
                HC: 0 / 22
                O2: 0,04 / 0,15
                CO2: 14,60 / 14,47
                Lambda: - / 1,006
                E36 320i coupé (M50TU)

                Comment

                • ml
                  Newbiemmer
                  • Jun 2003
                  • 20

                  Mullakin katsastustäti hylkäsi päästöistä..
                  Muuten kaikki hyvin, mutta co arvo tyhjäkäynnillä liikaa.

                  316 -88 mittaus arvot oli...

                  tyhjäkäynnillä

                  Co 5.66/3.50
                  Hc 378/600
                  O2 0.84/5.00

                  Osaiskohan joku sanoa missä vika?

                  Comment

                  • RiiQuu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1367



                    Nyt tarvittaisi apua...

                    HC arvo oli tyhjäkäynnillä 2700 , 600 sallittu. Missä vika?

                    O2 arvo oli kans yli rajan, vaikka uusi, tiivis putkisto on paikallaan. Inssi sanoi että on seuraus suuresta HC arvosta.

                    Ilmeisesti bensa palaa huonosti, mutta miksi. Pitkään se on vähän röpöttänyt ja tärissy hieman tyhjäkäynnillä, mutta hyvin on tehot tallella ja ei vie hirveästi bensaakaan.. Venttiilikoneisto säksättää aika paljon mutta vaikuttaako?

                    Ennakko pielessä, venttiilin välykset?? Olenko oikealla tiellä.. Vai onko vika enemmänkin ilmamäärämittarin suuntaan tai jotain. Tuntuu että auto toimii varaohjelmalla koko ajan.

                    Ideoita??

                    Auto E30 316i -89 ilman kattia, eli ei ole vähäpäästöinen. Keskiviikkona pitäisi luetuttaa vikakoodit niin selviää ehkä jo jotain.
                    "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                    - - -
                    E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                    Cäbi©

                    E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                    G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Todennäköinen ilmavuoto joka todennäköisimmin löytyy ilmamäärämittarin ja imusarjan välisestä haitariputkesta(murtuma).

                      Comment

                      • RiiQuu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1367

                        Originally posted by Hemi
                        Todennäköinen ilmavuoto joka todennäköisimmin löytyy ilmamäärämittarin ja imusarjan välisestä haitariputkesta(murtuma).
                        Jos tää oli mulle niin kiitoksia, täytyy chekata toi!
                        "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                        - - -
                        E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                        Cäbi©

                        E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                        G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                        Comment

                        • Apophis
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 127

                          Originally posted by Tomba87
                          Niin eikö kellään ole mitään vinkkiä? piuhan päässä käyttö saattaisi olla turhaa kun ei kuulemma tuon vuotisessa (-92) autossa näe siinä paljoa mitään, ja lähin testerikin olisi naapurikaupungissa. mitä nyt liikkeestä kävin kysymässä niin epäilivät kattia, mutta ei kai se nyt saatana voi olla paskana kun pelkästään HC arvo on tyhjäkäynnillä korkea? tai no enhän minä mitään ymmärrä mutta ihmeelliseltä minun korvaan kuullostaa. ja lambdakin kuulemma kunnossa tuon arvon perusteella. eilen hitsasin huvikseen tuon pienen vuodon vaimentimessa mutta ei kai se tuohon arvoon millään tavalla vaikuttanutkaan..
                          Jos HC-arvot on korkeat mutta muuten päästöt ok, niin vaihda tulpat. Siellä on joku tulppa huonona ja korkea HC arvo kertoo että sieltä tulee palamatonta tavaraa läpi.

                          -Ap

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Jos tulpanvaihto auttaa, tarjoan pullakahvit heti kun nähdään...

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              Juup, tänään kävin paikallisessa autosäätöpajassa(tai mikälie) tekemässä päästömittauksen, sitä ennen poletin motarilla kunnolla katin kuumaksi ja suoraan mittaukseen. Ei meinannut millään mennä HC vieläkään alle 100:n tyhjäkäynnillä, mutta kun se äijä jotain kaasuläpän ohivirtausta(?) sääti siinä ja antoi kunnolla kierroksia niin kyllähän ne lopulta meni alle "helposti". Eli HC oli nyt 78 tyhjäkäynnillä. muut oli suurinpiirtein samat kuin tuolla edellä mainitsemani arvot.. Nyt pitää vielä äkkiä repiä sumarit irti ja konttorille, saakeli jos käyvät vielä mittailemaan.. voi v*ttu sit alkaa ottamaan päähän.. ainakin sanoi viimeeksi että senkun tuot vaan lapun, me mitään jakseta käydä enää mittaamaan.

                              Tuo korjaamon tyyppi myös sanoi että tulpista mahdollisesti johtuu, ja mulla vielä jotkuu nelikärkiviriviritulpat(myyjä kertoi olevan pitempi-ikäsiä ja samanhintaisia), niin tiedä sitten.
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4029
                                • Imatra

                                Ja leima tuli!
                                Luukku auki ja risut kyytiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎