Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Ilmavuoto tai massamittarin perusasetus napsun/kaksi pielessä joka nyt tuli "korjattua" massamittarin tyhjäkäynti ohitusta kuristamalla...No, käy se näinkin.

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Hemi
      Ilmavuoto tai massamittarin perusasetus napsun/kaksi pielessä joka nyt tuli "korjattua" massamittarin tyhjäkäynti ohitusta kuristamalla...No, käy se näinkin.
      Ilmavuotoa minä ainakaan en ole mistään silmämääräisesti löytänyt, sen paksun kumiletkunkin(imusarjan ja ilmamäärämittarin välillä) uusin vasta kun oli halki. Ilmamäärämittarista en sano mitään, voisi tietysti kokeilla säätää sitä johonkin suuntaan, tiedä vaikka olisi "hyötyä". kerrottakoon vielä että auto lähtee lämpimänä normaalia vaikeammin käyntiin, näinköhän tuo liittyisi tyhjäkäynti HC:n suuruuteen millään lailla?
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • JanisHell
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 410

        Nyt tuli kunnon hylsy päästöistä 325i 93vm bemulla.

        Joutokäynti / Yli 2000 Kierosta/min
        Mitattu- Sallittu / Mitattu- Sallittu yksikkö
        CO 2,82- 0,50 / 3,50- 0,30 %
        HC 446- 100 / 154- 100 ppm
        Lambda / 0,89- 0,97-1,03
        CO2 12,70- / 12,30- %
        O2 0,01- 5,00 / 1,30- 5,00 %

        Mikäs tässä vehkeessä vois olla vikana kun pakokaasut on haisenut kesästä saakka sellaselle muoviselle katkulle nesteitä ei kuluta paitsitalvella lohkonkäytössä 5dl jäähdytysnestettä per 2kk.
        Last edited by JanisHell; 22-02-2005, 14:30.
        325i -93 E36

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Imuhaitariputken tarkastuksen jälkeen(valoa vasten), ja muiden imuvuotojen poissulkemisen jälkeen lambda vaihtoon.

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            Ootpa tarkkaan mitannu ton nesteiden kulutuksen kun puolen desin vajauksen huomaat
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • JanisHell
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 410

              Originally posted by Fabsu
              Ootpa tarkkaan mitannu ton nesteiden kulutuksen kun puolen desin vajauksen huomaat
              Sori tuli pikku moka elikkä 5dl 2kk.
              Vien tässä 15.3.05 Tapiolan Essolle ton pommin ihmeteltäväksi . Aatteli puhelimessa korjaaja että voi olla puolavikanen kun käy tasaseen kuiteskin.
              Last edited by JanisHell; 22-02-2005, 14:33.
              325i -93 E36

              Comment

              • Tozi
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2056
                • Epsoo

                Originally posted by Hemi
                Imuhaitariputken tarkastuksen jälkeen(valoa vasten), ja muiden imuvuotojen poissulkemisen jälkeen lambda vaihtoon.
                Sellainen vinkki tohon lambdan vaihtamiseen jotta käyttäkää jossain autosähköhuollossa jossa voivat oskilloskoopilla katsoa suoraan sen signaalin sieltä boxilta!
                Testeri ei tosiaan kerro koko totuutta, vain jos se on kokonaan paskana.
                Eli ei kannata mennä heti oikopäätä vaihtamaan vaan mitatkaa se signaali ensin, jos sekin on seko seko niin sit se varmaan on rikkipoikkipinossa se lambda.
                Esim allekirjoittaneella ei löydy vikakoodia, mutta signaali on ihan mitä sattuu...

                BMW varaosat, tuning & styling!

                E92 335i -06
                ex E46 330Ci -02
                ex E46 328i Coupe -99
                ex E36 325i Coupe -92

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  No niin tänään sitten vihdoin kävin konttorilla autoa näyttämässä (320i M50B20). Päästöistä kirkkaasti läpi eikä missään muuallakaan mitään sanomista! Ennen katsastusta vaihdoin lambda-anturin koska viime vuonna oli "hieman" ongelmia päästöjen kanssa (kts. topikin alku). Tässä taas hyvä esimerkki tuosta Metro-Auton touhusta, siellä väittivät että katti olisi paskana! Pelkällä lambdan vaihdolla tuosta selvisin.
                  Arvot olivat seuraavat:
                  Joutokäynti / yli 2000 1/min
                  CO 0,01 / 0,01
                  HC 19 / 16
                  Lambda - / 1,00
                  CO2 15,00 / 15,17
                  O2 0,39 / 0,11
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • kape
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 55
                    • JKL

                    Itellä oli kaikki pakokaasuarvot ketullaan. Kaikki imuletkut korjattiin ja lambda tarkistettiin ja ei auttanu.. vikana oli rikkinäinen tulppa. tulpat oli vaihdettu kesällä, joten eipä osannu etsiä vikaa sieltä. Siitä tulpasta kuulu sellanen nakutus, kun kuunteli tarkkaan, eli sekin voi olla vikana! Kannattaa kuunnella.

                    Comment

                    • JanisHell
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 410

                      Tossa mun bemussa on silleen oudosti tyhjäkäynti että kun pakoputken päästä kuuntelee niin sieltä putkesta kuuluu about 10-30sekunninvälein hiljainen pienipumahdus, kuuluuko muilla? Varmaan ei välillä polta jokupytty kunnolla jos osaisin oikein arvata? Mutta tota pumahdusta oon kuulunut ainakinpuolvuotta tossa autossa ja autotoimii hyvin niin olen aatellut että toi äänikuuluis tähän mallii, mutta alkoi nytten epäilys kun näin päästöarvot
                      325i -93 E36

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        Originally posted by JanisHell
                        Tossa mun bemussa on silleen oudosti tyhjäkäynti että kun pakoputken päästä kuuntelee niin sieltä putkesta kuuluu about 10-30sekunninvälein hiljainen pienipumahdus, kuuluuko muilla? Varmaan ei välillä polta jokupytty kunnolla jos osaisin oikein arvata? Mutta tota pumahdusta oon kuulunut ainakinpuolvuotta tossa autossa ja autotoimii hyvin niin olen aatellut että toi äänikuuluis tähän mallii, mutta alkoi nytten epäilys kun näin päästöarvot
                        Kyllähän mullakin toi putputtelee, mutta se taas johtunee tuosta sportti takapöntöstä joka pitää normaalia kumeampaa pörinää.... Sinulle ehdottaisin että käyt puolat läpi, jos vaikka niissä olisi jotain vikaa. Noi puolathan on ihan tyyppivika näissä E36 bemuissa joten ei olisi mitenkään ihmeellistä jos joku niistä toimisi vähän vajaavaisesti.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • Ricardo
                          Newbiemmer
                          • Apr 2005
                          • 7

                          Käväsin tuossa katsastuksessa ja arvot olivat seuraavat:
                          Joutokäynti / yli 2000 1/min
                          CO 0,37% / 0,11%
                          HC 276/ 83
                          Lambda - / 1,027
                          CO2 15,10 / 15,10
                          O2 0,64 / 0,70

                          Voiko joku antaa autoamatöörille vinkkiä mahdollisesta viasta, kun katti vaihdettu vuosi sitten ja auto oli "lämmin" katsastukseen ajettaessa, ei tosin tulikuuma...

                          Kyseessä -94, 320 coupe
                          Last edited by Ricardo; 04-04-2005, 14:41.

                          Comment

                          • samppa1123
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 85

                            Menee tänään luultavasti auto uudestaan käytettäväksi katsastusasemalla...Ei menny viimeeksi läpi päästöistä...Ja katsastusmies jotain höpisi liian tummista takavaloista...Muuten meni päästöt läpi mutta tyhjäkäynnillä ei ollu päästöt tarpeeksi alhaalla...Nyt 2 tarvike kattia sinne kiinni ja kokeilee jos menis vaikka läpi

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              Originally posted by samppa1123
                              Menee tänään luultavasti auto uudestaan käytettäväksi katsastusasemalla...Ei menny viimeeksi läpi päästöistä...Ja katsastusmies jotain höpisi liian tummista takavaloista...Muuten meni päästöt läpi mutta tyhjäkäynnillä ei ollu päästöt tarpeeksi alhaalla...Nyt 2 tarvike kattia sinne kiinni ja kokeilee jos menis vaikka läpi
                              Eiks kannata jollain pikkupajalla käydä mittauttaa ne päästöt? Sit viet vaan sen lapun sinne katsastusasemalle ja saat sen leiman. Ei tarvii sit arvuutella et meneekö läpi...
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                Originally posted by samppa1123
                                Menee tänään luultavasti auto uudestaan käytettäväksi katsastusasemalla...Ei menny viimeeksi läpi päästöistä...Ja katsastusmies jotain höpisi liian tummista takavaloista...Muuten meni päästöt läpi mutta tyhjäkäynnillä ei ollu päästöt tarpeeksi alhaalla...Nyt 2 tarvike kattia sinne kiinni ja kokeilee jos menis vaikka läpi
                                Itse asiassa se ei auta vaikka sulla olisi koko putkisto tehty katalysaattoreista jos seokset on päin persettä koneessa. Esim. jos lambda anturi on sökönä niin seos ei ole koskaan sellainen että katti voisi toimia oikein.
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎