Originally posted by Kime
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on venttiilivälykset kohdillaan, lambdan toiminta tarkistettu, katti on ehjä, vikailmoituksia ei Motronicilla ollut kerrottavana ja muutenkin mekaniikka pelaa kuten tarkoitettukin. Tulpat ok, samoin johdot. Mutta silti HC huitelee sadan ja 3-sadan välillä tyhjäkäynnillä, kierroksilla ok. Kuulemma pienillä kierroksilla "jättää jonkun iskun väliin" eli röpöttää, sanoi huoltomies puhelimessa tänään. Epäili vian päästöjen heittoon löytyvän sähköistä, esim. pyörijän kunto kyseenalaistettiin. Muilla samoja ongelmia ja ratkaisuja ? Konehan oli m20b25.Tällä hetkellä: E39 525d ´04
Kauniina muistona:E30 325i ///M-Technic II vm. -89
Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
E34 '89 525i.
Comment
-
-
hylsyä pukkaa..
Nonni. Autona on -92 325, M50B25. Päästöt kusi aika hyvin, ja arvot oli seuraavanlaiset:
CO% 1,8/1,3
HC 390/141
02 0,0/0,0
co2 14,3/14,6
lambda >2000rpm : 0,95
elikkäs..ei auttanut inssin säälimätön polkeminen pakokaasutesteissä, noin 5-10 min. Sitten yht'äkkiä buimurissa rupes tyhjäkäynti seilaamaan paria sataa rundia, jonka jälkeen päästöt pomppas aika järkyttävän korkeelle..CO% muistaakseni jonnekin 10 arvoille. No, auto sammuksiin ja hetken kuluttua pieni kierros aseman ympäri, jonka jälkeen tyhjäkäynnin seilaus loppui ja arvot palasivat aikaisempiin lukemiin.
Oiskohan tässäkin tämä lambdan vaihto edessä? kattia ei edes uskalla ajatella, ku menee varmaan niin pirun kalliiks..
Comment
-
-
Originally posted by JinxNyt on venttiilivälykset kohdillaan, lambdan toiminta tarkistettu, katti on ehjä, vikailmoituksia ei Motronicilla ollut kerrottavana ja muutenkin mekaniikka pelaa kuten tarkoitettukin. Tulpat ok, samoin johdot. Mutta silti HC huitelee sadan ja 3-sadan välillä tyhjäkäynnillä, kierroksilla ok. Kuulemma pienillä kierroksilla "jättää jonkun iskun väliin" eli röpöttää, sanoi huoltomies puhelimessa tänään. Epäili vian päästöjen heittoon löytyvän sähköistä, esim. pyörijän kunto kyseenalaistettiin. Muilla samoja ongelmia ja ratkaisuja ? Konehan oli m20b25.
Comment
-
-
Originally posted by antti79Vaihda -> tulpat ja tulpanjohdot (miten olet tarkastanut että nämä ok?) sitten virranjakajan kansi sekä pyörijä vaihtoon. Varmuuden vuoksi vielä ilmanputsari niin eiköhän se siitä.Tällä hetkellä: E39 525d ´04
Kauniina muistona:E30 325i ///M-Technic II vm. -89
Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
E34 '89 525i.
Comment
-
-
Originally posted by FraguNonni. Autona on -92 325, M50B25. Päästöt kusi aika hyvin, ja arvot oli seuraavanlaiset:
CO% 1,8/1,3
HC 390/141
02 0,0/0,0
co2 14,3/14,6
lambda >2000rpm : 0,95
elikkäs..ei auttanut inssin säälimätön polkeminen pakokaasutesteissä, noin 5-10 min. Sitten yht'äkkiä buimurissa rupes tyhjäkäynti seilaamaan paria sataa rundia, jonka jälkeen päästöt pomppas aika järkyttävän korkeelle..CO% muistaakseni jonnekin 10 arvoille. No, auto sammuksiin ja hetken kuluttua pieni kierros aseman ympäri, jonka jälkeen tyhjäkäynnin seilaus loppui ja arvot palasivat aikaisempiin lukemiin.
Oiskohan tässäkin tämä lambdan vaihto edessä? kattia ei edes uskalla ajatella, ku menee varmaan niin pirun kalliiks..325i -93 E36
Comment
-
-
Originally posted by JanisHellKyllä todellakin on lambdan vaihto edessä.
Eli eli, mistä selviää mikä noista käy omaan kotiloon? Hyvä ku edes tietoa minkä näköinen se lambda on.Last edited by Fragu; 21-09-2005, 22:08.
Comment
-
-
juu, no ei vika ollutkaan lambdassa kun kävin sitä vaihdattamassa ja kertoivat että se on kuulemma melko äskettäin vaihdettu. Kuulemma lambdan arvotkin oli ihan kohillaan. Noh, villi veikkaus ad:n korjaajalta oli että katti taitais olla rikki ja nyt jos ihan tarkkaan kuuntelen niin jotain helinän tapaista kuuluu auton alta kun kenkäsee vähän kovemmin, mikä taitas viitata siihen et katti paskana ja päästöt ketullaan(kun ei se lambdassakaan vika ollut)..elikkäs motonetistä tarvikekattia vaan kehiin. Toivottavasti katin vaihdolla saan päästöarvot kohilleen.
Sit pari hönöä kysymystä..kun autossa e36 325 ´92 on ominaisuus että tyhjäkäynti heijjaa(siis yleensä kuumana eikä mitenkään säännöllisesti), ja välillä kuumana ei meinaa ottaa kierroksia niin olisikohan imuvuodot mahdollisia? Pitäisi siis varmaan tarkastaa imuvuotoja ilmamassamittarin? haitariputkesta, jos se vuotaa? Ja oliko joku huohotusletku syytä myös tarkastaa? Lähtee kuulemma jostakin venttiilikopasta ja tulee sinne ilmamassamittarin lähelle jonnekin..? Mites jos vika onkin itse ilmamassamittarissa? Uutta en mielellään lähde hinnan takia heti ostamaan, mutta kun on ollut puhetta että sitä voisi jotenkin putsata tai säädättää, niin miten se käytännössä tapahtuu?
tajuskohan kukaan mikä mua ja mun autoa vaivaa......
Comment
-
-
Originally posted by Fragujuu, no ei vika ollutkaan lambdassa kun kävin sitä vaihdattamassa ja kertoivat että se on kuulemma melko äskettäin vaihdettu. Kuulemma lambdan arvotkin oli ihan kohillaan. Noh, villi veikkaus ad:n korjaajalta oli että katti taitais olla rikki ja nyt jos ihan tarkkaan kuuntelen niin jotain helinän tapaista kuuluu auton alta kun kenkäsee vähän kovemmin, mikä taitas viitata siihen et katti paskana ja päästöt ketullaan(kun ei se lambdassakaan vika ollut)..elikkäs motonetistä tarvikekattia vaan kehiin. Toivottavasti katin vaihdolla saan päästöarvot kohilleen.
Sit pari hönöä kysymystä..kun autossa e36 325 ´92 on ominaisuus että tyhjäkäynti heijjaa(siis yleensä kuumana eikä mitenkään säännöllisesti), ja välillä kuumana ei meinaa ottaa kierroksia niin olisikohan imuvuodot mahdollisia? Pitäisi siis varmaan tarkastaa imuvuotoja ilmamassamittarin? haitariputkesta, jos se vuotaa? Ja oliko joku huohotusletku syytä myös tarkastaa? Lähtee kuulemma jostakin venttiilikopasta ja tulee sinne ilmamassamittarin lähelle jonnekin..? Mites jos vika onkin itse ilmamassamittarissa? Uutta en mielellään lähde hinnan takia heti ostamaan, mutta kun on ollut puhetta että sitä voisi jotenkin putsata tai säädättää, niin miten se käytännössä tapahtuu?
tajuskohan kukaan mikä mua ja mun autoa vaivaa......
Comment
-
-
henkimaailman juttuja.
Originally posted by jam75Jaa, että ois lambda vaihdettu...nooh onko samalla päivitetty boksi, kuulut nimittäin riskiryhmään (e34/e36 91-92 m50, ei vanos)?
mites sitten, se ilmamäärämittari, mikä on siinä putsarin ja "kaasuläppäkotelon"? välissä, näyttäs siltä että se kansi on joskus avattu ja laitettu silikoa tms. väliin tiivisteeks..selittääkö mahdollisesti viallinen ilmamäärämittari tän tyhjäkäynnin humppauksen ja reputuksen päästöistä? Ainakaan kun otin sen ilmamäärämittarin johdon irti, niin ei käynti muuttunut mitenkään..tosin en ajanut autolla metriäkään, ainoastaan kokeilin vapaalla eri kierroksilla.(eli kyseisenä testihetkenä auto kävi suht "nätisti", eikä siis humppailut edestakaisin) noh..jos se vikatesteri kertois mahdollisesti mikä mättää ja mitä kaikkee menee vaihtoon.
Comment
-
-
Akunkenkin irroittaminen rauhoittaa itsellä ainakin tuota humpausta, mutta vaan muutamaksi tunniksi, korkeintaan päiväksi. Sen jälkeen humpaa taas "normaalisti". Ilmeisesti siis viittaa siihen, että tuo akunkenkien irroitus resetoi järjestelmän josta syystä pelaa sitten jonkin aikaa kunnolla, kunnes taas hyppää "varaohjelmalle" vian ilmestyessä syystä tai toisesta. Voisiko mennä jotenkin näin?
Comment
-
-
Laitetaas tänne omat päästömittauslukemat. Pannu siis M52B28TU, 88tkm mutta viimeisen vuoden ollut seisonnassa ja ennen päästömittaukseen menoa ehdin ajaa vain muutama sataa kilometriä.
CO: 0.002 / 0.002
HC: 0 / 0
O2: 0.19 / 0.17 (vuotaako jostain jo näillä lukemilla?)
CO2: 14.43 / 14.37
lambda: 1.009 / 1.009 eli aavistuksen laihalla (kuuluuko?)Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
Comment