Originally posted by datzka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No niin, taas oli vuosi kulunut ja katsastus oli edessä. Ajattelin että kun viime vuonna oli päästöt kohdillaan ja auto tuntui muutenkin olevan ihan ok, niin ei muuta kuin suoraan konttorille. Ja kuinkas sitten taas kävikään....Eli päästöt olivat taas päin persettä. Sama juttu kuin silloin kun joskus vuonna 2004 aloitin tämän topicin, eli HC:t järjettömät eli joutokäynnillä 396 ja kierroksilla 128. Myös CO oli hieman liian korkealla sekä joutokäynnillä että kierroksilla. Taitaa olla taas se aika vuodesta että lambdan joutuu vaihtamaan, vai mitä mieltä gurut on?
Comment
-
-
Aluksi kysymys kaikille,että onko teidän autot laitettu ajokieltoon liian suurista päästöistä?
Mun auton se saatanan katsastusmies laittoi ja antoi jopa yhden päivän ajoaikaa että voin viedä sen korjaamolle.
Siis miten vitussa se luulee että päivän varoitus ajalla saan auton jonnekkin huoltoon???Ja vittu pitäs vielä töissäkin ehtiä käydä..
Laitettaan vähän lukemia:
Tyhjäkäynti
co 0,18
hc 152 (tästä hylkäs)
o2 0,62
co2 16,95
Kierroksilla
co 0,20
hc 78
o2 0,56
co2 16,90
Lambda-arvo 1,010
Eli voisko olla kenties lambda??Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
päästöt
kerkeskö katsastusaika meneen umpeen?? muuta syytä ei voi olla...:think :thinkBemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostAluksi kysymys kaikille,että onko teidän autot laitettu ajokieltoon liian suurista päästöistä?
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostJaahas. V*tuiksihan se meni.
CO-arvo oli jotain yli 15.Kuulemma jos menee yli kuuden niin auton kuuluisi mennä ajokieltoon. Onneks oli mukava inssisetä ja merkkas lappuun "vaan" 4,8.
Eli kyllähän ne voi laittaa ajokieltoon mutta ei noin pienestä ylityksestä (hc152) luulis menevän. On tainnu inssiäijä vaan jäädä ilman hamsteria edellisenä iltana-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostAluksi kysymys kaikille,että onko teidän autot laitettu ajokieltoon liian suurista päästöistä?
Mun auton se saatanan katsastusmies laittoi ja antoi jopa yhden päivän ajoaikaa että voin viedä sen korjaamolle.
Siis miten vitussa se luulee että päivän varoitus ajalla saan auton jonnekkin huoltoon???Ja vittu pitäs vielä töissäkin ehtiä käydä..
Laitettaan vähän lukemia:
Tyhjäkäynti
co 0,18
hc 152 (tästä hylkäs)
o2 0,62
co2 16,95
Kierroksilla
co 0,20
hc 78
o2 0,56
co2 16,90
Lambda-arvo 1,010
Eli voisko olla kenties lambda??
Comment
-
-
Auto nyt leimassa... lambda ja katti oli kunnossa, mutta katti vaan vaatii niin paljon lämmitystä, että alkaa toimia kunnolla Hyvinkään muottikadun huollon mukaan. Tyyppivikaa noissa kateissa vai eikö ole vaan suunniteltu suomen ilmastolle :think
Ensi kerralla pitää tehdä nuotio katin alle ennen katsastusta / päästötestiä
En muista tarkoista mitatuista arvoista kuin ton hc:n ja sen olivat saaneet katti kuumaksi lämmitettynä mitattua 0 arvoksi tyhjäkäynnillä ja kierroksilla :think
ps. vähän kyllä haiskahtaa noi nolla-arvot, olivatkohan vaan muutelleet jälkikäteen jotenkin noita ennen tulostusta, mutta onneksi eivät katsastuksessa jälkitarkastaneet enää. Virne huulilla sanoivat vaan, että nähdään taas ensi vuonna...Last edited by Blackhawk; 08-03-2007, 18:18.
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostAluksi kysymys kaikille,että onko teidän autot laitettu ajokieltoon liian suurista päästöistä?
Mun auton se saatanan katsastusmies laittoi ja antoi jopa yhden päivän ajoaikaa että voin viedä sen korjaamolle.
Siis miten vitussa se luulee että päivän varoitus ajalla saan auton jonnekkin huoltoon???Ja vittu pitäs vielä töissäkin ehtiä käydä..
Laitettaan vähän lukemia:
Tyhjäkäynti
co 0,18
hc 152 (tästä hylkäs)
o2 0,62
co2 16,95
Kierroksilla
co 0,20
hc 78
o2 0,56
co2 16,90
Lambda-arvo 1,010
Eli voisko olla kenties lambda??
No niin nyt saatiin leima paperiin ja bemu pois ajokiellosta(vaikka eipä tuo paljon menoa hidastanut vaikka olikin ajokiellossa).
Uusi katti rikkinäisen tilalle ja saatiin päästöt läpi..
Tyhjäkäynti:
co 0,05
hc 80
02 0,43
co2 17,55
Kierroksilla:
co 0,23
hc 86
o2 0,61
co2 17,01
Lambda 1,008Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostNo niin, taas oli vuosi kulunut ja katsastus oli edessä. Ajattelin että kun viime vuonna oli päästöt kohdillaan ja auto tuntui muutenkin olevan ihan ok, niin ei muuta kuin suoraan konttorille. Ja kuinkas sitten taas kävikään....Eli päästöt olivat taas päin persettä. Sama juttu kuin silloin kun joskus vuonna 2004 aloitin tämän topicin, eli HC:t järjettömät eli joutokäynnillä 396 ja kierroksilla 128. Myös CO oli hieman liian korkealla sekä joutokäynnillä että kierroksilla. Taitaa olla taas se aika vuodesta että lambdan joutuu vaihtamaan, vai mitä mieltä gurut on?
Saas nähdä säilyykö lambda nyt ehjänä??
Comment
-
-
Originally posted by E36-coupe View PostMiten teillä voi olla noin asiallisia arvoja??!! :shock: Mulla tuli alla olevat arvot vaikka kone oli lämmin ja inssi vielä huuatti 2-3minuuttia 4000 rpm, kunnes syyläristä rupes kusemaan nesteitä ulos...eikä arvot muuttuna mihinkään...missä vika kun:
CO pitoisuus 1,90/0,75
HC Pitoisuus 345/100
CO2 pitoisuus 13,00/13,50
02 pitoisuus 1,30/0,95
Lambda-arvo -- / 1,00
Ensinnä olevat numerot on joutokäynnillä ja jälkimmäiset yli 2000 rpm...
vttu kun veivaan suohon koko vehkeen...ostan 316:sen -79 e21:sen niin ei tartte hölmöillä päästöjen kanssa....Vedän loput rahoista ihon alle :?
?!?! KERTOKKEE!! miulle mikä kusee...
arvot rekisteröinti katsastuksessa.. nämä
tyhjäkäynti:
CO%= 0.25
HC ppm= 90
O2=2
CO2=13.9
lambdan arvoa ei ole
2000r/min
CO% 0.50 <----- ilm. tuosta hylkäsi koska se on ympyröity katsastuspaperissa..
HC ppm= 65
o2=o.7
CO2=14.4
lambda=01
uusi ilmanputsari vaihdettu.. imusarjan ja paineilmamittarin välinen kumiosa vaihdettu(oli halki sai ilmaa meinas tukehtua).. tulpat uudet... lambda mitattiin milliampeeri mittarilla ja sen luvun pitäisi vaihdella 0-1000mm ampeerin välillä.. ja vaihteli eli siinä ei vikaa.. voiko kattia tietää onko paskana muutenkuin irrottamalla koko tivolin??
MIKÄ AVUKSIniin ja auto on e36 318is Coupe -92
Last edited by Wesmapoeka; 21-03-2007, 17:20.BMW 318is Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by Wesmapoeka View Post?!?! KERTOKKEE!! miulle mikä kusee...
arvot rekisteröinti katsastuksessa.. nämä
tyhjäkäynti:
CO%= 0.25
HC ppm= 90
O2=2
CO2=13.9
lambdan arvoa ei ole
2000r/min
CO% 0.50 <----- ilm. tuosta hylkäsi koska se on ympyröity katsastuspaperissa..
HC ppm= 65
o2=o.7
CO2=14.4
lambda=01
uusi ilmanputsari vaihdettu.. imusarjan ja paineilmamittarin välinen kumiosa vaihdettu(oli halki sai ilmaa meinas tukehtua).. tulpat uudet... lambda mitattiin milliampeeri mittarilla ja sen luvun pitäisi vaihdella 0-1000mm ampeerin välillä.. ja vaihteli eli siinä ei vikaa.. voiko kattia tietää onko paskana muutenkuin irrottamalla koko tivolin??
MIKÄ AVUKSIniin ja auto on e36 318is Coupe -92
Comment
-
Comment