Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 407

    Originally posted by Lopaka View Post
    Nyt tässä päästiin kokeilemaan toisella maffilla, eikä muutoksia päästöihin tullut. Alkaa kohta itku tulemaan, kun mitään vikaa ei löydy. Kaiken järjen mukaan siellä on jossain nyt imuvuoto, mutta kun sitäkään ei ole kissojen ja koirien kanssa löydetty.

    Mitään imuvuodon oireita ei kyllä muuten ole. Autossa potku tallella (testasin piruuttani gps:llä 0-100km/h ja tasan 9 sekkaan meni) ja kulutus normaali.

    Kenelläkään mitään "epätavallista" paikaa, josta tuota imuvuotoa voisi alkaa etsimään?
    Imusarjaan menevä punosletku oli löysällä, en kuitenkaan usko, että välistä pääsisi imemään. Muita mahdollisia paikkoja ei löydy, nyt on kaikki letkut otettu irti ja tarkastettu. Vaihdoin klemmarin parempaan ja nyt jälleen kerran tuli käytyä mittaamassa päästöjä. Nyt kun nappaa maffista johdon irti käynti muuttuu. Päästöt ovat entistä enemmän päin persettä. HC:t nousivat tyhjäkäynnille n.350 ja kierroksilla 58:sta 188:n. Katsastuksen jälkeen välähti, että MAFfin vikakoodia ei tullut nollattua. Johtuukos tämä nyt tuosta?

    Katsastaja taas epäili, että pakoventtiili vuotaisi, koska pakokaasu on tyhjäkäynnilläkin kuumaa. Onko näistä M52:sta noita pakoventtiileitä sitten mennyt vai johtuuko tuosta MAFfin päällä olevasta vikakoodista?
    Last edited by Lopaka; 04-10-2010, 15:42.

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      pomppu pomppu. katastusnainen ei tienny mistään.
      Code:
                  Joutokäynti   Yli 2000
      CO         0.15 ,          051
      HC          132 ,           48
      Lambda         ,           1,04
      CO2       15,1 ,          14,4
      O2           0,7 ,          1,2
      Veikkauksia viasta?

      Comment

      • nirsg0un
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 55
        • Tampere

        Mulle suositeltiin imuventtiilin tjsp mikä sijaitsee suoraan imusarjan alapuolella puhdistusta. Oireet samanmoiset kuin muutamassa ylemmässä postauksessa.

        Auto on M50B25 koneinen vekotin, joka seisoi vuoden verran pihalla käyttämättömänä. Kone käy erittäin nätisti sekä kaikki toimii, pientä savutusta lukuunottamatta, sekä päästöarvojen olemista päin persikkaa..

        päästöarvot lisään huomenna, mutta tähän mennessä laitettu:
        -2 eri fortea käytetty koneessa, yhdet vedetty bensojen mukana.
        -Tulpat vaihdettu.
        -m5 ilmansuodatin putsattu ohjeiden mukaisesti.
        -Teboilin Diamond öljyt koneeseen sekä suodatin vaihdettu.
        -Lambda anturi vaihdettu.
        -imuvuodot yritetty tukkia.

        Kaikki nämä auttoivat hieman, mutta ei vieläkään päästöt ole kohdillaan. Nyt uudet letkut tilattu sekä imuventtiili putsattu.


        Yritän muistaa huomenna pistää kuvia sekä päästöarvot!

        T. Leimasta 5-kertaa putkeen hylsyn saanut iloinen bemaristi. Nyt olen siirtynyt aina ammattikoululle testailemaan päästöjä katit punaisina!

        Comment

        • Grafen Walder
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 24

          m30b34 - päästöt päin p...

          Rumia lukemia lykkäsi näytölle:
          CO 5,84 - 4,84
          HC 255 - 139
          CO2 10,1 - 11,7
          O2 0,06 - 0,89
          lambada 0,814

          - Vihreämpää voisi jo hävettää...
          Katsastushenkilökin yritti kaikkensa: huudatti, kuin vierasta bemarikuskia ja lähti vielä ylimääräisen lenkin heittämään, mutta ei auta, uusiksi vaan.

          Inssi ehdotti ekana lambdaa. Hmm, tässä on pari lambdaa hajonnut aikaisemminkin ja oireet ovat olleet paljon muutakin, kuin isoja punaisia numeroita.
          Mutta on nimittäin todella siistikäytöksinen ja ruudikas kone.

          Koneesta puheenollen tämä vaihdettiin tähän viimetalvena hajonneen 3-litraisen tilalle. Joku suositteli lastun vaihtamista samalla, mutta lastukauppias oli sitä mieltä, että todennäköisesti toimisi vanhallakin (boksi on sama vanha). Ja mainiostihan on toiminutkin, ellei nuo päästölukemat sitten johdu siitä - mitähän mieltä joku on?
          Tämä lastu taas on muistaakseni Brenner-nimimerkin myymä teholastu, joka pelitti vanhassa masiinassa ihan hyvin - päästöjenkin osalta.

          Vai muita ehdotuksia?
          - Sorry, tästä viestiketjusta jaksoin lukea vasta parisataa juttua, joitakin vinkkejä jo sain toki niistäkin, mutta ihan tätä vastaavaa en löytänyt.

          Comment

          • nahkis
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 219
            • Helsinki (Kontula)

            e36 325 päästöt edelleen pielessä

            Tässä olisi tämä potilas X

            Päästö arvot

            Joutokäynti
            mitattu-----sallittu

            co 0.20-----0.50
            hc 810------100
            lamda ---------
            co2 13.90
            02 1.24-----5.00

            yli2000 1/min
            mitattu-------Sallittu

            co 9.28--------0.30
            hc 766---------100
            lamda 0.73-----0.97-1.03 <---- uus lamda
            co2 7.70
            02 0.53--------5.00


            Muistettu polkea kunnolla ennen mittausta

            Vaihettuja osia
            -imm
            -puolat
            -pb-säädin
            -2 kertaan tulpat ngk ja boch kummatki
            -tarvike lamda------> meni huonompaan suuntaan
            -alkuperäinen lamda------>pikkasen parani
            -imusarjan tiivisteet+ kaasuläpän tiiviste
            -testattu 2 tyhjäkäynti mootoria
            -kaikki imupuolen letkut tarkastettu ja 3 vaihdetu
            -testattu uusilla suutimilla
            -ohjauksen läpötila anturi
            -imuilman lämpötila anturi
            -katti ei kolise

            Vaihtamatta
            -kaasuläpän asento tunnistin
            -nokan asento tunnistin
            -kampuran asento tunnistin

            Comment

            • sleepertuning
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 662
              • Kotka

              Originally posted by kaikkone View Post
              pomppu pomppu. katastusnainen ei tienny mistään.
              Code:
                          Joutokäynti   Yli 2000
              CO         0.15 ,          051
              HC          132 ,           48
              Lambda         ,           1,04
              CO2       15,1 ,          14,4
              O2           0,7 ,          1,2
              Veikkauksia viasta?
              Happea liikaa elikkäs O2, vois selvitä pakoputken korjauksella.

              Comment

              • Eetu
                Banned
                • Oct 2008
                • 2843

                Tänään Mittautin tälläiset päästöt Autona E34 525i M50B25 koneella ja läpi meni
                750 RPM
                CO : 0.106%
                CO2 : 14.0%
                HC : 40 PPM
                O2 : 2.1%
                CO-VRAI : 0.1%
                LAMBDA : 1.102

                3100 RPM
                CO : 0.274%
                CO2 : 14.8%
                HC : 57 PPM
                O2 : 0.77%
                CO-VRAI :0.3%
                LAMBDA : 1.022

                Ekalla vedolla siis tollaset lukemat, masinolit tankissa ja käyty polkemassa katti lämpimäksi..


                Onko tässä mitään mihkä kannattaisi kiinnittää huomiota?

                Mutta ihmettelen että tuo pommi läpi meni testistä
                Last edited by Eetu; 22-10-2010, 15:40.

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by sleepertuning View Post
                  Happea liikaa elikkäs O2, vois selvitä pakoputken korjauksella.
                  Tuotahan on vähän vielä?, ei kyllä pakoputken pitäis mistään vuotaa

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Masinoleista ei mitään iloa.

                    Korkeat arvot taas kokoajan. korkeil kierroksil HC meni alle ja tyhjäkäynnil 200.
                    Co arvo meni tyhjäkäynnil justjust ja kierroksil 0,5

                    Käy rikkaalla kokoajan. palamatonta bensaa. Mitä tehä. ei auttanu vaikka ilmanputsarin otti pois.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Onkos ne sytytskatkokset pois suljettu :think tai vuotava pakosarja...

                      Korkea HC, CO ja O viittaisi hieman sellaiseen...
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Onkos ne sytytskatkokset pois suljettu :think tai vuotava pakosarja...

                        Korkea HC, CO ja O viittaisi hieman sellaiseen...
                        pakosarja ei tunnu vuotavan mistään. alkupäätä tietty en ole pystyny kokeileen kun en tupakoi (tupakansavua puhaltamalla näkis puhalteleeko se sen pois(kai))

                        Sytystyskatkosista en tiedä. miten senki sit kattos? uudet tulpat pitäs olla ja hyvä kontakti tulee puolilta (kai)

                        Comment

                        • nahkis
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2009
                          • 219
                          • Helsinki (Kontula)

                          Apuva kaivataan

                          Originally posted by nahkis View Post
                          Tässä olisi tämä potilas X

                          Päästö arvot

                          Joutokäynti
                          mitattu-----sallittu

                          co 0.20-----0.50
                          hc 810------100
                          lamda ---------
                          co2 13.90
                          02 1.24-----5.00

                          yli2000 1/min
                          mitattu-------Sallittu

                          co 9.28--------0.30
                          hc 766---------100
                          lamda 0.73-----0.97-1.03 <---- uus lamda
                          co2 7.70
                          02 0.53--------5.00


                          Muistettu polkea kunnolla ennen mittausta

                          Vaihettuja osia
                          -imm
                          -puolat
                          -pb-säädin
                          -2 kertaan tulpat ngk ja boch kummatki
                          -tarvike lamda------> meni huonompaan suuntaan
                          -alkuperäinen lamda------>pikkasen parani
                          -imusarjan tiivisteet+ kaasuläpän tiiviste
                          -testattu 2 tyhjäkäynti mootoria
                          -kaikki imupuolen letkut tarkastettu ja 3 vaihdetu
                          -testattu uusilla suutimilla
                          -ohjauksen läpötila anturi
                          -imuilman lämpötila anturi
                          -katti ei kolise

                          Vaihtamatta
                          -kaasuläpän asento tunnistin
                          -nokan asento tunnistin
                          -kampuran asento tunnistin

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            nahkis: tee ohivuotomittaus. Arvot on todella pahasti perseellään ja seosta säätävät komponentit alkaa olla vaihdettu.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • nahkis
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 219
                              • Helsinki (Kontula)

                              pitääpä tedä mittaus..
                              Muutaman kerran oon saanu jopa hyväksytyt päästöt joutokäynnille:think

                              huhujen mukaan kone oli seissyt yli vuoden hallissa ennenkuin heitin keulille
                              voisiko olla että männän renkaat ois jumissa

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Tuskin, yleensä ohivuotoviat löytyy kannesta jos ei oo totaalituhoa sattunut.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎