eipä mitään:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by AnttiR View PostOnko tiedossa missään kenelläkään stressilevyä M20:iin?
Pitäisi takohiluille porata kellari niin tekisi mielellään kerralla sitten ihan viimesen päälle :think“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Onko jollain tarkempaa tietoa mimmosen nokan saa b23 nokasta hiottua maksimissaan? Mietin että saako tarpeeks vai joutuuko ostamaan "oikean" virinokan joka on sitte se 304/304 jos tuosta ei saa lähellekään..toiset sanonu että sais sen 290 astetta hiomalla juuri tuosta kepistä mutta tiedä sitten..
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostOnko jollain tarkempaa tietoa mimmosen nokan saa b23 nokasta hiottua maksimissaan? Mietin että saako tarpeeks vai joutuuko ostamaan "oikean" virinokan joka on sitte se 304/304 jos tuosta ei saa lähellekään..toiset sanonu että sais sen 290 astetta hiomalla juuri tuosta kepistä mutta tiedä sitten..
On niitä olemassa muitakin nokkia kuin vakiosta hiottu ja 304/304. Mitäs muuta rojua sulla siinä koneessa ja sen ympärillä on? Kerros vähän tarinaa niin päästään oikein joukolla spekuleeraamaan. :thinkEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Noita katalogeja eri valmistajilta kattelin ja hintoja yleensäkin, niin joko tuo just yli 300/11 nostolla keppi tai sit karvan miedompi. Vakiohiluja koneistan tähän mottiin nyt ensin. Lohkosta lähtee siivua ja hitusen kannesta. Kansi kairataan, venttiilit muotoillaan ja lopuksi männät käytän sorvissa. Purkkarit oli tarkotuksena sinne 13 hujakoille nostaa. Luultavasti ms2 ohjaamaan? En oo vielä päättäny sitä kun on kaikki levällään. Tallin seinällä on laskettuna ja mittailtuna paljonko mistäkin otetaan jotta tavoite täyttyy.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNoita katalogeja eri valmistajilta kattelin ja hintoja yleensäkin, niin joko tuo just yli 300/11 nostolla keppi tai sit karvan miedompi. Vakiohiluja koneistan tähän mottiin nyt ensin. Lohkosta lähtee siivua ja hitusen kannesta. Kansi kairataan, venttiilit muotoillaan ja lopuksi männät käytän sorvissa. Purkkarit oli tarkotuksena sinne 13 hujakoille nostaa. Luultavasti ms2 ohjaamaan? En oo vielä päättäny sitä kun on kaikki levällään. Tallin seinällä on laskettuna ja mittailtuna paljonko mistäkin otetaan jotta tavoite täyttyy.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostSiis juurikin b23 kone ja -731 kantta käytän
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostOkei. Ei ihan helpolla päästä tuonne 13 hujakoille.
Tuollaiset purkkarit kyllä vaatiikin nokkaa, ainakin bensalla. Vai etanolillako ajattelit?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostOkei. Ei ihan helpolla päästä tuonne 13 hujakoille.
Comment
-
-
Ihan bensalla joo. Muistelisin että nyt kun männät tuli 0.4 yli niin lohkosta 2.2 pois, kannesta 1.1 ja sit alkais olla jo lähellä ohuen nahkan kanssa. Kannessa oli varaa 1.7mm merkinnän mukaan. Mietin jo epäkeskoa yläpäätä veiviin niin lohkoa ei tarvis höylätä juurikaan/ollenkaan. 5mm pidempi veivi ja silmä epäkeskona ja sit männän reunasta siivua vaan muutama milli. Customina sais kyllä yli 14:1 mäntää, mutta ei raaski. Tarkotus on tehä herkkä ja pelaava kone. Kovia lukuja ei nyt haeta ollenkaan. 170 kun menee rikki nii oon tyytyväinen. Ja pitää olla tuo vanha kone, se b25 ei nyt tule kysymykseenkään tietyistä syistä
Comment
-
-
80 porauksella? Ootko ajatellut modata b20 mäntää?
edit. Kyseessä siis mäntä, jossa 5.6mm korkeampi puristuskorkeus ja 7mm? patti.
Itse ainakin lähtisin tuolla etenemään budjettikoneessa. Muulla ei taida päästä lähellekään tavoitettasi.Last edited by Jasu; 28-03-2018, 12:14.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View Post80 porauksella? Ootko ajatellut modata b20 mäntää?
edit. Kyseessä siis mäntä, jossa 5.6mm korkeampi puristuskorkeus ja 7mm? patti.
Itse ainakin lähtisin tuolla etenemään budjettikoneessa. Muulla ei taida päästä lähellekään tavoitettasi.
Jos pazq:n koneessa ei ole 76,8mm iskua pysyvästi lukittu, niin mitä jos vaihtaisit kammen 81mm iskuiseen? Silloin vakiomännästä riittää reunoilta noin millin sorvaus. B23:n männässä oli noin 7mm vahvuus, mikäli muistini ei pahasti petä. Sellaista pakettia täällä joskus porukalla pohdittiin. :thinkEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostEi taida olla järkevää sorvata liki viittä milliä männästä pois mitä tuollainen kombinaatio vaatisi. Männän laki jää aika ohkaiseksi ja männästä tulee helposti läpihengittävä venttiilikolon kohdalta.
Ei tässä oikein helpolla muuten saada palotilaa pienennettyä puolella alkuperäisestä.
Comment
-
Comment