Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Räsis
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 421
    • Joensuu

    Originally posted by jr66 View Post
    Tottakai molemmat renkaat vetää asfaltilla tai missä vaan niin kauan kun kumpikaan ei sudi vai mitä tarkoitat ? Ilm. e30 kun on 4.1 perä ?
    Joo siis sori kirjoitin ehkä liian sekavasti. E30 kyseessä. Ja sutiessa vetävät molemmat renkaat, eli molemmat sutivat, piirtää molemmilla renkailla rantua. Käsittääkseni aika harva lukoton perä käyttäytyy näin?

    E: Ja mitkä öljyt olisi hyvät kyseiseen m42b18 koneeseen?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16486
      • Asikkala

      Originally posted by JaRb1 View Post
      E: Ja mitkä öljyt olisi hyvät kyseiseen m42b18 koneeseen?
      Castrol magnatec 5w-40.

      Comment

      • illu^^
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1703
        • Kajaani

        Originally posted by JaRb1 View Post
        Joo siis sori kirjoitin ehkä liian sekavasti. E30 kyseessä. Ja sutiessa vetävät molemmat renkaat, eli molemmat sutivat, piirtää molemmilla renkailla rantua. Käsittääkseni aika harva lukoton perä käyttäytyy näin?

        E: Ja mitkä öljyt olisi hyvät kyseiseen m42b18 koneeseen?
        Paskaksi menossa oleva lukotonkin piirtää kahdella, lopunajan alkuja.

        Comment

        • Räsis
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 421
          • Joensuu

          Originally posted by illu^^ View Post
          Paskaksi menossa oleva lukotonkin piirtää kahdella, lopunajan alkuja.
          Juu näin olen kuullut aikaisemminkin. Edeltääkös sitä hajoamista yleensä muita merkkejä? Mersuissa ainakin melkoisia rolinota, ulinoita ja kolinoita kuului ennen perän hajoamista. Nooh sittenpähän hajoaa kun sen aika on

          Comment

          • mKA
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 188
            • Ylöjärvi

            Originally posted by JaRb1 View Post
            Juu näin olen kuullut aikaisemminkin. Edeltääkös sitä hajoamista yleensä muita merkkejä? Mersuissa ainakin melkoisia rolinota, ulinoita ja kolinoita kuului ennen perän hajoamista. Nooh sittenpähän hajoaa kun sen aika on
            Kun omassa E32:ssa oli samaa ongelmaa (lukotonperä piirsi kahta raitaa) niin perästä kuului kolahtelua kun parkkipaikalla teki pitkiä kaarroksia. Ja yhtenä kauniina päivänä ripeän kakkoselle vaihdon jälkeen se antautui. Pikkurattaat tuli murusina pihalle kun avasi perämurikan.
            E28 524td -87
            E28 518tic ikuisuusprojekti -86
            E30 316i -89
            Ex E32 735iA -89
            Ex E28 518i -86 x 2krt
            Ex E34 520iA -91
            Ex E34 535i -91 Naturally-aspirated
            Ex E32 730i -89
            Ex E28 518i -87
            Ex E12 520A -76

            Comment

            • 426Hemi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 621
              • Pälkäne

              Originally posted by mKA View Post
              Kun omassa E32:ssa oli samaa ongelmaa (lukotonperä piirsi kahta raitaa) niin perästä kuului kolahtelua kun parkkipaikalla teki pitkiä kaarroksia. Ja yhtenä kauniina päivänä ripeän kakkoselle vaihdon jälkeen se antautui. Pikkurattaat tuli murusina pihalle kun avasi perämurikan.
              Tuttu laulu Ite rikoin 4 avointa perää tolla e36 320 m50b25 vehkeellä. Tais olla kone pikkuperälle hieman reilulla teholla.
              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

              Comment

              • Räsis
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 421
                • Joensuu

                Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16486
                  • Asikkala

                  Originally posted by JaRb1 View Post
                  Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli
                  Onko se ebay-lastu paljonkin parempi ? Is-motronicboksin lastunvaihdossa ei tarvi kolvata mitään, se on bolt-on. Tai siis snap-on.

                  Comment

                  • Tarmo_Kettunen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 66
                    • Parikkala

                    Originally posted by JaRb1 View Post
                    Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli

                    kokemusta on eli rajotin nousee.. ja mulla oli lopputuloksena nokkaketjun kiristäjän hajoaminen... mutta siinä ex.autossa riitti muutenkin niitä murheita..
                    Ei riemulla rajaa ku IS:llä ajaa...!

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      Originally posted by JaRb1 View Post
                      Kertokaapas iS: än omistajat kokemuksia noista Benzino :n myymistä lastuista. Rajoitin ilmeisesti siirtyy 7200 rpm. Se kuulostaa aika korkealta kierrosluvulta. Oliko se niin, että moottorin kumityynyt ei oikein tästä koneen pyörimisnopeudesta enää kauaa tykänneet? Eihän sitä käyttöauton koneetta tietenkään kukaan täysjärkinen jatkuvasti niin korkeille kierroksille kierrätä, mutta onko se silti vaaraksi koneen kestävyydelle? Tekeekö tuolla lastulla käytännössä yhtään mitään? Vai kannattaako suoraan hommata se lastu ebayn kautta? Onko näissä motronic boksillisissa autoissa lastunvaihto kolvaushomma? vai lyötyykö ECUn piirilevyltä "pidike" johon vain vaihdetaan uusi mikropiiri? vai mikä se oli
                      Mulla oli M50b25 koneessa vähän aikaa Benzinon lastu. Helppo se on asentaa. (e36 FAQista löytyy ohjeet lastun asentamiseen Motronic 3.1 boxiin.) Mutta vaihdoin jonkin ajan kuluttua vakion tilalle koska en huomannut mitään eroa vakioon. Ja sekin että kone kiersi surutta sen 7200rpm niin vähän pelotti.
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      • unjam_
                        Newbiemmer
                        • Nov 2009
                        • 8
                        • Raahe

                        bmw e30 318is

                        Mites itellä on e30 318is -90vm joka EI ole vähäpäästöinen,että onkohan näitä monella muullakin ku olen kuullut että järkiään kaikki is:ät ois vähäpäästösiä?? Nii siitä tuli mielee että mitenhän tuossa mun biimerissä menis ne päästöt läpi jos rupeis vaihtaa noita nokkia jne.? Mielessä on myös käynyt että löis puhallinta kylykee toho ja isompaa suutinta jne. mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi? Konttorilta kävin jo kysäseen että jotta sais luvat ok turbolle sitten,tarvitsisi penkki paprut ja abs jarrut tohon ilmeisestikkin..? Thx jo etukäteen neuvoista/mielipiteistä!


                        Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana )
                        Last edited by unjam_; 16-11-2009, 09:20.
                        "Yhtää E30 en ennään laita!"

                        sigpic

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16486
                          • Asikkala

                          Originally posted by unjam_ View Post
                          Mites itellä on e30 318is -90vm joka EI ole vähäpäästöinen,että onkohan näitä monella muullakin ku olen kuullut että järkiään kaikki is:ät ois vähäpäästösiä?? Nii siitä tuli mielee että mitenhän tuossa mun biimerissä menis ne päästöt läpi jos rupeis vaihtaa noita nokkia jne.? Mielessä on myös käynyt että löis puhallinta kylykee toho ja isompaa suutinta jne. mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi? Konttorilta kävin jo kysäseen että jotta sais luvat ok turbolle sitten,tarvitsisi penkki paprut ja abs jarrut tohon ilmeisestikkin..? Thx jo etukäteen neuvoista/mielipiteistä!


                          Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana )
                          Mistä on peräisin tämä tieto että ei ole vähäpäästöinen ?

                          Comment

                          • alonap-1
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 824
                            • Hollola

                            Originally posted by unjam_ View Post
                            mitenhän turbotuksen tiimoilta saisi menemään päästöistä läpi?


                            Onko kellään muulla muuten ollu is ongelmia tyhjäkäynnin kanssa?Itellä rupee lämpimänä humppaamaan,tyhjäkäynti moottori ainaki pitäs olla kunnossa?(Selvitetty irrottamalla johto käynnin aikana )
                            Ilmavuoto jossain letkussa?. tuskin se ahtaminen lyö paljoa päästöjä putkesta suuremmaksi mutta rajummat nokat tekee sen varmasti. Mä tein budjetti ratkaisun ja laitoin m40 männät joihin lovettiin venttiilikolot puristusten laskemiseksi, voin kertoa päästö tuloksia kun saan ton pannun nokalle ja ajoon
                            Last edited by alonap-1; 28-12-2009, 23:09.
                            42 1:1,6 70/30

                            Comment

                            • unjam_
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 8
                              • Raahe

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mistä on peräisin tämä tieto että ei ole vähäpäästöinen ?
                              Siitä että lappuissa ei lue että olisi vähäpäästöinen..eikä siinä ole katalysaattoria.Vasta kävin auton katsastaa ja meni ongelmitta läpi päästöistä..

                              Oikein katsastusmieheltä varmistin asian,ja hänkin totesi että "Autosi ei ole vähäpäästöinen".
                              "Yhtää E30 en ennään laita!"

                              sigpic

                              Comment

                              • unjam_
                                Newbiemmer
                                • Nov 2009
                                • 8
                                • Raahe

                                Originally posted by alonap-1 View Post
                                Ilmavuoto jossain letkussa?. tuskin se ahtaminen lyö paljoa päästöjä putkesta suuremmaksi mutta rajummat nokat tekee sen varmasti. Mä tein budjetti ratkaisun ja laitoin m40 männät joihin lovettiin venttiilikolot puristusten laskemiseksi, voin kertoa päästö tuloksia kun saan ton pannun nokalle ja ajoon
                                Joo ilmoitteleppa sitten kun saat tietoa hieman enemmän päästöistä! Tänään just alkoin letkuja hieman tutkimaan imusarjan "syövereistä" ja melko lailla olivat halkeilleet..

                                osaisko kukaan antaa neuvoa mikä vois nakuttaa/rämistä kannessa, kuuluu melkoista nakutusta ilmeisesti jakopäästä,venttiilikopan käytin irti ja kattelin niin ei ketju kylläkään näyttänyt/tuntunut olevan löysällä,mutta ei siellä oikein muutakaan mahdollista paikkaa ole tällä nakutukselle. Kierrokset kun nostaa noin 3000rpm niin loppuu nakutus,mutta kun kierrokset jälleen laskee palaa myös "räminä/nakutus"..Kuulostaa siis siltä kuin olisi jakopään ketju löysällä?
                                Last edited by unjam_; 17-11-2009, 12:12.
                                "Yhtää E30 en ennään laita!"

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎