Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Kyllä se vaan siltä näyttää että minun autossa ei ole elementtiä ollenkaan.

    Tässä Realoemin kuva ja lista haettuna autoni vin koodilla:



    Huomaa että osaa numero 3. ei ole mainittu listassa ollenkaan kun taas tässä Esim. vm 93. listassa osa on mainittu:



    Jaa, tarkemmin katottuna tuossahan selvästi lukee osan 3. kohalla että UP TO 07/1994. Kävipä tuuri, bemuni on valmistettu juuri tuolloin 07/94
    Otappa kuva siitä koneestasi. Kummassakin linkissä on mainittu 3 ja 7, jotka poistetaan tässä "throttle heater plate delete"-modissa. Kyllä on siinä sinun vaunussa myös

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16486
      • Asikkala

      Originally posted by MarttiKK View Post
      Otappa kuva siitä koneestasi. Kummassakin linkissä on mainittu 3 ja 7, jotka poistetaan tässä "throttle heater plate delete"-modissa. Kyllä on siinä sinun vaunussa myös
      Ensimmäisissä e36 is-koneissa ei ole sitä toista elementtiä mikä on imusarjan katkaisukohdassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=40 ja kaasuläpän yliaukeamisen voi helposti korjata vaijeria säätämällä.

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        Originally posted by MarttiKK View Post
        Otappa kuva siitä koneestasi. Kummassakin linkissä on mainittu 3 ja 7, jotka poistetaan tässä "throttle heater plate delete"-modissa. Kyllä on siinä sinun vaunussa myös
        No voi perkele sitä on taas väsyny, onnistuin sit kopioimaan väärän linkin tuohon minun auton VIN koodille. Eli tässä nyt mitä RealOem näyttää autolle joka on valmistettu 07/94 lähtien:



        Listasta on poistettu osat 3 ja 7.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16486
          • Asikkala

          Originally posted by Jampsu87 View Post
          No voi perkele sitä on taas väsyny, onnistuin sit kopioimaan väärän linkin tuohon minun auton VIN koodille. Eli tässä nyt mitä RealOem näyttää autolle joka on valmistettu 07/94 lähtien:



          Listasta on poistettu osat 3 ja 7.
          Kyllä linkin listalla on 3 ja 7... ?

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            Originally posted by jr66 View Post
            Kyllä linkin listalla on 3 ja 7... ?
            Jostain perhanan syystä tuo Realoem näyttää nuo 3 ja 7 osat kun kopioin sivun tuohon linkkiin, mutta kun itse katson omalla vin koodilla "kirjautuneena" Realoemia, osat 3 ja 7 ei näy listalla. Jätkät varmaan kattoo että oon ihan pihalla Otan vaikka tänään kuvan tuosta kaasuläpästä..
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16486
              • Asikkala

              Originally posted by Jampsu87 View Post
              Jätkät varmaan kattoo että oon ihan pihalla
              Niinpä... mutta kuva valehtelee enemmän kuin sata ukkoa, vai miten se nyt oli.

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                Originally posted by jr66 View Post
                Niinpä... mutta kuva valehtelee enemmän kuin sata ukkoa, vai miten se nyt oli.
                Tossa nyt kuvat tuosta mööpelistä, eikö sen lämmityselementin pitäisi tuossa näkyä?! :think
                Last edited by Jampsu87; 22-11-2009, 16:10.
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • OGR
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 35
                  • Virrat

                  missäköhän hinoissa noi m42 koneet liikkuu?
                  Last edited by OGR; 21-08-2008, 13:38.

                  Comment

                  • tero_v
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 972
                    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                    mun auto on valmistunut 5/92 ja siinä ainakin oli kyseiset lämmitys elementit
                    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                    650hp/850nm 1.8bar
                    1/4m 11.48s/208km/h
                    100-150km/h 2.01s
                    100-200km/h 6.99s


                    EX jatkeet:
                    e39 528 M-Sport -99
                    e36 318is "M-sport" -92

                    Comment

                    • alonap-1
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 824
                      • Hollola

                      Lainataan triidiä

                      Onko kukaan ahtanut m42 moottoria suomessa?. Voiko hyväkuntoisesta moottorista ottaa n.250hv vakio osin? tai vaatiiko esim.kynsitiivisteen kanteen?
                      42 1:1,6 70/30

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        Originally posted by alonap-1 View Post
                        Onko kukaan ahtanut m42 moottoria suomessa?. Voiko hyväkuntoisesta moottorista ottaa n.250hv vakio osin? tai vaatiiko esim.kynsitiivisteen kanteen?
                        Remmiahdin projekti löytyy tältäkin foorumilta. Jos oikein muistan niin suuttimet ei riitä 250hp:hen. Sitten www.m42club.com osoitteesta löytyy useampikin turboprokkis. Tehot vaihtelee 250hp:n ja päälle 400hp projekteihin. Vakiosisuskalut kestää käsittääkseni varsin hyvin, johtuen siitä että tako-osia löytyy vakionakin suhteellisen paljon.

                        Muutamia asioita muistui mieleen eli m42 moottorissa on vakiona jo aika korkea puristussuhde ~10:1. Uudemmalla vakiokannentiivisteellä (paksumpi) ja m43 moottorin vakiomännillä tippuu puristussuhde alemmaksi. Bensapumppu ja suuttimet eivät vakiona riitä pitkälle.
                        Last edited by MarttiKK; 30-06-2008, 07:36.

                        Comment

                        • M.Kytölä
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 226
                          • Lehtimäki/Seinäjoki

                          mullekki lastua kiitos! voisko joku pistää privatella mistä hommata.. ja mitäs suodatinta suosittelette jos tekis tuon uuden "kotelon" tai suojan..
                          e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                          e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                          e21 315i

                          ex:
                          e36 318is -94
                          / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                          Comment

                          • tohelo
                            Newbiemmer
                            • Oct 2008
                            • 11

                            Repikää ne imusarjan lämmitykset pois vaan mm.e30 is malliin ne lisättiin aktiona,koska kaasuläppä jäätyi talvella!ei kivaa kun jääpi kaasu täysille ja muitakin jäätymisongelmia omiksi tarpeiksi onpahan tekemistä talvella kun kabiini on täynnä käsiä,yksi virtalukolla,toinen ratissa,samaan aikaan vapaata päälle,kytkin ja jarru pohjassa jne...

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              Originally posted by tohelo View Post
                              Repikää ne imusarjan lämmitykset pois vaan mm.e30 is malliin ne lisättiin aktiona,koska kaasuläppä jäätyi talvella!ei kivaa kun jääpi kaasu täysille ja muitakin jäätymisongelmia omiksi tarpeiksi onpahan tekemistä talvella kun kabiini on täynnä käsiä,yksi virtalukolla,toinen ratissa,samaan aikaan vapaata päälle,kytkin ja jarru pohjassa jne...
                              Eipä se kaasu sinne pohjaan itsekseen hyppää ja tuskin kukaan alkaa kylmällä koneella kenkimään niin paljo et tosta haittaa ois. Kyllä se kaasuläppä sitte koneen lämmettyä on sulana vaikka ois kuin jäässä.
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              • micke_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1155
                                • Lojo

                                http://freenet-homepage.de/pro-auto/startseite.htm siitä Sonderangebote, olis näköjään viripaketti mihin kuuluu nokat ja lastu.
                                798€
                                E24 ///M635CSI
                                E61 520d LCI
                                Ex: E30 1006hv/1161nm
                                ig: m1ckee_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎