Originally posted by Wesulius
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostEndurance E30 se oli 1,8 vakio akselilla. M52 2,0 veivit M52 2,5 männät
tulee noilla kamoilla sopivasti mäntä 1mm yli lohkon tason.Tälöin ei vielä
nakutus ongelmaa. Saa lisätä parhaan tehon ennakon jälkeen vielä 10 astetta
lisää ennen kuin alkaa nakuttaa. Ainakaan tossa n 170hp koneilla ei ollu mitään
eroa oliko avarrettu tai vakio kansi paikallaan. En lähtis vaihtaan venttileitä,
koska venttiilin tila palotilassa on todella ahdas. Jotta se virtaisi kunnolla pit-
tää palotilan reunaa miralla vähän avartaa, jotta venttiili virtaa koko pitaalaltaan. lisäksi istukkarengas pitää avartaa kanavaan päin. Eli sisä reikä
isommaksi niin paljon,että seetin tiivistepinta tulee aivan lautasen ulkoreunaan.
Meillä olisi varmasti 200hp ylittynyt jos nokkien säätövara olisi riittänyt.Joka
säädöllä teho nousi 15-20hp säätö jäi 0,8 milliin, kun ohje oli 1mm. Kyllä se kuoppa oli lievänä meilläkin. Kun puristus oli 12+ kilisteli, mutta lähti ennakon
säädöllä pois, eikä teho tipunut.. Kuten sanoin vakio venttiilit virtaa sarjat
paikoillaan 230hp.
Imu vai pakonokka , ilmeisesti pako?
Eikä kyllä vaikuta kovin vihaiselta nenulta?
Paljon se imu sitten oli?
Leave a comment:
-
-
Ite käytin kannen koneistamolla venttiilinohjurien vaihdossa. Sanoi paikan omistaja siinä kantta hakiessani ettei hän ole nähnyt vielä yhtäkään M42 kantta jossa ohjurit eivät olisi väljät joten kannattanee käyttää kansi koneistamolla
Leave a comment:
-
-
No niin eli aika ois nostaa m42 pois keulilta ja vaihtaa kaikki tiivisteet ja muutenkin huoltaa kilkattava kone uuteen uskoon.
Itse olen vain kaverina kyseisessä operaatiossa, mutta kysymys onkin, että mitä minun kannataa tehdä nyt kun kaikki periaatteessa käytetään levällään.
Lähinnä pientä tehon parantelua olisi ajatuksena... kantta työstää?? YMS.
Leave a comment:
-
-
onko täällä ketään ketä olis laittanut läppärungot M42 moottorii ?
laitoitko lastun kanssa vai pistitkö oikee moottoriohjauksen ?
onko hyötyä ?
Leave a comment:
-
-
menkääs pistämään omista 318is bemareista kuvia =)
Leave a comment:
-
-
Mulla on jäänyt nurkkin pyörimään M47N2 kampiakseli, yksi veivin kaula vaatii koneistuksen.
Tiedustella voi O41 4887484 / pirkanmaalla,vain nouto
Leave a comment:
-
-
nakkaa samalla uuet tulpat jos et ole jo vaihtanut. itellä m50 teki vähän samaa ja tulpilla korjaantui..
Leave a comment:
-
-
Tuli pihaan taas IS. Jonkinlainen vika vaivaa.
Kylmänä ei ole tyhjäkäyntiä ja saa startata kaasupohjassa, että lähtee. Kuumana ei lähde ollenkaan. Työmatkalla sammui valoihin, startilla ei lähtenyt millään. Työntämällä sitten lähti.. Tuntuu myös todella tehottomalta..
Vaihdettuja osia: ilmamäärämittari, lambda, nokkienasentoanturi ja kampiakselin asentoanturi.. Ajattelin tänään putsata kaasuläpän ja tyhjäkäyntisäätimen..
Edit:
Putsasin tyhjäkäyntisäätimen ja vaihdoin tulpat+lämpötila-anturin. Ei mitään vaikutusta ongelmaan.. Voisiko olla bensaongelma? Startilla kun pyörittää niin melkein lähtee, mutta ei kummiskaan. Työntämällä lähtee, mutta hetken rötää todella pahasti ja sitten rupeaa futaamaan.. Todella tehoton silti.Last edited by Elementti; 22-05-2014, 22:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostTuskin niin paljon että kannattaa reilu 1500 € laittaa kiinni noihin.
älä nyt rahaa mieti,koska niitä vois saada halvemmallakin
koitan miettiä suht edullist / ja yksin kertaista tapaa saada että bemari menisi edes hiukan paremmin...
voishan sitä välityksilläkin muunnella...
esim laittaa 220 getrag laatikko niin kiihtyis ainakin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostSiis alkuperäisen moottorinohjauksen säädön penkissä\lastun tarvit tuon kanssa. Moottorinohjauksen vaihto olis tietenkin paras vaihtoehto ku sillon sais vissin tuon ilmamäärämittarinkin nakata järveen.
sitä juuri hain takaa että mikä moottori ohaus olisi sellanen että olisi valmis paketti ?
mut millais mahtaa tehoja irrota jos vakio boxilla menisi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmertouring View Posteli jos laittaisi tälläsen bmw e30 318is autoon : http://www.modificars.fi/tuotteet/db...nkosarja-BMW-5
mistä saisi valmiin moottori ohjausen mikä sopisi tuon kanssa ? ,vai saako edes :think vai pitääkö kaikki itse rakennella..
kuullut vain että jostain sais sellaisen mikä sopisi suoraa bmw ecun liittimeen
Leave a comment:
-
-
eli jos laittaisi tälläsen bmw e30 318is autoon : http://www.modificars.fi/tuotteet/db...nkosarja-BMW-5
mistä saisi valmiin moottori ohjausen mikä sopisi tuon kanssa ? ,vai saako edes :think vai pitääkö kaikki itse rakennella..
kuullut vain että jostain sais sellaisen mikä sopisi suoraa bmw ecun liittimeen
Leave a comment:
-
Leave a comment: