Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MarttiKK
    replied
    Originally posted by alonap-1 View Post
    Onko kukaan ahtanut m42 moottoria suomessa?. Voiko hyväkuntoisesta moottorista ottaa n.250hv vakio osin? tai vaatiiko esim.kynsitiivisteen kanteen?
    Remmiahdin projekti löytyy tältäkin foorumilta. Jos oikein muistan niin suuttimet ei riitä 250hp:hen. Sitten www.m42club.com osoitteesta löytyy useampikin turboprokkis. Tehot vaihtelee 250hp:n ja päälle 400hp projekteihin. Vakiosisuskalut kestää käsittääkseni varsin hyvin, johtuen siitä että tako-osia löytyy vakionakin suhteellisen paljon.

Muutamia asioita muistui mieleen eli m42 moottorissa on vakiona jo aika korkea puristussuhde ~10:1. Uudemmalla vakiokannentiivisteellä (paksumpi) ja m43 moottorin vakiomännillä tippuu puristussuhde alemmaksi. Bensapumppu ja suuttimet eivät vakiona riitä pitkälle.
    Last edited by MarttiKK; 30-06-2008, 07:36.

Leave a comment:

• alonap-1
    replied
    Lainataan triidiä

Onko kukaan ahtanut m42 moottoria suomessa?. Voiko hyväkuntoisesta moottorista ottaa n.250hv vakio osin? tai vaatiiko esim.kynsitiivisteen kanteen?

Leave a comment:

• tero_v
    replied
    mun auto on valmistunut 5/92 ja siinä ainakin oli kyseiset lämmitys elementit

Leave a comment:

• OGR
    replied
    missäköhän hinoissa noi m42 koneet liikkuu?
    Last edited by OGR; 21-08-2008, 13:38.

Leave a comment:

• Jampsu87
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Niinpä... mutta kuva valehtelee enemmän kuin sata ukkoa, vai miten se nyt oli.
    Tossa nyt kuvat tuosta mööpelistä, eikö sen lämmityselementin pitäisi tuossa näkyä?! :think
    Last edited by Jampsu87; 22-11-2009, 16:10.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Jätkät varmaan kattoo että oon ihan pihalla
    Niinpä... mutta kuva valehtelee enemmän kuin sata ukkoa, vai miten se nyt oli.

Leave a comment:

• Jampsu87
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kyllä linkin listalla on 3 ja 7... ?
    Jostain perhanan syystä tuo Realoem näyttää nuo 3 ja 7 osat kun kopioin sivun tuohon linkkiin, mutta kun itse katson omalla vin koodilla "kirjautuneena" Realoemia, osat 3 ja 7 ei näy listalla. Jätkät varmaan kattoo että oon ihan pihalla Otan vaikka tänään kuvan tuosta kaasuläpästä..

Leave a comment:

• jr66
    replied
    No voi perkele sitä on taas väsyny, onnistuin sit kopioimaan väärän linkin tuohon minun auton VIN koodille. Eli tässä nyt mitä RealOem näyttää autolle joka on valmistettu 07/94 lähtien:

Listasta on poistettu osat 3 ja 7.
    Kyllä linkin listalla on 3 ja 7... ?

Leave a comment:

• Jampsu87
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Otappa kuva siitä koneestasi. Kummassakin linkissä on mainittu 3 ja 7, jotka poistetaan tässä "throttle heater plate delete"-modissa. Kyllä on siinä sinun vaunussa myös
    No voi perkele sitä on taas väsyny, onnistuin sit kopioimaan väärän linkin tuohon minun auton VIN koodille. Eli tässä nyt mitä RealOem näyttää autolle joka on valmistettu 07/94 lähtien:

Listasta on poistettu osat 3 ja 7.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Otappa kuva siitä koneestasi. Kummassakin linkissä on mainittu 3 ja 7, jotka poistetaan tässä "throttle heater plate delete"-modissa. Kyllä on siinä sinun vaunussa myös
    Ensimmäisissä e36 is-koneissa ei ole sitä toista elementtiä mikä on imusarjan katkaisukohdassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=40 ja kaasuläpän yliaukeamisen voi helposti korjata vaijeria säätämällä.

Leave a comment:

• MarttiKK
    replied
    Kyllä se vaan siltä näyttää että minun autossa ei ole elementtiä ollenkaan.

Tässä Realoemin kuva ja lista haettuna autoni vin koodilla:

Huomaa että osaa numero 3. ei ole mainittu listassa ollenkaan kun taas tässä Esim. vm 93. listassa osa on mainittu:

Jaa, tarkemmin katottuna tuossahan selvästi lukee osan 3. kohalla että UP TO 07/1994. Kävipä tuuri, bemuni on valmistettu juuri tuolloin 07/94

Leave a comment:

• Jampsu87
    replied
    Kyllä se vaan siltä näyttää että minun autossa ei ole elementtiä ollenkaan.

Tässä Realoemin kuva ja lista haettuna autoni vin koodilla:

Huomaa että osaa numero 3. ei ole mainittu listassa ollenkaan kun taas tässä Esim. vm 93. listassa osa on mainittu:

Jaa, tarkemmin katottuna tuossahan selvästi lukee osan 3. kohalla että UP TO 07/1994. Kävipä tuuri, bemuni on valmistettu juuri tuolloin 07/94

Leave a comment:

• Jochen
    replied
    Osa minkä ohitin on numero 3 tässä kuvassa:

Mutta näyttää sinun kaavion mukaan sille että imusarjassa on toinenkin lämmityselementti. Pitääpä tsekkailla seuraavan kerran kun on konepelti ylhäällä

Leave a comment:

• Jampsu87
    replied
    Tuosta lämpölevyjen poistosta tutkailin noita realoemin kuvia ja huomasin että perkule, eihän minun autossa ole koko levyjä (autossa on ilmastointi) Letkun numero 11:stahan pitäisi mennä lämmityselementtiin. Mulla se menee tuohon imusarjan ylä-ja alaosan yhdistyskohtaan. Onko ilmastoidussa autossa lämpölevy juuri tuo imusarjan ylä- ja alaosan välinen laippa johon letku 11. menee ja 10. lähtee.

Olenkos nyt ihan hukassa?

RealOEM.com Home => Select another car => ENGINE => ENGINE COOLING

Leave a comment:

• Jochen
    replied
    Virinokat ja niille tehty lastu nyt kiinni autossa. Kyllä se hiukan äkäisempi on kulkemaan, etenkin korkeammilla kierroksilla, imuäänetkin muuttui hiukan kisahenkisemmiksi. Ehkä joku 10-15 konia tuli lisää persdynon mukaan, oikeaan dynoon mennään tässä lähiaikoina niin saa faktatietoakin.

Aikaa meni joku 6 tuntia ensikertalaiselta eikä ollut ongelmia. Ketju vähän whinettää kun kiristin on liian tiukalla mutta eiköhän senkin saa ojennukseen melko helposti.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎