Onkos kellään oikeasti suomessa ajossa M50 mosaa missä 2jz männät tai 7m-gte ? Kiinnostais jonkiverran tietää niistä kokoonpanoista. Googlella aika nihkeästi tietoa mitä ite muutamana iltana koittanut kattoa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2016
Collapse
X
-
Laskin tossa just 1JZ 86,5 mm Wössnereille sopivan kombon B28-akselilla:
Lohkon korkeus 210 mm, isku 84 mm, veivi 135 mm, männän puristuskorkeus 34 mm muokkaamatta, männän palotila 9,8 ml muokkaamatta, kannen palotila 35 ml, kannentiiviste 1.6 mm (Athena), ja mäntää 0.3 mm madaltamalla saa paljeraon 0.9 mm ja puristuksia optimit 11:1 E85-koneeseen. 0.3 mm männän madalluksella palotila pienenee arviolta 0.8-1 ml, joka otettu laskuissa huomioon.
Tilavuutta tulee 2964 cc.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Miksei vaan osta valmista mäntä settiä joka on takoitettu kyseiseen moottoriin?
Jos kerta tekee takomoottorin niin ei paljoa kyllä lompakossa huomaa tätä säästämistä
Ei tuu muuta kuin päänvaivaa, ja sitte joku tilaa mäntiä eikä sovi "muttaku foorumilla sanottiin" sitte onki ne uudet supran männät mitkä saa jättää hyllyyn koristeeksi
Ja joutuu tilaamaan taas uudet männät niin säästöä tulikin niin perkeleestie30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Määkään en kyllä ymmärrä noiden supran mäntien pointtia. Joo niitähän saa välillä halvallakin, mut kun lohkon joutuu poraamaan reilusti ylikokoon, niin ei loppujen lopuksi säästänyt rahaa ollenkaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMiksei vaan osta valmista mäntä settiä joka on takoitettu kyseiseen moottoriin?
Jos kerta tekee takomoottorin niin ei paljoa kyllä lompakossa huomaa tätä säästämistä
Ei tuu muuta kuin päänvaivaa, ja sitte joku tilaa mäntiä eikä sovi "muttaku foorumilla sanottiin" sitte onki ne uudet supran männät mitkä saa jättää hyllyyn koristeeksi
Ja joutuu tilaamaan taas uudet männät niin säästöä tulikin niin perkeleesti
Noita 2jz vakiomäntiä ebaysta satasen sarja ja tuntus nekin kestävän reippaasti löylyä. Poraus tais olla 86.
Lainaus jostakin:
Originally posted by ColdFusion View PostItsellä on "tovin" ollut rakenteilla 2jz-gte männillä ja b28 kampuralla "m50b30" tekniikka. Kannentiivisteenä 1,8mm athena liekkirengas ja parhaillaan suoritettu muutamat koekasaukset vakiota hieman rajummilla nokka-akseleilla ajoitettuna siten, että ykk:ssa nostoa on 1,2mm/0,7mm. Venttiilin ja männän välys jää tällä kombolla turhan pieneksi, ei ota kiinni mäntään mutta välys alle 1mm joten täytyy hieman tehdä uraa venttiileille mäntiin. Ei nyt mikään iso juttu kun välystä ei tarvita kun se reilu millimetri ja männässä on hyvin tavaraa tuolla kohtaa. Puristussuhde tällä setillä jää suht korkeeks +10.5, mutta en usko sen olevan huono juttu etanolilla turbokäytössäkään kun paljealue on hyvä (mäntä tulee ykk:ssa 0.7mm yli lohkosta.
Tämä tosin m20 ja jäänyt vissiin keskenkin.
Enempää ei tietoa olekkaanLast edited by ooopeee; 16-09-2016, 11:30.VW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Originally posted by ooopeee View PostOlis taas pitänyt rautalangasta vääntää, uusia mäntiä en tarkottanut.
Noita 2jz vakiomäntiä ebaysta satasen sarja ja tuntus nekin kestävän reippaasti löylyä. Poraus tais olla 86.
Lainaus jostakin:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=152330
Tämä tosin m20 ja jäänyt vissiin keskenkin.
Enempää ei tietoa olekkaanLast edited by Tonton; 16-09-2016, 13:31.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostJos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.Last edited by ooopeee; 16-09-2016, 13:28.VW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostJos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostJos ei hirveä kiire oo niitä mäntiä saada, niin mulla makso Tommi Koivulalta wisecot 650€ alv0%
Virtalalla ei varmaan ihan hirveesti enempää maksais. Racers Placelta kannattaa kanssa kysellä.
Ny Dp:n männät. Ja ppf veivit.
Jos joku haluu ostaa ni 650€ wössnerin männät tarjolla. Poraus 84,5mm. Alun perin Hondan MX5:n turbo männät. Tarvii vaan jostai hommaa mittatilaus veivit.
Männän tappi on noin 2mm alempana ko m50 männässä ja pikkase pienempi männän tappi Paksulla seinällä.-BMW E30 318i 2d
-BMW E36 325i 4d
-BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
-Hiace
-VW Transporter
-BMW E46 330d M-Sport
-BMW F11 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEli 800€ verojen kanssa. Aika halpa, mutta tuleeko männänrenkaat/tapit ja sokat mukana?
Tuo Koivulan yritystoiminta on kylläkin vähintäänkin kummallista. Välillä ei vastaa millään puhelimeen, ja sitten yhtäkkiä taas vastaa niinkuin ei mitään. Itse nyt kuitenkin sain lopuksi kaikki tilaamani tavarat, mutta toimitus kyllä venyi sovitusta.F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by ooopeee View PostOlis taas pitänyt rautalangasta vääntää, uusia mäntiä en tarkottanut.
Noita 2jz vakiomäntiä ebaysta satasen sarja ja tuntus nekin kestävän reippaasti löylyä. Poraus tais olla 86.
Noh tuossa alla uusintana.
Ja kestäähän ne m50 vakio männätkin joillakin 800hv penkityksen, kuinka luotettava se on sitten ihan eri asia. Mielestäni kone josta otetaan enemmän kuin 2 x vakiotehot on kyllä aina "laina-ajalla" ja vakio kamoilla virhe marginaali huomattavasti pienempi kuin takohiluilla, vaikka ittekki oon ajanut ns. vakio moottorilla 2vuotta ja 20tkm vajaa 500hv tehoilla..
Toisilla menee sitte koneita useampi kesässä..
Jos tosissaan tekee moottoria niin ihan turha sinne on mitään vakio mäntiä tai kankia sotkea..
Kaikki toki tekee mitä itse haluaa. Jos tykkää vaikka ruuvata enemmän kuin ajella.
Originally posted by O-Peksi View PostLaskin tossa just 1JZ 86,5 mm Wössnereille sopivan kombon B28-akselilla:
Lohkon korkeus 210 mm, isku 84 mm, veivi 135 mm, männän puristuskorkeus 34 mm muokkaamatta, männän palotila 9,8 ml muokkaamatta, kannen palotila 35 ml, kannentiiviste 1.6 mm (Athena), ja mäntää 0.3 mm madaltamalla saa paljeraon 0.9 mm ja puristuksia optimit 11:1 E85-koneeseen. 0.3 mm männän madalluksella palotila pienenee arviolta 0.8-1 ml, joka otettu laskuissa huomioon.
Tilavuutta tulee 2964 cc.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Minäkin tilasin taannoin koivulalta wisecot. Toimitus venyi muistaakseni 3kk pidemmäksi ko piti ja lopulta tuli väärät. Niiden kanssa saikin vääntää 6kk jotta sain ne palautettua lopulta kuluttaja-asiamiehen avulla, tämän jälkeen rahojakin sai odotella. Koivunen ois halunnu että mäntiä sorvaillaan ja laitetaan mittatilauskanget tai jopa sorvataan kammen vastapainoja, mitä itse en nähnyt toimivana vaihtoehtona... Männät oli jokku custom made ainaki mäntäkortin mukaan(vaikka listoilla olevat tilasin) ja kangen molemmille puolille ois jääny yli 10mm tyhjää, jäi epäilys että kestääkö tappi taipumatta isommilla tehoilla..
Että jos haluaapi koneen joskus valmiiksi niin kannattaa harkita uuelleen mistä tilaa mäntiä.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
Comment