Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Churchill78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 76
    • Turku

    #76
    Originally posted by Vinki View Post
    Joo goetzen renkaat kun tilaa vanoksettaan niin metsään menee. Vanoksettomaan pitää tilata goetzelta m20 renkaat että tulee oikeat.


    Voiko näitä renkaita käyttää jos haluaisi M52 männät M50 valurautalohkoon?
    Noissa on kromatut puristusrenkaat mutta vaikuttaako se käyttöikään?

    Comment

    • Veemu
      BTCF Member
      • Jan 2014
      • 269
      • Helsinki

      #77
      Muutama pikku kyssäri.
      Eli oon ahtamassa m50b25 nv konetta. 400hp luokille ois tarkotus päästä.
      Arp kannen pultit ja pahvi kannattaa vaihtaa? Alakertahan näissä kestää noi tehot hyvin.
      Tarviiko/kannattaako männän renkaita/alakerran laakereita vaihdella?
      Ahdin? Kattellu holsetin hx35, pakopesä? 12 näköjään aika suosittu.
      Pakosarja? Onko sillä noissa tehoissa väliä onko kaikki putket samanmittasia/ jos osa yhdistyy jo ennen laippaa(ebay sarjat)?
      Megasquirtti tulossa.
      Suuttimet? 600cc luokkaa? Riittääkö? Viinalla varmaan kannattaa laittaa kulkemaan?
      Kertokaa mitä muuta kannattaa tehdä/ottaa huomioon
      Ammatiltani kuormaauto mekaanikko joten rakenteet suht hallussa mutta bensakoneiden osaaminen hieman hukassa. Kertokaa ihmeessä jos on fiksumpia ideoita saavuttaa n.400hp tai kertokaa millasella setillä ootte ite sen saavuttanu. Budjetti on sitä luokkaa etten ajatellu rupee takohiluja vaihtamaan, siksi ei oo hakusessa mitää hirmu tehoja.

      KIITOS JO ETUKÄTEEN VASTANNEILLE!
      Käyttis: e91 325i
      Projekti: E36 M50 turbo

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        #78
        Nyt sain suurin piirtein hollille tehtyä tota hukkista.
        Onkohan millään tavalla hyvällä kohti?
        Yhellä täpillä vaan mallin vuoksi tuossa, saipahan samalla kokeiltua mahtuko hukkaportti pellin alle.


        E. Kuva muutettu linkiksi kun oli kuva aika valtavan kokonen

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11120
          • Oulu

          #79
          Originally posted by Veemu View Post
          Muutama pikku kyssäri.
          Eli oon ahtamassa m50b25 nv konetta. 400hp luokille ois tarkotus päästä.
          Arp kannen pultit ja pahvi kannattaa vaihtaa? Alakertahan näissä kestää noi tehot hyvin.
          Tarviiko/kannattaako männän renkaita/alakerran laakereita vaihdella?
          Ahdin? Kattellu holsetin hx35, pakopesä? 12 näköjään aika suosittu.
          Pakosarja? Onko sillä noissa tehoissa väliä onko kaikki putket samanmittasia/ jos osa yhdistyy jo ennen laippaa(ebay sarjat)?
          Megasquirtti tulossa.
          Suuttimet? 600cc luokkaa? Riittääkö? Viinalla varmaan kannattaa laittaa kulkemaan?
          Kertokaa mitä muuta kannattaa tehdä/ottaa huomioon
          Ammatiltani kuormaauto mekaanikko joten rakenteet suht hallussa mutta bensakoneiden osaaminen hieman hukassa. Kertokaa ihmeessä jos on fiksumpia ideoita saavuttaa n.400hp tai kertokaa millasella setillä ootte ite sen saavuttanu. Budjetti on sitä luokkaa etten ajatellu rupee takohiluja vaihtamaan, siksi ei oo hakusessa mitää hirmu tehoja.

          KIITOS JO ETUKÄTEEN VASTANNEILLE!
          Jos kiinnostaa, niin katteleppa tuo meikäläisen sarja joutuessaan: e30 m50 turbo projekti: http://www.youtube.com/playlist?list...1TyxCTYwX86u-4

          Et tarvi arp:n pultteja vielä edes 500hp lukemiin, mut pahviksi kannattaa laittaa esim. athenan cooperring, niin lisää käyttövarmuutta aikalailla. Mut menee se uudella vakiotiivisteelläkin aika hyvin. 600cc suuttimet riittää ja mega on hyvä jos on asennettu kunnolla. Viinalla kantsii ajella, niin ei mee niin helposti paskaksi. Ja tehoakin irtoaa eri malliin, mitä bensalla. Hx35 holsetti on hyvä ja se riitti mulla 490hv lukemiin. Laakerit on hyvä ainakin vaihtaa ja renkaat + hoonaus, jos on reilummin rullattu kone (+300tkm).

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Veemu
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 269
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Jos kiinnostaa, niin katteleppa tuo meikäläisen sarja joutuessaan: e30 m50 turbo projekti: http://www.youtube.com/playlist?list...1TyxCTYwX86u-4

            Et tarvi arp:n pultteja vielä edes 500hp lukemiin, mut pahviksi kannattaa laittaa esim. athenan cooperring, niin lisää käyttövarmuutta aikalailla. Mut menee se uudella vakiotiivisteelläkin aika hyvin. 600cc suuttimet riittää ja mega on hyvä jos on asennettu kunnolla. Viinalla kantsii ajella, niin ei mee niin helposti paskaksi. Ja tehoakin irtoaa eri malliin, mitä bensalla. Hx35 holsetti on hyvä ja se riitti mulla 490hv lukemiin. Laakerit on hyvä ainakin vaihtaa ja renkaat + hoonaus, jos on reilummin rullattu kone (+300tkm).

            Paljonkos sulla tai sun veljellä on painetta? Ajattelin itte siihen kilon paikkelle istuttaa paineet, auto tulossa ns. Kesäautoksi eli päivittäiseen työmatka jne ajoon, kesässä ehkä 5tkm tulee ajettua. Kannattaako suosiolla tiputtaa ahdot heti 0.8 paikkeille että kestäs paremmin?
            Käyttis: e91 325i
            Projekti: E36 M50 turbo

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              #81
              Veljellä on 0,7 Bar painetta maksimissaan, kun sillä on vakio pahvi ja ohuet m52 kiertokanget. Mulla on 1 Bar maksimissaan ja muuten vakio m52 paitsi m50 kiertokanget + tuo athenan cooperring pahvi. Kumpiakin on nyt tänäkesänä poljettu tapahtumissa ja toimineet käyttöautoina ongelmitta.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Veemu
                BTCF Member
                • Jan 2014
                • 269
                • Helsinki

                #82
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Veljellä on 0,7 Bar painetta maksimissaan, kun sillä on vakio pahvi ja ohuet m52 kiertokanget. Mulla on 1 Bar maksimissaan ja muuten vakio m52 paitsi m50 kiertokanget + tuo athenan cooperring pahvi. Kumpiakin on nyt tänäkesänä poljettu tapahtumissa ja toimineet käyttöautoina ongelmitta.
                Okei, kiitoksia oikeen paljon. puran tossa koneen pikkuhiljaa pois keulilta ja rupeen rakentelemaan, riivaan sua vaikka privassa jos ilmenee jotain kyssäreitä, pitäs jostain pakosarja keksiä, onko sillä kauheesti väliä onko putket saman mittasii vai toimiiko tommose "ebay" pakosarjat jossa 6 pytyltä lähtevään putkeen liittyy kaikki siinä matkalla?
                Käyttis: e91 325i
                Projekti: E36 M50 turbo

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11120
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by Veemu View Post
                  Okei, kiitoksia oikeen paljon. puran tossa koneen pikkuhiljaa pois keulilta ja rupeen rakentelemaan, riivaan sua vaikka privassa jos ilmenee jotain kyssäreitä, pitäs jostain pakosarja keksiä, onko sillä kauheesti väliä onko putket saman mittasii vai toimiiko tommose "ebay" pakosarjat jossa 6 pytyltä lähtevään putkeen liittyy kaikki siinä matkalla?
                  Ei oo mitoilla niin väliä, mut niistä halvoista ebay satseista pysyisin kaukana. Ne ei tuu kauaa kestämään. Lisäksi monet niistä kuulostaa toimivan melkoisena pullonkaulana. Tekee ite tai ostaa vaikka O-peksilta pakosatsin niinkuin mullakin on tossa m52:ssa. http://rewonmotors.fi/

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • FlowAmp
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 161
                    • Hyvinkää

                    #84
                    Mitäs Dampperii porukka käyttäny? Vakio, Ati vai joku nestevaimennettu?
                    Itellä tuli nyt kuitenki stroukattu m50, eli m54b30 kampuralla.
                    -BMW E30 318i 2d
                    -BMW E36 325i 4d
                    -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
                    -Hiace
                    -VW Transporter
                    -BMW E46 330d M-Sport
                    -BMW F11 535d M-Sport

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila

                      #85
                      Hyvin on vakio m50 kone kestänyt baarin ahdoilla parivuotta, re85 tankissa:think
                      Last edited by bmw89; 04-08-2016, 14:21.
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • ^Tonix^
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 641
                        • Vaasa

                        #86
                        Originally posted by FlowAmp View Post
                        Mitäs Dampperii porukka käyttäny? Vakio, Ati vai joku nestevaimennettu?
                        Itellä tuli nyt kuitenki stroukattu m50, eli m54b30 kampuralla.
                        S52 eli jenkki M3 käyttää samaa kuin m52b28 joten luulis toimivan. Ittellä m50b25 nv dampperi jo kolmatta vuotta b30 akselilla, tuskin optimaalinen mutta on toiminut..
                        Paljoko meinaat ottaa kierroksia koneesta?
                        Jos ylimäärästä niin laita suoraan vac:in ATI dampperi, ei siitä ainakaan haittaa ole..
                        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                        E30 318is
                        E36 M3 Coupe

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          #87
                          Mistä olette hommanneet M50 pakosarjan laippoja?
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11120
                            • Oulu

                            #88
                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Mistä olette hommanneet M50 pakosarjan laippoja?
                            Kkd:ltä ainakin saa suoraan nettikaupasta tilattua.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • anteroro
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 434
                              • oulu

                              #89
                              Originally posted by AnttiR View Post
                              Mistä olette hommanneet M50 pakosarjan laippoja?


                              tuolta kävin hakemassa muuan päivä sitten. oli m50 laippaa hyllyssä ja on halvempia entä kkd
                              E30 325 M-tech II DCT
                              9.97s/238kmh

                              Comment

                              • Keksa87
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 70
                                • Hamina

                                #90
                                Tere.

                                Oon kaikessa hiljjaisuudessa rakentanu itelle m50turbo konetta ja tarkotus olis viinalla laittaa käymää.

                                Nii tota sellanen vaivannu mieltä että laittaako katin vaiko ei. Auto on 92 e30 farkku ja tietty vähäpäästönen. Mutta meneekö viinalla läpi päästöistä ilman kattia?:think

                                Ja joo tiiän että pitää olla katti mut aatellu laittaa jonkuu katin näkösen vaimentimen tai tyhjän katin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎